Autor Wątek: Moja DateLine Suva SpeedBoat  (Przeczytany 163029 razy)

Maj 11, 2012, 23:27:37
Witam Piotr z tej strony z Poznania...  lat 27 Zakupiłem nową zabawkę na nadchodzący sezon 2011....  Szukałem czegoś małego w miarę ekonomicznego... i wygodnego.... i wyglądającego :)
po 3 miesiącach szukania napotkałem coś takiego....
i zakupiłem :)
oto ona:












na lewej i prawej burcie (na rufie) jest napisane DateLine
jej wymiary szerokość 200cm długość 410cm
z silnikami było wiele przygód :
miedzy innymi: mercury 65HP

http://www.youtube.com/watch?v=xoGnoAFqszw

az po 3cim padło na Yamahe 55ae z gaźnikami od 70KM
http://www.youtube.com/watch?v=fyMGJLTtdaE&list=UUo9r8M7EgU8k8qghspvFGjA&feature=player_detailpage#t=27s
http://youtu.be/MChpkAAhi94
ten rok:
http://youtu.be/plmzWltpbmo

 :)max speed :)
http://youtu.be/PCiyQG7xG8E

Miedzy czasie przyczepka przeszła wiele modyfikacji:
skorupa                3500zł
transport                250zł
silnik                    5300zł
przyczepka           1300zł      (przy kupnie była gratis jej rejestracja i zmiany poniżej fotki :) )
zagray                   500zł
kokpit (na zegary)    80zł
inne wyposaż          400zł      ( pompa zenzowa, kapoki, pagaje, kanister ..... . )
dwie plandeki        1500zł      ( wlasnie uszyte ) portowa i postojowa )
Remont silnika       1000zł      ( naprawa mod zapłonowego, na wolnych przebierał oraz wszelkie uszczelki , swiece, wirnik, termostaty, simeringi.... .)
             
RAZEM = 13.830zł
fotki przyczepki po kupnie:





i po zmianach.... :








obecnie jest led’owe oświetlenie hermetyczne .... firmy waś fotki z remontu silnika.. (losowa kolejność)  :

















fotki z woskowania:






















kawałek nie woskowany..... a w około po woskowaniu.... .!! trzeba  woskować



kolejna zabawa jest dobranie śruby do silnika/łodzi
« Ostatnia zmiana: Marzec 30, 2014, 18:18:49 wysłana przez Johnny_bravo750 »
Zobacz projekt Mojej DataLine Suva
  -> Kliknij tutaj : link do tematu <-
 

Maj 11, 2012, 23:34:10
Odpowiedź #1
Plandeka uszyta..... Transportowa.....

na silnik jutro odbieram....

fotki z prac...

kolejność przypadkowa...
























« Ostatnia zmiana: Marzec 30, 2014, 18:20:26 wysłana przez Johnny_bravo750 »
Zobacz projekt Mojej DataLine Suva
  -> Kliknij tutaj : link do tematu <-
 

Maj 11, 2012, 23:36:57
Odpowiedź #2






i plandeka gotowa:)


Zobacz projekt Mojej DataLine Suva
  -> Kliknij tutaj : link do tematu <-
 

Maj 11, 2012, 23:37:39
Odpowiedź #3
no dobra panowie....

pojawił się nowy projekt:P:P sa sa sa

mianowicie V6 yamaha 200HP 2-suw 2001r  do owej skorupy
(co nas nie zabije, to nas wzmocni)

na ostatnim pływaniu w Ślesinie, przy 80km/h fale (kilwatery) 1,5m dały swoje znaki , mianowicie podłoga połamana

dobrze sie złożyło bo miałem obawy zakładać 200HP do niej.... bo stoczniowo do 150HP miała papierek

no wiec co łapu capu i demolka łodzi..... .




















okazało się ze pawezi nie ma nawet próchna nie ma ....:( wiec demolka na całego....






























przy okazji nowy zbiornik 45L na dzioba będzie wsadzony:



nowa wregi w takim wydaniu będą fota dla inspiracji:



obecnie problemy z rozdzieleniem skorupy przy paweż'y
jutro dalsze prace.....

i orietacja kto wytnie ebonit oraz aliminium na nowa paweż:
-> 1cm ebonit
-> 1cm aluminium
-> 1cm ebonit
-> 1cm aluminium
i chyba nawet Najman nie ruszy i nie zgnije.....

pozdro
« Ostatnia zmiana: Marzec 30, 2014, 18:24:44 wysłana przez Johnny_bravo750 »
Zobacz projekt Mojej DataLine Suva
  -> Kliknij tutaj : link do tematu <-
 

