Skocz do zawartości

NOWY PROJEKT !!! CVX


pablo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich motorowodniaków. Od niedawna jestem w posiadaniu form do produkcji łodzi. Łódka charakteryzuje się bardzo ciekawym kształtem dna co znacznie zmniejsza opory wodzie co czyni ja znacznie ekonomiczniejszą od podobnej wielkosci innych producentów. Łodka ma 5,05m długosci i 2,05 szerokosci . Przeznaczona dla 5 osób oraz silniki zaburtowe w przedziałach od 40 do 115 KM . Pierwsza łódka zaczęta i w tym wątku pokażę proces jej produkcji . Zapraszam do ogladania. Oczywiscie jezeli był by ktos zainteresowany taką łódeczka to proszę o kontakt na priv.

 

w późniejszym czasie bedzie też wersja kabinowa 

pozdrawiam

PABLO

ps. pierwsze zdjecie po umyciu formy , po polerowaniu i po 5 krotnym woskowaniu (pokład)

DSC00881.thumb.jpg.e84d776a64bcd61551e976f4aa228dac.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Dłuuugo czasu te kadłuby z tymi konkretne zdjęciami wisiały na allegro.To Ty je wystawiałeś czy dopiero teraz wszedłeś w posiadanie?

Coś na temat samego procesu produkcji,użytych materiałów ?

 

O ile dobrze pamiętam to na starym forum była jakaś dyskusja nt tych sprzętów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dłuuugo czasu te kadłuby z tymi konkretne zdjęciami wisiały na allegro.To Ty je wystawiałeś czy dopiero teraz wszedłeś w posiadanie?

 

 

trzeba dokładnie czytać co napisałem to bedzie wszystko jasne...

 

A co to za magicnze dno? Czym się ono dokładnie wyróżnia?

 

dno jest bardzo ciekawe , łódka nawet nie płynąc w ślizgu robi bardzo mały opór wodzie bo jest wąska niczym kajak , dopiero wyżej robi sie szerzej ale to juz jest nad wodą :) znajde jutro foty w pracy to wkleje

 

 

 

dzis została położona pierwsza warstwa zelkotu

pozdrawiam

PABLO

DSC00886.thumb.jpg.2eb2c44b784fed7dfecae5c241620a13.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajnie fajnie wygląda....

 

to jest "cover" "remake" jakiejś znanej konstrukcji

 

juz wiem jakiej :)

 

 

1987 Glastron Carlson CVX-16

 

 

http://i.ebayimg.com/t/1987-Glastron-Carlson-CVX-16-Power-Boat-Factory-Photo-/10/!B87o+TgBGk~$%28KGrHqMOKpYEy+jC3V+,BM4%285unlPw~~0_35.JPG

 

kolego ile chcesz sobie liczyć za taka skorupę? i czy sama pusta czy z podłoga .....? bez sensu pisać na PW lepiej oficjalnie określić

 

chyba ze określisz dopiero po nakładzie pracy i materiałów./...

 

z czego masz zamiar ja wykonać tkanina rowingowa , mata, natrysk .....?

 

pytanie pawęz jak robisz? jaka grubą?  jaka grubość (laminatu) dolej części łodzi (dna) i części rufowej?

 

jaka jest wysokość pawęzy?  ( na jaka stopę silnika )

 

wręgi, denniki? z czego... jakie i ile?

 

wszystkie te pytania maja na celu określenie wyrobu .... jakość / cena / trwałość ..... .

 

pozdrawiam i powodzenia w projekcie ... mnie sie podoba :) kształt itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli chodzi o cene to narazie nie podaje bo musze to przekalkulowac , materiały czas pracy itp . (ale jak pierwsza zrobie to sie juz okresle) Chce zrobic 3 pokłady w róznych kolorach i 3 kadłuby do zimy

ceny bada za gołą skorupe (standard) , skorupa z podłogą (standard plus) , cena za całość na gotowo przygotowana pod silnik (wersja full) , w planach jest tez wersja ecco która bedzie miała na stałe zamontowane 2 silniki elektryczne z elektrycznym składaniem ,baterie słoneczną i sterownik (mam juz w głowie patent na to)

 

Jezeli chodzi o produkcje to nie chce zeby to to był bubel , jak mam to byle jak zrobic to wole tego nie robic

 

mysle zrobic tak (to sa podpowiedzi od szkutnika od którego odkupiłem formy) :

1. zelkot

2. zelkot druga warstwa

3. mata przyzelkotowa 150

4. tkanina przy hydrofilach

5. hydrofile wyrównane aerosilem z zywica

6. mata 450

7. tkanina rowingowa 1400

8. mata 650

9. wregi i wzdłuznice AIREX oblaminowane (miedzy wregami chce wypełnic 3 komory po kazdej stronie pianą dwuskładnikową  LAMOLTAN)

10. paweż 3x sklejka 12 przylaminowana i wzdłuzne usztywnienia (stopa L)

 

tak mysle to zrobic zeby było dobrze, podpowiedzi mile widziane - być może z jakiejs skorzystam

 

Pozdrawiam

PABLO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam , prace postępują , w sobotę wyszedł juz pierwszy pokład z formy , na zdjęciach można zobaczyć jeszcze dodatkowe wzmocnienia na rufie zeby mozna było bez problemu chodzic po tym (przydaje sie to przy wychodzeniu z wody po drabince)

Dzis zaczynam kadłub , bedzie mycie , polerowanie i woskowanie :)

 

pozdrawiam

PABLO

DSC00896.thumb.jpg.fc4f74ce11bbed0d1f7b355ca1f8d0fc.jpg

DSC00900.thumb.jpg.76534dc440c4ba3ef0091c5548973161.jpg

DSC00901.thumb.jpg.23386d053854167cc27577552ffc800a.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... w planach jest tez wersja ecco która bedzie miała na stałe zamontowane 2 silniki elektryczne z elektrycznym składaniem ,baterie słoneczną i sterownik (mam juz w głowie patent na to)

Jakbyś mógł napisać coś więcej... W szczególności jakie silniki planujesz. Co to znaczy: "z elektrycznym składaniem"?

 

Łajba wygląda na bardzo szybką, przy małych oporach i takim dnie będzie /chyba/ ekonomiczna - ciekawa propozycja.

Gratuluję projektu i życzę udanego wodowania pierwszej i kolejnych oraz sukcesów finansowych :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jakbyś mógł napisać coś więcej... W szczególności jakie silniki planujesz. Co to znaczy: "z elektrycznym składaniem"?

 

Bedą to 2 silniki 55lbs (czyli około 2KM razem) bedą składane tak jak działa power trym w silnikach spalinowych tylko ze składanie bedzie elektrycznym silnikiem (taki servo mechanizm) wtedy wpływając w strefe ciszy podnosi sie silnik spalinowy i opuszcza 2 silniki elektryczne i joystickiem sobie kierujemy łodz. Bedzie zrobione to pokarzę jak to wygląda.

 

Łódz ma być z założenia oszczedna co napewno bedzie sprzyjac temu przez takie dno jakie jest . Pierwsza łódka bedzie z silnikiem 75KM YAMAHA z 2001 roku - bo taki mam :) . W takim zestawieniu powinna łódź płynnąć około 80 km/h oraz nie powinna wchłapać za dużo paliwka czyli powinno sie zamknąć w około 15l /h . Oczywiście testy wodne zweryfikują te założenia :)

 

pozdrawiam

PABLO

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego łódź fajna to jest kopia małego glastrona .Tylko proszę cię nie wypisuj głupot odnośnie tych 15 l/h bo to oznacza ze nie masz pojęcia jak działają silniki zaburtowe albo się po prostu przejęzyczyłeś i chciałeś napisać 30 l/h.Sory chłopaki ze przerwałem wam tę sielankę ale nie wytrzymałem >:D >:D >:D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest kopia małego glastrona .

 

Odkrycia nie zrobiłeś :) było juz o tym w poprzednich postach

 

 

 

Tylko proszę cię nie wypisuj głupot odnośnie tych 15 l/h

 

Niestety wiem ile zaburtówki palą. Ale myslę ze waga łódki oraz kształt dna ograniczy to troche :)

Jezeli chodzi o spalanie to myślałem o spalaniu w ślizgu predkością podróżną :) na maxa to pewnie spali 20-25 napewno (ale zweryfikujemy to dokładnie na wodzie na wiosnę, no chyba ze bedzie cały czas taka pogoda jak teraz to jeszcze sie uda w tym roku :)

 

pozdrawiam

PABLO

 

ps. a to efekty wczorajszej pracy , czyszczenie formy , polerowanie i raz zawoskowane , jeszcze trzy woskowania i żelkocik w dwóch kolorach pójdzie :)

1440983022_forma_kadub.jpg.edbe890802772ca3d67a7526e82a162b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ustaliłeś już Kolego koszt skorup? Ciekawy jestem ile byś sobie życzył za skorupki do samodzielnego sklejenia.

 

Może zasugeruj / zasugerujcie cenę za jaka byście chcieli taką skorupę kupić - ile jest warta waszym zdaniem

 

ZIBI mógłby tez podpowiedzieć - bo przeciez sprzedaje łodzie (moze troche wieksze ale moze cos zasugeruje)

 

Ja jeszcze jednej nie skończyłem wiec nie moge dokładnego kosztorysu materiałów i robocizny zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ustaliłeś już Kolego koszt skorup? Ciekawy jestem ile byś sobie życzył za skorupki do samodzielnego sklejenia.

