Skocz do zawartości

Selco Rimini


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

jeżeli nie powinienem zakładać tematu to prosze administratora o usunięcie.

 

a więc

 

mieszkam w Bergen w Norwegii, z łodziami nigdy nie miałem nic do czynienia, nie dawno otrzymałem od znajomego motorówke taka jak w temacie . 4,8 długości 1,95 szerokości lecz jest w opłakanym stanie. jest tylko skorupa, lecz chce ją odrestaurować kupić silnik i użytkować, mieszkam w domu 50 metrów od fiordu i lubie wędkowanie :)

 

do sedna

 

założyłem osobny temat z tego powodu, że wszystkie prace będe tutaj wrzucał wraz z opisem i zdjęciami i opieram w was wielką nadzieje na pomoc w doborze materiałów i technik zwiazanych z renowacją łódki ..

 

http://upload.secondsun.pl/img/148640342220170204_134250.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/148640342320170204_134350.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/148640342820170206_183734.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/148640343320170206_183743.jpg

 

tu zą moje pierwsze pytania ,

 

nie wiem jak łódz długo stała lecz chce ją zrobić " od podszewki" na zdjęciach widać nity którymi jest złączona część górna jak i dolna łodzi, chce to rozpołowić na potrzebe naprawy spodu. lecz gdzie dostane takie nity i co to za rodzaj uszczelnienia pomiedzy dwoma częściami ? i również gdzie to moge dostać

 

natepne pytanie

 

czym różni się włókno szklane 150 od 300 jezeli w łodzi jest kila dziur i chce wzmocnić całe dno czego powinienem użyć wiem że żywicy poliestrowej ale nie mam pojęcia jakiej maty ?;/

 

z góry dziękuje za odpowiedzi

 

Marcin

20170204_134250.thumb.jpg.55deb16e174f26c1682511f7676a0d50.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Nitami się nie przejmuj. Teraz są inne materiały i inne technologie ;)

Mata 150 i 300 to jest waga ma metr kwadratowy odpowiednio 150 i 300 gram.

Remont który planujesz musi być wykonywany w suchym pomieszczeniu.

Stary laminat musi być suchy.

Jaką matą pytasz? Trzeba w miejscu dziur mniej więcej odtworzyć grubość laminatu.

A jak wygląda wnętrze łodzi? Zdjęcia tych dziur?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://upload.secondsun.pl/img/148649098820170207_184211.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/148649099320170207_184233.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/148649099820170207_184249.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/148649100420170207_184341.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/148649100920170207_184344.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/148649101420170207_184419.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/148649101920170207_184429.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/148649102520170207_184435.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/148649103020170207_184506.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/148649103520170207_184514.jpg

 

dzieki za odp :)

 

mam suche miejsce garaż do którego łódke moge wsadzić aby wyschła. chcialem ja rozpołowić najpierw żeby wymienić to co jest pomiedzy dwoma cześciami również będzie mi łatwiej ją obrócić i robić kiedy będzie w dwóch częściach dlatego pytałem o nity :)

 

prosze o podpowiedz za co się wziąć na samym początku i co bym do tego potrzebował .

 

ja myslalem aby zająć się spodem łódki, czyli do garażu żeby wyschła i zacząć zdzierać starą farbe itp.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od oddzielenia pokładu od dna, nie zapomnij o spięciu listwami dna żeby się nie rozjechalo

Następnie wywal to co w środku podłogę itp, po zdjęciach widać że te ubytki widoczne na zewnątrz trzeba będzie wzmocnić od środka, sprawdzić trzeba paweż i wzmocnienia a pod podłogą

Zerknij do mojego tematu może coś uwidzisz http://forum-motorowodne.pl/nasze-lodzie/nowy-projekt-sportowa-lodeczka-zrobiona-wlasnorecznie/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myśle,że może tu być podobny problem jaki był u mnie żeby oddzielić podłogę od reszty,czeka Cie dużo mozolnego podcinania a pózniej kombinowania z " wklejeniem " się spowrotem w całość (patrząc na zdjecia 3 i 4 od konca)

Zaopatrzył bym się w dobre narzędzia bo ich brakskutkuje pozniej bardziej demolką jak faktycznym rozkładaniem poszycia.Kątówką nie wszędzie sie dojdzie lub okrągła tarcza przetnie nam więcej jak bys chciał,wyrzynarka tez lipa z uwagi na stałą kontrole tego co tnie ostrze (przy zaobleniach )załatw dobre dłutko, male dobre tarcze do cięcia a najlepiej tzw.narzędzie wielofunkcyjne ktorym mimozna ciąc z gory w dół-mega pomocne. Szlifowania masz na miesiąc tam wszystkiego mysle a to dopiero początek  :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na samym początku zacząłbym od dokładnego oczyszczenia kadłuba ( zanim wjedzie do ,,suszarni" ). Nic jeszcze nie rozpinaj. Zadbaj tylko o dobre odwodnienie komór. Silna myjka ciśnieniowa na początek. Pozbędziesz się brudu i łuszczących się farb.

