Autor Wątek: Układ kierowniczy: linki czy teleflex?  (Przeczytany 1024 razy)

Luty 08, 2017, 09:28:02
  • ***
  • Wiadomości: 159
    • Wejherowo
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Witam szanownych kolegów.
Pora taka że cżłowiek się kręci koło sprzętu zamiast płwyać...i paluszki go swędzą.
Mój sprzęt to IBIS - 4m po całosci
Oryginalny układ kierowniczy to linki i rolki no i to działa.
Ale zacząłem mysleć o telefleksie.
Silnik mam dopasowany do tego więc bez problemu
Tylko nie wiem czy to ma sens?
Co zyskam? Bo co muszę włożyć to wiem :-)
Silnik 20Km
To co mam - działa ale brak mi punktu odniesienia
Więc jesli ktos ma doswiadczenie albo zdanie -zapraszam
jestem wielkiego ducha.... i małej mocy :-)

Luty 08, 2017, 10:21:09
Odpowiedź #1
Jeżeli silnik jest przystosowany do teleflexu to jest połowa sukcesu jeżeli nie to porażka.

Luty 08, 2017, 11:48:16
Odpowiedź #2
  • *****
  • Wiadomości: 2591
    • Cigacice
  • Akwen: Odra środkowa
Na pewno będzie mniejszy luz i większy skręt

Luty 10, 2017, 22:28:40
Odpowiedź #3
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 24
    • ZS
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Jeżeli układ linki rolki jest zrobiony jak fachowiec nakazał, luz jest niewielki, linka nie wróży niespodzianki podczas pływania a rolki smigają to osobiście poswiecilbym koszta na inne przyjemności. Chyba ze nakład niewielki na tą inwestycje  to napewno teleflex odpłaci się lepszym komfortem sterowania.

Luty 12, 2017, 12:41:12
Odpowiedź #4
  • ***
  • Wiadomości: 159
    • Wejherowo
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Bardzo dziękuję kolegom za opinie.
Układ linkowy jest zamontowany favbrycznie i działa.
Faktycznie nie jest mistrzem precyzji:-)
Dodatkowo - mocno utrudnia podnoszenie silnika.
Koszt kompletu sterowania teleflex (o ile nie będę potrzebował huba do kierownicy) to 500 zł
Jesli uda mi się to zrobić bez definitywnego rozstania się z układem linkowym - czyli zostawić opcję powrotu
do linek
to chyba podejmę rękawicę :-)
Silnik mam dostosowany do teleflexu łącznie z pogrzebaczem
Jak się (nareszcie!!!) ociepli dam jakies foty.

przy okazji: da się cos zrobić żeby wybranie polskiej literki miękkiej "es' " nie wysyłało nedokończonego posta?...
jestem wielkiego ducha.... i małej mocy :-)

Luty 12, 2017, 16:32:15
Odpowiedź #5
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5050
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Sterociagi linkowe zawsze utrudniają podnoszenie silnika i to jest kolejny minus oprócz luzów.  Jak masz silnik przystosowany to nawet sie nie zastanawiaj.
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Kwiecień 03, 2018, 12:06:40
Odpowiedź #6
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 25
    • Warszawa
  • Akwen: Zalew Zegrzyński

Mam teleflex i u mnie jest tak, że w prawo mogę skręcić jedną ręką a w lewo już tylko dwoma  :(
Czy wystarczy przesmarować układ czy raczej teleflex do wymiany?
Sport Yacht Classic 470 Sport + Mercury 40 km 4-stroke

Kwiecień 03, 2018, 15:42:23
Odpowiedź #7
  • *****
  • Wiadomości: 785
    • Gorzów Wlkp
  • Akwen: Wody lokalne
Jak kolega przejdzie na teleflex, to do linek już nie będzie chciał wracać, a kto wie czy w przyszłości nie zapragnie hydrauliki. ;)
KAWASAKI ULTRA 300X
SEA RAY 185 BR

Kwiecień 03, 2018, 15:52:49
Odpowiedź #8
  • *****
  • Wiadomości: 785
    • Gorzów Wlkp
  • Akwen: Wody lokalne

Mam teleflex i u mnie jest tak, że w prawo mogę skręcić jedną ręką a w lewo już tylko dwoma  :(
Czy wystarczy przesmarować układ czy raczej teleflex do wymiany?
W poprzednich łodziach miałem podobny objaw. Efekt śruby prawo/lewo skrętnej. Pytanie, czy wszystko chodzi gładko i jak duża jest tak naprawdę różnica(Może być objaw zużycia). No i dobór do mocy silnika. Przeczyszczenie i przesmarowanie na pewno nie zaszkodzi.
KAWASAKI ULTRA 300X
SEA RAY 185 BR