Autor Wątek: Remont Baylinera  (Przeczytany 13821 razy)

Październik 17, 2018, 12:41:47
Odpowiedź #165
  • *****
  • Wiadomości: 552
    • Slubice i Zbaszyn
  • Akwen: Odra środkowa
Przy okazji takiego grubego remontu silnika nie myslales o dieslu ?  ::)
www.domek-zbaszyn.pl

Alga Sport + DE-25 , Rinker 206 Captiva bowrider 4.2 V8  Pozdrawiam Sebastian

Październik 17, 2018, 13:18:54
Odpowiedź #166
  • ****
  • Wiadomości: 268
    • Trzebież
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Przy okazji takiego grubego remontu silnika nie myslales o dieslu ?  ::)

Tak myślałem ale teraz dochodzi kwestia odpowiedniego przełożenia, odpowiedniej śruby. Zmarynizować i uruchomić Diesla. Nie wiem jak w praktyce często będę pływać i jakby mi się opłacała ta inwestycja. Remont silnika wyniesie mnie około 3tyś. A Diesela nie mm pojęcia. Może z czasem jak popływam trochę to się coś pomyśli.

Październik 22, 2018, 10:29:30
Odpowiedź #167
  • **
  • Wiadomości: 42
  • Montura 235
    • Warszawa
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Spawałem takie rzeczy tigiem i po kilku latach bez reklamacji, nic nie pękło.

Październik 22, 2018, 11:59:26
Odpowiedź #168
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 18
    • olesno
  • Akwen: Wody lokalne
Odpuścić to w temp 550*-600*, przełom żeliwa po odpuszczeniu w tej temp ma charakter ciągliwy. Spawając taki element i rozgrzewając go nierównomiernie tworzą się schodki w strukturze, rozgrzanie całości do odpowiedniej temp pomoże na bank i unikniesz transkrystalicznej łupliwości- będzie bardziej odporne na pękanie.  Myślę że opłaci się to zrobić samemu.

Październik 22, 2018, 12:10:13
Odpowiedź #169
  • ****
  • Wiadomości: 268
    • Trzebież
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Uzyskanie jednolitej temperatury dla całego elementu w warunkach domowych jest niemożliwe.
Poza tym producent elektrod opracował je do spawania "na zimno" Czyli nie jest wymagane odpuszczanie dla tej technologi.
Oczywiście tak było by najlepiej ale firma specjalizująca się w spawaniu żeliwa metodą na gorąco krzyknęła mi cenę dużo wyższą niż kupno używanego kolektora w USA wraz z wysyłką.

Październik 31, 2018, 09:03:40
Odpowiedź #170
  • ****
  • Wiadomości: 268
    • Trzebież
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Okna wstawione. Listwa odbojowa przekręcona. W taki stanie łódka będzie czekać do wiosny.
Przez zimę zajmę się silnikiem i może uszyje nowe bimini.


















Listopad 13, 2018, 22:01:46
Odpowiedź #171
  • ****
  • Wiadomości: 268
    • Trzebież
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Dzisiaj przyszła paczka ze stanów z częściami do silnika i nie tylko.
Zamówiłem komplet nadmiarowych tłoków z pierścieniami ,komplet wszystkich panewek, wszystkie możliwe uszczelki i simeringi,
zestaw naprawczy gaźnika (tak na wszelki wypadek) zestaw naprawczy modułu zapłonowego, korki do bloku, koła zębate rozrządu w wersji stalowo aluminiowej, termostat i kilka drobnych gadżetów.
Mam pytanie do znawców.
Jak widać na foto tłoki są troszkę inne. Różnią się przede wszystkim tym że góra tłoka jest gładka a stare tłoki mają wgłębienie przez co zmniejszy się komora spalania. Wysokość do sworznia jest taka sama jak i jego średnica. Jest też inny rozstaw pierścieni ale pierwszy z góry ma taką samą odległość od denka jak w starym. Nowy tłok jest krótszy przez co na pewno jest lżejszy ale ma bardziej masywny sworzeń. Musiał bym zważyć i porównać obydwa tłoki i porównać ich masy ze sworzniami. Czy ktoś już miał do czynienie z takimi tłokami ? Jest to po prostu nowsza ulepszona wersja ?
Sprzedawca z Ebay-a twierdził że pasują do mojego typu silnika tz. 302 AMFTC Ma 99.9% pozytywnych komentarzy i widać że zajmuje się sprzedażą części do takich silników. Ale na wszelki wypadek dopytuje tutaj.
 














« Ostatnia zmiana: Listopad 14, 2018, 07:28:35 wysłana przez kruszek1985 »

Listopad 30, 2018, 22:51:47
Odpowiedź #172
  • ****
  • Wiadomości: 268
    • Trzebież
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
No i jestem w czarnej D... Po szlifowaniu cylindrów taka niespodzianka.
Dwie sztuki obok siebie w tym samym miejscu.





Grudzień 02, 2018, 22:18:45
Odpowiedź #173
  • **
  • Wiadomości: 41
    • Konin
  • Akwen: Warta
Kolektor spawaj zwykłym TIGiem i "zwykłym dobrym spawaczem", te elektrody może i dobre i w ogóle ale tak duży spaw sciąga przy stygnięciu a kolektor ma wstrząsy. Szlifierz widać się nie do końca popisał, ale łatwo go poprawisz. Kup wałek do malowania gąbkowy największy, dotachaj go jakoś do zwykłej wiertarki (nie wolnoobrotowa), posmaruj pastą zaworową 0 i deko oleju czy WD40...ryski znikną. Oczywiście później blok umyj.  Nie wiem czy to plama, wżer czy co innego na gładzi cylindra?

Grudzień 02, 2018, 23:19:09
Odpowiedź #174
  • ****
  • Wiadomości: 268
    • Trzebież
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
To są dziury aż do wody. Przeżarło blok w tym miejscu. Dlatego jestem w D... . Teoretycznie blok na śmietnik ale tu w Polsce przydało by się coś wymyślić. Bedę gadał z fachmanem może coś wymyślimy. Najlepszą alternatywą było by tulejowanie tyle że tam są bardzo cienkie ścianki cylindra bo to w końcu monoblok. Zaspawać to i wyszlifować to troszku partyzantka  >:D

Grudzień 03, 2018, 07:11:36
Odpowiedź #175
  • ***
  • Wiadomości: 222
    • Police
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Ostatnio widziałem ofertę gościa ze śląska. Tulejowanie silników od łodzi

Grudzień 03, 2018, 08:19:48
Odpowiedź #176
  • ****
  • Wiadomości: 268
    • Trzebież
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Panowie z warsztatu twierdzą że da rade przetulejować z gwarancją na 97% więc cała w nich nadzieja. Rozważałem też opcję żeby wstawić nowe tuleje na wszystkich cylindrach na mniejsza średnice tłoków. Co by wiązało się z zmniejszeniem pojemności skokowej ,przetaczaniem tłoków i dorabianiem pierścieni wszystko na mniejsze średnice.

Grudzień 03, 2018, 09:07:30
Odpowiedź #177
  • ****
  • Wiadomości: 300
    • Legnica
  • Akwen: Wody lokalne
Kolektor spawaj zwykłym TIGiem i "zwykłym dobrym spawaczem", te elektrody może i dobre i w ogóle ale tak duży spaw sciąga przy stygnięciu a kolektor ma wstrząsy. Szlifierz widać się nie do końca popisał, ale łatwo go poprawisz. Kup wałek do malowania gąbkowy największy, dotachaj go jakoś do zwykłej wiertarki (nie wolnoobrotowa), posmaruj pastą zaworową 0 i deko oleju czy WD40...ryski znikną. Oczywiście później blok umyj.  Nie wiem czy to plama, wżer czy co innego na gładzi cylindra?

Na discovery science leci właśnie odcinek z serii "jak działają maszyny" pokazują proces produkcji 300km silnika zaburtowego. Facet w kilku słowach wytłumaczył po co są "rysy" w tulei cylindrowej. Nr odcinka 8 godzina emisji 8:30 - 9:30.
"dobrze" że te wżery wyszły teraz a nie po złożeniu i uruchomieniu silnika... Masz czas by to ogarnąć przed sezonem a w dodatku nie zniszczyłeś nowych tłoków i pierścieni. W skrajnym przypadku silnik został by zablokowany a wtedy... rzeź...
« Ostatnia zmiana: Grudzień 03, 2018, 09:34:13 wysłana przez Ikis »
Sprzęt pływający w trakcie remontu...

Grudzień 03, 2018, 11:30:30
Odpowiedź #178
  • **
  • Wiadomości: 57
    • Bydgoszcz
  • Akwen: Wody lokalne
O jakich Wy wżerach mówicie jak to jest dziura na wylot..

Grudzień 03, 2018, 15:13:39
Odpowiedź #179
  • **
  • Wiadomości: 41
    • Konin
  • Akwen: Warta
Ikis mam bida pakiet naziemny  :) także nie zobaczę, ale zapewne dla szybszego dotarcia lub "mikro smarowania" a i bez rysek zbytnio proces technologiczny nie pozwala...tylko że są ryski i ryski, na tych ze zdjęcia paznokcie przyszlifujesz, ale fakt zawsze je znać. Spawanie bloku odpada na 100%, tulejowanie w dobrym zakładzie i na ori wymiar tłoków bo toczenie ich to trochę druciarstwo,  a duże zbieranie średnicy niebezpieczne...tak samo jak skracanie pierścieni, dorabianie ich jest wyjściem jak nie ma innego. Sprężanie 11;1 i masz lepszą ekonomikę  C:-) - syn chciał tą buzke