Autor Wątek: Remont Baylinera  (Przeczytany 8033 razy)

Czerwiec 04, 2018, 22:26:09
Odpowiedź #90
  • ***
  • Wiadomości: 175
    • Trzebież
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Do zbiornika paliwa wody nie lejesz a jednak się tam pojawia. Nie pada a łódka mokra. Jak myślisz dlaczego?

Rozumiem że chodzi ci o wykraplanie wilgoci  z powodu zimnej wody i cieplejszego powietrza tyle żeby powstało dużo wilgoci musi być ciągła wymiana powietrza bo skądś ta wilgoć musi się wziąć. Uważam że przy szczelnych komorach nie powinno być tego problemu. Zrobię rewizje i zobaczymy jak po jakimś czasie to wygląda.

Czerwiec 04, 2018, 23:51:02
Odpowiedź #91
Szczelne komory w łodzi to tylko teoria. Prędzej czy później powietrze będzie zasysane przez mikro szczeliny. Para wodna się wykropli i przy następnym nadciśnieniu wypchnięte zostanie powietrze a woda zostanie. Kolejny cykl to zassanie nowego powietrza, skroplenie pary wodnej itd. Rewizja to dobra rzecz ale też i potencjalne źródło nieszczelności.
Zamknij wyłączoną lodówkę i postaw na rok na podwórku. Po roku zajrzyj do środka.

Jeżeli w szczelnej komorze porobisz szpigaty to woda będzie na bieżąco spływała do zęzy. Pompa zęzowa odpompuje nadmiar i po kłopocie. W przypadku zalania łódki wodą znaczna część komory będzie wypełniona powietrzem, któremu trzeba utrudniać możliwość wydostania się ( do góry). Dekle rewizyjne potrafią się rozszczelnić a nawet ,,wystrzelić" przy dużym ciśnieniu.
Wtedy bul, bul bul...
Przyjrzyj się jak są  urządzane komory wypornościowe w małych łódkach żaglowych.
Problemem nie jest zalanie komory wodą. Problemem jest pozbycie się wody z komory.
 
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 05, 2018, 08:08:02 wysłana przez mikijet »

Czerwiec 05, 2018, 00:15:38
Odpowiedź #92
  • ***
  • Wiadomości: 175
    • Trzebież
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Dlatego właśnie wszystko dość dokładnie wymalowałem topkotem żeby zalepić wszystkie możliwe dziurki.
Na pewno będę kontrolował i zobaczymy co z tego będzie. Jak zobaczę że zbiera się woda to zrobię tak jak mówisz

Czerwiec 17, 2018, 22:19:39
Odpowiedź #93
  • ***
  • Wiadomości: 175
    • Trzebież
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
U mnie też prace postępują :)











Czerwiec 22, 2018, 08:50:06
Odpowiedź #94
  • *****
  • Wiadomości: 516
    • Slubice i Zbaszyn
  • Akwen: Odra środkowa
Jakas aktualizacja ?  :)
www.domek-zbaszyn.pl

Alga Sport + DE-25 , Rinker 206 Captiva bowrider 4.2 V8  Pozdrawiam Sebastian

Czerwiec 22, 2018, 12:34:08
Odpowiedź #95
  • ***
  • Wiadomości: 175
    • Trzebież
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Cały czas się robi ale idzie pomału. Staram się robić dokładnie. Puki co cały czas kończę nadbudówkę.
Mam też pytanie do kolegów odnośnie stelaża pod bimini. Co byście w nim zmienili ? Nie pasuję mi trochę że środkowy stelaż trzeba demontować jeżeli daszek jest złożony. Rurki stelaża też ocierały o ramki szyb. Jakieś propozycje jak zrobić to lepiej ?

