Skocz do zawartości

Ładowarka akumulatorów


Rekomendowane odpowiedzi

Planuję wymianę ładowarki akumulatorów, waham się pomiędzy dwoma wydawałoby się podobnymi, proszę o podpowiedź, opinie szczególnie kolegów, którzy mieli kontakt przynajmniej z jednym lub drugim producentem.

 

https://mastervoltpolska.pl/pl/mastervolt-chargemaster-12-25-3-id12.html

https://sklep.prostowniki-akumulatory.pl/prostownik-ladowarka-victron-centaur-12v-20a-p-3116.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam do czynienia z obydwoma typami. Obydwa są o.k. Jednak mastervolt  jakby częściej się ,,zawieszał". Przyczyna przegrzanie. Może miejsce zamocowania jest tutaj istotne? Obydwa typy są zamocowane w maszynowniach co przy dużych motorach nie jest zbyt szczęśliwym rozwiązaniem. Te prostowniki potrzebują dobrej wentylacji do odprowadzania ciepła. Ich moc tego potrzebuje.

,,Upchanie" ich w zamkniętej komorze bez dobrego ,,przeciągu" skutkuje przegrzewaniem się elektroniki.  Wewnętrzne zabezpieczenia termiczne nie pozwalają w pełni wykorzystywać ich możliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprostsze rozwiązanie to zakup Victrona jakiegoś smarta przewymiarowanego i ograniczenie prądu ładowania przez przeprogramowanie i masz problem rozwiązany , to mój chleb powszedni i się sprawdza .

Jak ładowarka , podaj budżet i jakiej pojemności banki to coś ci doradzę  . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elektrotechnicznie jestem laikiem, dlatego staram się słuchać mądrzejszych, okazuje się że z tą mądrością różnie bywa, czasem to przerost treści, a czasem brak zrozumienia potrzeb...

budżet do ok 2-2,5tyś nie lubię szukania oszczędności na siłę, wolę dołożyć niż po kilku miesiącach żałować.

Myślałem o którymś spod linków z pierwszego wpisu na poście, mam zapakowane trzy baterie po 100Ah każda...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję Phoenix Smart IP43 Charger 12/30(3)  lub 12/50(3)  sam jej używam  cyfra w nawiasie to ilość wyjść na banki akumulatorów .

https://www.victronenergy.com/upload/documents/Datasheet-Phoenix-Smart-IP43-Charger-EN.pdf

 

Mniejsza 30A to koszt 409 euro większa 50A to 516 euro  ,  na fakturę lub paragon jak komu wygodnie .

Masz pytania to śmiało dzwoń .

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze coś takiego jak zabezpieczenia na przyłączach prądu przemiennego 230V.  To też trzeba brać pod uwagę. Kilka takich prostowników pod jednym zabezpieczeniem w marinie i bezpiecznik wywalony.  Lodówek i innych telewizorów nie liczę.

Więc trzeba to dobrze przekalkulować. Nie zawsze duża moc odbiorników 230V jest taka dobra w eksploatacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładowarka która daje do akumulatorów 12V/30A pobiera z sieci 230V aż 2A  ;)

Poniżej widać to mój podgląd live zrobiony 5 minut temu , jeden to pobór prądu z zasilania 230V i widać że pobór prądu to 0,1A kiedy ładowarka wpycha do systemu 1,8A czyli jak będzie wpychała 18A to z sieci pociągnie 1A  przy 12V/36A  z sieci pociągnie 2A z 230V . :)

Specjalnie zrobiłem PrtSc aby to uwiarygodnić bo nie wszyscy mają prawo się na tym znać .

 

Co do Mastervolta (też mam ich serwis i ofertę ) to dobra firma ale 80% dobrych stoczni wybiera Victrona , cos w tym jest  ;) .

 

port.thumb.jpg.b16cef590746030af3720aba798f9c27.jpg

IP43.thumb.jpg.038301d00d1109258448b41e5aed1144.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3x30A jest jeszcze o.k .  Przy 3x50A to już  pojawią się wartości znaczące. U nas na słupkach są zabezpieczenia 6A na gniazdo. Tj. max. tylko 1380W czyli ( przy sprawności 100%) 106A na wyjściu z ładowarki. Czyli max. 35A na kanał. Przy 3x50A  już będzie wywalało zabezpieczenia na słupku. A są jeszcze inne prądożerne urządzenia. Bojler, audio, klima inne światełka też mają apetyt na prąd. W praktyce do jednego jachtu uprawiającego ,,porting" są podłączane trzy przedłużacze. 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładowarka której moc ładowania to 12V/180A pobiera z sieci 10A /230V .

99% ładowarek które mają wyjście na 3 banki akumulatorów  i moc ładowania np. 30A to jest maksymalny prąd czyli suma wszystkich wyjść , takie wyjścia to nic innego jak jedno wyjście z 3 odczepami zabezpieczone diodami(mosfetami) po to aby poszczególne banki nie widziały się nawzajem . Ale o tym sklepikarze nie informują tylko wciskają kit że to ładowarka z trzema niezależnymi wyjściami .

 

Kiedyś dometic produkował ładowarkę 3 wyjściową gdzie każde wyjście miało niezależne sterowanie czyli upraszczając to były  3 ładowarki w jednej obudowie .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Doprecyzuję, potrzebuję ładowarkę dla trzech baterii AGM, każda po 100ah, nie szukam oszczędności 100-200 zł, potrzebuję porządny niezawodny sprzęt

Polecam. http://intelle.pl/#/products/product/10. skoro 2/3 polskich stoczni korzysta z ich kompleksowej obsługi, to może warto żeby pojedynczy Armator też im zaufał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...