 

Może zasugeruj / zasugerujcie cenę za jaka byście chcieli taką skorupę kupić - ile jest warta waszym zdaniem

 

ZIBI mógłby tez podpowiedzieć - bo przeciez sprzedaje łodzie (moze troche wieksze ale moze cos zasugeruje)

 

Ja jeszcze jednej nie skończyłem wiec nie moge dokładnego kosztorysu materiałów i robocizny zrobić.

 

Zibi nie sprzedaje łodzi. ;)

 

Pytałem o tkaninę bez rezultatu.

Więc istotny składnik ceny jest niewiadomy.

 

Proponuję popytać o cenę Tintorery.

Chyba komplet coś około 25K złotówek.  :)

Ale nie jestem pewny. http://tomcarboats.pl/lodzie/lodzie-motorowe/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli chodzi o cene to narazie nie podaje bo musze to przekalkulowac , materiały czas pracy itp . (ale jak pierwsza zrobie to sie juz okresle) Chce zrobic 3 pokłady w róznych kolorach i 3 kadłuby do zimy

ceny bada za gołą skorupe (standard) , skorupa z podłogą (standard plus) , cena za całość na gotowo przygotowana pod silnik (wersja full) , w planach jest tez wersja ecco która bedzie miała na stałe zamontowane 2 silniki elektryczne z elektrycznym składaniem ,baterie słoneczną i sterownik (mam juz w głowie patent na to)

 

Jezeli chodzi o produkcje to nie chce zeby to to był bubel , jak mam to byle jak zrobic to wole tego nie robic

 

mysle zrobic tak (to sa podpowiedzi od szkutnika od którego odkupiłem formy) :

1. zelkot

2. zelkot druga warstwa

3. mata przyzelkotowa 150

4. tkanina przy hydrofilach

5. hydrofile wyrównane aerosilem z zywica

6. mata 450

7. tkanina rowingowa 1400

8. mata 650

9. wregi i wzdłuznice AIREX oblaminowane (miedzy wregami chce wypełnic 3 komory po kazdej stronie pianą dwuskładnikową  LAMOLTAN)

10. paweż 3x sklejka 12 przylaminowana i wzdłuzne usztywnienia (stopa L)

 

tak mysle to zrobic zeby było dobrze, podpowiedzi mile widziane - być może z jakiejs skorzystam

 

Pozdrawiam

PABLO

 

Podpowiedzi?? A i proszę :-)

 

Po pierwszej 150tce nie dawaj odrazu tkaniny bo wyjdzie jej struktura na zewnątrż i będzie widac

Na pierwszą warstwę położyłbym 100-120 potem 300 a potem dopiero zaczynał z tkaninami

 

Aerosil z żywicą.... gdzies to już widziałem ;)

 

Rowing 1400??? Jeśli chodzi o mnie to po piersze nie używałbym rowingu a raczej tkaniny 3 bądź 4 kierunkowej, szytej. Droższa ale znacznie mocniejsza. Po drugie przesączanie tkaniny 1400 to baaaardzo ciężka sprawa. Na to mata 650??

150 + 450 + 1400 + 650 ?? Strasznie grubo i ciężko to widzę a wcale nie jakoś super ekstra

 

Jeśli miałbym coś polecić to

120 czy też 150 bo łatwiej kupić - przyżelkotowa

300

600 tkanina 4 kierunkowa

300

600 tkanina 4 kierunkwa

300

 

Wywal piankę dwuskładnikowa jako materiał wypornościowy. Tak wiem, łatwe w "montażu"

Nasiąknie wodą i za 2 lata będziesz miał zgnielizne pod podłogą

 

Jeśli chodzi o pawęż... 3x12 to według mnie troszkę słabo. No chyba że chcesz tam wieszać 90km

Jak ma być 150km lub więcej to proponowałbym 6x8mm a pomiędzy przynajmniej 300 laminatu. Więcej przekładek, więcej roboty ale jak zrobisz to dobrze to za 10-15 lat silnik nadal będzie tam wisiał. Pamiętaj, żeby dobrze przesączyć sklejkę bo to cholerstwo strasznie pije żywice

 

Poza tym fajny projekt. Powodzenia i podsyłaj dużo fotek :-)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Jezeli chodzi o tkanine to właśnie taką 4 kierunkową 1400 mam i taką stosuje (wcale ona tak cieżko nie przesiąka)

2.Piana dwuskładnikowa która stosuje jest całkowicie nienasiąkalna wiec nie bedzie po zadnym czasie nasiakać

3.Jezeli chodzi o pawęż to szkutnik od którego odkupiłem formy stosował 2x12mm - to było moim zdaniem troche za mało wiec pomyslałem ze dołoże jeszcze jedną 12 (dla wiadomości wieszał tam 100 i 115KM yamahy w czterosuwie)

 

pozdrawiam

PABLO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...