Czerwiec 22, 2018, 21:14:43
Odpowiedź #96
  • *****
  • Wiadomości: 925
  • J.Rożnowskie,J.Jeziorak-Zalew Wiślany
  • Akwen: Wody lokalne
TEmat cabrio przerobiłem w kilku wariantach,podstawowy to jedna rura cofnięta do tyło z podpórką i dwoma lub trzema pałakami do przodu,wówczas po złożeniu chowasz bimini do etui,jak łódź jest zbyt długa to stosuje się cabrio podwójne na dwóch rurach ,bimini jest połaczone zamkniem byłskawicznym,tak że po złożeniu masz dwie rury,tak jest u Ciebie tylko nie rozcięte na dwie częsci.
Zobacz na  stronę ,gdzie może znajdziesz oryginalny do Twojej łodzi , będzie wiadomo jak powinien wyglądać; http://rnr-marine.com/bayliner.shtml#

Czerwiec 22, 2018, 23:24:31
Odpowiedź #97
  • ***
  • Wiadomości: 175
    • Trzebież
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Zobacz na  stronę ,gdzie może znajdziesz oryginalny do Twojej łodzi , będzie wiadomo jak powinien wyglądać; http://rnr-marine.com/bayliner.shtml#

Problemem jest to że nie wiem jaki mam model baylinera :D
Jest trochę nietypowy bo ma wyższy kadłub i nigdzie nie znalazłem podobnego żeby porównać.

Czerwiec 25, 2018, 07:53:08
Odpowiedź #98
  • ***
  • Wiadomości: 175
    • Trzebież
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Nadbudówka skończona.
Zastanawiam się czy nie przykleić już podsufitki.
Te samochodowe z allegro są 1,5m szerokie i musiał bym kleić z dwóch części i na pewno będzie widać łączenie.
Oryginalnie był dość ciekawy materiał bo przypominał owate i był bardzo elastyczny.
Z tego co widzę to niestety pokład trzeba będzie pomalować. Z racji że łódka ma już 30 lat jest dużo ubytków w żelkocie w postaci pajączków, dziur po śrubach i pojedynczych rys. Topkotu niestety w kolorze już nie dorobię więc została tylko farba i musiał bym cieniować a jest tego na tyle dużo że raczej nie opłaca się łatać w ten sposób



















« Ostatnia zmiana: Czerwiec 25, 2018, 11:59:08 wysłana przez kruszek1985 »

Czerwiec 30, 2018, 19:24:44
Odpowiedź #99
  • **
  • Wiadomości: 39
    • Zambrów
  • Akwen: Wody lokalne
Szczelne komory w łodzi to tylko teoria. Prędzej czy później powietrze będzie zasysane przez mikro szczeliny. Para wodna się wykropli i przy następnym nadciśnieniu wypchnięte zostanie powietrze a woda zostanie. Kolejny cykl to zassanie nowego powietrza, skroplenie pary wodnej itd. Rewizja to dobra rzecz ale też i potencjalne źródło nieszczelności.
Zamknij wyłączoną lodówkę i postaw na rok na podwórku. Po roku zajrzyj do środka.

Jeżeli w szczelnej komorze porobisz szpigaty to woda będzie na bieżąco spływała do zęzy. Pompa zęzowa odpompuje nadmiar i po kłopocie. W przypadku zalania łódki wodą znaczna część komory będzie wypełniona powietrzem, któremu trzeba utrudniać możliwość wydostania się ( do góry). Dekle rewizyjne potrafią się rozszczelnić a nawet ,,wystrzelić" przy dużym ciśnieniu.
Wtedy bul, bul bul...
Przyjrzyj się jak są  urządzane komory wypornościowe w małych łódkach żaglowych.
Problemem nie jest zalanie komory wodą. Problemem jest pozbycie się wody z komory.

Widziałem jak w takie komory wkładane były butelki pet zakręcone szczelnie a komory miały porobione odpływy. Dzieciaki uczyły się pływać na żaglówce i ją położyły, łódka nie poszła na dno.
Weszło około 100 butelek ale tam pod pokładem był sporo miejsca i łódka była lżejsza.

Czerwiec 30, 2018, 19:31:37
Odpowiedź #100
  • **
  • Wiadomości: 39
    • Zambrów
  • Akwen: Wody lokalne
Remont w sumie zacząłem już zimą. Stare fotele udało mi się sprzedać za parę groszy i myślałem nad tapicerem.
Ceny były rożne. Myślałem na zrobieniem ich samemu bo wychodzę zawsze z założenia że jak ma być tanio i dobrze a zwłaszcza dobrze to trzeba robić samemu. Problem w tym że z zawodu jestem inżynierem i nawet guziki w spodniach przyszywała mi dziewczyna :D Z pomocą przyszedł YouTube a zwłaszcza filmiki ludzi za wielkiej wody. Polskie fora też przeglądałem ale tam zazwyczaj kiedy ktoś pytał jak coś uszyć z tapicerki to wszyscy od razu jechali gościa od góry do dołu żeby dał se spokój i dał do tapicera. Żadnych konkretów. Pomyślałem że w sumie przydało by się nauczyć tapicerstwa bo to przydatna sprawa. Po obejrzeniu połowy internetu postanowiłem kupić maszynę. Udało mi się kupić nową profesjonalną chińską maszynę typową do tapicerki. Wydatek 2500zł do tego nici i jakieś akcesoria. Zszywacz i nożyczki już miałem :)
Prototyp fotela  zrobiłem w tydzień pracując w wolnych chwilach. A jak już miałem szablony to 3 następne też w tydzień.
Efekty załączam na foto.

