Autor Wątek: Nowa wydumka  (Przeczytany 698 razy)

Grudzień 30, 2017, 18:03:40
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 26
    • Wrocław
Witam
Bardzo długo nie udzielałem się na forum ale pochłaniała mnie praca zawodowa.
W wolnych chwilach znalazłem jednak czas na sprawienie nowej łodzi.Jak wszystkie moje projekty jest oczywiście trochę "wydziwiasta".
Założenia: max. 4,5m . silnik stacjonarny (oczywiście diesel) , wysoka burta.
Wykonałem kopyto i formę kadłuba . Zaczęło się t podobać znajomym. Zaczęły się również problemy. Jaka ma to być łódka? Ja robiłem już kokpit otwarty , a tu przychodzi mój dobry kolega i nawija , że warunki w Polsce są kiepskie i przydała by się kabina . No , a ponieważ jestem podatny na dobre sugestie , przerobiłem kokpit na kabinówkę . Problem w tym , że jest to przynajmniej pięć razy trudniejsze i pracochłonne. Narobiłem się przez całą zimę , a tu przychodzą inni znajomi i powiadają , że oni kupiliby tą łódkę ale zwykłą motorówkę z silnikiem zaburtowym . Myślę sobie może chociaż zwróci mi się koszt formy i dawaj robimy nową górę i oczywiście przerabiam formę kadłuba (piekielnie trudne). Równocześnie stwierdzam , że narobię się jak osioł , a nie wiadomo do końca jak będzie się kadłub zachowywać na wodzie. Dawaj na szybko dorobiłem pokład i stelaż na silnik i na wodę. Ponieważ część znajomych nie ma papierów ważne było jak to będzie z silnikiem 13,5km. Było nie źle.
Prędkość w dwie osoby w/g GPS 36 km/h. Myślę ,że z 40-to konnym łódka ma potencjał. Zamieszczam kilka zdjęć . Ciekaw jestem Waszej opinii i może moglibyście koledzy coś doradzić .

Pozdrawiam
Mirko




Grudzień 30, 2017, 19:58:06
Odpowiedź #1
  • *****
  • Wiadomości: 2480
    • Cigacice
  • Akwen: Odra środkowa
Jak na motorówkę to za wysoka burta , co nie zmienia faktu że pracy było b. dużo masz zacieńcie na przeróbki
Co to za mocowanie silnika  :P chyba tymczasowe bo to jest nie do przyjęcia

Grudzień 30, 2017, 22:49:21
Odpowiedź #2
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 1180
  • Morski Sternik Motorowodny
    • Lublin
  • Akwen: Wody lokalne
Yy no jak to co za mocowanie ? Set back bracket  :'( :D
Był Łuk + Wichr 30
Był Seadoo Spark 2up 60HP+ 2015
Jest Seadoo Spark 2up 60HP+ 2017

Grudzień 30, 2017, 23:20:12
Odpowiedź #3
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 26
    • Wrocław
Witam
Widzę , że najbardziej dziwi wszystkich mocowanie silnika. Po pierwsze mocowanie jest tymczasowe. Po drugie bardzo by się wszyscy zdziwili jeśli wątpią w jego wytrzymałość (widać tylko to co na zewnątrz). Tego typu zamocowanie silnika podpatrzyłem bodajże na youtubie. Gość miał silnik zaburtowy , a łódkę pod stacjonarny . Wykombinował , że odsunie silnik to i gdy będzie on się podnosił , nie walnie o rufę. Jak pomyślał tak zrobił. Okazało się , że odsunięcie silnika przyspieszyło czas wejścia w ślizg i znacznie zmniejszyło promień zakrętu. Nie wiem czy w to wierzyć (sam nie sprawdzałem). Zaznaczam : facet to Amerykanin!
Chciałem zastosować ten typ mocowania dla silnika pomocniczego (główny stacjonarny). Ale forma już przerobiona i nie ma o czym mówić.

Pozdrawiam
Mirko

Grudzień 31, 2017, 09:27:11
Odpowiedź #4
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 3093
  • GoFast Powerboat Builder
    • Warszawa
    • Spectre Boats INC
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Set back bracket  :'( :D
Made in polska wydumka ;D
A facet to gupi amerykanin. A to co widać to tylko na zewnątrz, wewnątrz jest mocne :) :)
Oczywista bzdura 8)
Był oddzielny temat dotyczący braketów i proponuję nie zaśmiecać wiedzy forumowiczów
tego typu pomysłami, że widziałem, nie sprawdziłem ale mocne i będzie git >:(
A facet amerykanin robi mniej więcej tak jak na zdjęciach poniżej.
Silnik się wychyla, wzmocnienia wewnętrzne też są ;)
To tak dla potomnych :D :D :D

Grudzień 31, 2017, 11:54:14
Odpowiedź #5
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 26
    • Wrocław
Oczywiście Zibi ma rację. Ale nie oto mi chodziło. Napisałem Amerykanin , nie dlatego że głupi , tylko wiele rzeczy , które uważamy za herezję często się sprawdza. W swojej łodzi chciałem zastosować napęd powierzchniowy i dlatego zapamiętałem to rozwiązanie. Sprawa jest już nieaktualna. Forma przerobiona na silnik zaburtowy max 40-50km (max 100kg).

