Autor Wątek: Problem z załączaniem biegu Mercrusier 5.7 zet alpha  (Przeczytany 515 razy)

Maj 01, 2018, 17:26:25
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 7
    • Wroclaw
  • Akwen: Odra środkowa
Dzisiaj w trakcie pływania (bardzo możliwe ze po procesach trymowania) wyłączył mi się bieg do przodu. Manetka chodzi normalnie linki w porządku w komorze silnika pracują normalnie. Na jałowym biegu silnik wzbudza się normalnie przy całej do przodu i całej wstecz. Do przodu bieg się nie zapina, efekt jest taki jak przy biegu jałowym. Do tylu zapina się normalnie zazgrzyta i kręci natomiast nie można rozłączyć biegu. W pozycji neutral nie rozpina biegu wstecznego a na manetce „do przodu” kręci śrubą w tył. Rozłączenie biegu wstecznego następuje dopiero po wyłączeniu stacyjki. Ktoś ma jakiś pomysł? Glastron SSV194 z 1984r.

Maj 01, 2018, 19:21:06
Odpowiedź #1
  • *****
  • Wiadomości: 810
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Lubelskie
  • Akwen: Morze Egejskie
Linka do wymiany.Pewnie  jest pęknięta.
Lema Gen II Volvo Penta 4,3 GXI Vortec V6 228 HP

Maj 01, 2018, 19:22:31
Odpowiedź #2
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 7
    • Wroclaw
  • Akwen: Odra środkowa
Linka chodzi normalnie sprawdzone na końcu przy silniku.

Maj 01, 2018, 19:27:49
Odpowiedź #3
  • *****
  • Wiadomości: 1015
  • Sternik motorowodny, SRC-DSC, płetwonurek CMAS**
    • Warszawa/Marki
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Przy zatrzymanym silniku można normalnie włączać biegi, tylko w czasie pracy jest problem?

pzdr
Łódka już pływa, pozostało dopracować audio.

Maj 01, 2018, 19:29:04
Odpowiedź #4
  • *****
  • Wiadomości: 810
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Lubelskie
  • Akwen: Morze Egejskie
Pisząc o silniku masz na myśli "stopę".
Sprawdź czy linka chodzi w obie strony i czy pancerz jest dobrze przykręcony do obudowy napędu.
Lema Gen II Volvo Penta 4,3 GXI Vortec V6 228 HP

Maj 01, 2018, 19:36:53
Odpowiedź #5
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 7
    • Wroclaw
  • Akwen: Odra środkowa
Wg mnie linki chodzą normalnie. Problem jest po stronie elektrycznej. Nie zapina biegu do przodu. Zapina bieg do tyłu ale nie można go rozłączyć. Normalnie w pozycji neutral powinno rozpiąć bieg wsteczny a to się nie dzieje. Jak daję do przodu manetkę to mimo to śruba ciągnie do tyłu. Rozpięcie biegu wstecznego następuje dopiero po zgaszeniu stacyjką.

Maj 01, 2018, 19:42:52
Odpowiedź #6
  • *****
  • Wiadomości: 810
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Lubelskie
  • Akwen: Morze Egejskie
Ale biegi włączane są mechanicznie linką, a nie elektrycznie.
Lema Gen II Volvo Penta 4,3 GXI Vortec V6 228 HP

Maj 01, 2018, 19:57:22
Odpowiedź #7
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 7
    • Wroclaw
  • Akwen: Odra środkowa
To jak wyjaśnisz rozpięcie biegu po wyłączeniu stacyjki?

Maj 01, 2018, 20:11:18
Odpowiedź #8
Przełączanie rewersora odbywa się mechanicznie. Jedyna elektryczna rzecz mająca wpływ na przełączanie biegów to  Shift SWITCH CUT-OUT, odcinający na chwilę zapłon w momencie przechodzenia na luz.
Jakie masz wolne obroty na biegu?

Maj 01, 2018, 20:28:08
Odpowiedź #9
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 7
    • Wroclaw
  • Akwen: Odra środkowa
Standardowe. Nie pamietam jakie dokładnie ale po odgłosie pracy nic się nie zmieniło.

Maj 01, 2018, 20:40:46
Odpowiedź #10
Jeżeli obroty silnika będą za wysokie to pojawi się problem z rozłączaniem biegu i zgrzytaniem podczas załączania ( nie mylić ze zgrzytem podczas powolnego przełączania)

Maj 01, 2018, 20:48:33
Odpowiedź #11
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 7
    • Wroclaw
  • Akwen: Odra środkowa
To raczej nie problem po stronie obrotów. Jak włączam silnik od zera to nie zapina biegu do przodu, natomiast poprawnie zapina bieg do tyłu. Problem jest z przełączaniem do przodu i zrzucaniem biegu gdy jest zapięty do tylu.

Maj 01, 2018, 21:42:10
Odpowiedź #12
  • *****
  • Wiadomości: 810
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Lubelskie
  • Akwen: Morze Egejskie
Problem jest po stronie linki.
Albo jest pęknięta i zapina tył na zasadzie popychania w pancerzu i nie da rady ściągnąć przy powrocie do przodu.
Albo regulacja niewłaściwa.
Elektryka nie ma znaczenia.
Odepnij linkę od napędu i sprawdź ręcznie przesuwając wodzik czy biegi zapinają się.
Lema Gen II Volvo Penta 4,3 GXI Vortec V6 228 HP

Maj 01, 2018, 22:39:06
Odpowiedź #13
Jest jeszcze regulacja na płycie gdzie się dwie linki spotykają.
Trzeba to wyregulować zgodnie z manualem i sprawdzić czy poprawnie funkcjonuje cały system łącznie ze sprężynami i shift5 cut-off ( elektryka).
Jeżeli tutaj będzie wszystko grało to problem będzie w cięgle na dół albo w samym rewersorze.

Maj 05, 2018, 22:27:31
Odpowiedź #14
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 7
    • Wroclaw
  • Akwen: Odra środkowa
Przyczyna zidentyfikowana. Wykręciła się śrubka w Zetce blokująca linkę przed wysunięciem.