Skocz do zawartości

Plamy i odbarwienia żelkotu.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem z odbarwieniami żelkotu przy moim Fletcherze .Wygląda to paskudnie,jasne,prawie białe plamy zapewne od słońca.Łajba miała ładny ciemnoczerwony kolor.Nie bardzo wiem jak je usunąć.Jak dobrze pamiętam ten temat był już poruszany,lecz nie bardzo kojarzę w którym wątku.Próbowałem pasty lekko ściernej a potem płynnego wosku.Rezultat mizerny,jak mokre to ładne,jak wysycha plamy wyłażą.Może Macie jakieś sprawdzone i skuteczne metody ich usunięcia.

Z góry dziękuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem pasty lekko ściernej a potem płynnego wosku.

 

sama pasta lekko ścierna nie pomoże jest za słaba i działa tylko powierzchniowo.

 

Musisz przeszlifować to miejsce papierem ściernym aby usunąć "utleniony" żelkot który utracił kolor.

najpierw papier P600 - 800 > P 1200 > P1500 najlepiej na mokro.

potem użyj dobrej ale typowej pasty polerskiej - najlepiej o zmiennej gradacji ziarna czyli jednoetapowej. do polerowania zamiast gąbki użyj futra jagnięcego tez wszystko zrobisz jedną zamiast stosowania 2 rodzajów (miękkiej i twardej) gąbek.

nie będziesz musiał kupować 2 czy 3 typów past . możesz tez potem, jeżeli usunie ta operacja przebarwienia, wypolerować całość już bez matowienia powierzchni papierem.

 

według mnie to powinno pomóc, chyba że jest to jakiś większy problem z powierzchnią żelkotu i niezbędne będzie malowanie. ale jeżeli jest to problem żelkotu, to wcześniej czy później pojawi się to w innych miejscach prawdopodobnie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kedys kupiłem takiego busa czerwonego nic nie pomagało polerka na 2 miesiące i s powrotem mat  jedyna metoda natlenienie lakieru ,nie wiem jak ma się do tego żelkot ale cenowo wychodziło 1000zł za busa ,taki przykład ,trzeba popytać speców od żelkotu ,może jest jakaś metoda ?

 

Malowanie lepszym wyborem  jest ,chyba miki ma rację  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jednak będę pozostawał za opcją próby polerowania. malowania zawsze możemy wykonać.

 

podstawową różnicą pomiędzy żelkotem a lakierem na busie jest grubość powłoki. lakier to kilkadziesiąt qm a żelkot kilkaset qm. dlatego zanim zaczniemy polerować trzeba wszystko porządnie zeszlifować, a to nie jest możliwe aż tak mocno w lakierach, aby usunąć warstwę co straciła kolor.

dodatkowo zakup dobrej pasty do polerowania nie przekroczy 50 - 100 zł + wełny lub gąbek 50 zł . a jeżeli nie pomoże zostanie do dalszego użytkowania - np. po lakierowaniu.

 

wczoraj polerowałem "piegowaty" biały żelkot  ( głąbokie przebarwienia od glonów) w okolicy linii wody i matowe zacieki na granatowym pasie. po przeszlifowaniu nie ma znaku po nich i szlifowaniu.

 

jest jeszcze opcja pasty barwiącej żelkot - można kupić taka pastę do czerwonego ale to też rozwiązanie raczej na jakiś czas no i pytanie czy kolor będzie taki sam. coś takiego kiedyś widziałem (środkowy artykuł po lewej)

http://www.yachticon.de/active-pdf/html/10036.html 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie i dziękuje za rady.Plan mam taki:szlifowanie papierem na mokro i polerka potem woskowanie.Co z tego wyjdzie,zobaczymy.Jeszcze pytanko polerka ręcznie czy lepiej użyć mechanicznej polerki.

Pozdrawiam Adam

 

Tylko mechanicznie, czyli polerka, najlepiej gdyby była z regulacja obrotów,a do polerowania polecam "gąbkę"

 

http://www.google.pl/search?q=g%C4%85bka+do+polerowania&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=ZH2KUf-7DYeG4gS5-IHYDg&ved=0CDYQsAQ&biw=1366&bih=624

gwint M14 i jedziesz, napisz jaka chcesz uzyc pastę do tej czynności.

Tylko nie próbuj robic tego wiertarką, bo po pół godzinie będziesz miał tego polerowania po dziurki w nosie:)

I jeszcze jedna rzecz mi się przypomniała, jesli masz jakąś maszynę oscylacyją-szlifierkę, to nie musisz tego robić na mokro, papier na "rzep" np 500,600 i też to spełni Twoje wymogi, możesz poprawić na "mokro "papaierem np 1200-1500 wtedy polerowanie będzie lepiej szło, szybciej wypolerujesz.Ale oczywiście zrobisz jak zechcesz :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o ręcznym polerowaniu takich powierzchni to raczej zapomnij - tylko maszynowo.

