Skocz do zawartości

Motorówka Canada- wymiana pawęży


qzym
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Czy ktoś z kolegów posiada może plany, rysunki,schematy  motorówki Canada?

Może fotki z remontów?? (szczególnie dolny pokład)

 

Przymierzam się do wymiany pawęży w swojej Canadzie , bo pojawiły się niebezpieczne pęknięcia na bokach- więc poszukuję jakichkolwiek materiałów - jak jest dokładnie wstawiana pawęż.

 

A może ktoś z kolegów wymieniał pawęż w Canadzie??

Googlowałem -ale materiałów w zasadzie brak, Szkutnik-amator też przejrzany :-((

B.proszę o info- może być też na PW.

 

Pęknięcia:

 

http://upload.secondsun.pl/img/1498053313pawez.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/149805283220170621_101832.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/149805289520170621_101845.jpg

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może Kolega zapomnieć o jakichś planach ;)

 

Najpierw warto zajrzeć od srodka na łączenie pokładu z kadłubem czy nie sa zlaminowane. Potem zdjąć listwę odbojową i sprawdzić czy są klejone pokład z kadłubem. Jak nie są to bajka bo zostanie odkuć "tylko" łączenie na rufie. Jeśli są sklejone i zlaminowane to należy mierzyć siły na zamiary bo łatwo nie będzie.

Niech wrzuci Kolega jakieś foto z wnętrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kadłub wewnątrz wygląda tak:

 

http://upload.secondsun.pl/img/1498070666dsc_0642.jpg

 

widać chyba wlaminowaną sklejkę

 

pokład z kadłubem jest sklejony i nitowany co jakieś 40 cm:

 

http://upload.secondsun.pl/img/1498070769dsc_0640.jpg

 

Jesień /zima ja troche odrestarowałem:

 

http://upload.secondsun.pl/img/149807094520161102_185731.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/149807097220161102_185741.jpg

 

Tydzień temu gdzieś na Dąbiu przywaliłem o cóś, no i pękło :-((((

 

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto było to sprawdzić przed malowaniem...

 

W środku bajka. Rozciąć łączenie, odkuć wannę silnika i kołnierze na paweży, wypruć stare wzmocnienie i wstawić nowe.

 

P.S. Warto sprawdzić przed demontażem w jakim stanie jest wzmocnienie. Bo jeśli jest zdrowe to warto wstawić na końcach wzmocnienia, pionowe ścianki które przeniosą obciążenia przy uderzeniu na kadłub. Teraz ich nie ma dlatego zaczęło trzaskać na końcach sklejki. Jakby Kolega jeszcze raz tak trafił i poprawił to z paweży zrobiłby się trap kąpielowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak radzicie cięcie górnego pokładu aby oddzielić od dolnego?

Wariant A czy B- a może jeszcze inaczej???

http://upload.secondsun.pl/img/1498165057pawez_ciecie.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/1498165084pawez2.jpg

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego!

Mnie to wygląda na pęknięcia poszycie w pokładzie.

Pawęż w tej łódce jest wzmocniona tylko w części środkowej.

Dlatego występują pęknięcia przy krawędziach wanny silnikowej.

Wysusz to, zalaminuj od środka, zaszpachluj o zewnątrz i po sprawie.

Jeżeli sklejka pawęży jest zdrowa to postępuj jak napiałem.

Jeżeli sklejka zgniła -> remont generalny ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://upload.secondsun.pl/img/149819951820170620_190822.jpg

http://upload.secondsun.pl/img/149819927620170621_192845.jpg

 

Jak zwiększy się wytrzymałość tylko po zalaminowaniu tego i zaszpachlowaniu?

Moim zdaniem nijak.

 

http://upload.secondsun.pl/img/1498200861ofm_pawez_ciecie.jpg

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli sklejka na pawęży jest zdrowa to najszybciej wzmocnisz ją jak na rys.

Trzeba tylko sprawdzić powierzchnie przylegania sklejek i blachy do istniejącego laminatu i ew. wyrównać.

Wpasować sklejki i blachę. Powiercić otwory. Spiąć śrubami ( w częsci środkowej tę funkcję będą pełniły śruby mocujące silnik) i ew. poprawić estetykę wnętrza wzmocnienia.

Wzmocnienie nie musi być do podłogi kokpitu.

Bez żadnych mat i żywic będzie działać. Z zewnątrz tak jak Zibi pisze.

 

Schowek01.jpg.481fdf395e3f513d468fcef3fbed8283.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki mikijet.

Też wymóżdzyłem takie rozwiązanie. W górnej części sklejka pawęży jest sucha (wierciłem otworki i sprawdzałem wiórki).

Niestety, dolna część(poniżej linii wody- sklejka mokra- tak więc docelowo do wymiany.

W wakacje sobie odpuszę, wzmocnię i myślę, że do końca sezonu wytrzyma.

Jesienią/zimą  - wymiana pawęży nieunikniona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma znaczenia czy nowy tylko czy właściwie założony, to że przez cały przekrój jest laminat to troszkę mało wiarygodne bo znaczyloby że dla grubości ok 30 mm jest tam położone ze 20 warstw różnych mat i tkanin ale wewnątrz nie byłem więc to gdybanie bo równie dobrze może tam być szpachli napchane centymetr.

Tak czy inaczej woda to nie piach i zawsze sobie drogę znajdzie więc warto zlokalizować i naprawić przeciek. Może odpływ z wanny silnika...

Trzymam kciuki i życzę stopy wody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otwór na nowy korek powiercałem, gdyż stary korpus był urwany- laminat i to zdrowy jest na całej głębokości.

Nowy korek osadzony właściwie.

 

Miejsce przecieku to prawdopodobnie otwór odpływowy z wanny- też go poprawiałem bo był częściowo zaklejony.

A z niego już wyłaziły wiórki sklejki i to wilgotne. Oczywiście przelot zabezpieczyłem, ale kładzenie czegokolwek na coś mokrego na niewiele się zwykle zdaje...

 

Tak więc - prędzej czy później wymiana pawęży nieunikniona.

Fotorelację zamieszczę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...