Pozdrawiam
Mirko

PS
Wieczorem wrzucę zdjęcia przerobionej formy i może sprawa się urwie.

Grudzień 31, 2017, 13:07:25
Odpowiedź #6
  • *****
  • Wiadomości: 2480
    • Cigacice
  • Akwen: Odra środkowa
A dno jest Twojego pomysłu czy jakiś podklon   ;)

Grudzień 31, 2017, 13:48:08
Odpowiedź #7
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 3093
  • GoFast Powerboat Builder
    • Warszawa
    • Spectre Boats INC
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
W swojej łodzi chciałem zastosować napęd powierzchniowy i dlatego zapamiętałem to rozwiązanie.

Kolego chyba nie wiesz o czym piszesz i brniesz w ślepą uliczkę.
Napęd powierzchniowy, jeden z najdroższych napędów ;)
Sama śruba to koszt kilku tysięcy euro!!!
Może być stosowany w łodziach wyścigowych, turystycznych, katamaranach itd.
I rzeczywiście może urwij temat, będzie normalnie :)

Grudzień 31, 2017, 14:39:26
Odpowiedź #8
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 26
    • Wrocław
Drogi kolego

Masz rację nie jest to na temat i może dobrze by było poruszyć to w innym miejscu.
Chcę tylko krótko odpowiedzieć.
Wiem doskonale co to jest napęd powierzchniowy. To po pierwsze. Zdjęcia , które przedstawiasz pokazują ten napęd w wydaniu z górnej półki (tysiące lub przynajmniej parę setek kW). Po drugie wykonanie tego typu napędu dla 60-80 kW jest do wykonania (nie demonizujmy). Jeżeli chodzi o śrubę to wykonanie jej moim zdaniem (może się mylę) nie jest trudniejsze od wykonania śmigła lotniczego (węgiel+aramid+żywica epoxydowa L285 , 80-85%zbrojenia lub odlanie ciśnieniowe z żywicy Axson PX220, wydaje mi się,że to drugie w przypadku śruby mogło by być lepsze). Takie rzeczy to normalka.

Pozdrawiam
Mirko

Grudzień 31, 2017, 15:43:33
Odpowiedź #9
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 3093
  • GoFast Powerboat Builder
    • Warszawa
    • Spectre Boats INC
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Zapamiętam!
Będę się zgłaszał jak będę miał trudne tematy ;)
Co prawda nie interesują mnie nieduże moce.
Ale może Twoje pomysły są dobre?
Tylko dlaczego śruby dla dużych mocy nie są wykonywane
jak śmigło lotnicze czyli węgiel+aramid+żywica epoxydowa L285
czy też ciśnieniowo z żywicy Axson PX220 ???
Masz tą wiedzę? Byłyby może lżejsze od stalowych?

Najlepszego w nowym roku!

Grudzień 31, 2017, 17:29:00
Odpowiedź #10
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 26
    • Wrocław
Myślę ,że przy dużych mocach śruba wykonana ze stali jest przy cieńszym profilu sztywniejsza i mniej podatna na uszkodzenia.
No i oczywiście śruby z tworzyw są nienaprawialne. Przykładem mogą być np śruby Propulse czy Piranha , które mają wymienne płaty.
Wydaje mi się, że ten temat wyczerpaliśmy w tym dziale.
Zgodnie z zapowiedzią zamieszczam zdjęcia przerobionej pod silnik zaburtowy formy.

Życzę wszystkim Szczęśliwego Nowego Roku i stopy wody pod kilem
Mirko

Grudzień 31, 2017, 17:37:03
Odpowiedź #11
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 3093
  • GoFast Powerboat Builder
    • Warszawa
    • Spectre Boats INC
  • Akwen: Jeszcze nie pływam

Grudzień 31, 2017, 17:46:06
Odpowiedź #12
  • *****
  • Wiadomości: 640
    • Gorzów Wlkp
  • Akwen: Wody lokalne
a ja bym nie kombinował. zamontować standardowy napędzik i cieszyć się pływaniem. w razie draki zawsze łatwiej naprawić czy coś dopasować.
KAWASAKI ULTRA 300X

Grudzień 31, 2017, 17:57:50
Odpowiedź #13
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 26
    • Wrocław
No właśnie przestałem (na razie) kombinować jak widać na zdjęciach. Kadłub sam projektowałem. Chodziło o to aby ślizg był na wąskiej części dna, a wypornościowo ciągnęło ja najmniej wody. Podczas pływania (film w opracowaniu) obserwatorzy z brzegu zwrócili uwagę ,że fala za rufą szybko się wygaszała. Być może jest to tylko efekt dla tej prędkości i wagi .

Pozdrawiam
Mirko

Styczeń 02, 2018, 13:40:18
Odpowiedź #14
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 26
    • Wrocław
W końcu udało się zmontować filmik z pierwszego pływania.
Link https://youtu.be/TzPkureSs-E

Pozdrawiam
Mirko

PS
Proszę o wyrozumiałość to nie Wajda ani Spielberg.