Autor Wątek: Remont Baylinera  (Przeczytany 21530 razy)

Grudzień 03, 2018, 19:21:41
Odpowiedź #180
  • ****
  • Wiadomości: 381
    • Trzebież
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Powiem tak. Ten zakład szlifierski ma same dobre opinie więc myślę że wiedzą co robią. Te gładzie nie wiem czy są na gotowo bo w trakcie prac wyszły te dziury i nie było sensu tego dalej robić. No bo po co. Plan jest taki że będą rozwiercane pod tuleje a potem pod moje nadmiarowe tłoki ponieważ dwa z czterech cylindrów są dobre i nie ma sensu ich też tulejować i kupować nowe nominalne tłoki. Oby się udało.

Grudzień 03, 2018, 22:46:22
Odpowiedź #181
  • **
  • Wiadomości: 53
    • Konin
  • Akwen: Warta
Tulejuj wszystkie, bez druciarstwa bo będzie zemsta...te dwa co są dobre to mniej chodziły czy mniej wody przez nie przeleciało? Ślepy los że są "całe", w paru miejscach może być 1mm mięsa...kiedy i jak zdechnie? Jaka jest tam średnica i skok tłoka, bo może nie ma co szaleć ze stopniem sprężania jak silnik ma tyklo 4 cyl i 3,0l pojemności...myślałem że ma 6 cyl - o silnikach coś wiem, ale z motorowodniactwem mam  mało do czynienia.

Grudzień 03, 2018, 22:56:41
Odpowiedź #182
  • ****
  • Wiadomości: 381
    • Trzebież
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Tu nie chodzi o oszczędność tyle że rozwiercając oryginalną tuleje osłabiamy cały blok. Moim zdaniem im więcej oryginału zostanie tym lepiej. Poza tym mogą powstać miejsca ewentualnych przyszłych wycieków. Gdyby zostało poniżej 1mm to były by już przecieki tak jak widać na jednym z cylindrów. Żeliwo jest porowate. Moim zdaniem takie rzeczy powstają w skutek nieprecyzyjnego odlania bloku.  Między cylindrami jest bardzo ciasno i malutki defekt w odlewie, minimalnie cieńsza ścianka i woda po 30 latach zrobi swoje. I wcale nie jest powiedziane że na każdym cylindrze jest to samo.

Grudzień 04, 2018, 14:23:42
Odpowiedź #183
  • **
  • Wiadomości: 53
    • Konin
  • Akwen: Warta
No coś w tym jest, ale ja osobiście i tak bym się ubezpieczył od możliwych wad odlewniczych...ale to nie mój silnik.

Grudzień 04, 2018, 14:43:34
Odpowiedź #184
  • ****
  • Wiadomości: 381
    • Trzebież
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Tak czy siak dzięki warto sprawę przedyskutować. Także dzięki dla wszystkich za wyrażenie swojej opinii.

Grudzień 24, 2018, 08:11:41
Odpowiedź #185
  • ****
  • Wiadomości: 381
    • Trzebież
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Blok udało się naprawić.
Dziury zostały poklejone klejem do żeliwa potem całość została wytoczona i następnie wklejono tuleje na Loctita 620. Potem całość znów została wyszlifowana i honowana. Następnie blok sprawdzono na szczelność. Wytrzymał 6 atmosfer więc powinno być dobrze.


















Grudzień 24, 2018, 08:22:58
Odpowiedź #186
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 2651
  • MF 645 +Y175
    • Szczecin
  • Akwen: Wody lokalne
A masz fote bloku z tulejami, bo chciałbym zobaczyć.

Grudzień 24, 2018, 08:30:42
Odpowiedź #187
  • ****
  • Wiadomości: 381
    • Trzebież
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
No mam foty tylko co widać z wstawionymi i oszlifowanymi tulejami. Z zewnątrz nic nie widać.
Ewentualnie zdjęcie bez tłoków.




Grudzień 24, 2018, 08:37:58
Odpowiedź #188
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 2651
  • MF 645 +Y175
    • Szczecin
  • Akwen: Wody lokalne
Chciałem zobaczyć jak zostały te tuleje zamontowane , czyli szlifowałeś po montażu tulei,a kto to robił ?

Grudzień 24, 2018, 09:21:57
Odpowiedź #189
  • ****
  • Wiadomości: 381
    • Trzebież
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Na tym ostatnim zdjęciu widać już tuleje wstawione i oszlifowane. Niestety nie mam zdjęcia z tylko wklejonymi nieoszlifowanymi tulejami.
Usługę wykonywała firma Motortech ze Szczecina

Styczeń 14, 2019, 10:22:31
Odpowiedź #190
  • ****
  • Wiadomości: 381
    • Trzebież
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
W wolnych chwilach między deszczami , mrozem a remontem silnika zabrałem się za przyczepkę.
Felgi poszły do malowania proszkowego, zawieszenie z bębnami poszło do piaskowania, bębny pomalowane i przetoczone, Do tego nowe łożyska, uszczelniacze, linki hamulcowe i szczęki, rozebrałem, wyczyściłem i przesmarowałem cały hamulec najazdowy. No i silnik też pomału się robi. Udało mi się zdobyć wspomaganie od Mercruisera i próbuje je wpasować. Trzeba będzie dorobić łapy do pompy bo od Mercruisera niestety nie pasują :(




















Styczeń 14, 2019, 10:26:10
Odpowiedź #191
  • ****
  • Wiadomości: 398
    • Police
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Gdzie piaskujesz i malujesz? Na Tanowskiej?

Styczeń 14, 2019, 10:34:02
Odpowiedź #192
  • ****
  • Wiadomości: 381
    • Trzebież
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Nie w Szczecinie. Firma "Korund" Prowadzi to taki młody chłopak. Ma bardzo indywidualne podejście do klienta i robi nietypowe i trudne zlecenia. Przy tym nie kroi jak za zborze. Zresztą oceny na Googlach to potwierdzają.

Luty 11, 2019, 12:20:52
Odpowiedź #193
  • ****
  • Wiadomości: 381
    • Trzebież
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Czarne proroctwa odnośnie kolektora się potwierdziły. Po spawaniu na oko wyglądał dobrze ale całkowicie poległ na próbie szczelności. Próba uszczelnienia spawając też nic nie dała bo łatając jedną dziurkę powstawała nowa. Radykalny pomysł był taki żeby wyciąć całkowicie miejsce pęknięcia, spawania i wstawić tam przykręcaną łatę. Pomysł może i by się sprawdził ale okazało się kolektor jest też pęknięty wewnątrz co całkowicie i definitywnie dyskwalifikuje go do dalszego użytku.
W Polsce używany kolektor do OMC jest niedostępny a nowy zamiennik jest za kosmiczne pieniądze. Albo uda się coś ściągnąć ze stanów albo będzie trzeba wyspawać samemu. Wymiennik do wody zaburtowej już pospawany










Luty 11, 2019, 15:59:17
Odpowiedź #194
  • *****
  • Wiadomości: 1885
    • Warszawa
    • Usługi szkutnicze
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Tutaj warto zapytać o uzywkę Ita Marine

Załubice Stare 5, 05-255 Stare Załubice
601 237 754

https://g.co/kgs/adzrwy
Stopy wody pod śrubą.
Pzdr Adam.