Skocz do zawartości

Luzy sterociągu


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

A jaki masz sterociąg?. Bo linki są różne tak jak stertociągi  ;)

 

no tak mi się wydawało ze czegoś nie napisałem :-X

sterociąg mam f-my? ::) nie wiem :-[, w każdym razie do 50 km, zakupiony w Raksa, szału nie ma ale w..ia..rza  :-\ mnie ten luz >:D

dodam że linkę mam z 1m za długą...........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie ten typ tak ma  ;) ,jedne więcej drudzy mniej , ale po jakimś czasie mają luzy wszystkie .  Rozbierałem swój , szukałem przyczynę , najwięcej luzu jest w przekładni . Na jednej wschodniej stronie gość opisywał jak z tym poradził za pomocą paska folii alu wyciętej z puszki od piwa . Nawinął na koło zębate między linką  i ponoć zszedł z tym luzem prawie do zera , ale jakoś nie zaryzykowałem powtórzyć . W przyszłości zmienię na hydrauliczny i po kłopocie .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz nowy to częstym błędem jest niedokręcanie nakrętki przy silniku.

Najpierw sprawdź jak duży jest luz. Zablokuj kierownicę i skręcaj silnikiem leciutki luz musi być. Reklamują to jako no feedback.

 

Druga sprawa to smarowanie przekładni. Ja każdą nową rozkręcam i smaruję białym smarem. Trzeba co najmniej  fabryczny dobrze roprowadzić.

 

Bez tych czynności szybko polecą zęby na ślimakach ( z szajsalu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taki sam kupiony w RAKSIE i już nowy miał luz choć nie wielki rozebrałem i ten model tak ma posmarowałem jak sugerował MIKIJET,W KOMPLECIE JEST OPASKA SKRECANA zakładana na kolumnę do regulacji oporu kierownicy

 

dzięki Marcin,

 

tak i ja mam tę opaske, z tym że ona tylko jak sam napisałeś reguluje opór kierownicy i nie ma wpływu na luz...

no nic, widać że trzeba będzie się przyzwyczaić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam tą przekładnie tzw Multiflex czyli chinolflex.Opaska w zestawie służy do skorygowania luzów samej oski kierownicy.

Tu w przekładni nie bardzo jest mozliwość,żeby był luz,bo na ośce jest zębate kołko,które zazębia się z drugim,a na te jest już nawinięte cięgno.Luz najczęściej wynika z niedokręcenia nakrętki tak jak miki pisał.Niestety u mnie jakby nie dało się jej do końca dokręcić i malutki luz pozostał,ale jest on na tyle mały,że nie przeszkadza w pływaniu(bynajmniej u mnie).

Bardziej drażni mnie w niej zbyt mały skok jak w starych autach bez wspomagania-trzeba się sporo okręcić od obrotu do obrotu,ale to akurat zamierzam troche skorygować długością ramienia przy silniku-w przypadku wichra i własnej konstrukcji mam taką możliwość  C:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.....no nic, widać że trzeba będzie się przyzwyczaić   

 

Odkręć nakrętkę mocującą cięgno do rurki/osi przechyłu silnikai wciśnij cięgno do końca. Poproś kogoś, żeby przytrzymał w tej pozycji. A Ty sprawdź luz. Jeżeli jest taki sam to trzeba zajrzeć do przekładni bo mogły się tryby już wychechłać. A może przekładnia jest do większych mocy a cięgło z półki niżej albo jakiś wynalazek innej firmy. Bywały już takie przypadki. Przy małych mocach silników jakoś działało ale nie było oporu tylko ślimak puszczał.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze że nie tylko ja mam taki problem, w poniedziałek zabieram się za to bo jednak luz na poziomie ok 15-20 stopnii jest niedopuszczalny :(

 

Obawiam się jednak że te przekładnie made in chińskie-małe-rączki tak już mają i nic na to nie poradzę...

