Autor Wątek: Moja DateLine Suva SpeedBoat  (Przeczytany 179810 razy)

Maj 07, 2019, 08:36:15
Odpowiedź #675
  • ***
  • Wiadomości: 207
    • Bydgoszcz
  • Akwen: Wody lokalne
Jeszcze jedna kwestia mnie interesuje , jak masz zamontowany czujnik temperatury i jakiego on jest typu ?

Maj 07, 2019, 08:45:20
Odpowiedź #676
  • *****
  • Wiadomości: 633
    • Slubice i Zbaszyn
  • Akwen: Odra środkowa
Na co chcesz sie przesiasc po sprzedazy obecnej..?
www.domek-zbaszyn.pl

Alga Sport + DE-25 , Rinker 206 Captiva bowrider 4.2 V8  Pozdrawiam Sebastian

Maj 07, 2019, 11:27:09
Odpowiedź #677
  • *****
  • Wiadomości: 3201
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
hej:) więc średnia prędkość wyszła 38km/h  (połowa trasy 70km/h druga połowa 11km/h) paliwa poszło 23l


Jaką masz srube i jaka przekładnię w spodzinie ? 2:1 ??
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Maj 07, 2019, 22:49:16
Odpowiedź #678
mike217 -> czujnik jest zamontowany po przeciwnej stronie głowicy co termostat, czujnik jest kompletem do zegara i jest to rezystancyjny , jest wkręcony w głowice metal w metal (nie ma kontaktu z wodą)


Holci -> szukam Pilot House około 530 długości
http://forum-motorowodne.pl/lodzie-i-jachty-motorowe/zmiana-lodzi-na-pilot-house/?topicseen


ogorek -> przełożenia nie znam nie zagłębiałem sie w tym silniku w szczegóły opieram się na prędkościomierzu GPS widocznym po prawej stronie fotografi
http://www.czmarine.cz/Suzuki_DF_40-90_files/5%20Prospekt%20SUZUKI%20DF%2060-70.pdf

wedle opisu przełożenie 12:29 (2,42)
sruba 13x20


mikijet -> strona 5 pdf powyżej jest opisane chłodzenie (a szukaliśmy)
« Ostatnia zmiana: Maj 07, 2019, 23:03:15 wysłana przez Johnny_bravo750 »
Zobacz projekt Mojej DataLine Suva
  -> Kliknij tutaj : link do tematu <-
 

Maj 08, 2019, 07:26:20
Odpowiedź #679
  • *****
  • Wiadomości: 3201
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
duuuzy skok. 5800 obr i masz na tej srubie prawie 70 km/h przy 5 proc uslizgu

U mnie predkosci zmalały bo załoga "dorosła"
blizniaki po 180 cm
corka 170 cm
ja przytylem

No  i pływałem nawet w 7 os wiec zmieniłem srube z 19 na 17 - stad vmax 66 sie zrobila
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Maj 08, 2019, 07:50:06
Odpowiedź #680
,,...mikijet -> strona 5 pdf powyżej jest opisane chłodzenie (a szukaliśmy)..."- szukaliśmy konkretnego miejsca zamocowania termostatu bo schemat cooling'u mieliśmy na stronie 6-51 SM  ;)

Maj 18, 2019, 19:46:59
Odpowiedź #681
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 27, 2019, 20:02:47 wysłana przez Johnny_bravo750 »
Zobacz projekt Mojej DataLine Suva
  -> Kliknij tutaj : link do tematu <-
 

Czerwiec 01, 2019, 21:17:48
Odpowiedź #682
Przygotowania do wyjazdu do cro.









