medeo Opublikowano 7 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2013 Witam kolegów i proszę o pomoc w przeróbce jesiona pod zaburtowy. Może ktoś robił już coś takiego i może podpowiedzieć co nieco bym nie uczył się na błędach. Widziałem w wątku "przeróbka zetki na zaburtowy" że nie tylko ja szukam pomocy. Konkretnie zastanawiam się: 1) jak dużo wyciąć 2) czym laminować epoxyd czy poliester 3) laminować od środka czy od zewnątrz ? itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 8 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 Konkretnie zastanawiam się: 1) jak dużo wyciąć 2) czym laminować epoxyd czy poliester 3) laminować od środka czy od zewnątrz ? itp. 1. wyciąć czego? pawęż pod silnik? jeśli tak, to jaka będzie kolumna silnika? 20" czy 25" ? wysokość pawęży do długości kolumny trzeba dopasować. 2. Ja używałbym poliestrowej. 3. Od środka i na zewnątrz. To moje zdanie, powodzenia! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
medeo Opublikowano 8 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 Witaj Zibi Bardziej chodzi mi o wycięcie starej strugi i wykończenie dna. Pawęż to sprawa wtórna, mam silnik 50KM z długą kolumną i tak jak piszesz trzeba będzie to dopasować. Jeśli żywica poliestrowa to do wykończenia "topkot" czy farba epoxydowa np. BOSMAN EPINOX Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 8 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 Kiedyś przerabiałem takie pływadło na zaburtowy. Wycinaj razem z laminatem. nie baw się w aptekarza. Zaczniesz pruć, podcinać itd Szkoda czasu, sezon za pasem. Jak chcesz odzyskać turbinę w całości to wrzucisz potem całość w ognisko i po kłopocie. Otwór po koszokracie zakleisz prostym kawałkiem laminatu. Możesz podstemplować albo przygotować na jakimś ,,plastiku"/szkle półfabrykat. Wkleisz od wewnątrz i potem zakleisz całość od zewnątrz. Na pawęży , po całości, sklejka od wewnątrz. Nie musi być oblaminowana. Wystarczą szczeliwo i śruby zamkowe ( nierdzewne). A malowanie tylko Epx. Podaj adres e-mail to podrzucę Ci kilka szczegółów pdf, na temat pantografu pod silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
medeo Opublikowano 8 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 Witaj Mikijet Dzięki za info mój adres anyalorenc@gmail.com jak masz jakieś zdjęcia z przeróbki to też możesz wrzucuć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 8 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 W zasadzie wszystko OK. Tylko nie wiem co masz na myśli pisząc szczeliwo?? Sklejka pawęży powinna być sklejana i oblaminowana. Przy pawęży jest najniższe miejsce w łodzi i tam w tej zęzie będzie zbierała się woda. Więc sklejka musi być zabezpieczona. Pzd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 8 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 Otwory pod śruby i krawędzie sklejki (na styku z laminatem) trzeba zabezpieczyć szczeliwem . Wewnętrzna powierzchnia pawęży nigdy nie jest idealnie prosta i równa ( zwłaszcza laminat) więc trzeba nałożyć szczeliwo na kontur sklejki na laminacie. Śruby dociągać od diametralnej w stronę burt , żeby sklejka miała się gdzie ,,rozejść" w przypadku lekkiego ugięcia powierzchni laminatu. Ja używałem dwóch arkuszy sklejek zamiast jednego grubego Pawęż miała łuk ok. 1cm. Najpierw dociągnąłem pierwszy arkusz na środku ( łeb śruby zamkowej od wewnątrz). A potem drugi arkusz dociągany razem z pierwszym na gotowo. Kształt sklejki nie dochodził przy zenzie do dna. Zostało jakieś 5cm. Po 30 latach sklejka ma się dobrze. Oczyszczanie z żelkotu i kilku warstw różnych farb w komorze silnikowej nie jest ani proste ani technologicznie uzasadnione. Nie wiem jak wygląda sprawa sztywności dna w Twojej łodzi ale lepiej sprawdź i ewentualnie wzmocnij wzdłużnikami. W ,,mojej" dno było jak gumowe. W przedziale pasażerskim wyraźnie było czuć jak pracuje na każdej, drobnej nawet, falce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewar Opublikowano 9 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2013 Kolego .. ale z tego co widzę to nie jest tak jak mi pisałeś na pw... czyli to nie jest jesion 2 tylko jakiś młodszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 9 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2013 Policja miała też 5,5metra Kudu . Np. w Wolinie http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://www.jacht-market.com.pl/public/images/user_uploaded/515f117df3124949c4d6f53def680892.jpg&imgrefurl=http://www.jacht-market.com.pl/adv/show/Sprzedam/jacht_motorowy/pomorskie/6708.html&h=480&w=640&sz=39&tbnid=3Qn5HO5n_jk1SM:&tbnh=101&tbnw=135&prev=/search%3Fq%3D%25C5%2582%25C3%25B3d%25C5%25BA%2Bjesion%2BII%26tbm%3Disch%26tbo%3Du&zoom=1&q=%C5%82%C3%B3d%C5%BA+jesion+II&usg=__2LWA86AZ10ivRtplKmsl58Zz-R8=&docid=rKsOjpaTJGIR1M&hl=pl&sa=X&ei=aJA7UcGJFcbEsgadzYHgBQ&ved=0CEcQ9QEwBQ&dur=1094 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewar Opublikowano 9 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2013 Siódma fota z pierwszego linku to jesion 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 9 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2013 A ,,ony" ma pierwsze cztery. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewar Opublikowano 9 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2013 na to wygląda :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Opublikowano 9 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2013 Witam, łódz którą ma kolega medeo to jesion 4 w Niemczech te łodzie występowały pod nazwą kudu i fabrycznie posiadały przekładnie "Z" i silniki volvo lub iveco, pływała nimi niemiecka straż graniczna. w Polsce te łodzie pod nazwą "jesion 4" robiła na licencji stocznia marynarki wojennej tyle że ze strugami, dla straży pogranicza (WOP) oraz milicji a potem policji. Poprzednie wersje jesionów 1 i 2 to była polska konstrukcja. Pozdrawiam Michał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 10 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2013 W katalogu ZDG ,,Interster" ten kadłub występuje jako Kudu. Wersje dla służb miały nazwy Jesion ( dla zmylenia..) Były eksportowane m.in. do Niemiec tak jak Rybitwy.F-ma miała nazwę Rada i łodzie importowane przez nią też. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewar Opublikowano 10 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2013 Jesiona 2 produkowała natomiast stocznia jachtowa w Ustce, i była to solidna konstrukcja. Kolega miał taką samą sztukę jak moja ,ale z Grudziądza i to już było nie to. (strach było stanąć na dziobie, żadnych wzmocnień) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewar Opublikowano 10 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2013 Kiedy dawno temu przerabiałem temat sklejki na pawęż ,a nie miałem specjalnie dostępu do chemii poza żywicą , przygotowałem sobie sklejkę z ponawiercanymi otworami oraz kilka ścisków stolarskich , nałożyłem 3 warstwy maty na oszlifowaną do gołego pawęż ,załapałem ściskami sklejkę i szybko zanim żywka nie kopła w dwie osoby dokręciliśmy ją komfirmatami. Potem całość wewnątrz i na zewnątrz oblaminowałem. Tak więc pomiędzy sklejkami została fabryczna pawęż z gustowną dziurką po turbinie. Na zewnątrz zaszedłem z laminatem na 0,5m na kadłub. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 10 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2013 Jesiona 2 produkowała natomiast stocznia jachtowa w Ustce, i była to solidna konstrukcja. Kolega miał taką samą sztukę jak moja ,ale z Grudziądza i to już było nie to. (strach było stanąć na dziobie, żadnych wzmocnień) Bo wartownik stał na bramie i nie było jak towaru wynieść więc, chciał nie chciał, budowali solidne skorupy :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewar Opublikowano 10 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2013 Pewnie tak było :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
medeo Opublikowano 10 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2013 Dzięki koledzy za informacje, sprzedający też chyba nie wiedział do końca co sprzedaje a ja też dopiero wchodzę w temat. Tak czy inaczej przeróbka będzie chyba podobna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewar Opublikowano 10 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2013 nie do końca ....bo na fotach widzę że ta twoja pawęż miejscami jest jak by grubsza :-X Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
medeo Opublikowano 10 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2013 Dla mnie ważniejsze jest załatanie dziury w dnie po wycięciu strugi, nie laminowałem jeszcze tak dużych otworów i na pełnej grubości dna, tylko drobne reperaturki. Kolego Lewar obiecałeś mi zdjęcia swojego jesiona - czekam bo jestem bardzo ciekawy wszystkich detali. Tak naprawdę to kadłub odbieram dopiero pod koniec miesiąca a na razie snuję plany i podpatruję ciekawe rozwiązania. W tym roku planuję minimum przeróbek, chcę trochę popływać a konkretny remont jesiona planuję na przyszły rok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewar Opublikowano 11 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2013 "Kolego Lewar obiecałeś mi zdjęcia swojego jesiona - czekam bo jestem bardzo ciekawy wszystkich detali." Mogę Ci puścić parę fotek na meila z tego co mam , tylko z tego co tu czytam to masz zupełnie inną łajbę więc niewiele skopiujesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.