Autor Wątek: Selco - modernizacja łodzi wędkarskiej  (Przeczytany 10013 razy)

Sierpień 26, 2018, 16:58:35
Odpowiedź #120
  • ****
  • Wiadomości: 424
    • SULECHÓW / CIGACICE PORT
  • Akwen: Odra środkowa
Fajnie wyszło . Teraz coś do przykrycia oby Ci na "grzbiet" nie padało. Uchwyty do wiosełek. I dawaj Fotki . Oko cieszy.
Z Szacunkiem dla Grupy . Sławek

Sierpień 26, 2018, 19:34:44
Odpowiedź #121
  • **
  • Wiadomości: 54
  • Igor
    • Świnoujście
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
W tym tygodniu zabieram się za tapicerkę.
W planie mam wykonać stelaż z materiałem na rufie, coś a'la cabrio ale to na pewno dopiero przyszły sezon. Aczkolwiek siedząc na fotelu nie pada mi na plecy ;)
« Ostatnia zmiana: Sierpień 26, 2018, 20:08:54 wysłana przez Nexave »

Sierpień 26, 2018, 21:09:59
Odpowiedź #122
  • *****
  • Wiadomości: 543
    • Slubice i Zbaszyn
  • Akwen: Odra środkowa
Ladnie wyszlo, gratuluje efektu ;)
www.domek-zbaszyn.pl

Alga Sport + DE-25 , Rinker 206 Captiva bowrider 4.2 V8  Pozdrawiam Sebastian

Sierpień 27, 2018, 09:25:59
Odpowiedź #123
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 1288
  • Morski Sternik Motorowodny
    • Lublin
  • Akwen: Wody lokalne
Był Łuk + Wichr 30  Był Seadoo Spark 2up 60HP+ 2015
Był Seadoo Spark 2up 60HP+ 2017
Jest Seadoo Spark TRIXX 2up 90HP 2018

Sierpień 27, 2018, 15:01:24
Odpowiedź #124
  • **
  • Wiadomości: 54
  • Igor
    • Świnoujście
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Zacznijmy od tego, że silnik musiałem podnieść ok. 5cm na pawęży, żeby płyta antykawitacyjna była na równi z dnem. Na pawęży jest założona dogięta blacha z nierdzewki 3mm, a od środka przez całą długość rufy nierdzewny kątownik. Silnik zamocowany na stałe na śrubach 10 oraz dwóch żabkach. Całość bardzo solidna, pawęż nawet nie jęknie.
Co do samego pływania to jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. Przy 2os. na pokładzie GPS pokazał v-max 40km/h. Najbardziej ekonomiczne pływanie (6-7l/h) jest przy 33km/h, co uważam że do przemieszczania się na miejscówki wędkarskie jest przyzwoicie. Jakby nie patrzeć to łódź do rekreacji, a nie wyścigówka. Bardzo dobrze że jest el. trym! ;)
Dodam że raz zabrałem 4 osoby i już miała ciężko, ale po chwili walki płynęła w ślizgu :D
Wzmocnienie pawęży:




Pierwszy montaż silnika:


Kilwater:


Jedyny problem to niestety płaskie dno łodzi. Na dużej fali czy przy zakrętach trzeba uważać. Są na to jakieś sposoby? Coś w stylu stateczników jak w skuterach? Pozdrawiam

Sierpień 27, 2018, 23:11:57
Odpowiedź #125
  • **
  • Wiadomości: 46
    • Małogoszcz
  • Akwen: Wody lokalne
Łódka I'st class !! Klasyczny HT ładnie wy-tapicerować, cabrio i miodzio...

Sierpień 31, 2018, 22:17:35
Odpowiedź #126
  • **
  • Wiadomości: 54
  • Igor
    • Świnoujście
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Znalazłem trochę czasu żeby wrzucić obszerniejszą fotorelację. Zapraszam do oglądania oraz zostawienia komentarzy, również tych najostrzejszych. Przypominam rok produkcji łodzi: 1966, armator-szkutnik: bez doświadczenia ;)

Droga na "stocznię", przyczepa od skutera SeaDoo


Pierwsze profesjonalne mycie - Ludwik + Karcher


Pierwsza "kontrolna" warstwa podkładu


Szpachla natryskowa na wszystkie wżery




Farba podkładowa OLIVA Bosman54 na całość (położona natryskowo)


Farba dwuskładnikowa poliuretanowa OLIVA Emapur Marina biała na boki (natrysk)


Farba podkładowa winylowa OLIVA Uniwin Optimal (natrysk)


