Autor Wątek: Bark 360SD plus silnik  (Przeczytany 8195 razy)

Luty 22, 2018, 06:46:32
Odpowiedź #135
  • ****
  • Wiadomości: 254
    • Legnica
  • Akwen: Wody lokalne
Nie mogę wczytać zdjęć więc nie podpowiem od razu ale na 99% można będzie zastąpić oryginalny przycisk gaszenia takim ze zrywką. Kwestia tylko czy nowy zmieści się w tym miejscu. Przygotowanie mieszanki to prosta sprawa, kolejność dodawania składników nie ma znaczenia. Po nalaniu paliwa i oleju zakręcasz korek i kilkakrotnie wstrząsasz bańka, można zaszaleć i dołożyć ruchy półobrotowe :) Współczesne oleje to nie LUX10 do którego na stacjach CPN były specjalne mieszalniki. Po opisie Twojego silnika wnioskuję że przydadzą Ci się dwa kanistry - jeden 5 litrowy w nim przygotujesz sobie paliwo do zalewania zbiornika wewnętrznego a na dłuższe wycieczki wygodniej będzie zasilać go z linii paliwowej. 12 litrowy wystarczy z powodzeniem. Kupując go zwróć uwagą na odpowiednie przyłącze (ma być dedykowane do MERCUREGO) Gruszka z przewodem "mała" to silnik o małym zużyciu paliwa i nie ma co przesadzać. Pamiętasz ten silnik który nazwałem "szarpak" ? porównaj sobie teraz łatwość rozruchu...
Sprzęt pływający w trakcie remontu...

Luty 22, 2018, 12:34:04
Odpowiedź #136
  • **
  • Wiadomości: 88
  • Sternik Motorowodny
    • Poznań
  • Akwen: Warta
otwieram nowy temat....w dziale silniki

Luty 23, 2018, 21:46:55
Odpowiedź #137
  • *****
  • Wiadomości: 2958
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Pan ze Szkocji zasuwa podobnym pontonikiem z silnikiem 6 KM po okolicznych wysepkach
Jego kolega Honwave 3,8 z 20KM

https://www.youtube.com/watch?v=8k7BsG9uWkY
https://www.youtube.com/watch?v=nJ7idadP-aU
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Maj 12, 2018, 11:33:41
Odpowiedź #138
  • ****
  • Wiadomości: 257
    • Wejherowo
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Ten silnik wygląda identycznie jak Tohatsu 5KM :-)
Upewnij się: jak ma sruby metryczne czyli pod zwykłe klucze to na bank.
Ale to zaleta.

Będzie pasowała zrywka uniwersalna z Jula.

Dorabianie mieszanki: kup w aptece strzykawkę 100 ml.
Wywal tłok; obetnij końcówkę na jak największą dziurę.
I - "setka na 5 l" :-)
20 ml na każdy litr. :-)
Najprosciej jak się da.
Jak wiesz ile wlewasz paliwa - lejesz najpierw omierzony olej. Jak odwrotnie - dolewasz ile trzeba oleju.
Sam się wymiesza.

Tam nie ma klina coby się mógł zerwać.... nic nie kombinuj.
Ta zawleczka zabezpiecza nakrętkę mocującą srubę na wieloklinie.
Jakiej "zaslepki" ci brakuje na srubie?...
Chyba nie chcesz zaslepić wydechu przez srubę?! :-)



jestem wielkiego ducha.... i małej mocy :-)

Sierpień 31, 2018, 12:42:22
Odpowiedź #139
  • Sternik Motorowodny
  • ****
  • Wiadomości: 367
    • Gierałtowice
    • Cholwacja online
  • Akwen: Adriatyk
Prościej będzie choć raz zainwestować w olej w takim opakowaniu  ;)


Honwave T40AE + Honda BF20 + Tohatsu 2,5 ;-)