Mógł bym kolegę prosić o jakieś linki na  YouTube z których czerpałeś wiedzę jak robić tapicerkę,  mam maszyny do szycia:
overlock do ciężkiego szycia i stebnówki  a też chciałem  sam tapicerkę do mojej łódeczki zrobić.
Będę bardzo wdzięczny.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 01, 2018, 11:15:57 wysłana przez musti »

Lipiec 01, 2018, 09:49:51
Odpowiedź #101
  • ***
  • Wiadomości: 175
    • Trzebież
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Tutaj znajdziesz większość rzeczy odnośnie techniki szycia.
https://www.youtube.com/user/Sailrite1
https://www.youtube.com/channel/UCw_8PUaXqvjSq3p1lYouXzQ
Wpisuj też szycie eko skóry" to na pewno coś znajdziesz.
Żeby szyć eko skórę musisz mieć koniecznie maszynę z górnym transportem.
Musi mieć też duży moment obrotowy i szyć bardzo powoli żeby można było szyć po jednym szwie co zresztą będziesz widzieć na filmikach. No i skok szwu musi być co najmniej 6 mm. Domowe maszyny niestety zawsze mają do 4-5mm z w praktyce wychodzi max 4mm. Maszyna musi też szyć niciami grubymi. Ja używam TYTAN 20.
Używam też standardowej igły bo dedykowane do skóry za bardzo ją nacinały i szwy nie wyglądały estetycznie.

Lipiec 01, 2018, 22:14:06
Odpowiedź #102
  • ***
  • Wiadomości: 175
    • Trzebież
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
U mnie cały czas do przodu.  W pokładzie od spodu zamontowałem nierdzewne nakrętki kłowe na knagi i mocowania relingów dzięki temu nie będę miał w podsufitce brzydkich sterczących nakrętek. Jedna nakrętka nierdzewna to koszt 1zł. Wywiozłem też stare sklejki z laminatem. Długo szukałem firmy w okolicy która legalnie przyjmie mi taki odpad bo każda broniła się rękami i nogami. Ostatecznie bez problemu przyjęła mi to firma http://recykler.szczecin.pl/
Koszt 40gr/kg Wyszło tego 250 kg czyli zapłaciłem 100zł plus paliwo na dojazd 40km.
Wyszlifowałem i spolerowałem lewą burtę i zabrałem się za zdzieranie starego anty porostu. Chciałem wspomóc się chemicznie ale zmywacz dedykowany do anty porostu wogule tego nie ruszył (zamieszam zdjęcie tego preparatu) Może wy coś pomożecie. Co to za farba i czym ją szybko usunąć ? Czy pozostaje tylko szlifowanie ? Kupiłem także farbę do malowania nadbudówki. Za całość łącznie ze zmywaczem zapłaciłem ponad 800zł





























Lipiec 04, 2018, 13:12:45
Odpowiedź #103
  • ****
  • Wiadomości: 464
    • Białystok
  • Akwen: WJM
Żeby szyć eko skórę musisz mieć ...

no właśnie.. eko skóra... a jak nazywa się ten materiał taki nie skóropodobny a bardziej materiałowy na tapicerkę do łodzi?
KAWASAKI ULTRA 150 2005
KAWASAKI ULTRA 150 2004
LARSON 226 2010

Lipiec 04, 2018, 13:18:44
Odpowiedź #104
  • ***
  • Wiadomości: 175
    • Trzebież
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Żeby szyć eko skórę musisz mieć ...

no właśnie.. eko skóra... a jak nazywa się ten materiał taki nie skóropodobny a bardziej materiałowy na tapicerkę do łodzi?
Tego to ja nie wiem :( Trzeba poguglować