Autor Wątek: Otwory po włącznikach i manetce - jak usunąć?  (Przeczytany 2799 razy)

Luty 15, 2017, 18:30:29
  • ****
  • Wiadomości: 282
  • Akwen: Warta
Po demontażu kierownicy, przycisków oraz topowej manetki ukazał mi się taki oto obraz (foto). Pytanie, czy daje się to jakoś bezboleśnie doprowadzić do porządku? Kierownica zostanie ale pozostałe "dziury" są zbędne.
Materiał ma w tym miejscu grubość min. 10mm, od spodu jest dobry dostęp.
A może jedynym rozwiązaniem jest to po prostu czymś zasłonić?
Proszę o rady jak podejść do tematu.
Shetland 570 + Tohatsu 75 TLDI

Luty 15, 2017, 18:52:50
Odpowiedź #1
Ja bym to zrobił tak:
1 Wyciąć całą podziurawioną powierzchnię ( razejm z otworami przekładni kierowniczej. Zostawiając krawędzie ok.6-7 cm
2. Dociąć sklejkę 10-14 mm pokrywającą calość pulpitu razem z krawędziami. ( dobrze sprawdza się  płyta PE albo PTFE)
3. Zamontować dociętą sklejkę w celu dopasowania( montaż na śruby nierdzewne co najmniej M6 z łbem kulistym poszerzonym)
4. Rozplanować nowy układ budzików na dopasowanej sklejce
5. Przymiarka czy wszystko pasuje
6. Demontaż sklejki i obróbka krawędzi
7. Tapicerka sklejki
8. Montaż na gotowo

Możesz też grupy otworów  podzielić na osobne panele.

Nie jesteś pierwszy, który się potyka o ten problem. Teraz za każdym razem jak będziesz chciał coś zmienić/ zamontować na desce to tylko demontaż i  ew. wymiana tapicerki.

Luty 15, 2017, 19:14:26
Odpowiedź #2
  • ****
  • Wiadomości: 282
  • Akwen: Warta
To samo mi do głowy przyszło i nawet sklejkę dociąłem. Ale mnie wątpliwości naszły czy dobrą drogę obrałem i stąd pytanie na forum.
Jednym słowem - metoda prosta i działa. Myślałem żeby czystą sklejkę zostawić, przeszlifować dokładnie i lakierem twardym, bezbarwnym pociągnąć co by wilgoci nie brała.
Dzięki :-) działam wobec tego dalej.
« Ostatnia zmiana: Luty 15, 2017, 20:04:36 wysłana przez musti »
Shetland 570 + Tohatsu 75 TLDI

Luty 15, 2017, 19:19:10
Odpowiedź #3
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 3097
  • GoFast Powerboat Builder
    • Warszawa
    • Spectre Boats INC
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Proponuję zrobić jak radzi mikijet, z tym jednak wyjątkiem,
że nie stosować gównianej sklejki oklejonej jakimś badziewiem,
a zastosować płytę karbonową.
Efekt zajebisty ;)
Zobacz jak robią profesjonaliści http://www.carbonweezel.co.uk/marine/index.html
A tutaj kupisz płyty
http://www.dexcraft.pl/plyty-z-carbonu-wlokna-weglowego/2824-plyta-z-carbonu-wlokna-weglowego-50-100-3-mm.html

Wiem, wiem, za drogo >:(

Luty 15, 2017, 19:26:48
Odpowiedź #4
  • ****
  • Wiadomości: 282
  • Akwen: Warta
Nikt nie mówił, że ma być tanio :-)

Mi przecież potrzeba bardzo niewielki kawałek więc czemu nie? A wygląda naprawdę czadowo!\
Jakich kwot się spodziewać tak +-?
« Ostatnia zmiana: Luty 15, 2017, 20:06:32 wysłana przez musti »
Shetland 570 + Tohatsu 75 TLDI

Luty 15, 2017, 19:32:27
Odpowiedź #5
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 3097
  • GoFast Powerboat Builder
    • Warszawa
    • Spectre Boats INC
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Sądzę,że wystarcz zadzwonić i popytać.
Telefon na stronie ;)

Luty 15, 2017, 19:47:48
Odpowiedź #6
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 3097
  • GoFast Powerboat Builder
    • Warszawa
    • Spectre Boats INC
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Musieliśmy zamaskować otwory po większych zegarach.
Wygląda to tak ja na foto

Luty 15, 2017, 19:53:51
Odpowiedź #7
  • ****
  • Wiadomości: 282
  • Akwen: Warta
Znalazłem ceny na stronie - 1mkw dla płyty g=3mm to prawie 3,4 tyś zł!

Jaką grubość sugerujesz? Nie znam tego materiału zupełnie i nie wiem jak ze sztywnością.
Shetland 570 + Tohatsu 75 TLDI

Luty 15, 2017, 20:10:08
Odpowiedź #8
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5285
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Możesz dać inny materiał i okleic folia imitującą karbon, ale nie będzie to takie trwałe.
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Luty 15, 2017, 20:11:25
Odpowiedź #9
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 2288
    • Szczecin
  • Akwen: Wody lokalne

Luty 15, 2017, 20:20:41
Odpowiedź #10
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 3097
  • GoFast Powerboat Builder
    • Warszawa
    • Spectre Boats INC
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Trudno dyskutować z propozycjami kolegów. Są tanie  :)
Zaproponowałem Ci rozwiązanie z najwyższej półki.
Powiedziałeś,że nie musi być najtańsze.
Zaprojektuj  dwie trzy płytki na pulpicie i okaże się, że nie będzie to takie drogie.
3mm to bardzo sztywny i mocny materiał ;)

Pamiętaj, że 1m2 to metr x metr! To bardzo dużo!

Luty 15, 2017, 20:22:52
Odpowiedź #11
  • ****
  • Wiadomości: 282
  • Akwen: Warta
Rozumiem, że trzeba zamówić gotowy element bo jakakolwiek samodzielna obróbka odpada?
Shetland 570 + Tohatsu 75 TLDI

Luty 15, 2017, 20:23:50
Odpowiedź #12
Jak jest dostęp do wycinarki laserowej to alu albo stal nierdzewna też jest dobrym rozwiązaniem.

Luty 15, 2017, 20:30:07
Odpowiedź #13
  • ****
  • Wiadomości: 282
  • Akwen: Warta

Tak, mam też taką możliwość. Ale ta płyta wydaje mi się najbardziej efektowna. Tylko że nowy motor mam do zakupienia a "po taniości" też już nie będzie...
« Ostatnia zmiana: Luty 15, 2017, 23:52:25 wysłana przez musti »
Shetland 570 + Tohatsu 75 TLDI

Luty 15, 2017, 20:34:22
Odpowiedź #14
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 2288
    • Szczecin
  • Akwen: Wody lokalne
Trudno dyskutować z propozycjami kolegów. Są tanie  :)
Zaproponowałem Ci rozwiązanie z najwyższej półki.
Powiedziałeś,że nie musi być najtańsze.
Zaprojektuj  dwie trzy płytki na pulpicie i okaże się, że nie będzie to takie drogie.
3mm to bardzo sztywny i mocny materiał ;)

Pamiętaj, że 1m2 to metr x metr! To bardzo dużo!
Oczywiście Zibi, dałeś ładne , estetyczne i nowoczesne roziązanie, ale cena za m2 nieuchronnie zbliża się do wartosci łodki,
oczywiście żartuję ;)