Autor Wątek: Układ kierowniczy: linki czy teleflex?  (Przeczytany 1440 razy)

Luty 08, 2017, 09:28:02
  • ***
  • Wiadomości: 172
    • Wejherowo
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Witam szanownych kolegów.
Pora taka że cżłowiek się kręci koło sprzętu zamiast płwyać...i paluszki go swędzą.
Mój sprzęt to IBIS - 4m po całosci
Oryginalny układ kierowniczy to linki i rolki no i to działa.
Ale zacząłem mysleć o telefleksie.
Silnik mam dopasowany do tego więc bez problemu
Tylko nie wiem czy to ma sens?
Co zyskam? Bo co muszę włożyć to wiem :-)
Silnik 20Km
To co mam - działa ale brak mi punktu odniesienia
Więc jesli ktos ma doswiadczenie albo zdanie -zapraszam
jestem wielkiego ducha.... i małej mocy :-)

Luty 08, 2017, 10:21:09
Odpowiedź #1
Jeżeli silnik jest przystosowany do teleflexu to jest połowa sukcesu jeżeli nie to porażka.

Luty 08, 2017, 11:48:16
Odpowiedź #2
  • *****
  • Wiadomości: 2615
    • Cigacice
  • Akwen: Odra środkowa
Na pewno będzie mniejszy luz i większy skręt

Luty 10, 2017, 22:28:40
Odpowiedź #3
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 24
    • ZS
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Jeżeli układ linki rolki jest zrobiony jak fachowiec nakazał, luz jest niewielki, linka nie wróży niespodzianki podczas pływania a rolki smigają to osobiście poswiecilbym koszta na inne przyjemności. Chyba ze nakład niewielki na tą inwestycje  to napewno teleflex odpłaci się lepszym komfortem sterowania.

Luty 12, 2017, 12:41:12
Odpowiedź #4
  • ***
  • Wiadomości: 172
    • Wejherowo
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Bardzo dziękuję kolegom za opinie.
Układ linkowy jest zamontowany favbrycznie i działa.
Faktycznie nie jest mistrzem precyzji:-)
Dodatkowo - mocno utrudnia podnoszenie silnika.
Koszt kompletu sterowania teleflex (o ile nie będę potrzebował huba do kierownicy) to 500 zł
Jesli uda mi się to zrobić bez definitywnego rozstania się z układem linkowym - czyli zostawić opcję powrotu
do linek
to chyba podejmę rękawicę :-)
Silnik mam dostosowany do teleflexu łącznie z pogrzebaczem
Jak się (nareszcie!!!) ociepli dam jakies foty.

przy okazji: da się cos zrobić żeby wybranie polskiej literki miękkiej "es' " nie wysyłało nedokończonego posta?...
jestem wielkiego ducha.... i małej mocy :-)

Luty 12, 2017, 16:32:15
Odpowiedź #5
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5130
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Sterociagi linkowe zawsze utrudniają podnoszenie silnika i to jest kolejny minus oprócz luzów.  Jak masz silnik przystosowany to nawet sie nie zastanawiaj.
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Kwiecień 03, 2018, 12:06:40
Odpowiedź #6
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 25
    • Warszawa
  • Akwen: Zalew Zegrzyński

Mam teleflex i u mnie jest tak, że w prawo mogę skręcić jedną ręką a w lewo już tylko dwoma  :(
Czy wystarczy przesmarować układ czy raczej teleflex do wymiany?
Sport Yacht Classic 470 Sport + Mercury 40 km 4-stroke

Kwiecień 03, 2018, 15:42:23
Odpowiedź #7
  • *****
  • Wiadomości: 842
    • Gorzów Wlkp
  • Akwen: Wody lokalne
Jak kolega przejdzie na teleflex, to do linek już nie będzie chciał wracać, a kto wie czy w przyszłości nie zapragnie hydrauliki. ;)
KAWASAKI ULTRA 300X
SEA RAY 185 BR

Kwiecień 03, 2018, 15:52:49
Odpowiedź #8
  • *****
  • Wiadomości: 842
    • Gorzów Wlkp
  • Akwen: Wody lokalne

Mam teleflex i u mnie jest tak, że w prawo mogę skręcić jedną ręką a w lewo już tylko dwoma  :(
Czy wystarczy przesmarować układ czy raczej teleflex do wymiany?
W poprzednich łodziach miałem podobny objaw. Efekt śruby prawo/lewo skrętnej. Pytanie, czy wszystko chodzi gładko i jak duża jest tak naprawdę różnica(Może być objaw zużycia). No i dobór do mocy silnika. Przeczyszczenie i przesmarowanie na pewno nie zaszkodzi.
KAWASAKI ULTRA 300X
SEA RAY 185 BR

Kwiecień 28, 2018, 22:20:58
Odpowiedź #9
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 29
  • Kto ma statki, ten ma wydatki...
    • Lublin
  • Akwen: Wody lokalne
Witam Szanowne Forum
Jestem na etapie podłączania sterociągu do silnika i zaczynają się schody...
Wymieniłem silnik na Mercury ale cięgno steru i układ kierowniczy pozostał po Yamaha.
Może ktoś doradzi jak wykonać podłączenie bądz posiada do odsprzedaży adapter (pogrzebacz, haczyk)  do Mercury bo jest różnica poziomów podłączenia do silnika i końcówki linki sterociągu. Próbowałem (dorobiłem z drutu i dwóch dospawanych nakrętek) wyregulować kierownicę i wszystko chodzi bez oporów ale estetycznie wygląda to do d... Kształt i materiał niekoniecznie idealny ale działa.


Kwiecień 28, 2018, 23:36:56
Odpowiedź #11
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5130
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Taniej będzie kupic pogrzebacz do Mercury, który jest odpowiednio wygięty, ale nie wiem czy znajdziesz.
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Kwiecień 28, 2018, 23:40:12
Odpowiedź #12
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 29
  • Kto ma statki, ten ma wydatki...
    • Lublin
  • Akwen: Wody lokalne
Taniej będzie kupic pogrzebacz do Mercury, który jest odpowiednio wygięty, ale nie wiem czy znajdziesz.
Wiem, dzięki ale nie popłynę na 180 brutto. Są tańsze (używane) na OLX  będę próbował coś dobrać

Kwiecień 29, 2018, 07:40:58
Odpowiedź #13
  • **
  • Wiadomości: 34
    • warszawa
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Kolego adanio, nie pływaj i nie pisz takich postów, żeby nikomu nie przyszło do głowy brać przykład
z Twoich pomysłów >:(

Kwiecień 29, 2018, 07:57:41
Odpowiedź #14
  • *****
  • Wiadomości: 842
    • Gorzów Wlkp
  • Akwen: Wody lokalne
Co jak co, ale układ kierowniczy musi być pewny. Nie kombinuj, wbrew pozorom to są duże obciążenia. Jak Ci strzeli podczas pływania to może być nieciekawie. Sam napisałeś pod swoim Avatarem " kto ma statki, ten ma wydatki...".
Trzymaj się tego. Są tu na forum koledzy którym przytrafiło się podczas jazdy stracić kontrolę nad kierownicą. Jak dobrze pamiętam to chyba zawiódł pogrzebacz. Jest nawet filmik z tego zdarzenia. 180 zł to nie majątek.
KAWASAKI ULTRA 300X
SEA RAY 185 BR