Autor Wątek: Otwory po włącznikach i manetce - jak usunąć?  (Przeczytany 2999 razy)

Luty 15, 2017, 20:54:25
Odpowiedź #15
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 3117
  • GoFast Powerboat Builder
    • Warszawa
    • Spectre Boats INC
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
TomaszK,
sami wycinaliśmy i szlifowaliśmy papierkami na mokro.
Daje radę ;)
Oczywiście jak zamówisz formatki będzie taniej.
Nie zapłacisz za odpady ;)

Luty 15, 2017, 21:44:15
Odpowiedź #16
Proponuje zajrzeć na tą stronę , posiadają rożne grubości laminatów różne kolory  wycinają na wymiar wszystkie otwory jakie Ci potrzeba  i dodatkowo możesz sobie wygrawerować co chcesz i nie kosztuje 3tyś za metr.

http://www.grawernia.pl/p1233,panel-o-wymiarach-120x190mm-black-grubosc-1-6mm.html

Luty 15, 2017, 22:08:40
Odpowiedź #17
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 3117
  • GoFast Powerboat Builder
    • Warszawa
    • Spectre Boats INC
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
i nie jest to karbon kolego z Norwegii :(

Luty 15, 2017, 22:21:18
Odpowiedź #18
Owszem nie jest to karbon zaproponowałem inną alternatywę w bardziej dostępnej wersji cenowej , tyle. 

Luty 16, 2017, 09:37:48
Odpowiedź #19
  • **
  • Wiadomości: 59
    • Polkowice/Głogów
  • Akwen: Wody lokalne
tańsza opcja a wygląda tak samo
http://allegro.pl/carbon-laminat-wlokno-weglowe-plyta-600x500x2-7mm-i6377535650.html#thumb/2

do tego typu zastosowań płyta nie musi być w pełni węglowa i wygrzewana.

Luty 16, 2017, 14:33:06
Odpowiedź #20
  • ****
  • Wiadomości: 334
  • Akwen: Warta
Ile ludzi - tyle pomysłów. Nie wiedziałem o istnieniu nawet takich materiałów.

Dzięki bardzo wszystkim za pomoc. Obawiałem się, że trzeba to zaklejać, laminować na czym się zresztą zupełnie nie znam, itp.
A tu proszę ile możliwości.
Pozdrawiam wszystkich - z racji pogody urywam się roboty, coś przy okręcie podłubać :-)
Shetland 570 + Tohatsu 75 TLDI

Luty 16, 2017, 15:32:43
Odpowiedź #21
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 3117
  • GoFast Powerboat Builder
    • Warszawa
    • Spectre Boats INC
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Kolego Seemann, dzięki za namiar.
Dobre rozwiązanie, wygląd karbonu i tanie ;)
Tego co pod spodem i tak nie widać ^-^

Luty 17, 2017, 19:23:14
Odpowiedź #22
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 724
  • Starszy Sternik Motorowodny
    • Warszawa
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Miałem podobny problem ale płyta mniejszej wielkości bo tylko pod stacyjkę i przełączniki. Wybrałem blachę aluminiową 4mm i na nią poszłą folia 3M carbon (taka jak do oklejania aut) Efekt końcowy dla mnie OK, nie rzuca się w oczy i ładnie komponuję się z resztą deski, która jest w kolorze czarnym, a prawdziwą płytę karbonową mało kto widział więc różnicy też nikt do tej pory nie zauważył :)
Marcin.

Tige PRE2000i SLM COMP 5.7 V8 260KM DirectDrive

Luty 17, 2017, 20:49:19
Odpowiedź #23
Zaślepiając otwory po przekładni kierowniczej trzeba zwiększyć grubość nakładki. Dlatego w pierwszej wersji proponowałem ,,grubą" sklejkę i ,,po całości" żeby się nie rozdrabniać.

Luty 17, 2017, 22:15:49
Odpowiedź #24
  • ****
  • Wiadomości: 334
  • Akwen: Warta
Rzeczywiście pod montaż przekładni potrzeba trochę "mięsa", dla mojej to ok. 12-15 mm nawet.
A tak swoją drogą czy powinienem zmienić przekładnię i sterociąg na nowe jeśli zamontuję nowy 75 konny motor? Nie wiem co mam (napis teleflex widziałem na pancerzu) i nie wiem co to warte. Czy zdarzają się poważne awarie i wypadki spowodowane awarią układu kierowniczego?
« Ostatnia zmiana: Luty 17, 2017, 22:58:13 wysłana przez musti »
Shetland 570 + Tohatsu 75 TLDI

Luty 18, 2017, 08:25:41
Odpowiedź #25
Zależy w jakim stanie jest stara. Najczęściej ,,upala się" na łączeniu cięgła spiralnego (twarda rdzewna stal) z nierdzewną końcówką. Spirala z kolei pracuje w rurce teflonowej. Po przetarciu tej rurki spirala zaczyna ocierać o pancerz stalowy i też w końcu  się przeciera ( pierwszą oznaką jest duży opór ).
Przekładnia też się zużywa w czasie pracy. Zwłaszcza taka, która ma elementy wykonane z ,,szajsmetalu".

A co znaczy awaria sterociągu w szybkiej łodzi motorowej to już chyba możesz sobie wyobrazić:,,sprzyjające warunki" i nagłe zablokowanie albo pęknięcie układu kieroweniczego.

Luty 18, 2017, 08:41:26
Odpowiedź #26
  • ****
  • Wiadomości: 334
  • Akwen: Warta
Nawet nie chcę o tym myśleć...
Obejrzę dziś to dokładnie. Raczej będzie OK, chodzi gładziutko, pancerz jest cały. Nie wiem jak tak z tyłu więc lepiej to dokładnie obadać. Może dowiem się co to za produkcja, bo nawet nie wiem.

Ile to rzeczy człowiek się dowiaduje jak zaczyna grzebać. Wydaje się, że ma się pojęcie a potem okazuje się, jak mało się wie i ile jest do zrobienia. Ale to też piękno tej zabawy - nigdy nie wiesz wszystkiego. Dobrze jeśli wcześniej jakieś przykre zdarzenie nie zepsuje tego wszystkiego. Fajnie jest, jak budżet nie psuje tej przyjemności bo to często studnia...

Dziś lakierowanie prawej strony strony zabudowy sklejkowej, której pomimo mrozów odbudowałem :-)
Żeby tylko zdążyć z lewą stroną, nowym zbiornikiem, obrobieniem kokpitu, elektryką. Do tego nowa przyczepa bo przekraczam ładowność, nowy hak do fury i egzamin na prawko kod 96. I to wszystko do wiosny - uch!
(o nowym silniku już nie wspominam...)

[edit musti - cytowanie postu poprzedzającego jest bez sensu  >:D]
« Ostatnia zmiana: Luty 18, 2017, 11:24:19 wysłana przez musti »
Shetland 570 + Tohatsu 75 TLDI

Kwiecień 02, 2018, 20:28:12
Odpowiedź #27
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 25
    • Warszawa
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Ja u siebie zamaskuję płytą SS     :P
Sport Yacht Classic 470 Sport + Mercury 40 km 4-stroke