 

jeżeli zdecydujesz się na gąbki to pamiętaj że wytwarzają one zdecydowanie większa temperaturę podczas pracy maszynowej Masz też rożne twardości i aby uzyskać super efekt polerowania będziesz musiał użyć prawdopodobnie 2 rodzai: twardej a na finiszu miękkiej.

przegrzanie laminatu czy lakieru podczas polerowania może skończyć się bardzo poważnym jego uszkodzeniem.

 

Ja osobiście używam 100% wełny jagnięcej, na przykład takiej: 

546791354_gbki_biae_-_wena.jpg.07ed10738e187dfaa5aa206f545e21ba.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o ręcznym polerowaniu takich powierzchni to raczej zapomnij - tylko maszynowo.

 

jeżeli zdecydujesz się na gąbki to pamiętaj że wytwarzają one zdecydowanie większa temperaturę podczas pracy maszynowej Masz też rożne twardości i aby uzyskać super efekt polerowania będziesz musiał użyć prawdopodobnie 2 rodzai: twardej a na finiszu miękkiej.

przegrzanie laminatu czy lakieru podczas polerowania może skończyć się bardzo poważnym jego uszkodzeniem.

 

Ja osobiście używam 100% wełny jagnięcej, na przykład takiej:

 

Nie do końca bym sie z Tobą zgodził,że gabka uszkodzi żelkot, żelkot nie jest świeżym lakierem samochodowym i nie uszkodzi się w trakcie polerowania.Chyba zapomniałs,ze gabki sie uzywa razem z wodą, w trakcie polerowanie należy spryskiwać powierzchnie polerowaną i dlatego stosuje się gabkę."Futro" tez jest OK ale uważam,ze polerownie futrem wydłuża czas pracy.  Nie do końca trzeba stosować dwa rodzaje gąbek,miekka i twardszą ,pamietaj zelkot to nie karoseria samochodowa:)Nie zniechęcaj kolegi do gabki bo to naprawde dobra metoda polerowania.Na koniec dodam,ze u mnie w f-mie stosujemy gabki polerskie od m/w 15 lat i nie wyobrażam sobie powrotu do "futra"  wiem,ze sa pasty które tylko i wyłącznie poleruje sie "futrem".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca bym się z Tobą zgodził,że gabka uszkodzi żelkot, żelkot nie jest świeżym lakierem samochodowym i nie uszkodzi się w trakcie polerowania.Chyba zapomniałs,ze gabki sie uzywa razem z wodą, w trakcie polerowanie należy spryskiwać powierzchnie polerowaną i dlatego stosuje się gabkę."Futro" tez jest OK ale uważam,ze polerownie futrem wydłuża czas pracy.  Nie do końca trzeba stosować dwa rodzaje gąbek,miekka i twardszą ,pamietaj zelkot to nie karoseria samochodowa:)Nie zniechęcaj kolegi do gabki bo to naprawde dobra metoda polerowania.Na koniec dodam,ze u mnie w f-mie stosujemy gabki polerskie od m/w 15 lat i nie wyobrażam sobie powrotu do "futra"  wiem,ze sa pasty które tylko i wyłącznie poleruje sie "futrem".

 

Mariusz ależ nie zniechęcam - ostrzegam tylko żeby kolega ADAM 12 uważał z temperaturą, bo na gąbce dużo łatwiej podnieść temperaturę podczas polerowania. Oczywiście można schładzać wodą tylko że to też wydłuża czas pracy. Futro ma lepszą wentylację, dzięki temu temperatura pracy jest niższa i niebezpieczeństwo przegrzania a w efekcie uszkodzenia laminatu będzie mniejsze. oczywiście jak się postaramy to i po futrze będzie można usmażyć jajko na żelkocie.

 

Biorąc też poprawkę, że kolega nie zajmuje się zawodowo polerowaniem, napisałem że "prawdopodobnie" będzie musiał (na swoim czerwonym żelkocie) użyć dwóch rodzai, gdyż twarda gąbka może pozostawić niewielki mat na ciemniejszych kolorach, wymagający finiszu delikatniejszym aplikatorem. Wszystko tak naprawdę zależy jaki chcesz osiągnąć efekt końcowy. W trakcie eksploatacji taka powierzchnia zrobi się później matowa choć na jasnych kolorach będzie to widoczne zdecydowanie mniej.

 

Mariusz zgodzę się z Tobą że nie wszystkie futra (jak i gąbki) są wysokiej jakości ale z chęcią podeślę Ci dobre do testów wraz z pastą. Jeżeli będziesz miał pastę której ziarno nie jest stałej gradacji ale rozciera się całkowicie, ostatecznie dając połysk, to futro jest go w stanie lepiej podnieść od twardej gąbki bo jest delikatniejsze na finiszu.   

 

poproszę o adres na priv wraz z informacją co polerujesz w firmie abym podesłał Ci odpowiedni model pasty i futra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...