Zobacz projekt Mojej DataLine Suva
  -> Kliknij tutaj : link do tematu <-
 

Czerwiec 03, 2019, 07:17:08
Odpowiedź #683
  • ****
  • Wiadomości: 364
    • Trzebież
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Wygląda jakby do silnika był przyczepiony kawałek łódeczki a nie odwrotnie :)

Czerwiec 03, 2019, 07:53:42
Odpowiedź #684
Hah masz racje w tych ujęciach tak wygląda.... wcześniej było 100KM i do tego w 2takcie... a budując łódkę zamiar byl na 200KM silnik w 2 takcie ( nie odważyłem się takiego zamontować )

Teraz jest moc i ekonomia kosztem wagi
Zobacz projekt Mojej DataLine Suva
  -> Kliknij tutaj : link do tematu <-
 

Czerwiec 03, 2019, 14:56:34
Odpowiedź #685
  • *****
  • Wiadomości: 2962
    • Cigacice
  • Akwen: Odra środkowa
Johnny ja bym wymienił te paski na drogę, na mocniejsze bo z tymi samozaciskami mam nie miłe wspomnienia
A udka super się prezentuje  ;D

Czerwiec 26, 2019, 01:10:26
Odpowiedź #686

Czerwiec 27, 2019, 20:25:19
Odpowiedź #687
Hej, wodniacy.

Przed wyjazdm do CRO walczyłem z odkamienieniem silnika bo za ciepły był .... Zamówiłem rownież nowe anody by powymieniac mocną erozję miały. Podczas próby wymiany anody w silniku nastąpił problem rozerwałem mocowanie anody a anoda z częscią obudowy została w bloku.... czas sie tym zająć







Zamówione anody wraz z obudowami , przykrywkami odebrane z ASO Suzuki . ps: taniej niż w sklepach typu aura czy szopeneria





Ponieważ podczas pobytu w CRO w ciepłej wodzie 25-28*C silnik wykazywał tendencje niezbyt optymistyczne, mimo przepłukania wcześniej odkamieniaczem oraz wymiana termostatu:



Postanowiłem ponowić proces odkamieniania lecz tym razem preparatem do tego przeznaczonym z założenia "projektowego"

Ponieważ byłem w CRO w miejscowości Sukosan gdzie znajduje sie najwieksza marina Chorwacji, postanowiłem ja odwiedzić z lądu i zobaczyć czy jest sklep "marine" okazało sie że jest!! taki jak dwie biedronki :P Było tam wszystko łącznie z panewkami i tłokami..!!! raj dla mnie.... po wejściu 2 panów bardzo sympatycznych podeszło czego szukam po opowiedzeniu jaki mam problem, zawołali szefa serwisu motorowodnego od nich i opowiadam mu jaki problem,... odpowiedz stanowcza "only barnacle buster jest wstanie rozwiązać twój problem" ... wiec zapytałem czy maja... pan pobiegł i przytargał :) bez chwili zawahania zakupiłem owy preparat w cenie takiej jak w USA lecz za przesyłkę nie musiałem płacić czyli 116 Euro za galon









Test przeprowadzony na muszli był oszałamiający w 15 sekund muszla mniej niż 1mm grubości się rozpuściła !!

Film prezentujący działanie preparatu:
1. https://www.youtube.com/watch?v=PVTuPpvShvM&t=115s
2. https://youtu.be/u4bGiv2MD74?t=58

Czas pokaże co to zdziała, choć sądze ze nie wiele.... Jestem przekonany że silnik ma sie dobrze i nic mu nie dolega, poprostu miejsce gdzie wkręciłem czujnik (tak mi pasowało) jest nieopodal magistrali olejowej, a jak wiadomo olej ma temp od 100-120*C i właśnie takie wskazania pokazuje u mnie zegar.... kolejnym potwierdzającym tą także jest fakt iż po rozgrzaniu silnika do tej temperatury co na foto, silnik potrzebuje ponad 10minut na wolnych obrotach by schłodzić się do temperatury 80*C.... podczas tego "schładzania" woda z kontroli leci letnia a woda wypływająca ze śruby napędowej również letnia... tzn percepcyjnie po włożeniu palców w śrubę pod wodą odczuwalne ciepło ale podobne jak wypływ z kontrolki .... nadmienię że fabryczny zegar nie krzyczy że temperatura jest za wysoka , a kolektor wydechowy jest zimny..... czas pokaże

przy najbliższej okazji popływam z podłączonym komputerem diagnostycznym i odczytam co widzą 3 czujniki temperatury fabryczne


teraz postaram się jakoś wygrzebać urwana anodę , po odkamienieniu ponownym :)

Pozdro :)

ps: ten temat przeczytano niespełna 180tyś razy , co chyba w skali forumowej jest nr 1. :)
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 27, 2019, 20:31:52 wysłana przez Johnny_bravo750 »
Zobacz projekt Mojej DataLine Suva
  -> Kliknij tutaj : link do tematu <-
 

Czerwiec 29, 2019, 21:30:51
Odpowiedź #688
Dobry ...

Więc dzisiaj przystąpiłem do prac. Wpierw test preparatu czy jest sens go używać:

na pierwszy ogień wymontowałem anodę z silnika, która sie trzyma na aluminiowej pokrywce więc czas się przekonać czy reaguje z amelinum.

anoda biała od erozji i soli w roztworze 1:4 wedle zaleceń z opakowania https://youtu.be/Nre0bBTOTa0 



po godzinie ustało bomblowanie, a aluminium nie nosiło śladów reakcji z preparatem! Anoda po wyciągnięciu, nie posiadała ani kamienia ani soli!





Czas uszykować sprzęt do płukania.Zdemontować termostat. Poprzednim razem używałem pompy zenzowej o wydajności 750lph, uznałem ze pompowanie na 1,5m może być za słaba wiec zakupiłem pompę z nierdzewki (co by nie zjadło) 700W i wydajność taka że ciężko wąż utrzymać :) Starałem sie zmniejszyć naczynie do które3go roztwór będzie się zbierać i pobierać by ograniczyć zużycie preparatu.

Tak wyglądało stanowisko :)



Nalałem wody testowo 15l i sprawdziłem czy wystarczająca ilość by pompa zasysała okazało sie ze TAK !
wylałem wodę i nalałem 12 litrów wody, oraz 3l Barnacle Buster Concentrate (zostało mi 850ml)

odpaliłem minutnik ostawiając na godzinę i odpaliłem pompę , po pierwszych sekundach widać było burzliwą reakcje w wypływającej wodzie z silnika....





po 30minutach



woda po 1:15 płukania


Czas na godzinę płukanie czysta wodą z Termostatem i bez po 30minut


Po porządnym wypłukaniu czas na inspekcje silnika jak wygląda w środku.... anody które były okrągłe i śrubokrętem się nie chciały oczyścić:





Na koniec przeprowadziłem testy, na przywiezionych kamieniach a CRO
 WARTO ZOBACZYĆ https://youtu.be/jJNQ9G01JY8





Wnioski
Barnacle Buster działa naprawdę !!!! mimo jego ceny (około 110 Euro)  myślę że warto. Sprawdzając zakamarki kamerą inspekcyjną nie ma śladu żadnych osadów w silniku obecnie !

To co jest nie tak z tą temperaturą ?? Ja już wiem :) umiejscowienie które mi pasowało żeby zamontować czujnik temperatury, jest najcieplejszym miejscem w silniku. Po rozebraniu połowy prawej strony silnika (ecu, obudowy, węże) znalazłem pod termostatem miejsce na czujnik akcesoryjny zaślepkę, niestety jest inna średnica niż czujnika wiec bez adaptera dorobionego u tokarza się nie obejdzie:) we wtorek będzie:) I będę miał temperaturę wody a nie temperaturę ściany cylindra :P

Pozdro

Tagi do wyszukiwarki forumowej:
Odkamienianie silnika zaburtowego , przegrzewanie się silnika , usuwanie kamienia z silnika , oczyszczanie silnika zaburtowego , płukanie silnika , płukanie silnika , kamień w silniku , zatkany przepływ w silniku zaburtowym , odkamieniacz do silnika zaburtowego ,
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 29, 2019, 22:07:31 wysłana przez Johnny_bravo750 »
Zobacz projekt Mojej DataLine Suva
  -> Kliknij tutaj : link do tematu <-