Autor Wątek: Remont generalny Mercruiser 5.0 gaźnik  (Przeczytany 343 razy)

Marzec 24, 2020, 18:43:27
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 7
    • Serock
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Cześć!

Panowie,
gorąca prośba o wsparcie, chcę zakupić wszystkie niezbędne elementy do remontu silnika:
- uszczelki i uszczelniacze
- regulatory
- tłoki
- pierścienie
- panewki korbowe i główne
- pompa paliwa
- pompa oleju
- rozrząd
- oleje, filtry, świece

blok i głowice oczywiście do poprawek

Dwa pytania:
1. Jakie firmy, jakie sklepy polecacie, gdzie znajdę części w dobrych cenach.
2. O czym jeszcze zapomniałem, a co należy wymienić 100%

Dzięki,
KG
Pozdrawiam,
Kamil
Mariah Shabah Z212 (5.0 -> 4.3 220KM)

Marzec 25, 2020, 09:18:58
Odpowiedź #1
  • **
  • Wiadomości: 92
    • Konin
  • Akwen: Warta
Przy takim nakładzie środków i pracy nie lepiej pomyśleć o zaadaptowaniu czegoś współczesnego, to będzie silniejsze i spali o 1/3 paliwa mniej?

Marzec 25, 2020, 19:30:53
Odpowiedź #2
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 7
    • Serock
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Cześć, dzieki za odpowiedź.
A powiedz proszę, co dokładnie masz na myśli? Jaki motor?
Chętnie wysłucham wszystkich pomysłów. i o tym pogadam.
Pozdrawiam,
Kamil
Mariah Shabah Z212 (5.0 -> 4.3 220KM)

Marzec 26, 2020, 08:48:11
Odpowiedź #3
  • **
  • Wiadomości: 92
    • Konin
  • Akwen: Warta
Zmarynizować silnik od auta...spali mniej bo wtrysk/nowszy/Europejski, będzie silniejszy i pewnie lżejszy. Tu na forum Holci założył od Audi 4,2

Marzec 26, 2020, 12:07:18
Odpowiedź #4
  • ****
  • Wiadomości: 427
    • Trzebież
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Najtaniej kupisz części na Ebay. Najlepiej jak masz kogoś w USA to paczki wysyłasz do niego. Potem ta osoba przepakowuje paczki w jedną i wysyła jako gift. Taniej nie da rady. Na terenie USA przeważnie wysyłkę masz gratis więc płacisz tylko za wysyłkę do polski i tutaj trzeba zapłacić całkiem sporo.

Marzec 27, 2020, 02:31:09
Odpowiedź #5
  • ****
  • Wiadomości: 315
    • Illinois
  • Akwen: Wody lokalne
moja opinia to taka

marynizacja to trudny temat i raczej dla pasjonatów, droga przez mękę

a koszty są też bardzo duże ..... pierwsze to kup dobry silnik samochodowy

nowsze silniki na wtrysku, będą wymagały duzo rzeźby i na koniec przeprogramowania komputera, zmiana przełożeń w przekładni, a nawet całej przekładni

a efekt trwałości nie dorówna silnikowi marine. Jak czytam, że silniki marine to silniki identyczne z samochodowymi to wiem, że głupoty pisze, silniki  marine są oparte na samochodowych, ale starszej generacji, topornych, ciężkich, mocnych, silnik z "ciężarówek", pickupów dodatkowo, mają pewne zmiany, np. mocniejsze tłoki, inne wałki, czasami powiększone kanały wodne. Nie ma to nic wspólnego z dzisiejszymi odchudzonymi jednostkami. 

robiłem mercruisera dla brata i badałem temat , jak zrobić to tanio i się okazało, że bloki są trochę inne, dzwoniłem z 10 lat temu do firmy an Florydzie specjalizującej się naprawą taki silników i mi to dokładnie wytłumaczyli, że pewne małe zmiany czynią dużą różnicę ...

ja oczywiście nie słuchałem, brat kup tłoki z chevy i parę auto gratów, jak wyciągałem tłoki juz było widać, że są inne marine wzmacniane i chodziło dobrze, nawet bardzo dobrze ale 1 sezon i się rozpadło ......... 

skończyło się na kupieniu odbudowanego long blocka
 
coś takiego kupiłem jak w tej aukcji

https://www.ebay.com/itm/GM-305-Reman-marine-base-engine-V8-350-5-0L-Vortec-5-0-Marine-Engine-Mercruiser/153591848018?hash=item23c2c99c52:g:1IkAAOSwdxJaymWv

to nazywa się long block (blok + głowice), silnik profesjonalnie odbudowany do specyfikacji nowego,  reszta przekładasz z tego co masz..


w następnej łódce, też robiłem silnik, a był to V8 MPI, już byłem  nauczony doświadczeniem i od razu kupiłem long block za 2500$.

jak sprzedawałem tą łódkę to w ogłoszeniu zaznaczyłem, że ma tylko 35mth, na nowym silniku (profesjonalna odbudowa) i kupujący ku memu zdziwieniu wziął na oględziny profesjonalnego mechanika, pierwsze co mechanik zrobił to sprawdził czy blok ma oznaczenia Marine ....

odpuść sobie rzeźbienie z marynizacją,  jak nie szukasz kłopotów i tygodni straconych na poznawaniu tematu...

albo ściągaj graty z USA, albo cały long block

jak blok i głowice  masz nie popękane to graty możesz kupować w formie takiego kitu, koszt od 300 do 700$ w zależności co tam ma być

https://www.ebay.com/itm/Mercruiser-Chevy-GM-Marine-305-5-0L-Premium-Engine-Rebuild-Kit/112410974898?hash=item1a2c375ab2:g:d-AAAOSwpDdU7rJA
 

Starcraft tri-hull 19, CorectCraft SAN210, 2009 SD rxt-x 255, 2020 SD rxt-x 300

Marzec 27, 2020, 09:24:41
Odpowiedź #6
  • **
  • Wiadomości: 92
    • Konin
  • Akwen: Warta
http://forum-motorowodne.pl/remont-przebudowa-modernizacja-lodzi/1990-rinker-206-captiva-4-3-v6-bowder/300/  Poczytaj co Holci zrobił, ale faktycznie zdolności manualne ma. Nie wiem w jak dużej łodzi jest ten silnik, jak przeszło 100kg wagi mniej zrobi dużą różnice to silnik 2,0T z Opla, gołe nowe słupki były kiedyś za 7000zł. W Saabie te silniki w oryginale poddawały się dopiero przy 350KM...pękała półka tłoka. Roboty kwalifikowanej z tym będzie jak Kazik napisał, ale przemyśl to.