Autor Wątek: Przedłużenie linii wodnej motorowki.  (Przeczytany 1408 razy)

Październik 21, 2018, 21:43:36
  • **
  • Wiadomości: 63
    • Giżycko
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Witam wszystkich po sezonie. Przymierzam się do przebudowy łodzi a dokładnie części rufowej pod pantografem i stąd moje pytanie .Mam zamiar wstawić kawał laminatu pod pantograf bo zaobserwowałem podczas plywania że śruba silnika jest zbyt daleko od rufy i przed silnikiem powstaje jeden wielki motłoch wody. Chcę wstawić element przedłużając dno łodzi. Czy waszym zdaniem poprawi to osiągi i silnik nie będzie się tak męczył. Z góry dzięki za porady.

Październik 22, 2018, 11:07:16
Odpowiedź #1
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 3113
  • GoFast Powerboat Builder
    • Warszawa
    • Spectre Boats INC
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Wszyscy odstawiają silniki od rufy a Ty chcesz łódkę przedłużyć.
Wywal ten pantograf i powieś silnik na rufie, będzie dobrze ;)

Październik 22, 2018, 13:25:24
Odpowiedź #2
  • *****
  • Wiadomości: 1535
    • Warszawa
    • Usługi szkutnicze
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Dobrze to pojęcie względne dla łódki z której został wyrzucony stacjonarny motor na rzecz przyczepnego. Nie będzie miejsca na jakiekolwiek podniesienie silnika.
Stopy wody pod śrubą.
Pzdr Adam.

Październik 22, 2018, 14:45:08
Odpowiedź #3
  • **
  • Wiadomości: 63
    • Giżycko
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
To znaczy, że ja całe życie żyłem w błędzie bo myślałem, że im śruba bliżej rufy tym lepiej i lepsze osiągi a im dalej od rufy to woda zmącona i nic więcej  .U mnie się nie da skrócić pantografu, chyba że przebudowując całkiem rufę tak jak zaznaczone na foto kolorem. Zrobić coś ma zasadzie wcięcia ale to i tak pewnie zbyt wiele nie zmieni. Skróciłoby może z 10 cm.Teraz ma tam być 100 km.

Październik 22, 2018, 15:58:35
Odpowiedź #4
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 3113
  • GoFast Powerboat Builder
    • Warszawa
    • Spectre Boats INC
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
To tylko ustaw silnik na właściwej wysokości.
Tutaj pomocnik
http://www.dadmarine.com/25sgl.html

Październik 22, 2018, 20:04:02
Odpowiedź #5
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 537
    • Stargard
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Ty w ogóle wychodziłeś do ślizgu na tej  pięćdziesiątce?  :'(
Pewnie jak założysz silnik z przyzwoitą ilością koników to zaczniesz pływać zamiast kotłować wodę i problem sam się rozwiąże ;) 8)
Pozdrawiam - Andrzej
Zachodniopomorskie VHF "67"

Październik 22, 2018, 20:34:57
Odpowiedź #6
  • *****
  • Wiadomości: 1535
    • Warszawa
    • Usługi szkutnicze
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Zamiast ciąć pokład z kadłubem, niech Kolega najpierw wykona tą "spodniczkę" zaslepiajac ją od góry szczelnie jakimś deklem.
Gdybym ja to wykonywał to zaslepił bym całą przestrzeń między podestami i do tego mocował albo sanie do silnika albo stały pantograf, oddalajac go od pawęży na tyle żeby silnik można było podnosić. Inne rozwiązania nie do końca mają rację bytu.
P. S. Przy 100 kuniach pantograf nie będzie miał lekko, brak przekątnych na butach.
Stopy wody pod śrubą.
Pzdr Adam.

Październik 22, 2018, 21:44:56
Odpowiedź #7
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 3113
  • GoFast Powerboat Builder
    • Warszawa
    • Spectre Boats INC
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
panpikus, jesteś pewien tego o piszesz, co???? ???

Październik 22, 2018, 21:50:56
Odpowiedź #8
  • *****
  • Wiadomości: 1535
    • Warszawa
    • Usługi szkutnicze
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Tak. Ja zawsze wiem co mówię.
Stopy wody pod śrubą.
Pzdr Adam.

Październik 22, 2018, 21:52:02
Odpowiedź #9
  • *****
  • Wiadomości: 2781
    • Cigacice
  • Akwen: Odra środkowa
Te dwa baniaki po bokach i psełdo pantograf  dają takie efekty ale to tylko.moje zdanie  bo ja się nie znam  O0

Październik 22, 2018, 21:58:26
Odpowiedź #10
  • *****
  • Wiadomości: 1535
    • Warszawa
    • Usługi szkutnicze
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Może i się nie znasz j ;) ale rację masz.
Stopy wody pod śrubą.
Pzdr Adam.

Październik 22, 2018, 22:04:16
Odpowiedź #11
  • **
  • Wiadomości: 63
    • Giżycko
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Hmm fajnie poczytać tyle opinii.Przedrostek pseudo zawsze rozumiałem że kibel,gruz,szrot,nie da rady,urwie ..... a natomiast  baniaki hmm....że pomosty czy może jakieś inne tłumaczenie. Ja nie fachowiec dlatego pytam. Kto pyta nie błądzi. Z fizyki miałem tylko 3  więc mogli mi się wydawać że jest ok albo w miarę ok.Myslalem że tą spódnicą przedlużę ślizg łodzi i będzie szła jak kucyk a tu zonk.To co mam zrobić. Najbliżej mi do do koncepcji Panapikusa.

Październik 22, 2018, 22:10:44
Odpowiedź #12
  • *****
  • Wiadomości: 1535
    • Warszawa
    • Usługi szkutnicze
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Sama spódniczka niewiele da bo nad nią będzie się kotlowalo. Spódniczki były praktykowane w wielu żeglarskich i motorowodnych konstrukcjach ale zrobione bez głowy powodowały że łodzie pływał jak z wiadrem na holu.
Stopy wody pod śrubą.
Pzdr Adam.

Październik 22, 2018, 22:14:29
Odpowiedź #13
  • **
  • Wiadomości: 63
    • Giżycko
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Ale jeżeli zrobię jak na tej mojej formie i zaślepię ją mad lustrem wody to coś pomoże? Spódniczka z żywicy poliestrowej,topkot,antyosmoza i antyflouing to dobry pomysł?

Październik 22, 2018, 22:24:24
Odpowiedź #14
  • *****
  • Wiadomości: 1535
    • Warszawa
    • Usługi szkutnicze
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Czy pomoże to niekoniecznie. Napisałem wcześniej jak ja bym to wykonał.
Nie wiem po co topkot skoro kolega jednorazowa formę robi i powinien naa nią najpierw położyć zelkot, potem laminowac i gotowy wyrób wstawić do jachtu. Wstawić na tyle solidnie żeby wytrzymalo masę silnika i uderzenie na pełnej rurze w jakąś przeszkodę podwodna.
Stopy wody pod śrubą.
Pzdr Adam.