Autor Wątek: Jak podłączyć separator akumulatorów?  (Przeczytany 325 razy)

Listopad 08, 2018, 22:39:01
Odpowiedź #15
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 2405
    • Szczecin
  • Akwen: Wody lokalne
Widziałem to ustrojstwo które Andrzej chce zamontować, ale nie odnalazłem go w necie, a chciałem wkleić fotę .

Listopad 08, 2018, 22:44:45
Odpowiedź #16
  • Kapitan Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 738
    • Moje królestwo
  • Akwen: Bałtyk
Mariusz znalazłem w necie opis to jakaś samochodówka z impulsem wzbudzenia na regulator alternatora i bez kombinacji tak jak pisałem wcześnie nie da się tego zrobić w silniku na jednym kablu start/ładowanie
« Ostatnia zmiana: Listopad 08, 2018, 22:54:17 wysłana przez saradog »
Pozdrawiam Krzysztof B
www.el-marine.com
www.em-trak.pl

Listopad 08, 2018, 23:02:33
Odpowiedź #17
  • **
  • Wiadomości: 63
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Nie koniecznie taka dioda dobry pomysł , o spadku napięcia na przejściu słyszałeś ? W dobrej klasie separatorów tranzystory
MOSFET z bardzo małymi stratami na przejsciu Skutkiem zastosowania zwykłej diody jest ciągłe nie doładowanie aku za diodą . Dla czego sądzę ze zwykłą dioda , ponieważ wspomniałeś o radiatorze , Na przyklad można zastozować didę szotkiego co znacznie obniża spadek napięcia na rzejsciu co za tym idzie radiator bywa zbędny , ale to i tak gorzej  niż dobry separator .
Tak, słyszałem, a nawet wiem ile ten spadek wynosi. W separatorze, który składa się przede wszystkim z radiatora, też są diody. Wystarczy taki separator pomierzyć aby dowiedzieć się, że jest to urządzenie stratne, właśnie przez te diody. I patrz jaki traf - moja niefachowa dioda notuje taką samą stratę jak separator....
Co do niedoładowania. Jeśli akumulator jest full i aktualnie nic nie pobiera prądu woltomierz pokazuje 14,7 - 14,8V. Strata na diodzie to ok. 0,6V. 14,2V w zupełności wystarczy do skutecznego ładowania akumulatorów. (Prądnica 35A i akumulatory razem 170Ah).

Listopad 08, 2018, 23:16:00
Odpowiedź #18
  • **
  • Wiadomości: 63
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Mariusz znalazłem w necie opis to jakaś samochodówka z impulsem wzbudzenia na regulator alternatora i bez kombinacji tak jak pisałem wcześnie nie da się tego zrobić w silniku na jednym kablu start/ładowanie
I o to mi chodzi. Nie da się i koniec, a nawet kropka. :)
Dzisiaj próbowałem jeszcze jednej opcji. Podłączyłem w szereg przewód plusowy wychodzący z regulatora napięcia do "A" i dalej wyszedłem przez "1". Odpaliłem i... Nie wiem dlaczego napięcie zaczęło spadać po stronie regulatora do wartości 11V. Wyłączyłem motor. Po stronie "1" wynosiło 14 ze sporym hakiem V. Pewnie to naładowany "po brzegi" aku... Nie rozumiejąc przyczyny zawiesiłem dalsze eksperymenty. Dzięki za pomoc.