Autor Wątek: ALUMINIOWE RIB-y (tzn kadłub aluminiowy tuby dmuchane ;) )  (Przeczytany 2439 razy)

Wrzesień 22, 2016, 13:01:16
  • *****
  • Wiadomości: 2767
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Okazuje się, ze są takowe (nie tylko Highfield)

Są mali producenci w UK jak robustboats:

http://www.robustboats.co.uk/robust-boats/
Jak na mój gust zbyt płaskie dno. To nie jest głebokie V, które lubię (taki mam gust po prostu)
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=gSleS2KzwLI[/youtube]

Jest firma POLARIS, która też robi takie o bardziej płaskim dnie i tuby (nawet na postoju) są ponad powierzchnią wody (znowu mój osobisty gust jest taki, że wolę tuby w wodzie - wydaje mi sie wtedy bardziej stabilna udka - zwlaszcza na postoju)

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ocMJoOZ4nDE[/youtube]


Są w hameryce produkowane z dożywotnią gwarancją na kadłub:
http://www.lifeproofboats.com/16-20-rib


Zodiac ALU jest tylko sprzedawany jako MILItary i wtedy to są ogromne pieniądze bo musi spełniać wymagania i normy odpowiednie

W UK RIBCRAFT produkuje również ALU RIB-y (RIBCRAFT to znany i uznany producent RIB-ów) ale

- ich łodzie są cenione za trwałość i jakosć co KOSZTUJE niestety
- za wersję ALU każą sobie dopłacać 2 razy tyle co za GRP (a jak weźmiemy pod uwagę, że GRP jest droższa od innych to hoho)

Cytuj
Ease of Customisation
Since Aluminium Ribs are not built using moulds
unlike Glass Reinforced Plastic (GRP), changes in
design and hull form to suit individual applications
are possible. This gives us greater flexibility in the
design process for specialised applications.

Durability
Aluminium is a tough material, it will survive
hard impacts and has the ability to withstand
permanent deformation without rupture.
Aluminium boats are much easier to repair,
dents can often be simply hammered out.

Materials
Ribcraft utilise Marine Grade Aluminium for the hull
construction. This is coupled to either an Inflatable
Hypalon or Closed Cell Foam Buoyancy collar.

Cost
Due to the material and manufacturing method
used to produce Aluminium hulls, the price is
approximately double that of its GRP equivalent.

http://www.ribcraft.co.uk/
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Październik 04, 2016, 21:51:50
Odpowiedź #1
  • *****
  • Wiadomości: 2767
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Dajcie znać czy film jest dla Was widoczny.

Ja się nie znam na udkach ani technologiach, gdyby był Jacek na forum zaraz by przygryzł, że to taśmowa produkacja a GRP wymaga wiedzy, pieczołowitości, itp, itd.

Filmik obejrzalem bez emocji bo i tak mi to niewiele mówi. Bardziej mnie ciekawi logistyka produkcji - chociazby czy robią pod zamówienia, czy analizują jakoś zapotrzebowanie. Bo chyba te udki nie schodzą w takim tempie z tasmy bi wszędzie byłoby ich pełno ...

https://www.facebook.com/highfieldboatsuk/videos/1527418037272261/

>>>>>>>>>>>>>>>

Jest i wersja YT
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Syr30sVpLaY&feature=youtu.be[/youtube]
« Ostatnia zmiana: Październik 05, 2016, 15:51:13 wysłana przez ogorek »
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Październik 01, 2017, 19:44:25
Odpowiedź #2
  • *****
  • Wiadomości: 2767
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie

Październik 02, 2017, 09:26:06
Odpowiedź #3
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • ****
  • Wiadomości: 306
  • łódka wypornościowa
    • Nowa Sól
  • Akwen: Odra środkowa
Oglądałem łódki Anytec na targach w Hamburgu. Musze przyznać że zrobiły na mnie duże wrażenie.Dopracowany każdy szczegół.Technologia wykonania na najwyższym poziomie. Unikalna metoda łączenia podłogi kokpitu z wręgami, zapobiegającą naprężeniom i odkształceniom.Kadłub o świetnym kształcie.Dotyczy to łódek o długości do 7,50 metra.Większe modele, z kabinami już nie wyglądają tak świetnie.
Niestety firma ta przeżywała dwa razy duże kłopoty finansowe.
Łódki były zbyt drogie nawet na szwedzkie i niemieckie warunki.
Przeniosła produkcję chyba do Estonii.
Anytec stanowił przez wiele lat wzór dla innych producentów alu lódek.

