Skocz do zawartości

Przebudowa pawęży


Zbych
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam i o zdrowie pytam????.Mam problem, chodzi dokładnie o załatanie dziury po zetce i przygotowanie pawęży pod pantograf na silnik zaburtowy max 50 km. Łódź to typowa motorówka ślizgowa dł 6.8 szer 2.5 waga 1400 kg, która ma służyć bardziej na spacery.Chodzi mi dokładnie o wytłumaczenie jak dla laika krok po kroku,warstwa po warstwie jak i czym to zaślepić od środka i od zewnątrz. Z góry dziękuję za konstruktywne komentarze i pozdrawiam.P.s. Służę radą w kwestii remontów domów,ciesielstwa, dekarstwa. Pozdrawiam.

20171105_212553-800x525-600x394-450x296.jpg.83a59595fbe98f201548c89e57cc874a.jpg

20171105_213125-800x451-600x338.jpg.899dd57ecfad10440f8405c936579456.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zostawiam pawęż po zetce bo jest zdrowa,trzeba użyć maty i sklejki żeby wyrównać otwór, ja robię tak że wklejam w środek grubości otworu dopasowaną sklejke 12 setkę na klej poliestrowy z włóknem, puźniej szlifuje skosy na zewnątrz i od środka, przekladam matą i kolejna sklejka tak zrobię do grubości pawęży zostawiając miejsce na odtworzenie laminatu, przyda się różna grubość sklejki

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik musi wisieć dużo wyżej. Tutaj jest temat tylko zaślepienia otworu czyli uzupełnienia laminatu. Dopasuj jakiś kawałek starego laminatu 5-8 mm pofazuj krawędzie na szer. 5cm ( pawęż i łata) i wklej.

Wieszak do silnika będzie mocowany do ,,pólki" nad zetką i podparty obok otworu po zetce.

 

Na pewno trzeba będzie wstawić sklejkę wzmacniającą powierzchnię nad otworem zetki. Najlepiej po całej szerokości lódki.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Wysyłam jeszcze dwie fotki całej rufy tego modelu.Ogolnie to od wewnątrz myślałem aby dać dodatkowo blachę aluminiową gr 5 mm o wym wys 50 szer 60 dokładnie już po zaslepieniu otworu. Myślałem, że będzie to dobre wzmocnienie pod pantograf.Tylko nie wiem jak ją przytwierdzić od wewnątrz do lekko zaokrąglonej rufy.W przyszłości myślałem też o platformie kąpielowej (coś jak na załączonym foto) wykonanej z podwójnej sklejki i zalaminowanej. Z otworem na silnik oczywiście.

20171109_203756.png.8b78eaacedb441a2d4c4c2f661e6e1b6.png

20171109_203834.png.aa7a540d9bd735443e2eedfa13042798.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To rozwiązanie jak kto lubi, raczej nie w moim guście, Te kable na wierzchu i "ta myśl" , że ten silnik ciąży na platformie zbyt mocno.Ja wolałbym raczej takie coś co na rysunku aby część na czerwono była zdejmowana, na zasadzie nakładanej czapy z laminatu w razie chęci zajrzenia do silnika.

RYSUNEK.jpg.37ccdab7bf298c95c9cb28cc795ad3ef.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam,

Oto jak powinno być zrobione.

Wewnetrzną część wyszlifowac z farby wycinasz skejkę żeby wypełnić dzire, czyścisz, otłuszczasz acetonem i laminujesz wewnetrzną część najlepiej epoxydem i z pięć warstw tkaniny Biax 600g 45/45, na epoxydzie nie wolno używac mat, albo na vinylestrze wtedy urzywasz na przemian mata tkanina ale vinylester jest słabszy polecam 7 warst, konczysz na macie później trymujesz i zabezpieczasz topcoatem a epoxyd HB coat. Zewnetrzna część szlifujesz 15cm wiecej niż twoja dziura okolo 5mm muszisz zebrac zeby twoje tkaniny nie wystawały. Połóż 5 lub 7 warst laminatu zawsze musi być balans to sama wewnątrz jak i na zewnątrz. Pszeszlifuj i połóż szpachel epoxydową nigdy poliestrową ponieważ szpachel epoxydowa powiecmy odpycha wodę a ta druga jak gąbka pije, wyszlifuj i połóż poniżej lini wodnej gelshild 200 International z trzy warstwy jedną dziennie nie cześciej musi dobrze odparowac, ale nie dłużej niż jeden dzien bo medziesz musiał szlifnac przed połozeniem drugiej warstwy, a na konoec antyfauling 2 warstwy polecam zaprawioną cześć najpierw połozyć twardym antyfaulingiem. Powyżej lini wodnej połóż nie wiem czy mozna w Polsce kupic ale najlepiej DD Lak poliestrowa farba bardzo bardzo dobra. Nie polecam poliestru  z matą jest naprawde kiepskim materialem jak chcesz zeby było mocne musi być tkanina. W razie jakiś pytań  pisz pozdrawiam Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Witam forumowiczów .Wrzucam fotkę pantografu mojego projektu pod silnik 50 KM.I tutaj moje pytanko.Czy to zda egzamin i najważniejsze jak zrobić przejście na wylot w pawęży pod linią wody.Czy takie przejscie na śruby mocujące może być całkowicie wodoszczelne i pewne nawet przy ewentualnym uderzeniu śruby silnika o jakaś przeszkodę pod wodą.Z góry dziękuję za podpowiedzi.

20180114_205753-1516x1135.thumb.jpg.ddbc42136fdc26f8ef9b97b475d879dd.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak myślałem o sklejce posklejanej na gr 7 cm,na wzór tego szablonu z pilśni i wysunietej ku górze o 8 cm wyżej od tej na foto.Taka wysokość  pasowalaby do silnika a ja nie musiałbym nawiercac metalowej konstrukcji na śruby od zaczepów silnika. No i odsunie to silnik od burty przy trymowaniu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...