Autor Wątek: BAYAMO HERON 7.6 - czapki z głow RIB z ALU wygląda jak laminat  (Przeczytany 246 razy)

Październik 29, 2018, 12:20:12
  • *****
  • Wiadomości: 2958
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Nawet nie wiem czy mi się ten RIB podoba.
Ale jestem pod wielkim wrażeniem jakości roboty - kunsztu wytworzenia tej jednostki z ALU.

https://www.youtube.com/watch?v=30p7JPsds2k

Dowiedzialem się od producenta, ze to wszystko jest z  ALU.
Nie widziałem na żywo - tylko film i zdjęcia - ale to co widać to "czapki z głow"

Nie widać łączeń, spawów, pokryte jakąś emalią - wygląda jak laminat.
Ponoć jest to próba zmierzenia się z ew. zakazem łodek z plyestru jako nie recyclingowanych.

Nawet szwedzkie czy Norweskie łodzie z ALU wyglądają jednak jak z ALU.
Ta praktycznie nie. Podejrzewam, że jest pracochlonna przez to.
Podejrzewam spawy od strony niewidocznej, itp.
Niestety cena kosmos 50 tys EUR + VAT za RIB-a 8m aczkolwiek nie wiem czy to nie jest cena podobna do innych RIB-ów tej wielkosci.






Włosi aż za bardzo zwracają uwagę na piękno (nie wiem jak z własnościami nautycznymi tej jednostki) ale jestem pod wielkim wrażeniem jakości wykonania. @Mike stwierdzil, ze przecież auta są z ALU i też są gładkie. Ale łodi raczej nie były no i ta łodka to grubość ALU od 4mm do 15mm
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Październik 29, 2018, 15:04:37
Odpowiedź #1
  • Kapitan Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 738
    • Moje królestwo
  • Akwen: Bałtyk
Ogórek to żadna tajemnica że to tak wygląda , szpachla , szpachla i lakier , spawanie też jest istotne bo to jednak nie takie proste przy alu . 
Pozdrawiam Krzysztof B
www.el-marine.com
www.em-trak.pl

Październik 29, 2018, 17:35:57
Odpowiedź #2
  • *****
  • Wiadomości: 2958
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
A ta szpachla nie odpadnie ;) :D

Może i szlifowanie, może i inna obróbka, ale jaki ładny efekt.

Sliskie dno w sumie się przydaje. Sam doswiadczylem jak po 3 tyg wzrosło spalanie z 2 km na l na 1.6 km na 1 l i okazało się potrzebne szorowanie dna Scotch Brite gąbką i znowu spalanie wróciło do normy.

Tylko do dna to bym się bał przyrysować tak piekne dno ;)
Ciekawe jak bardzo trwała jest ta powłoka.

W sumie żaglówki, które serwisujesz z ALU nie są chyba niczym powlekane ?
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Październik 29, 2018, 19:46:42
Odpowiedź #3
  • Kapitan Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 738
    • Moje królestwo
  • Akwen: Bałtyk
Aby otrzymać idealną powierzchnię na aluminiowym lub stalowym kadłubie wypełnienie szpachlówką jest niezbędna i na pewno jak jest zrobiona według zalecanej technologi nie odpadnie .
Obsługuję i nie tylko , jachty aluminiowe żaglowe jak i całkiem spore motorowe , część jednostek jest malowana w całości i wygląda jak plasticzne  ;) cacuszka   :)
Wszystkie w 100% mają malowaną część podwodną aby nie obrastały zielskiem i mięczakami oraz co bardzo istotne jak sam zauważyłeś aby nie było start na paliwie co przy milach idących w tysiące przenosi się na setki litrów straty na przepałach .
Poniżej fotka jednostki w której kadłub jest stalowy a nadbudówka aluminiowa i wygląda nawet kiedy dotykamy jak laminatowy .

   
« Ostatnia zmiana: Październik 29, 2018, 19:58:13 wysłana przez saradog »
Pozdrawiam Krzysztof B
www.el-marine.com
www.em-trak.pl