Skocz do zawartości

przecieki wody mercruiser 350mag/bravoIII


krokodyl
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mercuruiser 350 MAG MPI/Bravo III

 

Mam bardzo niewielkie przecieki wody do zęzy zdecydowanie gdzieś od rufy z okolic przejścia przekładni do komory silnika przez 3 dni zbierze się jakieś 40litrów wody. Korek był wykręcany i wkręcany na taśmę teflonową, bo myślałem, że niedokręcony, ale nic nie pomogło. Obstawiam na zdjęcie przekładni i kontrolę gum (może błędnie) a czy od strony wewnętrznej może być coś, co powoduje takie niewielkie przecieki? A może mój tok myślowy jest błędny i trzeba zacząć inaczej szukać przecieku?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od wywalenia taśmy teflonowej na korku i posmaruj SIKA. jeśli przecieki nadal będą wtedy przede wszystkim obejrzyj dno na rufie (pęknięcia laminatu - zwłaszcza krawędzie) - jeśli nadal nic - wtedy sprawdź wszystkie gumy przejść przez pawęż (linki drążki itp) i wymień jeśli to nic nie da dopiero zdemontuj przekładnię i nowy montaż na SIKĘ...'Masz jakieś podejrzane miejsca? stara guma albo stare uszczelnienie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję wywalić wszystkie gumy z gimbala, to jest normalna czynność serwisowa, nie pamiętam dokładnie ale producent przewiduje wymianę gum co chyba 5 lat, niezależnie czy ciekną czy nie. W razie pęknięcia szczególnie osłony wału mogą być kłopoty. Jak chcesz dokładnie sprawdzić czy to korek czy zetka to wytrzj do sucha wszystko i potem posyp sproszkowaną kredą lub talkiem i obserwuj przeciek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa zostawia jeziorko o głębokości ok. 2cm. I to zawsze  rozlewa się w czasie pływania po komorach, pod podłogą, a na postoju ścieka w najniższy punkt. Trochę to trwa więc istnieje podejrzenie przecieku. Ale wystarczy sprawdzić czy wody dalej przybywa i dopiero wtedy szukać przyczyny nieszczelności.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uuuuuuu kurde to u mnie coś nie tak kibelek przenośny kranów niet a woda w zezie jest. Hmm :o. Panowie na co zwrócić uwagę? Przez laminat to raczej nie przesiąka, sprawdzane przez szkutnika i kadłub malowany kilkoma warstwami antyosmozy i antifouling. Gdzieś cieknie w takim razie hmmm >:(  ale gdzie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zdjąłem plandekę zimową i zenza sucha. Założyłem plandekę portową a jutro ma padać, po deszczu obejrzę zęzę czy woda jest czy nie. Łódź stoi na przyczepie, Mam nadzieję że przez transom nie cieknie, bo to okropnie sporo trudnej i ciężkiej pracy. Jeszcze korek spustowy zobaczę. Pompa w zęzie wyciąga bez problemu, tylko jak ma być sucho to musi być sucho, Będę szukał do oporu. Przed wodowaniem natrę transom talkiem, może to pokaże miejsce przecieku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pisałem wcześniej, Przy podniesionej przekładni sprawdź mieszek cięgła biegów na przejściu z transom'a do przekładni głównej. Obejrzyj też mieszek osłaniający wałek napędowy. Przy plandece zapinanej na owiewce woda lubi przejść do kokpitu pod środkową szybą ( otwieraną). Nie wiem jak masz rozwiązane odwadnianie kokpitu. Możliwe jest , że woda idzie do komory silnikowej i stamtąd jest wypompowywana. W takim przypadku jedyny wypraktykowany sposób to jakaś dodatkowa ścierka/uszczelka na dolnej krawędzi szyby. Od zewnątrz pod plandeką.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...