qzym Opublikowano 21 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2017 Witam, Czy ktoś z kolegów posiada może plany, rysunki,schematy motorówki Canada? Może fotki z remontów?? (szczególnie dolny pokład) Przymierzam się do wymiany pawęży w swojej Canadzie , bo pojawiły się niebezpieczne pęknięcia na bokach- więc poszukuję jakichkolwiek materiałów - jak jest dokładnie wstawiana pawęż. A może ktoś z kolegów wymieniał pawęż w Canadzie?? Googlowałem -ale materiałów w zasadzie brak, Szkutnik-amator też przejrzany :-(( B.proszę o info- może być też na PW. Pęknięcia: http://upload.secondsun.pl/img/1498053313pawez.jpg http://upload.secondsun.pl/img/149805283220170621_101832.jpg http://upload.secondsun.pl/img/149805289520170621_101845.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 21 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2017 W Szczecinie jest Ślizg który kiedys produkował Canady, możesz podjechać i popytać. Produkcja tej lodzi zajmowano się też garażowo, wiec może być różnie. .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qzym Opublikowano 21 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2017 A nie Bartex Police robił?? http://www.bartex-yacht.com.pl/bartex-yacht/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 21 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2017 Może Kolega zapomnieć o jakichś planach ;) Najpierw warto zajrzeć od srodka na łączenie pokładu z kadłubem czy nie sa zlaminowane. Potem zdjąć listwę odbojową i sprawdzić czy są klejone pokład z kadłubem. Jak nie są to bajka bo zostanie odkuć "tylko" łączenie na rufie. Jeśli są sklejone i zlaminowane to należy mierzyć siły na zamiary bo łatwo nie będzie. Niech wrzuci Kolega jakieś foto z wnętrza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qzym Opublikowano 21 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2017 Kadłub wewnątrz wygląda tak: http://upload.secondsun.pl/img/1498070666dsc_0642.jpg widać chyba wlaminowaną sklejkę pokład z kadłubem jest sklejony i nitowany co jakieś 40 cm: http://upload.secondsun.pl/img/1498070769dsc_0640.jpg Jesień /zima ja troche odrestarowałem: http://upload.secondsun.pl/img/149807094520161102_185731.jpg http://upload.secondsun.pl/img/149807097220161102_185741.jpg Tydzień temu gdzieś na Dąbiu przywaliłem o cóś, no i pękło :-(((( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 21 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2017 Warto było to sprawdzić przed malowaniem... W środku bajka. Rozciąć łączenie, odkuć wannę silnika i kołnierze na paweży, wypruć stare wzmocnienie i wstawić nowe. P.S. Warto sprawdzić przed demontażem w jakim stanie jest wzmocnienie. Bo jeśli jest zdrowe to warto wstawić na końcach wzmocnienia, pionowe ścianki które przeniosą obciążenia przy uderzeniu na kadłub. Teraz ich nie ma dlatego zaczęło trzaskać na końcach sklejki. Jakby Kolega jeszcze raz tak trafił i poprawił to z paweży zrobiłby się trap kąpielowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 21 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2017 A nie Bartex Police robił?? Bartex pewnie robi do dzisiaj, robione były też w Policach i Czaplinku. I sporo kopii garażowych. .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qzym Opublikowano 22 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2017 Podjadę do Polic, może pokażą ..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 22 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2017 Tiaaaa... Pokażą. Już się Kolega naoglądał... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qzym Opublikowano 22 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2017 Jak radzicie cięcie górnego pokładu aby oddzielić od dolnego? Wariant A czy B- a może jeszcze inaczej??? http://upload.secondsun.pl/img/1498165057pawez_ciecie.jpg http://upload.secondsun.pl/img/1498165084pawez2.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 23 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2017 Kolego! Mnie to wygląda na pęknięcia poszycie w pokładzie. Pawęż w tej łódce jest wzmocniona tylko w części środkowej. Dlatego występują pęknięcia przy krawędziach wanny silnikowej. Wysusz to, zalaminuj od środka, zaszpachluj o zewnątrz i po sprawie. Jeżeli sklejka pawęży jest zdrowa to postępuj jak napiałem. Jeżeli sklejka zgniła -> remont generalny ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 23 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2017 http://upload.secondsun.pl/img/149819951820170620_190822.jpg http://upload.secondsun.pl/img/149819927620170621_192845.jpg Jak zwiększy się wytrzymałość tylko po zalaminowaniu tego i zaszpachlowaniu? Moim zdaniem nijak. http://upload.secondsun.pl/img/1498200861ofm_pawez_ciecie.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 23 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2017 Znajomy Glastronik kolego Adamie :D kiedy wyjezdza?Bo tęsknimy :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 23 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2017 Jak będzie gotowy ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qzym Opublikowano 23 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2017 Dzięki :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 23 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2017 Jeżeli sklejka na pawęży jest zdrowa to najszybciej wzmocnisz ją jak na rys. Trzeba tylko sprawdzić powierzchnie przylegania sklejek i blachy do istniejącego laminatu i ew. wyrównać. Wpasować sklejki i blachę. Powiercić otwory. Spiąć śrubami ( w częsci środkowej tę funkcję będą pełniły śruby mocujące silnik) i ew. poprawić estetykę wnętrza wzmocnienia. Wzmocnienie nie musi być do podłogi kokpitu. Bez żadnych mat i żywic będzie działać. Z zewnątrz tak jak Zibi pisze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qzym Opublikowano 23 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2017 Dzięki mikijet. Też wymóżdzyłem takie rozwiązanie. W górnej części sklejka pawęży jest sucha (wierciłem otworki i sprawdzałem wiórki). Niestety, dolna część(poniżej linii wody- sklejka mokra- tak więc docelowo do wymiany. W wakacje sobie odpuszę, wzmocnię i myślę, że do końca sezonu wytrzyma. Jesienią/zimą - wymiana pawęży nieunikniona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 23 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2017 Korek spustowy warto sprawdzić skoro na dole mokre. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qzym Opublikowano 23 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2017 Korek spustowy wstawiałem nowy. Na całej grubości jest laminat. http://upload.secondsun.pl/img/1498209155korek.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 23 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2017 Nie ma znaczenia czy nowy tylko czy właściwie założony, to że przez cały przekrój jest laminat to troszkę mało wiarygodne bo znaczyloby że dla grubości ok 30 mm jest tam położone ze 20 warstw różnych mat i tkanin ale wewnątrz nie byłem więc to gdybanie bo równie dobrze może tam być szpachli napchane centymetr. Tak czy inaczej woda to nie piach i zawsze sobie drogę znajdzie więc warto zlokalizować i naprawić przeciek. Może odpływ z wanny silnika... Trzymam kciuki i życzę stopy wody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qzym Opublikowano 23 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2017 Otwór na nowy korek powiercałem, gdyż stary korpus był urwany- laminat i to zdrowy jest na całej głębokości. Nowy korek osadzony właściwie. Miejsce przecieku to prawdopodobnie otwór odpływowy z wanny- też go poprawiałem bo był częściowo zaklejony. A z niego już wyłaziły wiórki sklejki i to wilgotne. Oczywiście przelot zabezpieczyłem, ale kładzenie czegokolwek na coś mokrego na niewiele się zwykle zdaje... Tak więc - prędzej czy później wymiana pawęży nieunikniona. Fotorelację zamieszczę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.