Pytanie do @ogórka; czy twoim zdaniem takie łódki nadają się do pływania po ciepłych wodach np. w Grecji ?
Pozdrawiam

Październik 02, 2017, 10:59:43
Odpowiedź #4
  • *****
  • Wiadomości: 2767
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Kabinowe - nie - dla mnie osobiscie.

Ciągle szukam łodki aby popołudniami wracaj mniej wytelepanym z takiej Kefalonii do Mitikas

Ale ja jestem nietyp. Większosć ludzi na CRO czy GR szuka łodzi komfortowych (w sensie siedzenia, potem lezakowania)
A ja szukam dzielnej na fale popo w Grecji. Gdzie będę mieć mniejszy skurcz żołądka wracając popo

Już kiedyś zamieszczałem obrazek:



Ochlapywanie nam nie przeszkadza - jest słonecznie i ciepło
Sternik i pasażer muszą stać aby nie uszkodzić kręgoslupa
Ja nadal będę stał ale wolałbym aby pasażerowie na jockey-ach mogli siedzieć

Generalnie na GR zdecydowanie openka. I jak potestuję i dojdę do wniosku, że nawet 7,5m RIB będzie tam tłukł to po prostu zrezygnuję z długich tras popo i już.

Zastanawiam się jak taki Anytec openka by się tam sprawdził.

W sumie mój RIB był prawie jedyną małą jednostką popo w GR i może po prostu sobie darować takie rejsy.
Zawsze można pływać (jak wiekszość) głównie rano do 15-stej a potem na pobliskie wyspy.

Podoba się nam to, że upał a jak się "pójdzie" w ślizgu to idealna temperatura się robi.
A pływamy w Tshirtach (rashguardy) i kamizelkach (neopren).

Miejscowi czy Włosi pływają wolniej (dolna granica slizgu) w samych kostiuach (podejrzewam, ze przy 50 km/h by marzli ;) )

Osobiscie nie chcialbym Pilot-em czy CAB-em pływać po GR.

Nawet zimą ludzie pływają tam na ryby openkami.
Sezon zaczyna się we Wrzesniu i najlepsze połowy chyba do stycznia.

W sumie w porcie w Mitikas 80% to RIBY 5-6m a miejscowi openki 5-5.5m i pływają na pobliskie wyspy.
kilkoro dorosłych miejscowych zawiozlem na Kefalonię - w życiu tam nie byli a to tylko 60 km odległosci
A maja łodki 5-5.5m z silnikami 80 - 100 KM

Z kolei rybacy amatorzy na małych openkach z silnikami 30 KM pływają łapać koło Kefalonii ale o brzasku i wracają o 10-tej rano
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Październik 02, 2017, 11:19:06
Odpowiedź #5
  • *****
  • Wiadomości: 2767
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Tak widzialem ceny ANytec-ów w UK rzedu 100 tys funtów :O
A w Niemczech 100 tys EUR

I jedyne filmiki z pływania po falach tylko NIESTETY 747 CAB

https://www.youtube.com/watch?v=Li40Isn9GUs

https://www.youtube.com/watch?v=y4JAL07zmeM

Po różnych testach jestem zakochany w Paragon Rangerze:

https://www.youtube.com/watch?v=sQnJ-OyytIg&t=144s

Szwedzka konstrukcja, tak samo jak Buster Magnum - ale to wszystko kosmiczne ceny za pływanie rekreacyjne :(

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Ja mam chyba specyficzny gust
- nie lubię zbyt ekskluzywnie wyglądających łodzi
- lubię solidne i surowe
- nawet RIB-y wolę klasyczne (tuby dookoła, jckeye, kanapa, duzo bakist) a nie krzyzówki laminatu z tubami jak ZAR

Podoba mi się Buster Magnum Pro i podobno jest robiony w Augustowie:



Jakiś pokład słoneczny i mógłbym tym pływać po GR
http://www.buster.fi/en/models/buster-magnum-pro
« Ostatnia zmiana: Październik 02, 2017, 11:37:26 wysłana przez ogorek »
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Październik 02, 2017, 13:07:47
Odpowiedź #6
  • Kapitan Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 691
    • Moje królestwo
  • Akwen: Bałtyk
Ogórek zastosuj  "Foils" to kręgosłup mniej będzie dostawał  przy falkach , pokazali to w Cannes .
Na paliwie ponoć do 30% mniej .
https://youtu.be/yo5UAPQYLy0
https://youtu.be/IUf-ZP3UtZg
https://youtu.be/SSjudXwU2ZA
Pozdrawiam Krzysztof B
www.el-marine.com
www.em-trak.pl

Październik 02, 2017, 15:24:29
Odpowiedź #7
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • ****
  • Wiadomości: 306
  • łódka wypornościowa
    • Nowa Sól
  • Akwen: Odra środkowa

"Podoba mi się Buster Magnum Pro i podobno jest robiony w Augustowie:"
Może te robione w Polsce są lepsze niz poprzednie które widzailem. Buster w większości łódek  oszczędza bardzo na ciężarze i grubości aluminium.
W Anytec masz blachy gr. 4 mm oraz 5mm w zależności od elementu /pawęż jeszcze większa gr/.
W Buster masz odpowiednio 2,5 i 3 mm.
taka grubość nie daje sztywności i odkształca się przy spawaniu. Uderzenie lub naprawa poszycia to też nieszczęście.
Także nie można tych firm porównywać.
Napewno w necie widziłem filmy z pływania Anytec 740 open.
Tylko film a samo pływanie to nie to samo.
Pozdrawiam

Październik 02, 2017, 16:02:48
Odpowiedź #8
  • *****
  • Wiadomości: 2767
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
@Saradog - na płaskim robisz z łodzi wodolot. Na falach nie uwierzę jak nie przetestuję. Mówimy o morskich falach

@agron77 - najbardziej mi się podoba Paragon Ranger, Potem Anytec (kurcze ten 747 CAB ale to na GR się nie sprawdzi)

Moja brytfanna z Chin jest a z ALU 4mm a miejscami 6mm.

Zupełnie nie pojmuję po co zabudowa tyłu jest z 6mm
@Jacek przeklinał robiąc otwory na kratki wentylacyjne w tylnej bakiście. 
Bakistę i zabudowę mogli zrobić z cieńszego ALU u mnie. Bakista przednia jest z cieńszego.
Do tej tylnej zabudowy pzykręcony jest maszt i może dlatego

Anytec 750 SP też bym przytulił :D

Ale chodzi za mną jakiś Parker 750 RS używany powyżej 5 lat aby go zaciągnać do Grecji i tam zostawić i już nie ciągać ciągle łodki. W sumie

- duży
- solidny i niestety cieżki
- 2 x podwójne jockey seats
- duża kanapa na 3 osoby
- PL produkcja ;)



Tylko Parker masowo tego nie robił i cięzko będzie znaleźć używkę  w dobrym stanie i jeszcze z ławeczką z przodu konsoli
 Popatrzę przez zimę na używki w GR również

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Poniżej używka z GR nad która się zastanwiam AIRHULL ECO 25 S (czyli 7,5m z 300 KM)


Niestety RIB-y takie jak Parker 750 RS czy powyższy AIRHULL to 300 KM koni co za tym idzie spalanie pewnie 40 l na godzinę przy ślizgu i 4 tys obr :(

Więc albo coś na fale co kosztuje i używanie kosztuje albo ... unikać wiekszej fali co kosztuje mniej i nie wymaga zmiany.
Za zmianą przemawia to, że corac wiecej znajomych chce do nas dołączyć w GR i 7 miejsc za konsolą robi się mile widziane
« Ostatnia zmiana: Październik 02, 2017, 16:09:03 wysłana przez ogorek »
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Październik 03, 2017, 09:45:59
Odpowiedź #9
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • ****
  • Wiadomości: 306
  • łódka wypornościowa
    • Nowa Sól
  • Akwen: Odra środkowa


Moja brytfanna z Chin jest a z ALU 4mm a miejscami 6mm.

