zet333 Opublikowano 20 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2018 Witam , czy ktoś orientuje się gdzie można dobrze i za rozsądne pieniądze zmarynizować silnik Mercedesa w Szczecinie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kruszek1985 Opublikowano 21 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2018 Co prawda nie Szczenin ale może ci się przydać https://www.olx.pl/oferta/silnik-do-motorowki-mercedes-3-0-diesel-CID767-IDrfssw.html#9840689023 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zet333 Opublikowano 28 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2018 Dzięki , ale cena już chyba wyższa nie może być .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek.N Opublikowano 28 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2018 Ja robiłem swój w Pruszczu Gdańskim za 10tys Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 29 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2018 Robiłeś swój czy kupowałeś zmarynizowany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek.N Opublikowano 29 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2018 Kupiłem już gotowy zaprowadzilem łódkę I mi wstawił Zrobił próby i odebrałem ???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zet333 Opublikowano 1 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2018 I jak się sprawuje , dobrze go zrobiono i zamontowano w Pruszczu ? W jakie są wymiary łodzi i waga? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek.N Opublikowano 1 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2018 No silnik chodzi ok było parę drobiazgów na początku, ale generalnie jestem zadowolony i kontakt z Panem który robił też ok. Bez problemu pomaga we wszystkich moich pytaniach Waga Łodzi około 2 tony Bayliner 2455 7.5metra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zet333 Opublikowano 3 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2018 Czy wymiana się opłaciła - ile pali w ślizgu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zet333 Opublikowano 3 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2018 nie było mnie miesiąc, więc pytanie z dużym opóźnieniem ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zet333 Opublikowano 3 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2018 moja waży ok 2.3 t , silnik 5.0 - pali w ślizgu ok 1l/min Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kruszek1985 Opublikowano 4 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2019 Panowie a jeszcze mam takie pytanie. Ile w/g was można dać za tak zmarynizowany silnik ? https://www.olx.pl/oferta/silnik-do-motorowki-mercedes-3-0-diesel-CID767-IDrfssw.html#9840689023 1. Ile powinien kosztować w/g was ? 2. Co można by w nim jeszcze poprawić ? 3. Lepiej żeby był pomalowany i wyglądał jak nówka czy spokojnie wystarczy tak jak teraz ? 4. Czy jeżeli byście kupowali taki silnik to chcieli byście żeby był rozebrany w drobny mak i po kompletnym przeglądzie, ewentualnej wymianie panewek lub innych zużytych elementów czy po prostu wyciągnięty z samochodu z gwarancją sprzedającego i ile byście byli w stanie dopłacić za taki przegląd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leprosus Opublikowano 4 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2019 Jeżeli dopuszczasz inną firmę, to mam na zbyciu silnik od VW LT 2,4 d. Marynizowany w niemieckiej firmie. Wymontowałem w komplecie z przekładnią i wałem. Silnik planowałem dać do przeglądu i ewentualnie wyremontować lub kupić inny i zrobić przekładkę. Cena za komplet ze śrubą 6 tyś. Ja zmieniłem zdanie i zakładam dwa silniki zewnętrzne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kruszek1985 Opublikowano 4 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2019 Nie o to chodzi. Po prostu od dziecka bawię się mechaniką. I zastanawiam czy se nie dorabiać marynizując silniki. Generalnie temat nie jest dla mnie trudny tylko nie wiem czy opłacalny. Badam rynek i jestem ciekawy czego ludzie oczekują i jakie pieniądze są skłonni dać za dobrze zmarynizowany silnik. Czy oczekują tylko że silnik ma działać przynajmniej przez jakiś czas czy chcą silnik wyglądający i działający jak prosto z fabryki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebastianWat Opublikowano 4 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2019 Mysle ze jak bysmarynizowal 3.0tdi z bmw najlepej po chipsie z 190 na ok 250kuca. Albo nawet i fabryczne te 190kunia zostawić to byłbyś ulubiencem na pilskich motorowodniakow. A jak bys struge lub zetke potrafil jeszcze do tego podłączyć to klientow masz u masz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek.N Opublikowano 4 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2019 Jak dla mnie to cena jest przesadzona o jakieś 9tys wydaje mi się że materiały robocizna plus silnik to 10tys jest to cena adekwatna do zakresu prac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 4 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2019 Podzielam zdanie przedmówców. Co do tego merca to lepszy jest OM617a. Do pyrkania dobry jest klekot OM616, i za grosze można go wyrwać i są chętni na dokładnie te motory. Czuje się Kolega na siłach kompleksowo wyremontować OM617a? Znów zaczęła stukać panewka, auto przejechało jeszcze ok 7 km w bagnie, wróciło 50 do domu i odmówiło posłuszeństwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kruszek1985 Opublikowano 5 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2019 Pytanie zasadnicze jest takie ile ludzie byli by skłonni zapłacić za taki silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Opublikowano 5 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2019 A ja zadałbym sobie pytanie, ile takich silników można w ciągu roku sprzedać . Oczywiście jest jeszcze kilka innych pytań ale teraz je pominę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 5 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2019 Idąc tym tokiem myślenia to nie ma sensu rozpoczynać żadnego biznesu bo popyt na dane usługi może być mały. Kolega Kruszek napisał że byłoby to dodatkowe zajęcie więc prawdopodobnie nic nie stoi na przeszkodzie, żeby na początku wspierać finansowo nową działalność przez już istniejącą. Ja osobiście znam dwie firmy sensownie marynizujace silniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kruszek1985 Opublikowano 7 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2019 Z tego co widzę to OM 617 są mało dostępne na allegro i ogólnie są to stare kapcie i nie wiem czy jest sens pakować się w taki stary silnik bo na pewno będą problemy z częściami. A więc policzmy Na warsztat wezmę tego 3.0 z w210 Koszt zakupu kompletnego silnika to przynajmniej 2500zł który jest tak naprawdę wielkim znakiem zapytania bo nie znamy jego przebiegu a nawet jeśli sprzedający da jakąś gwarancje to na pewno się wyprze jak zobaczy że silnik został przerobiony a zazwyczaj ta gwarancja jest tylko kilkudniowa. Do tego dochodzą koszty wymienników dla wody chłodniczej i intercolera. Gotowe wymienniki to na allegro koszt około 2000zł Można spawać je samemu ale koszt materiałów plus robocizny też pochłonie znaczną kwotę. Do tego trzeba wyspawać kolektor wydechowy kupić komputer, czujnik przyśpieszenia. Wyciąć tylną płytę i obudowę koła zamachowego do tego rurki węże kable wtyczki. Kolejne 2000zł i już mamy 6500zł za silnik który może być trupem. Zostaje nam 3500zł za robociznę która pochłonie też sporo czasu. Najbardziej pracochłonne jest wyspawanie kolektora wydechowego i podłączenie turbiny. Jeżeli w tej formie sprzedawać silniki bez gwarancji i bez założonej działalności gospodarczej to jako tako można se coś dorobić. Ale jeżeli chcieli byśmy zrobić uczciwie taki silnik to należało zrzucić głowice dać do planowania, docieranie zaworów, nowe uszczelniacze. Blok rozebrać pomierzyć cylindry wał. W najlepszym wypadku założyć tylko nowe panewki w najgorszym szlif cylindrów,szlif wału, nowe tłoki panewki wszystkie uszczelki plus robocizna. Nie zapomnijmy o regeneracji turbiny, wtryskiwaczy i pompy i myślę że do 20 można dobić. Ale wtedy mamy praktycznie nowy silnik. Pytanie czego ludzie oczekują. W tych wyliczeniach oczywiście nie uwzględniam zrobienia prototypu i przetestowanie który by się rozkładał na każdy sprzedany silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kruszek1985 Opublikowano 7 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2019 Zapomniałem jeszcze o sprzęgle do połączenia z Zetką ale to już zależy gdzie silnik był by montowany oraz czy sprzęgło nie zostało by ze starego silnika :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 7 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2019 Akurat do OM617a problemu z częściami nie ma najmniejszego, jego dostępność jako podzespolu jest znikoma - taniej kupować z autem, kompletne silniki po kapitalce zaczynają się od 8k. Mam kumpla który za zmarynizowany 2.4 zapłacił 14k, silnik wsadził do kutra KP100 albo jakoś tak. Te silniki mają to do siebie że można tam nasikac i pojechać, oby smarowanie było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DSZ- Opublikowano 9 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2019 Ja jak myślałem o dizelu do łodzi to brałem pod uwagę mercedesa 2,9 TD 5cyl. On w nazwie ma TD ale faktycznie to TDI tyle że na mechanicznej pompie sterowanej elektrycznie...on liznął nowych technologi ale nie został nimi "skażony", nie ma rozbudowanej elektroniki co w warunkach wodnych ma też znaczenie. Mietek E klasa to w końcu kawałek samochodu, znam kolesia co e klasą z 2,9TD jadąc w góry z bagażem, po górach i z powrotem uzyskał średnią spalania poniżej 7L. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek.N Opublikowano 9 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2019 Rok temu wsadzilem do swojej Łodzi Om606 Kosztowało mnie to 10tys silnik robocizna. Silnik pracuje ok daje rade z łodzią 7.4m Spalanie przy spacerowy pływaniu do 15km/h znikome Spalanie przy 45km/h około 18l/h Generalnie mogę polecić ten silnik ale, przy podłączeniu z zetka OMC trzeba zjechać z obrotami do max500- 550rpm żeby biegi wchodziły płynnie,przy obrotach 600rpm był problem z przełączaniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.