ogorek Opublikowano 22 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2016 Okazuje się, ze są takowe (nie tylko Highfield) Są mali producenci w UK jak robustboats: http://www.robustboats.co.uk/robust-boats/ Jak na mój gust zbyt płaskie dno. To nie jest głebokie V, które lubię (taki mam gust po prostu) Jest firma POLARIS, która też robi takie o bardziej płaskim dnie i tuby (nawet na postoju) są ponad powierzchnią wody (znowu mój osobisty gust jest taki, że wolę tuby w wodzie - wydaje mi sie wtedy bardziej stabilna udka - zwlaszcza na postoju) Są w hameryce produkowane z dożywotnią gwarancją na kadłub: http://www.lifeproofboats.com/16-20-rib Zodiac ALU jest tylko sprzedawany jako MILItary i wtedy to są ogromne pieniądze bo musi spełniać wymagania i normy odpowiednie W UK RIBCRAFT produkuje również ALU RIB-y (RIBCRAFT to znany i uznany producent RIB-ów) ale - ich łodzie są cenione za trwałość i jakosć co KOSZTUJE niestety - za wersję ALU każą sobie dopłacać 2 razy tyle co za GRP (a jak weźmiemy pod uwagę, że GRP jest droższa od innych to hoho) Ease of Customisation Since Aluminium Ribs are not built using moulds unlike Glass Reinforced Plastic (GRP), changes in design and hull form to suit individual applications are possible. This gives us greater flexibility in the design process for specialised applications. Durability Aluminium is a tough material, it will survive hard impacts and has the ability to withstand permanent deformation without rupture. Aluminium boats are much easier to repair, dents can often be simply hammered out. Materials Ribcraft utilise Marine Grade Aluminium for the hull construction. This is coupled to either an Inflatable Hypalon or Closed Cell Foam Buoyancy collar. Cost Due to the material and manufacturing method used to produce Aluminium hulls, the price is approximately double that of its GRP equivalent. http://www.ribcraft.co.uk/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 4 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Października 2016 Dajcie znać czy film jest dla Was widoczny. Ja się nie znam na udkach ani technologiach, gdyby był Jacek na forum zaraz by przygryzł, że to taśmowa produkacja a GRP wymaga wiedzy, pieczołowitości, itp, itd. Filmik obejrzalem bez emocji bo i tak mi to niewiele mówi. Bardziej mnie ciekawi logistyka produkcji - chociazby czy robią pod zamówienia, czy analizują jakoś zapotrzebowanie. Bo chyba te udki nie schodzą w takim tempie z tasmy bi wszędzie byłoby ich pełno ... https://www.facebook.com/highfieldboatsuk/videos/1527418037272261/ >>>>>>>>>>>>>>> Jest i wersja YT https://www.youtube.com/watch?v=Syr30sVpLaY&feature=youtu.be Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 1 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Października 2017 Nie RIB ale udka z ALU i fragmenty z procesu produkcji: pływa całkiem fajnie: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agron77 Opublikowano 2 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2017 Oglądałem łódki Anytec na targach w Hamburgu. Musze przyznać że zrobiły na mnie duże wrażenie.Dopracowany każdy szczegół.Technologia wykonania na najwyższym poziomie. Unikalna metoda łączenia podłogi kokpitu z wręgami, zapobiegającą naprężeniom i odkształceniom.Kadłub o świetnym kształcie.Dotyczy to łódek o długości do 7,50 metra.Większe modele, z kabinami już nie wyglądają tak świetnie. Niestety firma ta przeżywała dwa razy duże kłopoty finansowe. Łódki były zbyt drogie nawet na szwedzkie i niemieckie warunki. Przeniosła produkcję chyba do Estonii. Anytec stanowił przez wiele lat wzór dla innych producentów alu lódek. Pytanie do @ogórka; czy twoim zdaniem takie łódki nadają się do pływania po ciepłych wodach np. w Grecji ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 2 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Października 2017 Kabinowe - nie - dla mnie osobiscie. Ciągle szukam łodki aby popołudniami wracaj mniej wytelepanym z takiej Kefalonii do Mitikas Ale ja jestem nietyp. Większosć ludzi na CRO czy GR szuka łodzi komfortowych (w sensie siedzenia, potem lezakowania) A ja szukam dzielnej na fale popo w Grecji. Gdzie będę mieć mniejszy skurcz żołądka wracając popo Już kiedyś zamieszczałem obrazek: http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/922/cCq6fC.jpg Ochlapywanie nam nie przeszkadza - jest słonecznie i ciepło Sternik i pasażer muszą stać aby nie uszkodzić kręgoslupa Ja nadal będę stał ale wolałbym aby pasażerowie na jockey-ach mogli siedzieć Generalnie na GR zdecydowanie openka. I jak potestuję i dojdę do wniosku, że nawet 7,5m RIB będzie tam tłukł to po prostu zrezygnuję z długich tras popo i już. Zastanawiam się jak taki Anytec openka by się tam sprawdził. W sumie mój RIB był prawie jedyną małą jednostką popo w GR i może po prostu sobie darować takie rejsy. Zawsze można pływać (jak wiekszość) głównie rano do 15-stej a potem na pobliskie wyspy. Podoba się nam to, że upał a jak się "pójdzie" w ślizgu to idealna temperatura się robi. A pływamy w Tshirtach (rashguardy) i kamizelkach (neopren). Miejscowi czy Włosi pływają wolniej (dolna granica slizgu) w samych kostiuach (podejrzewam, ze przy 50 km/h by marzli ;) ) Osobiscie nie chcialbym Pilot-em czy CAB-em pływać po GR. Nawet zimą ludzie pływają tam na ryby openkami. Sezon zaczyna się we Wrzesniu i najlepsze połowy chyba do stycznia. W sumie w porcie w Mitikas 80% to RIBY 5-6m a miejscowi openki 5-5.5m i pływają na pobliskie wyspy. kilkoro dorosłych miejscowych zawiozlem na Kefalonię - w życiu tam nie byli a to tylko 60 km odległosci A maja łodki 5-5.5m z silnikami 80 - 100 KM Z kolei rybacy amatorzy na małych openkach z silnikami 30 KM pływają łapać koło Kefalonii ale o brzasku i wracają o 10-tej rano Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 2 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Października 2017 Tak widzialem ceny ANytec-ów w UK rzedu 100 tys funtów :O A w Niemczech 100 tys EUR I jedyne filmiki z pływania po falach tylko NIESTETY 747 CAB Po różnych testach jestem zakochany w Paragon Rangerze: Szwedzka konstrukcja, tak samo jak Buster Magnum - ale to wszystko kosmiczne ceny za pływanie rekreacyjne :( >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Ja mam chyba specyficzny gust - nie lubię zbyt ekskluzywnie wyglądających łodzi - lubię solidne i surowe - nawet RIB-y wolę klasyczne (tuby dookoła, jckeye, kanapa, duzo bakist) a nie krzyzówki laminatu z tubami jak ZAR Podoba mi się Buster Magnum Pro i podobno jest robiony w Augustowie: http://www.buster.fi/sites/default/files/styles/galleria/public/magnumpro_driving6_4707.jpg?itok=Pwy_rSGD Jakiś pokład słoneczny i mógłbym tym pływać po GR http://www.buster.fi/en/models/buster-magnum-pro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saradog Opublikowano 2 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2017 Ogórek zastosuj "Foils" to kręgosłup mniej będzie dostawał przy falkach , pokazali to w Cannes . Na paliwie ponoć do 30% mniej . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agron77 Opublikowano 2 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2017 "Podoba mi się Buster Magnum Pro i podobno jest robiony w Augustowie:" Może te robione w Polsce są lepsze niz poprzednie które widzailem. Buster w większości łódek oszczędza bardzo na ciężarze i grubości aluminium. W Anytec masz blachy gr. 4 mm oraz 5mm w zależności od elementu /pawęż jeszcze większa gr/. W Buster masz odpowiednio 2,5 i 3 mm. taka grubość nie daje sztywności i odkształca się przy spawaniu. Uderzenie lub naprawa poszycia to też nieszczęście. Także nie można tych firm porównywać. Napewno w necie widziłem filmy z pływania Anytec 740 open. Tylko film a samo pływanie to nie to samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 2 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Października 2017 @Saradog - na płaskim robisz z łodzi wodolot. Na falach nie uwierzę jak nie przetestuję. Mówimy o morskich falach @agron77 - najbardziej mi się podoba Paragon Ranger, Potem Anytec (kurcze ten 747 CAB ale to na GR się nie sprawdzi) Moja brytfanna z Chin jest a z ALU 4mm a miejscami 6mm. Zupełnie nie pojmuję po co zabudowa tyłu jest z 6mm @Jacek przeklinał robiąc otwory na kratki wentylacyjne w tylnej bakiście. Bakistę i zabudowę mogli zrobić z cieńszego ALU u mnie. Bakista przednia jest z cieńszego. Do tej tylnej zabudowy pzykręcony jest maszt i może dlatego Anytec 750 SP też bym przytulił :D Ale chodzi za mną jakiś Parker 750 RS używany powyżej 5 lat aby go zaciągnać do Grecji i tam zostawić i już nie ciągać ciągle łodki. W sumie - duży - solidny i niestety cieżki - 2 x podwójne jockey seats - duża kanapa na 3 osoby - PL produkcja ;) Tylko Parker masowo tego nie robił i cięzko będzie znaleźć używkę w dobrym stanie i jeszcze z ławeczką z przodu konsoli Popatrzę przez zimę na używki w GR również >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Poniżej używka z GR nad która się zastanwiam AIRHULL ECO 25 S (czyli 7,5m z 300 KM) Niestety RIB-y takie jak Parker 750 RS czy powyższy AIRHULL to 300 KM koni co za tym idzie spalanie pewnie 40 l na godzinę przy ślizgu i 4 tys obr :( Więc albo coś na fale co kosztuje i używanie kosztuje albo ... unikać wiekszej fali co kosztuje mniej i nie wymaga zmiany. Za zmianą przemawia to, że corac wiecej znajomych chce do nas dołączyć w GR i 7 miejsc za konsolą robi się mile widziane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agron77 Opublikowano 3 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2017 Moja brytfanna z Chin jest a z ALU 4mm a miejscami 6mm. Zupełnie nie pojmuję po co zabudowa tyłu jest z 6mm Bakistę i zabudowę mogli zrobić z cieńszego ALU u mnie. Bakista przednia jest z cieńszego. Do tej tylnej zabudowy pzykręcony jest maszt i może dlatego Kadłub podczas montażu i spawania "zamyka się do wewnątrz".Na rufie te naprężenia( tzw. własne) są największe. Pawęż i bakista rufowa są bazą technologiczną.Utrzymują założone wymiary podstawowe i geometrię PS względem kadłuba,więc muszą być mocne. Dalej na rufie mamy od silnika,mocowanie ,przeniesienie napędu i drgania. Do tego maszt / poler cumowniczy/. Wszystko razem daje odpowiedź, czemu rufa musi być mocniejsza. Bakistę dziobową montuje/wpasowuje/ się po wyspawaniu kadłuba. Żadnych naprężen własnych, żadnych obciążeń.Chyba że usiądzie lub skoczy na nia 150 kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIKE_G Opublikowano 3 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2017 Jak chcesz Aluminiowego RIBa nie zapominaj o ojcu wszystkich RIBów czyli o Zodiacu http://zodiacmilpro.com/hurricane-ribs/ A jeśli chcesz wygody to musisz kupić amortyzowane fotele... proste http://shockwaveseats.com/ http://ullmandynamics.com/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andretoja Opublikowano 4 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2017 Jak chcesz Aluminiowego RIBa nie zapominaj o ojcu wszystkich RIBów czyli o Zodiacu http://zodiacmilpro.com/hurricane-ribs/ A jeśli chcesz wygody to musisz kupić amortyzowane fotele... proste http://shockwaveseats.com/ http://ullmandynamics.com/ Sorry ale Zodiac nie jest “ojcem” wszystkich ribow Kiedys byl nie istniejacy Avon ale dzis brak nastepcy sa tylko dobrzy producenci I slabi producenci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 4 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2017 Wy wiecie lepiej ale ja słyszałem wersję, że ZODIAC wchłonął AVON-a Wiele lat była cisza i brak RIB-ów pod marką AVON i KABUUM !!! Jest nowy AVON (ze stajni ZODIAC-a) z napędek ELEKTRYCZNYM :) http://www.marinebusinessworld.com/photos/sail-world/photos_2017_09_new/Large_Zodiac%20Avon%20Ejet02.jpg http://www.marinebusinessworld.com/n/Zodiac-Nautic-Group-and-Torqeedo-introduce-the-Avon-eJET-concept/157302?source=google.pl https://pl-pl.facebook.com/ZodiacNautic/ Podejrzewam, że takie drogie zabawki będą firmowane teraz logo AVON. Drogie bo Torquido jest drogie i chyba AVON swego czasu się cenił. Odnosnie ALU ZODIAC-a to zdaje się kolega @Gajson ma w ofercie - ale ze zdjeć mi sie nie widzi To jest łodź ALU z doklejonymi półtubami. Ja lubię klasyczne RIB-y z klasyczną tubą dookoła Dlatego taki ZAR mi się nie podoba bo to dla mnie łodka-laminat plus schowane w laminacie tuby ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.