Zupełnie nie pojmuję po co zabudowa tyłu jest z 6mm
 
Bakistę i zabudowę mogli zrobić z cieńszego ALU u mnie. Bakista przednia jest z cieńszego.
Do tej tylnej zabudowy pzykręcony jest maszt i może dlatego

 

Kadłub podczas montażu i spawania "zamyka się do wewnątrz".Na rufie te naprężenia( tzw. własne) są największe.
Pawęż i bakista rufowa są bazą technologiczną.Utrzymują założone wymiary podstawowe i geometrię PS względem kadłuba,więc muszą być mocne.
Dalej na rufie mamy od silnika,mocowanie ,przeniesienie napędu i drgania.
Do tego maszt / poler cumowniczy/.
Wszystko razem daje odpowiedź, czemu rufa musi być mocniejsza.
Bakistę dziobową montuje/wpasowuje/ się po wyspawaniu kadłuba.
Żadnych naprężen własnych, żadnych obciążeń.Chyba że usiądzie lub skoczy na nia 150 kg.

Pozdrawiam

Listopad 03, 2017, 14:52:12
Odpowiedź #10
  • *****
  • Wiadomości: 1044
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Jak chcesz Aluminiowego RIBa nie zapominaj o ojcu wszystkich RIBów czyli o Zodiacu
http://zodiacmilpro.com/hurricane-ribs/

A jeśli chcesz wygody to musisz kupić amortyzowane fotele... proste

http://shockwaveseats.com/
http://ullmandynamics.com/

Listopad 04, 2017, 18:55:49
Odpowiedź #11
  • *****
  • Wiadomości: 530
    • Slinfold UK
  • Akwen: UK
Jak chcesz Aluminiowego RIBa nie zapominaj o ojcu wszystkich RIBów czyli o Zodiacu
http://zodiacmilpro.com/hurricane-ribs/

A jeśli chcesz wygody to musisz kupić amortyzowane fotele... proste

http://shockwaveseats.com/
http://ullmandynamics.com/

Sorry ale Zodiac nie jest “ojcem” wszystkich ribow
Kiedys byl nie istniejacy Avon ale dzis brak  nastepcy sa tylko dobrzy producenci I slabi producenci

Pozdrawiam
Andre

Listopad 04, 2017, 20:49:23
Odpowiedź #12
  • *****
  • Wiadomości: 2767
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Wy wiecie lepiej ale ja słyszałem wersję, że ZODIAC wchłonął AVON-a

Wiele lat była cisza i brak RIB-ów pod marką AVON i KABUUM !!!

Jest nowy AVON (ze stajni ZODIAC-a) z napędek ELEKTRYCZNYM :)


http://www.marinebusinessworld.com/n/Zodiac-Nautic-Group-and-Torqeedo-introduce-the-Avon-eJET-concept/157302?source=google.pl

https://pl-pl.facebook.com/ZodiacNautic/

Podejrzewam, że takie drogie zabawki będą firmowane teraz logo AVON.
Drogie bo Torquido jest drogie i chyba AVON swego czasu się cenił.

Odnosnie ALU ZODIAC-a to zdaje się kolega @Gajson ma w ofercie - ale ze zdjeć mi sie nie widzi
To jest łodź ALU z doklejonymi półtubami.
Ja lubię klasyczne RIB-y z klasyczną tubą dookoła

Dlatego taki ZAR mi się nie podoba bo to dla mnie łodka-laminat plus schowane w laminacie tuby ...
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho