Skocz do zawartości

marynizacja silnika Szczecin?


zet333
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...
  • 5 miesięcy temu...

Panowie a jeszcze mam takie pytanie. Ile w/g was można dać za tak zmarynizowany silnik ?

 

https://www.olx.pl/oferta/silnik-do-motorowki-mercedes-3-0-diesel-CID767-IDrfssw.html#9840689023

 

1. Ile powinien kosztować w/g was ?

2. Co można by w nim jeszcze poprawić ?

3. Lepiej żeby był pomalowany i wyglądał jak nówka czy spokojnie wystarczy tak jak teraz ?

4. Czy jeżeli byście kupowali taki silnik to chcieli byście żeby był rozebrany w drobny mak i po kompletnym przeglądzie, ewentualnej wymianie panewek lub innych zużytych elementów czy po prostu wyciągnięty z samochodu z gwarancją sprzedającego i ile byście byli w stanie dopłacić za taki przegląd.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli dopuszczasz inną firmę, to mam na zbyciu silnik od VW LT 2,4 d. Marynizowany w  niemieckiej firmie. Wymontowałem w komplecie z przekładnią i wałem. Silnik planowałem dać do przeglądu i ewentualnie wyremontować lub kupić inny i zrobić przekładkę. Cena za komplet ze śrubą  6 tyś.

Ja zmieniłem zdanie i zakładam dwa silniki zewnętrzne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie o to chodzi. Po prostu od dziecka bawię się mechaniką. I zastanawiam czy se nie dorabiać marynizując silniki. Generalnie temat nie jest dla mnie trudny tylko nie wiem czy opłacalny. Badam rynek i jestem ciekawy czego ludzie oczekują i jakie pieniądze są skłonni dać za dobrze zmarynizowany silnik. Czy oczekują tylko że silnik ma działać przynajmniej przez jakiś czas czy chcą silnik wyglądający i działający jak prosto z fabryki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle ze jak bysmarynizowal 3.0tdi z bmw najlepej po chipsie z 190 na ok 250kuca. Albo nawet i fabryczne te 190kunia zostawić to byłbyś ulubiencem na pilskich motorowodniakow. A jak bys struge lub zetke potrafil jeszcze do tego podłączyć to klientow masz u masz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podzielam zdanie przedmówców. Co do tego merca to lepszy jest OM617a. Do pyrkania dobry jest klekot OM616, i za grosze można go wyrwać i są chętni na dokładnie te motory. Czuje się Kolega na siłach kompleksowo wyremontować OM617a? Znów zaczęła stukać panewka, auto przejechało jeszcze ok 7 km w bagnie, wróciło 50 do domu i odmówiło posłuszeństwa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idąc tym tokiem myślenia to nie ma sensu rozpoczynać żadnego biznesu bo popyt na dane usługi może być mały. Kolega Kruszek napisał że byłoby to dodatkowe zajęcie więc prawdopodobnie nic nie stoi na przeszkodzie, żeby na początku wspierać finansowo nową działalność przez już istniejącą.

Ja osobiście znam dwie firmy sensownie marynizujace silniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzę to OM 617 są mało dostępne na allegro i ogólnie są to stare kapcie i nie wiem czy jest sens pakować się w taki stary silnik bo na pewno będą problemy z częściami.

 

A więc policzmy

Na warsztat wezmę tego 3.0 z w210

Koszt zakupu kompletnego silnika to przynajmniej 2500zł który jest tak naprawdę wielkim znakiem zapytania bo nie znamy jego przebiegu a nawet jeśli sprzedający da jakąś gwarancje to na pewno się wyprze jak zobaczy że silnik został przerobiony a zazwyczaj ta gwarancja jest tylko kilkudniowa.

Do tego dochodzą koszty wymienników dla wody chłodniczej i intercolera.

Gotowe wymienniki to na allegro koszt około 2000zł

Można spawać je samemu ale koszt materiałów plus robocizny też pochłonie znaczną kwotę.

Do tego trzeba wyspawać kolektor wydechowy

kupić komputer, czujnik przyśpieszenia. Wyciąć tylną płytę i obudowę koła zamachowego do tego rurki węże kable wtyczki.

Kolejne 2000zł i już mamy 6500zł za silnik który może być trupem. Zostaje nam 3500zł za robociznę która pochłonie też sporo czasu. Najbardziej pracochłonne jest wyspawanie kolektora wydechowego i podłączenie turbiny.

Jeżeli w tej formie sprzedawać silniki bez gwarancji i bez założonej działalności gospodarczej to jako tako można se coś dorobić. Ale jeżeli chcieli byśmy zrobić uczciwie taki silnik to należało zrzucić głowice dać do planowania, docieranie zaworów, nowe uszczelniacze. Blok rozebrać pomierzyć cylindry wał. W najlepszym wypadku założyć tylko nowe panewki w najgorszym szlif cylindrów,szlif wału, nowe tłoki panewki wszystkie uszczelki plus robocizna.

Nie zapomnijmy o regeneracji turbiny, wtryskiwaczy i pompy i myślę że do 20 można dobić. Ale wtedy mamy praktycznie nowy silnik. Pytanie czego ludzie oczekują.

W tych wyliczeniach oczywiście nie uwzględniam zrobienia prototypu i przetestowanie który by się rozkładał na każdy sprzedany silnik.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat do OM617a problemu z częściami nie ma najmniejszego, jego dostępność jako podzespolu jest znikoma - taniej kupować z autem, kompletne silniki po kapitalce zaczynają się od 8k. Mam kumpla który za zmarynizowany 2.4 zapłacił 14k, silnik wsadził do kutra KP100 albo jakoś tak. Te silniki mają to do siebie że można tam nasikac i pojechać, oby smarowanie było.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak myślałem o dizelu do łodzi to brałem pod uwagę mercedesa 2,9 TD 5cyl. On w nazwie ma TD ale faktycznie to TDI tyle że na mechanicznej pompie sterowanej elektrycznie...on liznął nowych technologi ale nie został nimi "skażony", nie ma rozbudowanej elektroniki co w warunkach wodnych ma też znaczenie. Mietek E klasa to w końcu kawałek samochodu, znam kolesia co e klasą z 2,9TD jadąc w góry z bagażem, po górach i z powrotem uzyskał średnią spalania poniżej 7L.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rok temu wsadzilem do swojej Łodzi Om606

Kosztowało mnie to 10tys silnik robocizna.

Silnik pracuje ok daje rade z łodzią 7.4m

Spalanie przy spacerowy pływaniu do 15km/h znikome

Spalanie przy 45km/h około 18l/h

Generalnie mogę polecić ten silnik ale, przy podłączeniu z zetka OMC trzeba zjechać z obrotami do max500- 550rpm żeby biegi wchodziły płynnie,przy obrotach 600rpm był problem z przełączaniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...