krokodyl Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Mercuruiser 350 MAG MPI/Bravo III Mam bardzo niewielkie przecieki wody do zęzy zdecydowanie gdzieś od rufy z okolic przejścia przekładni do komory silnika przez 3 dni zbierze się jakieś 40litrów wody. Korek był wykręcany i wkręcany na taśmę teflonową, bo myślałem, że niedokręcony, ale nic nie pomogło. Obstawiam na zdjęcie przekładni i kontrolę gum (może błędnie) a czy od strony wewnętrznej może być coś, co powoduje takie niewielkie przecieki? A może mój tok myślowy jest błędny i trzeba zacząć inaczej szukać przecieku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Mieszek cięgła biegów lubi się rozszczelnić. Sprawdź jaka jest reakcja na podniesienie zetki. Jeżeli to mieszek , przeciek powinien się zwiększyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam szkutnikamator Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Zacznij od wywalenia taśmy teflonowej na korku i posmaruj SIKA. jeśli przecieki nadal będą wtedy przede wszystkim obejrzyj dno na rufie (pęknięcia laminatu - zwłaszcza krawędzie) - jeśli nadal nic - wtedy sprawdź wszystkie gumy przejść przez pawęż (linki drążki itp) i wymień jeśli to nic nie da dopiero zdemontuj przekładnię i nowy montaż na SIKĘ...'Masz jakieś podejrzane miejsca? stara guma albo stare uszczelnienie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Proponuję wywalić wszystkie gumy z gimbala, to jest normalna czynność serwisowa, nie pamiętam dokładnie ale producent przewiduje wymianę gum co chyba 5 lat, niezależnie czy ciekną czy nie. W razie pęknięcia szczególnie osłony wału mogą być kłopoty. Jak chcesz dokładnie sprawdzić czy to korek czy zetka to wytrzj do sucha wszystko i potem posyp sproszkowaną kredą lub talkiem i obserwuj przeciek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krokodyl Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2013 kreda albo talk to rzeczywiście super patent tak zrobię - dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adek Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Mam pytanko odnośnie zęzy czy jeśli jest wszystko jest szczelne to w zenzie może być trochę mokro powiedzmy około jednego centymetra wody. Czy musi być suchutko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam szkutnikamator Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Jeśli wszystko jest szczelne i nie masz wycieków z jakichś kranów, kibelków czy zaworów to zęza ma być sucha... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Pompa zostawia jeziorko o głębokości ok. 2cm. I to zawsze rozlewa się w czasie pływania po komorach, pod podłogą, a na postoju ścieka w najniższy punkt. Trochę to trwa więc istnieje podejrzenie przecieku. Ale wystarczy sprawdzić czy wody dalej przybywa i dopiero wtedy szukać przyczyny nieszczelności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam szkutnikamator Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Mikijet masz rację - z pompy zawsze trochę może wyciec, ale jeśłi nie ma przecieku to powinno być sucho. Jeśli pompa pompuje to jest przeciek :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adek Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Uuuuuuu kurde to u mnie coś nie tak kibelek przenośny kranów niet a woda w zezie jest. Hmm :o. Panowie na co zwrócić uwagę? Przez laminat to raczej nie przesiąka, sprawdzane przez szkutnika i kadłub malowany kilkoma warstwami antyosmozy i antifouling. Gdzieś cieknie w takim razie hmmm >:( ale gdzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2013 A co z tym transom'em. Szczelny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam szkutnikamator Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2013 A zadam pytanie o prostą rzecz - tent masz szczelny? czy deszcz może zaciekać i powolutku z różnych stron gromadzić się w zęzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Automat powinien wypompowywać na bieżąco. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adek Opublikowano 18 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2013 Dzisiaj zdjąłem plandekę zimową i zenza sucha. Założyłem plandekę portową a jutro ma padać, po deszczu obejrzę zęzę czy woda jest czy nie. Łódź stoi na przyczepie, Mam nadzieję że przez transom nie cieknie, bo to okropnie sporo trudnej i ciężkiej pracy. Jeszcze korek spustowy zobaczę. Pompa w zęzie wyciąga bez problemu, tylko jak ma być sucho to musi być sucho, Będę szukał do oporu. Przed wodowaniem natrę transom talkiem, może to pokaże miejsce przecieku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 18 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2013 A co to za kadłub? Plandeka i pokład są zazwyczaj tak skonstruowane, że nawet jak plandeka przecieka to dzeszczówka zejdzie przez odpływy. Chyba , że to jaskaś mała kabinówka z otwartym kokpitem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adek Opublikowano 18 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2013 To ta łódka co w awatarze moim widać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 18 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2013 Jak pisałem wcześniej, Przy podniesionej przekładni sprawdź mieszek cięgła biegów na przejściu z transom'a do przekładni głównej. Obejrzyj też mieszek osłaniający wałek napędowy. Przy plandece zapinanej na owiewce woda lubi przejść do kokpitu pod środkową szybą ( otwieraną). Nie wiem jak masz rozwiązane odwadnianie kokpitu. Możliwe jest , że woda idzie do komory silnikowej i stamtąd jest wypompowywana. W takim przypadku jedyny wypraktykowany sposób to jakaś dodatkowa ścierka/uszczelka na dolnej krawędzi szyby. Od zewnątrz pod plandeką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.