Autor Wątek: Remont i przebudowa łodzi desantowej.  (Przeczytany 1186 razy)

Kwiecień 04, 2018, 15:48:53
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 13
    • Warszawa
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Witam,

Kupiłem sobie ostatnio zabawkę w postaci łodzi z demobilu. Zamierzam ją wyremontować i zabudować w stylu amerykańskiego bass boat.
Pokłady na castingowe mają opierać się na konstrukcji z profili aluminiowych.
I tutaj moje pytanie:
Jak poprawnie wkleić i zalaminować profile?

Kwiecień 04, 2018, 18:59:33
Odpowiedź #1
  • ****
  • Wiadomości: 414
    • SULECHÓW / CIGACICE PORT
  • Akwen: Odra środkowa
Odpowiadając złośliwie przeglądnij forum. A inaczej . na tej fotce niewiele widać daj inne ,
Z Szacunkiem dla Grupy . Sławek

Kwiecień 04, 2018, 19:58:57
Odpowiedź #2
  • *****
  • Wiadomości: 680
  • Tam gdzie kończy się ekonomia zaczyna się zabawa
    • Zbąszyń
  • Akwen: Wody lokalne
Też nam ochotę na bas trackera  ;D w USA do kilku się przymierzyłem i bardzo mi się podobają  :) lecz jeszcze nie wpadła mi w łapki potrzebna skorupa  :)
Nic nie robienie zabiera większość mojego czasu i wcale mnie to nie męczy.

Kwiecień 04, 2018, 20:19:54
Odpowiedź #3
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 13
    • Warszawa
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Odpowiem całkiem nie złośliwie :)
Niestety w tej chwili nie dysponuję lepszym zdjęciem, ale może uściślę co zamierzam zrobić.
Chcę zrobić ramę z profili aluminiowych które będą podtrzymywały pokład.
Zdjęcie poglądowe:


W łodziach aluminiowych wystarczy ramę przynitować do konstrukcji i jest to łatwiejsze.
Jako że moja łódka jest z laminatu muszę więcej pokombinować.

Ogólnie planuję to zrobić w taki sposób, żeby cała konstrukcja opierała się na prostokątnych profilach aluminiowych o grubości ścianki 3mm (kolor czerwony).
Profile chciałbym oprzeć na tych wzmocnieniach kadłuba i przykleić.


Następnie konstrukcja zostanie podniesiona do góry na następnych profilach i tam zamontowana rama pod pokład ze sklejki.


Proszę o radę czy dobrze kombinuję i czy będzie się to dobrze trzymało.
Mam zamiar zeszlifować laminat w miejscach łączenia, przykleić aluminium żywicą epoksydową i później oblaminować to matą szklaną. A może jest jakiś lepszy sposób?

Kwiecień 04, 2018, 20:57:22
Odpowiedź #4
  • **
  • Wiadomości: 96
    • warszawa
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
A dlaczego coś jak bas boat?
Czy to ma być łódka wędkarska?
Czy m posiadać cały pokład płaski.
Bas boat ma kokpit i tylko częściowo pokłady wyniesione.
A dlaczego nie center konsol? To teraz jest modne?
Wlaminować dwie wzdłużnice, pokład oprzeć na wzmocnieniach kadłuba,
Jakąś konsolę z kierownicą i fajna łódka będzie.
Dodatkowo nie będziesz łączył technologii laminatowej z aluminium  8)

Kwiecień 04, 2018, 21:44:32
Odpowiedź #5
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 13
    • Warszawa
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Tak to ma być łódka typowo wędkarska.
Będzie posiadała konsole z kierownicą mniej więcej w części centralnej, oraz dwa pokłady tylny i przedni.
Oparcie pokładu na tych wzmocnieniach kadłuba to pójście po najłatwiejszej linii :)
Chcę żeby pokład był maksymalnie wysoko, bo to ułatwia łowienie w metodzie castingowej:


Nie chciałem wlaminowywać wzdłóżnic gdyż płaska podłoga ma być tylko w części gdzie jest konsola i w ten sposób ucieknę tez trochę z wagi.

Tutaj ideał :)

Kwiecień 12, 2018, 22:59:30
Odpowiedź #6
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 13
    • Warszawa
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Hmm w takim razie zadam inne pytanie.
Szkielet z aluminium będzie podtrzymywała taka drewniana rama jak na zdjęciu poniżej.
Rama nie będzie miała bezpośredniego trwałego kontaktu z wodą ewentualnie tylko podczas opadów (będzie ok 30cm nad podłogą. Jak zabezpieczyć drewno przed wilgocią, mając na uwadze że części styczne z burtą mają być zalaminowane?
I zaznaczam, że rama drewniana nie musi wytrzymać dziesiątków lat mogę ją wymienić po kilku latach.

Kwiecień 13, 2018, 09:45:12
Odpowiedź #7
  • **
  • Wiadomości: 96
    • warszawa
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Proponuję Kolego zapoznać się troszkę z przepisami dotyczącymi budowy jednostek pływających.
Dotyczy to wszystkich remontujących w dużym zakresie swoje "projekty"
Zdjęcie które pokazujesz, bardzo przepraszam ale, dyskwalifikuje Twoją wiedzę i całą budowę łodzi.
Ta drewniana rama, jak to nazywasz jest jakimś tam elementem konstrukcyjnym.
Elementy konstrukcyjne nie mogą posiadać takiej ogromnej ilości sęków  :o

Proponuję poczytać trochę https://www.prs.pl/__files/parent77/mot_c2_1996.pdf
oraz https://www.prs.pl/__files/parent77/mot_c6_2012.pdf
Lektura wyjaśni wiele spraw i ograniczy proste pytania na podstawowe tematy budowy.
Powodzenia ;)

Kwiecień 13, 2018, 12:11:55
Odpowiedź #8
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 13
    • Warszawa
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Dziękuję kolego za odpowiedź.
Masz rację moja wiedza w tym temacie jest znikoma i dlatego zadaję pytania na tym forum.
Przeczytałem lekturę którą mi zapodałeś i znalazłem fragmenty odnośnie drewna.
Ale mam kilka uwag:
- Mam darmowy i nieograniczony dostęp do akurat takiej kantówki i mogę wybrać taką bez sęków.
- To nie ma być łódź wyścigowa tylko wędkarska, przygotowana pod moje potrzeby
- Jak pisałem wcześniej gdy z ramą drewnianą będzie działo się coś niedobrego wymienię ją na nową a przepisy odnoszą się do projektowania łodzi które mają wytrzymać długie lata.

Czy biorąc to pod uwagę może ktoś zaproponować sposób konserwacji tej konstrukcji?

Kwiecień 13, 2018, 12:43:23
Odpowiedź #9
  • ***
  • Wiadomości: 175
    • Trzebież
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Chyba najskuteczniejszą metodą było by oblaminować całość żywicą poliestrową i jeszcze na to dać topkot

Kwiecień 13, 2018, 13:33:49
Odpowiedź #10
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 13
    • Warszawa
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Też o tym myślałem, jednak jak napisałem wcześniej moja wiedza z zakresu motorowodniactwa jest marna.
Nie wykluczam, że po sezonie będę chciał zmienić ramę lub ją przesunąć, jedyną metodą będzie metoda prób i błędów.
Dlatego na tym etapie nie zdecyduję się jeszcze na trwałe połączenie wszystkiego.

Kwiecień 13, 2018, 13:43:52
Odpowiedź #11
  • ***
  • Wiadomości: 175
    • Trzebież
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Wlaminuj beleczkę wzdłuż i będziesz mógł w dowolnym miejscu przykręcać poprzeczki śrubami nierdzewnymi do drzewa. A poprzeczki też osobno oblaminuj lub daj profile aluminiowe

Maj 13, 2018, 13:47:23
Odpowiedź #12
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 13
    • Warszawa
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Teraz przyszła pora na pawęż :)
Okazało się, że jest przegniła sklejka i trzeba ją wymienić.
Zabrałem się za wycinanie i mam nadzieję że jutro skończę.
Sklejkę mam przygotowaną, będą to 3 warstwy po 15mm.
Mam jednak pytanie czym przykleić oblaminowane sklejki do pawęży? Na forum znalazłem trochę informacji na ten temat, ale niejednokrotnie różniących się od siebie. Na stronach amerykańskich piszą żeby pawęż wklejać na klej montażowy.
Jaka metoda będzie najlepsza?

Mam jeszcze pytanie odnośnie wycięcia w pawęży pod silnik. W tej chwili mam przygotowane wycięcie o szerokości 50cm, czy to nie będzie za mało pod silnik mercury 50Hp?


Maj 13, 2018, 14:34:34
Odpowiedź #13
  • *****
  • Wiadomości: 2716
    • Cigacice
  • Akwen: Odra środkowa
Lepiej jest wszystko wklejać na łodzi

Maj 13, 2018, 18:07:02
Odpowiedź #14
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 13
    • Warszawa
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Chodzi Ci o każdą warstwę sandwicza?
A jak i czym przykleić pierwszą sklejkę do laminatu?