Wycinanie  podłogi też trzeba robić z głową. Musisz pamiętać , że trzeba będzie ją spowrotem wkleić.

Porób otwory kontrolne w komorach podłogi ( takie żebyś mógł zajrzeć do wnętrza komory np. lusterkiem i ocenic ,,lewą" stronę. Jeżeli trzeba będzie wymieniać sklejkę to dopiero wtedy zapada decyzja o jej wycinaniu.

Przygotuj najpierw powierzchnie cięcia do późniejszego klejenia.  W miarę możliwości zostawiaj krawędzie ok 5cm ( później te krawędzie posłużą za bazę podłogi ).

 

 

 

 

M4100018.JPG.308810d3685bc15b0d1dd16b49e01bb7.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do takich demontaży używam tego http://www.hilti.pl/technika-ci%C4%99cia-i-szlifowania/ci%C4%99cie-i-szlifowanie/pi%C5%82y-szablaste/r3696

Do jednorazowej pracy można nabyć coś tańszego. Jedną łódkę wytrzyma. Ale na brzeszczotach nie warto oszczędzać. Polecam Hilti lub Wurtha. Wypraktykowane wielokrotnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na samym początku zacząłbym od dokładnego oczyszczenia kadłuba ( zanim wjedzie do ,,suszarni" ). Nic jeszcze nie rozpinaj. Zadbaj tylko o dobre odwodnienie komór. Silna myjka ciśnieniowa na początek. Pozbędziesz się brudu i łuszczących się farb.

Wycinanie  podłogi też trzeba robić z głową. Musisz pamiętać , że trzeba będzie ją spowrotem wkleić.

Porób otwory kontrolne w komorach podłogi ( takie żebyś mógł zajrzeć do wnętrza komory np. lusterkiem i ocenic ,,lewą" stronę. Jeżeli trzeba będzie wymieniać sklejkę to dopiero wtedy zapada decyzja o jej wycinaniu.

Przygotuj najpierw powierzchnie cięcia do późniejszego klejenia.  W miarę możliwości zostawiaj krawędzie ok 5cm ( później te krawędzie posłużą za bazę podłogi ).

 

odnośnie odwodnienia komór, jak i w których miejscach to zrobić ? i otwory kontrolne gdzie i jakiej wielkości ?  jeżeli dobrze myśle mówisz  jeżeeli trzeba będzie wymienic sklejke nie widzialem tam zadnej sklejki ta podłoga chyba jest z laminatu .

 

czy podloge mam wyciac w jednym kawałku czy dzieli sie ja na części ?

 

jezeli dobrze rozmumie najpierw musze zrobić środek a później spód tak ? czy do wycinania podłogi mam też "rozpołowić" góre z dołem czy zostawić aby trzymało się wszystko kupy ?

 

 

chce najpierw zrobić plan, którego się będe mógł trzymać :)

 

Mam karchera z koncówką rotacyjna ktora bedzie super do wyczyszczenia ze starej farby. oraz

http://upload.secondsun.pl/img/1486576101pobrane.jpeg

pracuje jako stolarz więc mam wiele innych narzedzi :) ktore mogą być pomocne w sobote się zabieram za nią :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć aktualnie też jestem w trakcie remontu kapitalnego co prawda dużo większej łodzi z silnikiem wewnętrznym i również w Norwegii z tym że w Oslo . Jestem już na końcowym etapie , ale odnosząc się do twojego projektu i miejsca w którym mieszkasz szczerze odradzam rozpoczęcie tego remontu , łódka jest w słabym stanie , zajmie Ci to dość dużo czasu i jeśli faktycznie nigdy nie miałeś doczynienia ze szkutnictwem  nie będzie to łatwe doprowadzić ją do stanu użytkowania . Skąd taka ocena , koszt tego remontu materiałów  zakupu silnika wyposażenia łodzi pochłoniętego czasu siły i nerwów nie jest warta rozpoczynania remontu .  Dlaczego !! a no dlatego że w to miejsce w okolicach Bergen na portalu ogłoszeniowym finn.no można kupić taką łódź w dobrym stanie bez większych nakładów finansowych z silnikiem w okolicach 15-20 tyś koron . Więc przemyśl czy Ci sie to opłaca.

 

A tak na marginesie ja kupiłem łódź 22 stopy nordkapp king 22DC z silnikiem volvo penty , silnik do remontu . za 4500koron

remont pochłonął już jakieś 75 000 koron.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze sugerowałem, że remonty są "bardzo tanie" ;)

Tylko nikt w Polsce tego nie policzy.

Zawsze jest tak, że jak sam robię to jest tanio i ze starego zrobi się nówkę sztukę.

 

Dzięki Tomasz za Twoją opinię.

Może wreszcie "naprawiacze" przestaną ściemniać >:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co ściemniać?  Co tu jest do ściemniania? Koszt materiałów przynajmniej orientacyjny samemu można policzyc jeśli wiadomo co jest do zrobienia lub co i jak zostało zrobione...

Przed

http://upload.secondsun.pl/img/1486629423p1070367.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/1486629534p1070384.jpg

 

Po

http://upload.secondsun.pl/img/1486629662edel-fra-edel-5-69888020160566506568696654704566x.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/1486629662edel-fra-edel-5-69890020160566506568704957534557x.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/1486629753edel-fra-edel-5-69888020160566506568696549544570x.jpg

http://upload.secondsun.pl/img/1486631023img_20150615_182853.jpg

 

 

 

Koszt zakupu jachtu 4K, koszt materiałów 9,5K nie stosując żadnych tańszych zamienników, wyposażenie jest osobną sprawą bo nie każdy potrzebuje dwa kompasy Ritchie, plotter, ukf i pare innych gratów z wysokiej półki wiec ta kwota nie ma znaczenia, moja robocizna - też nie ma znaczenia bo tutaj raczej każdy robi samemu. Całościowo jacht nieznacznie przekroczył 50K, wliczając w to wszystko, od kleju do drewna po nowe żagle.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siema

 

Zibi dlaczego w Polsce ? porostu jest taniej . a gdzie nie mam pojecia możesz polecić jakieś miejsce ? szukałem na allegro puki co . czy ,może ktoś się wypowiedzieć jakie materiały będe potrzebował do naprawy pod podłogą ? to juz zamówie za wczasu żeby zdążyło dojść na czas :)

 

zwróciłem wczoraj uwage że pod podłogą jest jakiś rodzaj pianki czy to normalna pianka poliuretanowa czy jakąś inną się stosuje w tym celu ??

 

 

BARDZO ALE TO BARDZO bym prosił o niepisanie żebym sobie dał spokój, że to sie nie opłaca itp... komentarze tego typu nie pomagają mi w odbudowie, remoncie.. zwał jak zwał podjąłem taką a nie inna decyzję.

 

czy powinienem zamówić  żywice nienasyconą? jaką mate ? z uwagi na to że są dość duże zniszczenia powinienm zamówić 300- ke może 450 ? jakiego typu wałki może mogli byście mnie wesprzeć jakimiś linkami ze sprawdzonymi narzędziami, produktami.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panpikuś, nie chce mi się pisać.

Opacznie mnie zrozumiałeś i się napinasz. Ściemniają to Ci co naprawiają łódki za przysłowiowe grosze ;)

Jak sam wiesz, nie da się naprawić łódki za przysłowiowy tysiąc złotówek.

Sam piszesz, że udka kupiona za 4,5K w końcowym rozliczeniu wyszła na ponad 50K

I takie są rzeczywiste koszty naprawy.

 

Kolego m.szwala, myślę, że powinieneś rozpisać sobie plan remontu, policzyć ile i jakich

materiałów będziesz potrzebował. Sądzę, że powinieneś remontować w oparciu o żywicę poliestrową.

Mata 300g/m2 jak najbardziej, proponuję tkaninę dwukierunkową 400g/m2

Pianka oczywiście w całości do demontażu (wywalenia). W zamian airex lub baltek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zibi, no niezupełnie. To co ja robię z łódkami to nie jestem pewien czy można nazwać naprawą bo naprawić to można coś zepsutego. W niej do naprawy było dno i parę dziur po okuciach które zresztą ja wymieniałem na nowe. Koszt materiałów do wykonania tych napraw nie przekroczył 500 pln bez antyporostu.

Przy zakupie na jachcie były założone kabestany samohamowne na które w sklepie trzeba wydać więcej niż na zakup łódki.

Ponadto wszystkie materiały typu podkłady, lakiery, taśmy, pędzle do lakierowania mebli czy wałki do dna nie należały do najtańszych na rynku. Kolejną rzeczą jest to że na finalną wielkość wydatków składały sie np lodówka 800, ploter +ukf 2400, kompasy Ritchie 2x250, żagle 3000, listwa foka samozwrotnego+bloki+nawroty 1500, sztywny sztag z rolerem plastimo 1300, radio cd 400, same włączniki do podświetlenia we wnetrzu szafek i mesy to 1000, zamki do drzwiczek 700, autopilot 2000... Osprzet Harkena... itd itd...  Bez tych i kilku innych rzeczy ta łódka pływała by tak samo, co prawda nie byłaby tak bezobsługowa ale by pływała, wiec stwierdzenie że finalny koszt nazwijmy to "naprawy" przekroczył 50k jest niemiarodajne.

 

Kolejnym tematem są rozwiązania które są tutaj Koledze proponowane przez Ciebie, moim zdaniem ani nie jest mu potrzebny biaxial ani baltec /chyba że na denniki/, to się nazywa napędzanie niepotrzebnych kosztów.

A wiec tak, ja napisze po swojemu, nie chce mi sie liczyc dokładnych kosztów bo i po co, to nie mój kosztorys tylko luźne gadki na forum, podparte w miarę bieżącymi cenami podane bez wchodzenia do łódki.

Zakładamy że łódka jest cała do malowania, wcześniej nigdy malowana nie była, do wymiany podłoga, pawęż, wypełnienie komór, wszystko co pod podłogą zabezpieczone topotem, burty wewnątrz także bo byc może łódka bedzie na ryby.

Paweż 3 arkusze 250/125 sklejki WD 8mm białej -360 pln

podłoga 1 arkusz 300/150 WD 12 mm 160 pln

zakładamy że do polaminowania jest dno do linni wody na dwa razy czyli ok 12m2, przekładki sklejek na paweży, każdą nastepna sklejka wklejana na klej z żywicy z wypełniaczem i pocietym rovingiem jako zbrojeniem, gotowce do wlaminowania podłogi, denniki można zrobic w prostej foremce z laminatu, zostaną na zawsze,  a wiec ok 12 kg maty 450g/m2  -ok 110

żywica poliestrowa ok 35 kg - ok 450

topkot 10kg 220 pln

utwardzacz 1kg- 40

wypełniacz krzemionka 3litry - ok 10

sieczka 0,5kg -20

ostrza do piły i do wyżynarki, tarcze do szlifowania, rękawiczki, pędzle, aceton, wkręty i szpachla do foremki do denników, -maks 200pln

Malowanie

dno podkłady epoksydowe np epinox bosman 54 x1, bosman 77 x2 -260, antyporost - ok 100

papiery maszynowe krążki rzep gradacja 80, ok 100 wałki 20, szpachli żadnych nie potrzebujemy bo zostało nam żywicy, sieczki i arsilu.

Burty + pokład - zakładamy że jest do malowania ok 25m2, epinox 54 *2 -  120, emalia PU kolor - np Emapur 240

Papiery, rozcieńczalniki - ok 100

Prąd - ?

Wyszło ok 2000pln +prad, wykonywane  własnym sumptem. Zakładamy że się pomyliłem wiec dodajmy 500 ?

 

Jeśli ktoś ma konstruktywne uwagi to śmiało.

Proszę pamiętać że powyższy rząd wielkości został stworzony z nudów bez wchodzenia do łódki, bez jej oglądania.

Proszę też pamiętać że wszystko można zrobić na przekładkach i tkaninach, tylko po co?

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem czy jest to bardzo wiarygodne jeśli chodzi o ilości bo napisałem że do łódki nie wchodziłem, stąd moja sugestia że nie ma sie tym co sugerować . Pozatym nie policzyłem piany do komór, holtów, wkretów i szczelniaczy.

A co do otworzenia to Koledzy już wcześniej opisali kolejnosc i co zrobic...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...