Autor Wątek: Remont Baylinera  (Przeczytany 12986 razy)

Kwiecień 16, 2018, 07:06:25
Odpowiedź #45
  • ***
  • Wiadomości: 235
    • Trzebież
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Przychwyć burty jakimiś listwami na wymiar pokładu , bo śię możesz zdziwić przy sklejaniu całosci  >:D
Masz 100% racji. Myślałem nawet żeby założyć górę zanim zacznę coś wklejać w środku ale chyba ograniczę się do zastosowania listew spinających kadłub w miejscach wręg. Bez góry wszystko robi się dużo wygodniej

Kwiecień 16, 2018, 10:34:38
Odpowiedź #46
  • *****
  • Wiadomości: 823
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Lubelskie
  • Akwen: Morze Egejskie
Jak myślisz kiedy zakończysz remont?
Lema Gen II Volvo Penta 4,3 GXI Vortec V6 228 HP

Kwiecień 16, 2018, 10:39:05
Odpowiedź #47
  • ***
  • Wiadomości: 235
    • Trzebież
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Jak myślisz kiedy zakończysz remont?
Myślę ze będzie dobrze jak uda się w tym roku. Wszystko zależy od wolnego czasu

Kwiecień 17, 2018, 22:16:42
Odpowiedź #48
  • ***
  • Wiadomości: 235
    • Trzebież
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Panowie mam pytanie do bardziej doświadczonych wodniaków.
Jak widzicie w mojej krypie nie było komór wypornościowych.
Jest miejsca które zaznaczyłem gdzie można było by takie zrobić.
Czy jest sens ? Czy łudź jest na tyle duża i ciężka że i tak pójdzie na dno i nie ma sensu tego robić ?




Kwiecień 18, 2018, 01:32:18
Odpowiedź #49
  • *****
  • Wiadomości: 2792
    • Cigacice
  • Akwen: Odra środkowa
Odpuść sobie te komory , lepiej skieruj wodę do zezy i pompę w automacie zamontuj
Bo inaczej zrobisz sobie siedlisko wilgoci i grzyba

Kwiecień 18, 2018, 19:14:53
Odpowiedź #50
  • *****
  • Wiadomości: 1250
    • Pruszcz Gdański
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Raczej mu chodzi o niezatapialność
Pozdrawiam Jarek
Sea Ray 280/315    2 x MerCruiser 4,3 MPI 220 hp
Sea Doo Challenger 180 SE   1,5 MPI  215 hp

Kwiecień 18, 2018, 19:57:35
Odpowiedź #51
  • *****
  • Wiadomości: 974
  • J.Rożnowskie,J.Jeziorak-Zalew Wiślany
  • Akwen: Wody lokalne
Kruszek1985 nie podchodź do tematu skrajnie,będziesz często pływał w sztormie po Bałtyku?
Kolega wczesniej dobrze napisał aby nie było siedlisk wilgoci.
Dołóż dwie pompy zęzowe,dziobową i rufowa na osobnych,niezależnych prądowo pływakach plus włącznikach na konsoli.
Ale żeś pojechał,rozpoławianie łodzi to juz mega jazda.

Kwiecień 18, 2018, 21:42:58
Odpowiedź #52
  • ***
  • Wiadomości: 235
    • Trzebież
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Raczej mu chodzi o niezatapialność

Dokładnie. Chodzi o to że jak np. napłynie się na jakąś kłodę i wywali dużą dziurkę z którą żadna pompa se nie poradzi to żeby łódź nie zatonęła.  Siedliska wilgoci bym się nie obawiał. Komory można zrobić hermetyczne dokładnie wylaminowane więc woda by się nie dostała. Widziałem na wielu remontach łodzi w internecie że ludzie zazwyczaj odtwarzają to co było. I nie zawsze mają zawilgoconą piankę.  Jeżeli kiedyś robili łodzie tak jak moją to się nie dziwie że woda mogła przelewać się w konta w kąt. Jakość wklejenia i oblaminowania sklejek oceniam na 2/10 i te 2 jest tylko dlatego że sklejki trzymały się na tyle że nie wykopałem ich nogą :D

Kwiecień 18, 2018, 22:14:54
Odpowiedź #53
  • ***
  • Wiadomości: 235
    • Trzebież
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Dzisiaj wykręcałem pourywane skorodowane śruby i  próbowałem szpachlować dziury szpachlówką do żelkotu. Szpachlówka jest ok poza jej kolorem ;/ Trzeba będzie chyba to pryskać punktowo poliuretanem i polerować. Ze zwykłego wzornika ral niestety nic nie pasuję muszę skombinować wzornik z pełną paletą barw. Koledzy macie inne pomysły ? Generalnie na mojej łodzi 95% żelkotu nadaje się do zwykłego polerowania i będzie dobrze, ale jest kilka pająków do wyszlifowania i dziurek po śrubach które już nie będą ponownie wykorzystywane.




Kwiecień 18, 2018, 22:16:34
Odpowiedź #54
  • *****
  • Wiadomości: 1250
    • Pruszcz Gdański
  • Akwen: Zatoka Gdańska
To już znacznie przesadzone obawy a koloru nigdy nie dobierzesz idealnie bo stary już dostał UV
Pozdrawiam Jarek
Sea Ray 280/315    2 x MerCruiser 4,3 MPI 220 hp
Sea Doo Challenger 180 SE   1,5 MPI  215 hp

Kwiecień 19, 2018, 07:04:38
Odpowiedź #55
  • ***
  • Wiadomości: 235
    • Trzebież
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
To już znacznie przesadzone obawy a koloru nigdy nie dobierzesz idealnie bo stary już dostał UV
Idealnie na pewno nie będzie ale na pewno da się dużo lepiej niż na zdjęciu w przeciwnym razie musiał bym malować wszystko. Trochę szkoda oryginalnego żelkotu.

Kwiecień 19, 2018, 09:27:36
Odpowiedź #56
  • *****
  • Wiadomości: 1250
    • Pruszcz Gdański
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Jak przy lakierowaniu auta, cieniować będziesz musial
Pozdrawiam Jarek
Sea Ray 280/315    2 x MerCruiser 4,3 MPI 220 hp
Sea Doo Challenger 180 SE   1,5 MPI  215 hp

Kwiecień 19, 2018, 11:05:04
Odpowiedź #57
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 2441
    • Szczecin
  • Akwen: Wody lokalne
Kolor to nie jest problem, można to zrobić na 99,98 procent , a jak to podaj mi swój numer tel. to wyjaśnię.
« Ostatnia zmiana: Maj 13, 2018, 22:59:13 wysłana przez Mariusz »

Kwiecień 19, 2018, 11:39:04
Odpowiedź #58
  • *****
  • Wiadomości: 823
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Lubelskie
  • Akwen: Morze Egejskie
Oklej będzie ładniej, a jeżeli użyjesz oklein 3M to będzie  też bardzo trwałe.
A jeżeli chcesz oszczędzić to jest też wiele oklein  zupełnie tanich.
Mam kolegów, którzy prowadzą agencję reklamową i mówią wręcz, że te tańsze są bardzo dobrej jakości
i nie ma co pakować się w 3M.
Lema Gen II Volvo Penta 4,3 GXI Vortec V6 228 HP

Kwiecień 24, 2018, 21:09:34
Odpowiedź #59
  • ***
  • Wiadomości: 235
    • Trzebież
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
U mnie prac ciąg dalszy.
Zabrałem się za czyszczeni kadłuba. Zajęło to kilka dobrych dni.
Na początek z grubsza odrywałem dłutem grube kawałki maty.
Bardzo ładnie odchodziło ponieważ kadłub był wykonany z tkaniny i nie było to ściśle powiązane.
Każde drewno w środku było zawilgocone lub przegnite za wyjątek górnych listew wzdłużnych ale były tak kiepsko wklejone że jak już wyrywam wszystko to wszystko. Generalnie jakość klejenia była tragiczna.
Pawęż była przyklejona w 50% jak i cała reszta Wszystko odłaziło płatami, czasami gołymi rękoma
Potem szlifowanie. Do szlifowania polecam moje nowe odkrycie przy tej robocie. Tarcza półelastyczna "Kussner" lub innej firmy kosztuje niecałe 7 zł a na cały kadłub zużyłem 3. Wyszlifowałem tym 4 wiadra pyłu. Do tego doszły dwa duże kartony na resztki sklejki i duże kawałki laminatu. Nowe sklejki już się docinają i laminują. Pod podłogę będzie szła 15mm powyżej 12 na zabudowę.
Zastanawiam się jak robić nowe listwy wzdłużne. Oryginalnie były z 50cm kawałków. Może pokusić się i zrobić z 1 lub 2 kawałków ? Trzeba by je powyginać i nie wiem czy jest sen się w to babrać.