Autor Wątek: Ster rufowy zewnętrzny  (Przeczytany 761 razy)

Marzec 17, 2018, 12:25:08
  • Kapitan Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 754
    • Moje królestwo
  • Akwen: Bałtyk
Kilka fotek z montażu steru strumieniowego rufowego  EX40C Compact na MF 855 , jest to prawie bezinwazyjna instalacja wiercimy tylko jeden otwór 50mm ponizej linii wodnej i dwa 18/34mm powyżej KLW uszczelnienia są samo rozprężne , oczywiście tak na wszelaki  ;)  jeszcze uszczelniacz np. sika .
Jak widać nawet przy silniczku przyczepnym będzie się sprawdzał  , a jak uniesiemy trym tylko o 15% to już mamy pełen prześwit na strugę .   
Pozdrawiam Krzysztof B
www.el-marine.com
www.em-trak.pl

Marzec 17, 2018, 12:47:07
Odpowiedź #1
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5490
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Sprytne to. @AToMik będzie miał taki sam?
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Marzec 17, 2018, 18:31:13
Odpowiedź #2
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 540
    • Stargard
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Zgadza się, niemniej z tego co widzę zaburtówka będzie dawała lepsze warunki pracy steru od zetki.
Pozdrawiam - Andrzej
Zachodniopomorskie VHF "67"

Marzec 17, 2018, 18:35:13
Odpowiedź #3
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 2441
    • Szczecin
  • Akwen: Wody lokalne
Krzysiek na gotowo  jakie to będą koszty, bo mi się nawet podoba, a ile to prądu "zjada"?
Ale w zasadzie to ja moja łódką daje sobie radę, nie, nie będę zakładał tego steru:-)
Juz nie jestem zainteresowany.





« Ostatnia zmiana: Marzec 17, 2018, 18:49:49 wysłana przez Mariusz »

Marzec 17, 2018, 18:57:20
Odpowiedź #4
  • *****
  • Wiadomości: 974
  • J.Rożnowskie,J.Jeziorak-Zalew Wiślany
  • Akwen: Wody lokalne
Żeby dziobowy był tak prosty w montazu,ale patent fajny,czekam na koszty?

Marzec 17, 2018, 19:31:11
Odpowiedź #5
  • Kapitan Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 754
    • Moje królestwo
  • Akwen: Bałtyk
Cena steru o którym piszemy czyli 40kg ciągu i mocy 1,8kW 12V  3200euro brutto , do tego przewody zasilające 50mm2 tutaj na cenę ma wpływ odległość od miejsca podłączenia  cena metra x 2 to ok 50zł (Ocean Flex)na początek to sporo ale zdecydowanie oszczędzamy na montażu bo to kilka roboczogodzin jak niema niespodzianek  , a kiedy stosujemy tradycyjny to już kilkadziesiąt roboczogodzin .
Koszty mogą podskoczyć kiedy będzie dodatkowy akumulator  + ładowarka , ekstra wyłącznik  ale z reguły zasilanie steru jest z akumulatora hotelowego jak jest odpowiedni .
Ten sam system montujemy też na dziobie może to archaicznie wygląda , ale jest skuteczne i nie mamy otwory 125mm lub więcej w kadłubie , ponizej fotka jak to wygląda .
   
Pozdrawiam Krzysztof B
www.el-marine.com
www.em-trak.pl

Marzec 17, 2018, 19:49:31
Odpowiedź #6
  • *****
  • Wiadomości: 1250
    • Pruszcz Gdański
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Fajne to ale w strefie dziobowej to już łatwo przyhaczyć i urwać
Pozdrawiam Jarek
Sea Ray 280/315    2 x MerCruiser 4,3 MPI 220 hp
Sea Doo Challenger 180 SE   1,5 MPI  215 hp

Marzec 17, 2018, 20:06:57
Odpowiedź #7
  • Kapitan Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 754
    • Moje królestwo
  • Akwen: Bałtyk
Niby tak , ale tak jak pisałem jest to alternatywa dla tradycyjnego .
Albo z braku laku  można tak jak na ostatniej fotce  ;)
Pozdrawiam Krzysztof B
www.el-marine.com
www.em-trak.pl

Marzec 17, 2018, 20:12:06
Odpowiedź #8
  • *****
  • Wiadomości: 974
  • J.Rożnowskie,J.Jeziorak-Zalew Wiślany
  • Akwen: Wody lokalne
W tej wersji dziobowy nie wchodzi w gre ,bo jeziorowo wbijam sie dziobem w mieliznę aby dojśc jak najbliżej brzegu,pomysł morski.

Marzec 17, 2018, 23:05:21
Odpowiedź #9
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5490
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Ale w zasadzie to ja moja łódką daje sobie radę, nie, nie będę zakładał tego steru:-)

Nie wiem co miałeś na myśli,  bo post edytowany, ale w Twoim przypadku to tylko wersja dziobowa ma sens.
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Marzec 18, 2018, 08:38:54
Odpowiedź #10
Dwa tematy w jednym.
Montaż na trym klapach to całkiem niegłupi pomysł. Dwa motorki, obracane razem z obrotem silnika, mogą robić za rufowy ster.

Jest jeszcze jedna możliwość poprawy manewrowości na wolnych obrotach. W jakiś sposób zmusić korektor za śrubą do wychylania się razem z obrotem silnika.

Myślę, że to kwestia czasu, żeby powstała hybryda napędu elektrycznego i steru.

Marzec 18, 2018, 10:22:50
Odpowiedź #11
  • Kapitan Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 754
    • Moje królestwo
  • Akwen: Bałtyk
Te wszystkie motorki o których piszesz sprawdzają się jako pomoc przy cumowaniu  tylko w bezwietrznych warunkach , nie te moce .
Stery strumieniowe zaczynają sie od 1,4kW do jednostek od 6m , a te motorki trolingowe  raczej maks 800W  .

Hybryda już jest Torqeedo ma w ofercie .
https://www.youtube.com/watch?v=WG2q_NI79jM
« Ostatnia zmiana: Marzec 18, 2018, 10:29:55 wysłana przez saradog »
Pozdrawiam Krzysztof B
www.el-marine.com
www.em-trak.pl

Marzec 18, 2018, 15:20:12
Odpowiedź #12
  • *****
  • Wiadomości: 823
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Lubelskie
  • Akwen: Morze Egejskie
Zgadza się, niemniej z tego co widzę zaburtówka będzie dawała lepsze warunki pracy steru od zetki.
[/q

Po zamontowaniu, zdaj relację z przydatności.
Lema Gen II Volvo Penta 4,3 GXI Vortec V6 228 HP

Marzec 18, 2018, 15:31:38
Odpowiedź #13
  • Kapitan Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 754
    • Moje królestwo
  • Akwen: Bałtyk
Andrzej będzie dobrze podniesiesz też z 15 stopni przy dochodzeniu/odchodzeniu  i będzie spory prześwit , przy 1,8kW ma co pchać wodę .
 
Pozdrawiam Krzysztof B
www.el-marine.com
www.em-trak.pl