Farba antyporostowa OLIVA Antifouling VSE (natrysk)


Farba dwuskładnikowa poliuretanowa OLIVA Emapur Marina (natrysk), pierwsza myśl po malowaniu: "o kur** ukraina, 10 miesięcy pracy na marne", ale na szczęście kolor ściemniał  ^-^




Złożona w całość + klarlack dwuskładnikowy poliuretanowy OLIVA Teknodur


Sikaflex + śruby (celowo nie nity)


Manetka + kolumna kierownicza


Profil gumowy pod szyby


Szyby plexi 4mm + sikaflex czarny + nity 3,2mm


Prezent od Taty - przyczepa Neptun Navy N7-17 8)


Łódź na zwymiarowanej przyczepie


Docinanie i spawanie nóg obrotowych pod fotele


Dwustronne wzmocnienie pawęży




Odbojnica ze specjalnym wycięciem w środku na śruby




Montaż foteli na inserty z żywicą + kierownica z nierdzewki od mojego Przyjaciela :)




Silnik na miejscu - sikaflex + śruby 10 (aktualnie jest podniesiony ~5cm)




Zestaw weekendowo-wypoczynkowy czyli realizacja dziecinnych marzeń >:D


"kiedy kil znaczy ślad pośród pian"

Wrzesień 01, 2018, 10:02:06
Odpowiedź #127
  • *****
  • Wiadomości: 2772
    • Cigacice
  • Akwen: Odra środkowa
Widać pracy było sporo ,ale zdobyte doświadczenie pomoże w dalszej przygodzie na wodzie ,czego Tobie życzę  :D

Wrzesień 02, 2018, 20:32:08
Odpowiedź #128
  • **
  • Wiadomości: 54
  • Igor
    • Świnoujście
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Czy ktoś z Was miał do czynienia z trymklapami? Zda to egzamin u mnie? Łódź bardzo ładnie wchodzi w ślizg, jednak przy sporej fali jest niestabilna. Dopiero dzisiaj miałem okazję popłynąć na ryby sam, i w ślizgu jest przechylona w stronę burty po której siedzę. Uroki płaskiego dna niestety.

Znalazłem coś takiego:


Trim Tabs regulowane samoczynnie pod wpływem naporu wodu podczas pływania. Koszt 820 pln i jeśli miałoby się nie sprawdzić to trochę bezsensowny wydatek. Są również regulowane elektrycznie trymklapy jednak wydatek przekraczający 2000 i pojawia się pytanie czy warto?

Borykał się ktoś z podobnym problemem i mógłby mi coś podpowiedzieć? Kamienie rzucone na lewą burtę odpadają, mówię z góry. Wymiana na Vkę też ;)

Wrzesień 02, 2018, 20:43:26
Odpowiedź #129
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • **
  • Wiadomości: 40
  • RYA SRC-DSC
    • Warszawa
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
RIB Grand Silver line 470L + Yamaha F40
/Maciek/

Wrzesień 02, 2018, 20:50:58
Odpowiedź #130
  • *****
  • Wiadomości: 2772
    • Cigacice
  • Akwen: Odra środkowa
Masz żle rozłożony ciężar na łódce,  paliwo ,aku, kotwica i inne muszą być Twoją przeciwwagą
Do stabilizacji w slizgu to pomogą jakieś redanyzakrętach  które przytrzymują łódkę w zakremtach

Wrzesień 02, 2018, 22:00:46
Odpowiedź #131
  • **
  • Wiadomości: 54
  • Igor
    • Świnoujście
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Mam zainstalowane t
Podpowiesz coś więcej? :)

Zbiornik paliwa przeniosłem na dziób. Akumulator i kotwica łącznie ważą jakieś 10kg więc w porównaniu z moimi 85 to niewielka przeciwwaga, ale fakt są po drugiej stronie

Reasumując trymklapy nie zdadzą u mnie egzaminu?

Wrzesień 03, 2018, 00:25:09
Odpowiedź #132
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • **
  • Wiadomości: 40
  • RYA SRC-DSC
    • Warszawa
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Mam zainstalowane. Mi pomogło przy podnoszeniu przodu riba podczas wchodzenia w ślizg. Rib stał się stabilniejszy i szybciej wchodzi w ślizg. Myślę, że nie pomoże na stały przechył łodzi.
RIB Grand Silver line 470L + Yamaha F40
/Maciek/

Wrzesień 28, 2018, 22:33:07
Odpowiedź #133
  • **
  • Wiadomości: 54
  • Igor
    • Świnoujście
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński