Skocz do zawartości

Wymiana wirnika pompy wody w Honda BF50A


Bodas
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, wziąłem się za wymianę wirnika pompy wody. Odkręciłem pięć śrub mocujących spodzinę, ale cięgno zmiany biegów nie pozwala mi jej zdjąć. Czy to cięgno trzeba rozkręcić czy powinno samo wyjść ze spodziny. Proszę podpowiedzcie jak to zrobić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź. Łącznik jest najbardziej dostępny na biegu wstecznym, czy w takiej pozycji mam to rozkręcać? Gdzie powinienem zaznaczyć pozycję biegów, na cięgle i łączniku? Jak później powinna wyglądać regulacja o której wspominasz? Sorry jeśli stawiam głupie pytania, ale robię to pierwszy raz i nie chcę czegoś sknocić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie, że zrobiłeś to sam. Konieczność wymiany wirnika może Ci się przytrafić w każdej chwili. Warto posiadać tę umiejętność. Ciekawi mnie tylko, czy posmarowałeś wieloklin wałka pionowego? (w części wchodzącej w wał korbowy)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wirnik założyłem tak samo jak poprzedni był założony. A z wazeliną to wiem, że nie żart  ;) ale jednak użyłem smaru, ale! specjalnego do tego, więc ponoć ma nie uszkadzać gumy. A tak w ogóle, to jak często powinno się zmieniać  wirniki profilaktycznie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak oryginał działa to niech działa. Zapas warto mieć na łodzi. Zamienniki a nawet oryginalne części zamienne nie dorównują jakością częściom idącym na pierwszy montaż.

Czyli gdy teraz aso chce mi zmienić po 100h w ramach przeglądu gw. to powinienem się nie zgodzić ?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiście..

a tak z praktyki, nie mając już sprzętu na GW to co jaki czasookres lub przebieg zmieniać wirnik(mówmy o wirniku OE).

Nie wyobrażam sobie aby gdzieś na Adriatyku mi padł 20km od brzegu...a ja niby nowy mam w rezerwie. Takie gumowe i relatywnie tanie rzeczy wymieniamy właśnie po to aby coś takiego sie nie przytrafiło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawle myślę że na łajbie którą pływasz 20km od brzegu to jednak masz zapasowy silnik.

Prawda jest taka że widziałem zdjęcia "google" wirników które nowe rozsypały się po kilkunastu mth.

Z reguły odklejają się od tulei.

Zgadzam się z Miki że wkładając zamiennik będzie on gorszy, a masz jeszcze szansę trafić na chińską podróbę zamiennika czy oryginału.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no panowie ..nie popadajmy w paranoję, że stare lepsze niż nowe. Po to kupuję w ASO aby mieć większe sznase na dobrą jakość..wiadomo, że to może ten sam chińczyk tłucze..ale cóż mogę zrobić więcej jako użytkownik?

 

ps

silnika zapasowego nie mam..ale mam nr.tel do 2 kolegów którzy też są w okolicy (1-2h dopłyną w razie w.). Moje mnimalizowanie ryzyka to nowy sprzęt, regularnie serwisowany i tyle. Oczywiści zawsze posiadam na pokładzie min 2 porządne kotwice i sporo ponad 100mb liny kotwicznej,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i co z tego ? dzisiaj to już standard..ale zawsze lepiej, że producent czuwa na jakością niż nikt...a czuwać musi bo gdy wirnik padnie a przez to np.zatrze się silnik na gwarancji więc koszty po ich stronie.

idąc tą drogą to również na 1 montaz mógł iść identyczny więc nie rozumiem dlaczego stary lepszy niż nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...