Skocz do zawartości

BAYAMO HERON 7.6 - czapki z głow RIB z ALU wygląda jak laminat


ogorek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nawet nie wiem czy mi się ten RIB podoba.

Ale jestem pod wielkim wrażeniem jakości roboty - kunsztu wytworzenia tej jednostki z ALU.

 

 

Dowiedzialem się od producenta, ze to wszystko jest z  ALU.

Nie widziałem na żywo - tylko film i zdjęcia - ale to co widać to "czapki z głow"

 

Nie widać łączeń, spawów, pokryte jakąś emalią - wygląda jak laminat.

Ponoć jest to próba zmierzenia się z ew. zakazem łodek z plyestru jako nie recyclingowanych.

 

Nawet szwedzkie czy Norweskie łodzie z ALU wyglądają jednak jak z ALU.

Ta praktycznie nie. Podejrzewam, że jest pracochlonna przez to.

Podejrzewam spawy od strony niewidocznej, itp.

Niestety cena kosmos 50 tys EUR + VAT za RIB-a 8m aczkolwiek nie wiem czy to nie jest cena podobna do innych RIB-ów tej wielkosci.

 

http://bayamo.it/wp-content/uploads/2018/06/bayamo-sea-identity-heron-7_6-gallery-premium-2.jpg

http://www.akesdesign.it/black-green2_small.jpg

http://www.akesdesign.it/28870846_1559110037520524_1710244167137631455_n.png

http://www.akesdesign.it/FullSizeRender%204.jpg

 

Włosi aż za bardzo zwracają uwagę na piękno (nie wiem jak z własnościami nautycznymi tej jednostki) ale jestem pod wielkim wrażeniem jakości wykonania. @Mike stwierdzil, ze przecież auta są z ALU i też są gładkie. Ale łodi raczej nie były no i ta łodka to grubość ALU od 4mm do 15mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ta szpachla nie odpadnie ;) :D

 

Może i szlifowanie, może i inna obróbka, ale jaki ładny efekt.

 

Sliskie dno w sumie się przydaje. Sam doswiadczylem jak po 3 tyg wzrosło spalanie z 2 km na l na 1.6 km na 1 l i okazało się potrzebne szorowanie dna Scotch Brite gąbką i znowu spalanie wróciło do normy.

 

Tylko do dna to bym się bał przyrysować tak piekne dno ;)

Ciekawe jak bardzo trwała jest ta powłoka.

 

W sumie żaglówki, które serwisujesz z ALU nie są chyba niczym powlekane ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby otrzymać idealną powierzchnię na aluminiowym lub stalowym kadłubie wypełnienie szpachlówką jest niezbędna i na pewno jak jest zrobiona według zalecanej technologi nie odpadnie .

Obsługuję i nie tylko , jachty aluminiowe żaglowe jak i całkiem spore motorowe , część jednostek jest malowana w całości i wygląda jak plasticzne  ;) cacuszka  :)

Wszystkie w 100% mają malowaną część podwodną aby nie obrastały zielskiem i mięczakami oraz co bardzo istotne jak sam zauważyłeś aby nie było start na paliwie co przy milach idących w tysiące przenosi się na setki litrów straty na przepałach .

Poniżej fotka jednostki w której kadłub jest stalowy a nadbudówka aluminiowa i wygląda nawet kiedy dotykamy jak laminatowy .

 

 

1.jpg.c95c9ef2de18c7d6e4fb3a889621f0cb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...