Maj 12, 2012, 11:35:38
Odpowiedź #4
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5285
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Szkoda Twojej wcześniejszej pracy skoro się wszystko rozleciało... :( Czeka Cie duży remont podobny do Glastrona  :-X
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Maj 12, 2012, 19:21:25
Odpowiedź #5
Jak już rozmontowałeś kadłub na czynniki pierwsze to pomyśl jak zepniesz pokład z podwoziem bez formy.
Może się okazać że nie będą pasowały do siebie. Zrób dokładną przymiarkę. Wlaminujesz wręgi, denniki i podłogę a to będzie miało wpływ na linię burt. Przed laminowaniem kokpitu spiąłbym kadłub prowizorycznie.
Z materiałem na pawęż chyba przekombinowałeś . Sklejka/płyta szalunkowa ale ta dobra ( na pewno wododporna ) wystarczy w zupełności.
Pozbyłbym się też przy okazji tych krawędzi na listwę odbojową i spiąłbym kadłub jak na zakładkę.
Na spiętym kadłubie powycinać odcinki  i zalaminować solidnie , na gładko. Następnie powycinać resztę i dokończyć laminowanie. Połączenie będzie dużo solidniejsze od ,,masówki" nitowo żelkotowej.

Tak swoją drogą to muszę przyznać , że masz zacięcie. Znaczy połknąłeś bakcyla, tylko nie przegnij bo to pachnie rozwodem :))

Maj 12, 2012, 21:58:49
Odpowiedź #6
dzisiaj się udało rozdzielić skorupy :)

po małej wojnie....





















Zobacz projekt Mojej DataLine Suva
  -> Kliknij tutaj : link do tematu <-
 

Maj 12, 2012, 22:10:50
Odpowiedź #7
Cytuj
Jak już rozmontowałeś kadłub na czynniki pierwsze to pomyśl jak zepniesz pokład z podwoziem bez formy.
Może się okazać że nie będą pasowały do siebie. Zrób dokładną przymiarkę. Wlaminujesz wręgi, denniki i podłogę a to będzie miało wpływ na linię burt. Przed laminowaniem kokpitu spiąłbym kadłub prowizorycznie.


tak juz o tym pomyślałem

wstawię deski i skręcę bo tak żeby dało się coś robić a żeby burty się nie rozeszły...

co do pawezy:

jak wspomniałem mam zamiar tam zawiesić V6 200HP  ( sprawdzone 190kg nie utopi łodzi z tyłu )

Więc mam zamiar to zrobić solidnie.... co by się nie rozpadło 

mam zamiar zrobić szersza tzn od burty do burty 7cm paweze .....

oraz zastrzał y dwa

o tak:





mam dylemat co z żywicą czy poliestrowa czy jednak epoksyd.... lecz cena epoksydowej jest masakryczna 100zł za 1kg

-> co do sklejki myślałem o sklejce wodoodpornej tej do szalunków laminowanej winylem

jakieś rady panowie?
« Ostatnia zmiana: Maj 12, 2012, 22:23:01 wysłana przez Johnny_bravo750 »
Zobacz projekt Mojej DataLine Suva
  -> Kliknij tutaj : link do tematu <-
 

Maj 20, 2012, 22:31:29
Odpowiedź #8
dzisiaj 7h pracy


czym ciąć laminat...... ????

odp: zajebiste rozwiązanie : http://www.youtube.com/watch?v=CYy6XwGidLc&feature=youtu.be

foty:
























































Zobacz projekt Mojej DataLine Suva
  -> Kliknij tutaj : link do tematu <-
 

Maj 20, 2012, 23:30:00
Odpowiedź #9
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5285
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
No niezłą demolkę zrobiłeś  8)  Ciekawe kiedy popływasz... ::)
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Maj 21, 2012, 21:22:05
Odpowiedź #10
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 3097
  • GoFast Powerboat Builder
    • Warszawa
    • Spectre Boats INC
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
A co to za technologia ebonit + aluminium?

Jak to wszystko zwiążesz?
Co prawda norweskie łodzie pościgowe posiadają beton w pawęży.
Ale ich wielkość jest lekuchno większa.

A czy nie prościej było lekką formą zdjąć i klepnąć nówkę sztukę?
A jak się sprawdzi to chętnych byś znalazł.

Powodzenia.

Czerwiec 11, 2012, 13:04:22
Odpowiedź #11
  • **
  • Wiadomości: 46
  • Stermotorzysta :)
    • Opole
Jak tam prace nad łódką?
Szacun za natchnienie ;)
Rostyle Marine + YAMAHA  200 Pro V

Czerwiec 11, 2012, 19:34:57
Odpowiedź #12
  • ***
  • Wiadomości: 223
    • Pełczyce / Szczecin
  • Akwen: Wody lokalne
Jeśli możesz, to napisz Kolego jakiego wosku używasz.
Ahoj!

Hille Delphin 30HP Drewniana wędkarska 2HP

Czerwiec 11, 2012, 23:05:20
Odpowiedź #13
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 3097
  • GoFast Powerboat Builder
    • Warszawa
    • Spectre Boats INC
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Działa to coś, czy nie????

A może pozbyłeś się udeczki? ;)

Czerwiec 11, 2012, 23:33:06
Odpowiedź #14
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5285
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Kolega ostro pracuje, bo od dawna nie zaglądał na forum... :-X
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135