Autor Wątek: Problem z tankowaniem czystej wody do Sea Ray  (Przeczytany 378 razy)

Czerwiec 16, 2018, 17:20:40
  • *****
  • Wiadomości: 1159
    • Pruszcz Gdański
  • Akwen: Zatoka Gdańska
W tym roku pojawił u mnie się problem z uzupełnieniem zbiornika czystej wody (100l), po nalaniu 1/3 woda już wybija z powrotem przez wlew, 2 tyg temu co prawda udało mi się zalać cały ale wcześniej i dzisiaj sytuacja się powtarza, staram się już małym strumieniem aby powietrze zdołało się wydostać i nadal tylko 1/3 i koniec :(
Może ktoś miał podobny przypadek i sobie poradził?
Pozdrawiam Jarek
Sea Ray 280/315    2 x MerCruiser 4,3 MPI 220 hp
Sea Doo Challenger 180 SE   1,5 MPI  215 hp

Czerwiec 16, 2018, 22:04:06
Odpowiedź #1
A ,,tabletki" wrzucasz ? Może narosło chwastów?
Dmuchnij sprężarką w odpowietrznik.

Czerwiec 16, 2018, 22:28:34
Odpowiedź #2
  • *****
  • Wiadomości: 1159
    • Pruszcz Gdański
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Jakie tabletki i gdzie? Nie chce zapaskudzać zbiornika czystej wody.
Nie miałem korka wlewu przez jeden sezon może to miało wpływ
Pozdrawiam Jarek
Sea Ray 280/315    2 x MerCruiser 4,3 MPI 220 hp
Sea Doo Challenger 180 SE   1,5 MPI  215 hp

Czerwiec 16, 2018, 23:33:18
Odpowiedź #3
Jakie tabletki?  Proszek do odkażania wody.

http://forum-motorowodne.pl/off-topic/odkazanie-wody-w-zbiornikach/

Jeżeli tego nie użyjesz to b. szybko glony porosną filterki i inne pompki. Że o wnętrzu zbiornika nie wspomnę.

Chyba nie używasz tej wody do picia na co dzień? To jest woda do mycia.

Czerwiec 17, 2018, 10:58:16
Odpowiedź #4
  • *****
  • Wiadomości: 1159
    • Pruszcz Gdański
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Aa takie buty....wodę używamy do mycia, muszę się na tym skupić.
Dzieki mikijet

Tak jak czytam to te wszystkie środki mają za zadanie odkażać wodę a z tym raczej nie mam problemu bo szybko się zużywa, problem jest z jej przepływem podczas tankowania więc chyba musiał bym to czymś w rodzaju kreta co wyżre drogę przepływu.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 17, 2018, 11:06:49 wysłana przez vmen1 »
Pozdrawiam Jarek
Sea Ray 280/315    2 x MerCruiser 4,3 MPI 220 hp
Sea Doo Challenger 180 SE   1,5 MPI  215 hp

Czerwiec 17, 2018, 14:46:37
Odpowiedź #5
  • *****
  • Wiadomości: 939
  • J.Rożnowskie,J.Jeziorak-Zalew Wiślany
  • Akwen: Wody lokalne
Sprawdź odpowietrznik,często pająki sie tam sadowią.

Czerwiec 17, 2018, 15:55:03
Odpowiedź #6
  • Kapitan Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 700
    • Moje królestwo
  • Akwen: Bałtyk
Jarek z tego co pamiętam to w tych jednostkach rura od wlewu wody czy czasami nie idzie przez komorę silnikową , i się zdarza że nieświadomie np.podczas serwisu jest przygnieciona , to samo dotyczy odpowietrzenia  , warto sprawdzić jak przebiega .

 
Pozdrawiam Krzysztof B
www.el-marine.com
www.em-trak.pl

Czerwiec 17, 2018, 17:46:03
Odpowiedź #7
  • *****
  • Wiadomości: 814
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Lubelskie
  • Akwen: Morze Egejskie
A może wąż do tankowania jest za  gruby i utrudnia odpowietrzanie się zbiornika.Ja tankuję przy użyciu węża 1/2 cala.
Lema Gen II Volvo Penta 4,3 GXI Vortec V6 228 HP

Czerwiec 17, 2018, 17:57:56
Odpowiedź #8
  • *****
  • Wiadomości: 1159
    • Pruszcz Gdański
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Jarek z tego co pamiętam to w tych jednostkach rura od wlewu wody czy czasami nie idzie przez komorę silnikową , i się zdarza że nieświadomie np.podczas serwisu jest przygnieciona , to samo dotyczy odpowietrzenia  , warto sprawdzić jak przebiega .

To była pierwsza rzecz jaką sprawdziłem.
Rozważam jakiś środek chemiczny i oczywiście dmuchne w odpowietrznik jak tu koledzy radzili.
Dziwne jest to że normalnie leci a dopiero przy napełnieniu 1/3 zbiornika blokuje, po prostu już stoi we wlewie menda jedna
Pozdrawiam Jarek
Sea Ray 280/315    2 x MerCruiser 4,3 MPI 220 hp
Sea Doo Challenger 180 SE   1,5 MPI  215 hp

Czerwiec 17, 2018, 18:09:35
Odpowiedź #9
  • *****
  • Wiadomości: 939
  • J.Rożnowskie,J.Jeziorak-Zalew Wiślany
  • Akwen: Wody lokalne
Jarek z tego co pamiętam to w tych jednostkach rura od wlewu wody czy czasami nie idzie przez komorę silnikową , i się zdarza że nieświadomie np.podczas serwisu jest przygnieciona , to samo dotyczy odpowietrzenia  , warto sprawdzić jak przebiega .
Dokładnie tak miałem z rurą od paliwa,ciężko było zatankować,co chwila pistolet wybijał.

Czerwiec 17, 2018, 18:47:28
Odpowiedź #10
  • Kapitan Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 700
    • Moje królestwo
  • Akwen: Bałtyk
Jarek w jaki sposób stwierdzasz że ma 1/3 zalane , po wskaźniku czy widzisz zbiornik i ilość wlanej wody ?
Sprawdź tak jak pisał Skiper odpowietrzenie .   
Pozdrawiam Krzysztof B
www.el-marine.com
www.em-trak.pl

Czerwiec 17, 2018, 20:23:58
Odpowiedź #11
  • *****
  • Wiadomości: 1159
    • Pruszcz Gdański
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Jarek w jaki sposób stwierdzasz że ma 1/3 zalane , po wskaźniku czy widzisz zbiornik i ilość wlanej wody ?
Sprawdź tak jak pisał Skiper odpowietrzenie .

Z uwagi na te trudności przy tankowaniu wody otwieram klapę silników i obserwuje ilość wody w zbiorniku i nawet nasłuchuję czy leci >:(
Pozdrawiam Jarek
Sea Ray 280/315    2 x MerCruiser 4,3 MPI 220 hp
Sea Doo Challenger 180 SE   1,5 MPI  215 hp