Ankieta

Jaka jest Waszym zdaniem najlepsza farba antyporostowa ?

SeaLine
4 (11.8%)
SeaJet
5 (14.7%)
Oliva
3 (8.8%)
Hempel
5 (14.7%)
International
7 (20.6%)
Epifanes
0 (0%)
jeszcze nie wiem :)
10 (29.4%)
Plastimo
0 (0%)

Głosów w sumie: 34

Autor Wątek: Najlepsza farba antyporostowa (antifouling)  (Przeczytany 12870 razy)

Październik 11, 2012, 15:23:33
Odpowiedź #15
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 959
    • Zobacz profil
  • Akwen: Wody lokalne
Pani Joanno, witam serdecznie na forum, i dziękuje ze tak szerokie wyjaśnienia, moja opinia nie polega na własnych doświadczeniach związanych z Waszym produktem, a li tylko na informacji od sprzedawcy tego produktu, w jednym ze szczecińskich sklepów, a w zasadzie nie jednym ,a z podobną opinią spotkałem sie w paru sklepach,dokładnie w trzech. Co do łodki z której schodzi(łuszczy) sie antyfuling to bazuję na informacji  od użytkownika rzeczonej łodzi, a taką informacje mi przekazał, teraz nalezy sie zastanowic nad tym czy to On pomylił producenta? jesli Pani zauwazyła to napisałem również cyt"...ale powodów tego stanu rzeczy moze być wiele, to jest chemia a ona jak wiemy jest kaprysna i rządzi sie swoimi prawami.  .Ludzie maja prawo do wydawania opinii o pewnych produktach, jak Pani wie jedni sa zadowloleni z nich, inni mniej, ale swoje uwagi mozemy na tym forum wymieniać.
Jeśli moja opinia jest krzywdząca i nieprawdziwa to mogę tylko ubolewać i przeprosić za niedogodności  z niej wynikające.
Tak jak Pani pisze chemia jachtowa jest to temat bardzo obszerny, przyczyn złego "zachowania" sie antyfula moze byc wiele nie bede powielał opisu bo juz to Pani zrobiła. Ja pracuje w branzy motoryzacyjnej ponad 20 lat, z lakierami samochdowymi i ich pochodnymi mam do czynienia codziennie, więc zdaje sobie sprawę ,że błąd moze lezec po stronie wykonawcy, i to w zasadzie wszystko co miałem do owiedzenia.Pozdrawiam.
P.S mogę natomiast podzielić sie z Panią moimi doświadczeniami z farbami epoksydowymi i antyfulami jakie zastosowałem na moich łodziach.
« Ostatnia zmiana: Październik 11, 2012, 17:41:46 wysłana przez Mariusz »

Październik 11, 2012, 16:19:37
Odpowiedź #16
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 2520
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
    • Zobacz profil
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Co do łodki z której schodzi(łuszczy) sie antyfuling to bazuje na informacji  od uzytkownika rzeczonej łodzi, a taką informacje mi przekazał, teraz nalezy sie zastanowic nad tym czy to On pomylił producenta.

Podejrzewam, że pomylił SeaLine z SeaJet'em, który był dostępny w szczecińskich sklepach...
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Październik 11, 2012, 17:13:37
Odpowiedź #17
Nie stosowałem i nie planuje stosować antifouling'ów w najbliższym czasie, temat  przeczytałem z ciekawości.
Nie jestem potencjalnym targetem dla tej branży ale cieszę się z postu Joanna Sea-Line i wyciągam wnioski.

Polskie produkty są równie dobre, a często lepsze od zagranicznych, tylko my musimy do tego dorosnąć ;)
Pozdrawiam Radek

Październik 11, 2012, 17:32:42
Odpowiedź #18
  • Morski Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 980
    • Zobacz profil
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Czego najlepszym dowodem jest kiełbasa krakowska  :)
Pozdrawiam, Jacek

Quicksilver 635 WA Commander + Verado 200
Sea Doo GTX Limited iS 260

Październik 11, 2012, 17:35:43
Odpowiedź #19
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 959
    • Zobacz profil
  • Akwen: Wody lokalne
Jack, ale sucha? czy parzona? ;D
« Ostatnia zmiana: Październik 11, 2012, 17:42:06 wysłana przez Mariusz »

Październik 11, 2012, 17:45:02
Odpowiedź #20
  • Morski Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 980
    • Zobacz profil
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Pozdrawiam, Jacek

Quicksilver 635 WA Commander + Verado 200
Sea Doo GTX Limited iS 260

Październik 11, 2012, 22:59:07
Odpowiedź #21
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 679
  • Starszy Sternik Motorowodny
    • Warszawa
    • Zobacz profil
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Pani Joanno dziękuję za rejestrację na forum i wyczerpującą odpowiedź. Cieszę się, że już niedługo będę mógł pochwalić się przed Panią efektami działania produktu, który Pani reprezentuje i tak szeroko zachwala :) W przyszłym tygodniu najprawdopodobniej wyjmuję łódź z wody po 3,5 miesiącach i zobaczymy jakie będą efekty :) Obiecuję, że zdam pełną fotorelację!
Marcin

Tige PRE2000i SLM COMP 5.7 V8 260KM DirectDrive

Październik 11, 2012, 23:30:38
Odpowiedź #22
Ja też pomalowałem moje Bonito Sea-line - była w wodzie od maja - w 2 połowie listopada wyciągnę łódkę i napisze jakie efekty...
Pozdrówki
Adam

Październik 15, 2012, 09:14:51
Odpowiedź #23
Moze pominiemy forme Pani/ Pan na forum?
Joanna - po prostu.
Mariuszu  - zawsze jestem chętna do wymiany doświadczeń - w temacie chemii oczywiście :)
ra_dek - zgadzam się w 100%. Poza krakowską suchą, paprykarzem szczecinskim i zimną wódką oczywiscie, jeszcze wiele innych polskich produktów świetnie sobie radzi na zachodzie.   
marcink i Adam szkutnikamator - czekam na wasze opinie.

pozdrawiam wszystkich forumowiczów.

Październik 15, 2012, 12:21:42
Odpowiedź #24
  • Kapitan Motorowodny
  • ***
  • Wiadomości: 187
    • Zobacz profil
    • Moje królestwo
  • Akwen: Bałtyk
No to zobaczcie tu dają 10 lat gwarancji potwierdzone przez Lloyd´s .
Chyba jak moja Oliwa przestanie działać to spróbuje .

 http://coppercoat.com/

Pozdrawiam Krzysztof B
www.el-marine.com

Grudzień 05, 2012, 15:48:46
Odpowiedź #25
  • ***
  • Wiadomości: 169
  • Sail fast, Live slow
    • Kołobrzeg
    • Zobacz profil
    • SEA-LINE
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Ja też pomalowałem moje Bonito Sea-line - była w wodzie od maja - w 2 połowie listopada wyciągnę łódkę i napisze jakie efekty...
Pani Joanno dziękuję za rejestrację na forum i wyczerpującą odpowiedź. Cieszę się, że już niedługo będę mógł pochwalić się przed Panią efektami działania produktu, który Pani reprezentuje i tak szeroko zachwala :) W przyszłym tygodniu najprawdopodobniej wyjmuję łódź z wody po 3,5 miesiącach i zobaczymy jakie będą efekty :) Obiecuję, że zdam pełną fotorelację!

dziś 05-12-2012  postanowiłem odświeżyć temacik i przypomnieć o obiecanych opisach działania antyfoulingu Sea-Line
relacji i opinii brak, czyżby jeszcze łodzie stały pod warstewką pięknego śniegu?  :-\

a może nie ma co pisać bo jest aż tak źle - w co nie wierzę.
a może jest tak dobrze że siedzimy i patrzymy z niedowierzaniem, bo jest tak dobrze że nie wiadomo co napisać ?

nie dajcie się dłużej prosić by do końca temat został wyczyszczony i nie było żadnych niedomówień.

pozdrawiam i czekam

Grudzień 13, 2012, 22:03:38
Odpowiedź #26
Witam,
Jest chwila czasu aby napisać o antifoulingu SeaLine.
Dno Bonito pokryte farbą epoksydową Bosman (prod Olivy). zmatowiłem papierem 80.
Na to położyłem 2 warstwy Sealine antyporost kolor zielony. (pasował mi do koloru kadłuba)
Byłem ciekaw efektów po całym sezonie w Warcie.
Muszę przyznać uczciwie że po wyciągnięciu łódki - dno czyste pokryte delikatnym nalotem.
Po przywiezieniu łódkę umyłem karcherem bez żadnych płynów.
Dno czyściutkie. Miejscami brak farby ale to z powodu pływania po bardzo płytkim i po prostu się starła.
Farba nie odchodzi, ale ze względu na miejscowe starcie będzie konieczne ponowne malowanie przed sezonem.
Sumarycznie - jestem z farby zadowolony.
Nie jest to reklama - tylko empirycznie potwierdzony test.
Pozdrowionka
Adam
Pozdrówki
Adam

Marzec 22, 2013, 16:12:03
Odpowiedź #27
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 5
    • Warszawa
    • Zobacz profil
Niestety Ci przeszkoleni sprzedawcy polecają i sprzedają tą farbę do szybkich jachtów motorowych , co niestety kończy się szybkim zmyciem jej z kadłuba.Moim zdaniem to farba średniej jakości nie porównywalna z farbami International czy Hempel .

