Autor Wątek: Marynizacja diesla  (Przeczytany 16999 razy)

Kwiecień 19, 2012, 20:00:15
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 18
    • cork
Witam
Jestem nowym uzytkownikiem,nie mam zbyt duzej wiedzy.
Mam pytanie odnosnie marynizacji silnika diesla,Jakiej marki najlepiej zmarynizowac i jaka pojemnosc,chodzi mi o to ktory jest najlatwiej,z tego co mi wiadomo to musi byc chlodzona ciecz,spaliny i olej
Jestem w posiadaniu motorowki Fletcher ok 6.5 m,silnikiem stacjonarnym bym mercruzer 4.2 l,chcialbym zaadoptowac silnik diesla,przekladnia mercruizer alfa 1
Pozdrowienia
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 19, 2012, 20:45:22 wysłana przez musti »

Kwiecień 20, 2012, 05:17:21
Odpowiedź #1
  • Motorowodny Sternik Morski
  • **
  • Wiadomości: 31
    • Koziegłowy/k Poznania
  • Akwen: Wody lokalne
A jakie są koszty takiej przeróbki silnika?
Pozdrawiam. 
Marcin
 CRESTLINER SPA   -   JOHNSON 140 KM

Kwiecień 20, 2012, 10:00:44
Odpowiedź #2
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5459
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Kolega @Tomasze_k702  marynizował diesla od Audi, ale dawno go nie było na forum...
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 22, 2012, 20:08:13 wysłana przez musti »
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Kwiecień 20, 2012, 12:39:18
Odpowiedź #3
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 1290
  • Morski Sternik Motorowodny
    • Lublin
  • Akwen: Wody lokalne
Zależy jakiej mocy ma być docelowo motor...jeśli starczy 90-110 kucy to pakuj TDi z grupy VAG na zwykłej pompie (1Z.AHU,AFN,ASV,AHH)
Jeśli ciężar nie robi różnicy i chcesz pójść bardziej po bandzie pakuj 3.0 TD 24V ze stajni Mercedesa.
Świetny motor,mocny,hamoodporny i rozwojowy.Ktoś na alledrogo.pl się reklamuje z marynizacją tego motoru...
Był Łuk + Wichr 30  Był Seadoo Spark 2up 60HP+ 2015
Był Seadoo Spark 2up 60HP+ 2017
Jest Seadoo Spark TRIXX 2up 90HP 2018

Kwiecień 20, 2012, 18:56:29
Odpowiedź #4
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 18
    • cork
spoko,myslalem o silniku pajero 2.8,ma on ponoc wyzsze obroty co by wplywalo kozystnie
Czy ta pojemnosc wystarczy zeby wprawidz ta lodz w slizg,niechcial bym plywadz motorowka spacerowa
Czytalem ze duze pojemnosci nie rozkrecaly sie do wysokich obrotow bo je zabijala pojemnosc,tam byl stacjonarny 4.2 wiec moze silnik 2.8 wspolgra z ta przekladnia z
pozdro

Kwiecień 20, 2012, 21:56:55
Odpowiedź #5
  • ***
  • Wiadomości: 193
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Musisz porównać momenty obrotowe w funkcji mocy porównać to z przekładnią jaką masz i ewentualnie pokombinować z przełożeniem w przekładni. Marynizacja silnika pod względem mechanicznym to generalnie pikuś. Cały problem to elektronika w nowoczesnych dieslach. Musisz mieć dobrgo elektronika i problemem jest to, że w Polsce jest chyba jedna hamownia do napędów motorowodnych, a ona była by pomocna aby zrobić to profesjonalnie. inaczej to tak jakby pisać program do samochodu bez sprawdzenia na hamowni.
Druga sprawa  masz przekładnię alhpa one, a one nie są dedykowane do diesli i możesz zmielić tryby. zamiana przekładni na serię brawo to już konkretne pieniądze + nowy silnik to wyjdą takie pieniądze, że różnica na ekonomice nie zwrócą się przez parę lat

Kwiecień 20, 2012, 23:47:24
Odpowiedź #6
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 18
    • cork
witam
dlaczego przekladnia mogla by nie wytrzymac,chodzi o moment obrotowy ?
z tego co wiem  a moze sie myle to w obydwu typach silnika wystepuje moment obrotowy tylko inaczej przebiega, przy roznych obrotach,moze nie chodzi o moment tylko o moc silnika,im wieksza tym przekladnia  byla by narazona na wieksze naprezenia
byl tam silnik o mocy ok 240 km wiec przekladnia musiala byc dosc  wytrzymala (moim zdaniem)
chodzi tylko zeby osiagnac dosc wysokie obroty na srubie
pozdro

Kwiecień 22, 2012, 12:04:58
Odpowiedź #7
  • ***
  • Wiadomości: 147
  • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
witam
koledzy CI dobrze doradzaja
jak myslisz powaznie od dieslu to z grupy VAG na pompie  bys calego sezonu nie przesiedzial w garazu do tego zastosuj wymienniki ciepla z basemow i po sprawie
alpha 1 najlepiej zeby miala przelozenie 1:1.50 sruba 19 o srednicy najwyzej 14" silnik okolo 140km i bedziewsz zadowolony
oczywiscie alpha ci wytrzyma bez obaw pod warunkiem ze graty sa orginalne i umiejetnie zalana olejem .
pozdr

Zycie jest zbyt krotkie by pic tanie wino :>

Maj 23, 2012, 21:54:16
Odpowiedź #8
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 18
    • cork
witam,z powodu braku czasu prace posuwaja sie bardzo wolno
Chcialbym zapytac czy przy marynizacji bedzie trzeba zmodyfikowac mise olejowa,wyczytalem ze podczas przechylenia jest mozliwosc zassania powietrza przez pompe olejowa
Rozwazam nad silnikiem marki BMW e-46 140 Km diesel,co sadzicie o tym silniku
z gory dzieki

Maj 24, 2012, 13:31:23
Odpowiedź #9
Rozwazam nad silnikiem marki BMW e-46 140 Km diesel,co sadzicie o tym silniku
Pewnie myślisz o 2.0d 136KM lub 150 KM. Odpuść sobie. Pękające wału korbowe w tych silnikach to norma.

Maj 24, 2012, 15:21:12
Odpowiedź #10
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 1290
  • Morski Sternik Motorowodny
    • Lublin
  • Akwen: Wody lokalne
Rozwazam nad silnikiem marki BMW e-46 140 Km diesel,co sadzicie o tym silniku
Pewnie myślisz o 2.0d 136KM lub 150 KM. Odpuść sobie. Pękające wału korbowe w tych silnikach to norma.

x2
Bierz sprawdzonego AFN od vaga,jak ktoś napisze porządny soft będziesz miał 140kucy i ze 300 niuta i to powinno wystarczyć....a jeśli nie wystarczy to żaden problem zrobić z niego 200KM 400nm przy założeniu,że to ma pływać a nie padać co chwilę...
Był Łuk + Wichr 30  Był Seadoo Spark 2up 60HP+ 2015
Był Seadoo Spark 2up 60HP+ 2017
Jest Seadoo Spark TRIXX 2up 90HP 2018

Maj 24, 2012, 19:05:49
Odpowiedź #11
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 18
    • cork
witam
a mozna prosciej, o jaka marke chodzi konkretnie i jaka pojemnosc
pozdrawiam

Wrzesień 02, 2012, 22:30:02
Odpowiedź #12
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 15
  • Tomasz
AFN najczęściej montowany był w passacie b5 TDI pojemność 1.9
Miałem i na drodze nie do zajechania i dość zrywny.
Tomasz

Wrzesień 02, 2012, 22:52:38
Odpowiedź #13
popieram mam w a4 avant 1,9 tdi seryjnie 110KM na 137 dlubniety i śmiga jak talala i to spalanie 5l/ON
Zobacz projekt Mojej DataLine Suva
  -> Kliknij tutaj : link do tematu <-
 

Wrzesień 03, 2012, 11:49:45
Odpowiedź #14
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 704
  • ekstremalny ...
    • Illinois, Texas, Floryda
  • Akwen: Wody lokalne
popieram mam w a4 avant 1,9 tdi seryjnie 110KM na 137 dlubniety i śmiga jak talala i to spalanie 5l/ON

zgadza się 2.0 to padaka, dopiero ostatnie modele poprawili i to nadal zdarzają się awarie, a naprawy są drogie

1.9 to jednostka nie do zajeżdżenia, dodatkowo tanie części, dużo zamienników oraz wiele firm, które mogą Ci za rozsądne pieniądze zrobić soft odpowiedni do marynizacji, chcesz większy moment obrotowy/moc na dole, w górze, chcesz moc w szerszym zakresie, chcesz nastawić się na ekonomikę.... itd... no problem, chyba żaden silnik na świecie nie ma takich możliwości i jest tak sprawdzoną jednostką
RADOŚĆ Z PŁYWANIA ZACZYNA SIĘ TAM, GDZIE KOŃCZY SIĘ EKONOMIA

Pozdrawiam  Marcin  SAN210TE  SAN210  - ex Sea Doo RXT-X 255 - ex