 

wczoraj tak na szybko sprawdziłem i...

luzu na łączniku z silnikiem brak, przekładnia pracuje prawidłowo, luz mam jak by w lince, ale jakoś mnie to do końca nie przekonuje, w poniedziałek się tym zajmę i spróbuję go wyeliminować, jak skasuję to dam cynk  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

luzu na łączniku z silnikiem brak, przekładnia pracuje prawidłowo, luz mam jak by w lince, ...

Brak luzów, przekładnia pracuje prawidłowo ???

Luz jakby w lince  :D

 

A jak wygląda u Ciebie zatrzymanie pancerza cięgła po stronie silnika i przekładni ?

 

Jak pancerz będzie miał luz to i sterowanie też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orginalny luz jest w przekładni,krecąc kierownicą zanim koła pociągną linkę wychodzi ten luz

jakis szajs od producenta,ten typ tak ma

mi to nie przeszkadza bo nieosiągam dużych prędkosci

 

jutro wszystko Wam napiszę, może coś da się z tym zrobić  :) co do luzów to zapraszam na nalewkę z aronii właśnie się porcjuje w buteleczki ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okazało się że największy luz mam na stożku na którym osadza się kierownice :D więc może warto i to sprawdzić.

 

na tym stożku jak piszesz jest u mnie ok, miałem w poniedziałek sprawdzić ale....

chyba mam luz na łączniku Teleflex, kiedyś miałem skręcony z łodzią od zewnątrz (str. silnika) i był "ścisły", wręcz prawie stabilny, później coś regulowałem i wmontowałem go od wewnątrz (łodzi) i teraz ma luz, luźniutko pracuje, po odpięciu od silnika opada...

 

czy ktoś coś z tego zrozumiał?  :o

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

na tym stożku jak piszesz jest u mnie ok, miałem w poniedziałek sprawdzić ale....

chyba mam luz na łączniku Teleflex, kiedyś miałem skręcony z łodzią od zewnątrz (str. silnika) i był "ścisły", wręcz prawie stabilny, później coś regulowałem i wmontowałem go od wewnątrz (łodzi) i teraz ma luz, luźniutko pracuje, po odpięciu od silnika opada...

 

czy ktoś coś z tego zrozumiał?  :o

 

Musi nieźle kopać ta nalewka  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka :)

 

Więc tak... luzy prawie skasowane, a były w

1. śruba mocująca nie dociągała linki sterociągu do przegubu Teleflex, luz pancerza w przegubie, zastosowanie obrączki szerokości 5mm, skasowało luz

2. delikatny luz w przegubie, wywalenie metalowej środkowej podkładki, a wstawienie gumowej dokręcanie=regulacja luzu

3. luz w samej przekładni kierowniczej nie do zlikwidowania chyba w tym sprzęcie co mam..

 

czyli, wszystkie te luzy jak się zsumowały były wk.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam,

Także zakupiłem w raksie sterociąg do 50 KM wraz z kierownicą i cóż....objawy mam takie same jak opisane u innych Kolegów.

Dzwoniłem do raksy chcąc zareklamować, gdyż jest bardzo nieprecyzyjny w sterowaniu łódką ale usłyszałem, iż to musi być inna przyczyna i na ten artykuł nie było reklamacji.

Dodam tylko, że łódka to 5 metrowa, cos na wzór cortiny pilotki z silnikiem 50 KM hondy.

W związku z tym, iż łódka zimuje pod dachem obecnie zajmę się tym na wiosnę i albo zrobię to albo kupię nowy sterociąg.

Pozdrawiam wszystkich,

Tomek

PS. sprawdza się powiedzenie mojego teścia "niska cena i wysoka jakość nigdy nie idą w parze"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luz może również wynikać z nadmiernej długości sterociągu.U mnie tak było.Nadmiar długości zlikwidowano poprzez zawinięcie jednej pętli (okrąg) sterociągu.Od początku tam doszukiwałem się przyczyny dużego luzu na kierownicy.Po wymianie na sterociąg o niezbędnej długości luzy zmniejszyły się o połowę.Całkowicie luzu na kierownicy nie da się usunąć,a wynika on z luzu między linką a pancerzem,szczególnie gdy sterociąg ma kilka łuków
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...