Autor Wątek: Remont i przebudowa łodzi desantowej.  (Przeczytany 1185 razy)

Maj 13, 2018, 20:31:15
Odpowiedź #15
  • **
  • Wiadomości: 96
    • warszawa
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Zrób sobie klej poliestrowy (np. żywica z krzemionką)
Posmaruj żywicą sklejkę, nakładaj klej za pomocą metalowego grzebienia
a na to mata 450 przesącz ją żywicą, abo żywica i mata na pawęż i na to sklejka z klejem.
(mata z wywinięciem na burtę
Klej jest po to aby uzupełnić nierówności laminatu na pawęży.
Następnie smarujesz sklejkę żywicą na to mata 450 i posmarowana żywicą sklejka (matę wyłóż na burtę)
na tą sklejkę znowu żywica, mata i posmarowana żywicą sklejka (mata wywinięta na burtę.
To wszystko w grube i mocne ściski i ścisnąć do wyschnięcia.
Po wyschnięciu dwie warstwy maty z wywinięciem na burtę i konstrukcja nie do ruszenia.
Szerokość wycięcia dopasuj do sterociągu silnika.
Dla sterociągu hydraulicznego minimum 550mm
Powodzenia ;)

Maj 13, 2018, 21:03:05
Odpowiedź #16
  • *****
  • Wiadomości: 680
  • Tam gdzie kończy się ekonomia zaczyna się zabawa
    • Zbąszyń
  • Akwen: Wody lokalne
Sklejkę mam przygotowaną, będą to 3 warstwy po 15mm.


Mam jeszcze pytanie odnośnie wycięcia w pawęży pod silnik. W tej chwili mam przygotowane wycięcie o szerokości 50cm, czy to nie będzie za mało pod silnik mercury 50Hp?


3x15mm plus dodaj do tego między każdą warstwą maty z włókna i się możesz na końcu zdziwić  jak będzie pawęż za gruba :P  merc 50 hp  o ile się nie mylę to na szerokość  zawiesia 55 mm
Nic nie robienie zabiera większość mojego czasu i wcale mnie to nie męczy.

Maj 13, 2018, 21:08:46
Odpowiedź #17
  • **
  • Wiadomości: 96
    • warszawa
  • Akwen: Jeszcze nie pływam

Maj 13, 2018, 22:23:04
Odpowiedź #18
  • *****
  • Wiadomości: 2716
    • Cigacice
  • Akwen: Odra środkowa
Silnik można powiesić wyżej ale jak robi pod konkretny motor to musi przewidzieć wysokość pawęży

Maj 14, 2018, 11:06:05
Odpowiedź #19
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 13
    • Warszawa
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Dziękuję za rady.
Silnik to mercury 50HP ELPTO 2T z 2005 roku.
Wycięcie musiałem zrobić ponieważ pawęż była oryginalnie przystosowana do silnika z kolumną XL.
50cm szerokości miało oryginalne wzmocnienie z blachy i tak też kończą się aluminiowe wzmocnienia.
Zastanawiam się czy szersze wycięcie nie będzie lepsze (możliwość założenia większego silnika).
Wycięcie w lekkie v też będzie chyba ładniej wyglądało.