Marzec 22, 2013, 21:19:10
Odpowiedź #28
Moim zdaniem to farba średniej jakości nie porównywalna z farbami International czy Hempel .
Miras615 - używałeś tej farby że taką opinię wystawiłeś?
Ja używałem i napisałem że miejscami się starła bo pływałem po bardzo płytkim - stawałem po prostu na piasku i dno tarło o piasek - dlatego się starła farba. Druga burta którą nie stawałem na piachu (akurat pasuje mi jedna burta do parkowania przy brzegu) jest w bardzo dobrym stanie.
I aby było jasne nie twierdzę że International czy Hempel jest gorszy lub cudownie lepszy.
Po prostu SeaLine u mnie się sprawdził.
Dodam jeszcze że nie sprzedaję farb SeaLine bo firma uznała że kolejny sprzedawca w rejonie to zbyt dużo.
A miałbym kilka kadłubów do pomalowania co sezon...
Swoją drogą ciekawostka przyrodnicza to jest dla mnie jako że prowadzę szkutnię i sklep internetowy  wydawało mi się że jestem konkretnym klientem ale - to mi się wydawało. No cóż - za to mogę wydać bezstronną opinię :-)
« Ostatnia zmiana: Marzec 22, 2013, 21:25:01 wysłana przez Adam szkutnikamator »
Pozdrówki
Adam

Marzec 26, 2013, 11:24:05
Odpowiedź #29
  • ***
  • Wiadomości: 169
  • Sail fast, Live slow
    • Kołobrzeg
    • Zobacz profil
    • SEA-LINE
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Niestety Ci przeszkoleni sprzedawcy polecają i sprzedają tą farbę do szybkich jachtów motorowych , co niestety kończy się szybkim zmyciem jej z kadłuba.Moim zdaniem to farba średniej jakości nie porównywalna z farbami International czy Hempel .

Dziękuję za opinię wyrażoną o naszym produkcie, ten typ antyfoulingu nie miał prawa sprawdzić się w Pana przypadku.

Większe zdziwienie budzi jednak Pana opinia o sprzedawcy, który polecił Panu nasz produkt do szybkiej łodzi motorowej. Proszę o przekazanie informacji (na priv lub w odpowiedzi) o punkcie w którym dokonał Pan zakupu, gdyż sytuacja o której Pan wspomina z mojego doświadczenia nie mogła mieć miejsca. Pracownicy punktów sprzedaży corocznie są szkoleni w naszej siedzibie, posiadają  wiedzę praktyczną i teoretyczną o produktach, jeżeli jednak nastąpiły niedociągnięcia otrzymana informacja pozwoli mi skorygować błędy w tym punkcie sprzedaży.
W każdej naszej publikacji, jest informacja o właściwościach tego produktu, zwłaszcza o jego przeznaczeniu.
Sytuacja opisana przez "miras615" wskazuje też, na dwa podstawowe błędy popełniane przez samych użytkowników produktów:
pierwsze - brak zapoznawania się z kartą techniczną produktów - w karcie technicznej wyraźnie oznaczono prędkość łodzi poniżej 40 węzłów (~75KM/h) - (strona 1 akapit : użycie)
drugie - nie zapoznawanie się z emotikonami na opakowaniach - puszka posiada pełny opis właściwości i zastosowań w tym o prędkość łodzi poniżej 40 węzłów (~75KM/h) (puszka)

Kolejnym ważnym elementem jest nieprawidłowa technika nanoszenia produktu:
1- rozciąganie antyporostu na zbyt dużą powierzchnię niż zalecana przez producenta:
- możliwe pojawienie się punktowych wykwitów.
- szybsze wymycie produktu w trakcie sezonu lub zbyt wczesne oddanie związków aktywnych przy produktach twardych.
2- pokrycie wyłącznie 1 warstwą produktu (większość antyfoulingów zalecane 2 warstwy)
3- brak doświadczenia przy aplikacji - miejsca najbardziej narażone na porastanie (lina wody), wymycie (dziób), kil czy najniższe miejsce łodzi (przetarcie o przeszkody podwodne) -   pokrywamy dodatkowo pasem o szerokości 15-30 cm, w celu zwiększenia grubości powłoki. takie malowanie zwiększa "punktowo" o jedną dodatkową warstwę miejsca najbardziej narażone na utratę powierzchni aktywnej antyfoulingu.

Myślę również, że każdy użytkownik łodzi zna jej prędkość maksymalną i decydując się na zakup powinien o tym pamiętać i poinformować sprzedawcę. Żaden antyfouling samopolerujący nie sprawdzi się na szybkich łodziach motorowych, nieważne jakiej on będzie marki.

z poważaniem
« Ostatnia zmiana: Marzec 26, 2013, 15:28:04 wysłana przez Sławek Sea-Line »