Skocz do zawartości

Modernizacja układu paliwowego - montaż zbiornika paliwa.


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

 

Mam problem i potrzebuje porady.

 

W moim ribie fabrycznie był zamontowany zbiornik paliwa pod pokładem o pojemności około 100l. Niestety, zbiornik nie wytrzymał próby czasu i musiałem go zdemontować. Dodatkowo, producent riba nie przewidział takiego problemu, dlatego od strony pokładu nie ma żadnej klapy rewizyjnej, przez którą można go wyciągnąć, dlatego po kawałku wyciąłem go od strony bakisty rufowej. Teraz jest inny problem, czyli montaż nowego zbiornika. Znowu, od strony bakisty rufowej z trudem może wejdzie zbiornik plastikowy o pojemności raptem 40 litrów, a to jest mało, za mało. Pozostają w takim razie dwa rozwiązania:

1. wyspawanie dwóch zbiorników, które docelowo będą połączone o takich wymiarach, które pozwolą na włożenie ich na miejsce przez mały otwór w bakiście. Rozwiązanie drogie i najwięcej możliwości awarii tutaj widzę.

2. Wycięcie w pokładzie klapy rewizyjnej do zbiornika, przez którą będzie można także włożyc zbiornik. Wymiary takiego otworu, to prawdopodobnie około 40x80 cm, o ile nie więcej. Problemem jest to, że obawiam się utraty sztywności i wytrzymałości pokładu, stąd moje pytanie: jak to zrobić, żeby było dobrze?

 

Widziałem na innych ribach takie rozwiązanie, ale nie sprawdzałem, jak to wygląda od spodu. W jaki sposób zabezpieczyć krawędzie, czy też wykonać taką konstrukcje? Ja widzę takie rozwiązanie: od strony wewnętrznej zalaminowana gruba sklejka wklejona na epoksyd, na to pokrywa, którą wyciąłem wcześniej a od zewnętrznej strony blacha nierdzewna 2mm i wszystko skręcone śrubami.

 

Co myślicie o takim rozwiązaniu? Może macie jakiś lepszy pomysł?

20190206_085449_Copy.thumb.jpg.99f41572ffce4052a3f61888a0c88819.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć, praca powoli biegnie do przodu - teraz wypadałoby wybrać zbiornik. Mam możliwości dwie, które różnią się detalami.

 

https://zumarine.com/pl/p/Zbiornik-paliwa-Sogliola-stacjonarny-75-l-/702

 

Długi, bez przegród wewnątrz.

 

https://zumarine.com/pl/p/Zbiornik-paliwa-Mistral-stacjonarny-55-l/981

 

Albo taki, który ma zrobione przegrody.

 

Czy mieliście jakieś problemy z zbiornikami jak ten pierwszy? Nie wiem, czy brak przegród go nie dyskwalifikuje w przypadku łodzi typu rib?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taki czarny bez przegród ale pojemności 40 litrów. Pomijam fakt, że dokupione do niego akcesoria typu wlew paliwa nie pasowały... paliwowskaz nie pasował bo był za wysoki.. To sam zbiornik sprawuje się dobrze. Duperele sobie przerobiłem i pasują ale niezbędna była obróbka wlewu na tokarce.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taki czarny bez przegród ale pojemności 40 litrów. Pomijam fakt, że dokupione do niego akcesoria typu wlew paliwa nie pasowały... paliwowskaz nie pasował bo był za wysoki.. To sam zbiornik sprawuje się dobrze. Duperele sobie przerobiłem i pasują ale niezbędna była obróbka wlewu na tokarce.

 

A nie ma problemu z pobieraniem paliwa gdy jest np. 1/4 zbiornika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ma zbiornik GOTOWY a nie robiony pod zamówienie!!!

 

jest to różnica.

 

 

Ale serio w tej cenie zobacz czy ktoś by tobie nie wspawał zbiornik paliwa z aluminium z właśnie z dołkiem na smok gdzie pozwoli ci pływać jak jest tylko 1l paliwa w zbiorniku. plastikowy zbiornik paliwa jak wstawiać będziesz zobacz czy możesz go lekko przechylić by spływało paliwo w stronę rufy no i zadbaj by był tam smok

 

Spawany może zbiornik będzie większy jak ktoś  zrobi pod otwór i będzie np 80l? i wtedy wstawki przegrodowe mają jakiś sens bo o ile jest full zbiornik to nie czujesz jak paliwo miota problem jest gdy masz 40-60 i paliwo się rozbuja.

 

Może nie zadobry przykład ale niedaleko mnie na przejeździe kolejowym był wypadek szambiara się wbiła w pociąg a dlaczego?

wyhamowała ale była zapełniona w 70% i tam nie ma przegród i zaczęło go bujać do przodu i kabina zahaczyła o pociąg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ssak mam oczywiście z tyłu łodzi, po prawej stronie jak i kierownice. Więc praktycznie do zera jestem w stanie paliwo wybrać. Nie raz wracałem na totalnych oparach i silnik pracował. Węże do takiego zbiornika polecam zakupić w Stomilu. Cena jest znośna a jakość bardzo dobra.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...