ogorek Opublikowano 29 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2018 Nawet nie wiem czy mi się ten RIB podoba. Ale jestem pod wielkim wrażeniem jakości roboty - kunsztu wytworzenia tej jednostki z ALU. Dowiedzialem się od producenta, ze to wszystko jest z ALU. Nie widziałem na żywo - tylko film i zdjęcia - ale to co widać to "czapki z głow" Nie widać łączeń, spawów, pokryte jakąś emalią - wygląda jak laminat. Ponoć jest to próba zmierzenia się z ew. zakazem łodek z plyestru jako nie recyclingowanych. Nawet szwedzkie czy Norweskie łodzie z ALU wyglądają jednak jak z ALU. Ta praktycznie nie. Podejrzewam, że jest pracochlonna przez to. Podejrzewam spawy od strony niewidocznej, itp. Niestety cena kosmos 50 tys EUR + VAT za RIB-a 8m aczkolwiek nie wiem czy to nie jest cena podobna do innych RIB-ów tej wielkosci. http://bayamo.it/wp-content/uploads/2018/06/bayamo-sea-identity-heron-7_6-gallery-premium-2.jpg http://www.akesdesign.it/black-green2_small.jpg http://www.akesdesign.it/28870846_1559110037520524_1710244167137631455_n.png http://www.akesdesign.it/FullSizeRender%204.jpg Włosi aż za bardzo zwracają uwagę na piękno (nie wiem jak z własnościami nautycznymi tej jednostki) ale jestem pod wielkim wrażeniem jakości wykonania. @Mike stwierdzil, ze przecież auta są z ALU i też są gładkie. Ale łodi raczej nie były no i ta łodka to grubość ALU od 4mm do 15mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saradog Opublikowano 29 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2018 Ogórek to żadna tajemnica że to tak wygląda , szpachla , szpachla i lakier , spawanie też jest istotne bo to jednak nie takie proste przy alu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 29 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2018 A ta szpachla nie odpadnie ;) :D Może i szlifowanie, może i inna obróbka, ale jaki ładny efekt. Sliskie dno w sumie się przydaje. Sam doswiadczylem jak po 3 tyg wzrosło spalanie z 2 km na l na 1.6 km na 1 l i okazało się potrzebne szorowanie dna Scotch Brite gąbką i znowu spalanie wróciło do normy. Tylko do dna to bym się bał przyrysować tak piekne dno ;) Ciekawe jak bardzo trwała jest ta powłoka. W sumie żaglówki, które serwisujesz z ALU nie są chyba niczym powlekane ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saradog Opublikowano 29 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2018 Aby otrzymać idealną powierzchnię na aluminiowym lub stalowym kadłubie wypełnienie szpachlówką jest niezbędna i na pewno jak jest zrobiona według zalecanej technologi nie odpadnie . Obsługuję i nie tylko , jachty aluminiowe żaglowe jak i całkiem spore motorowe , część jednostek jest malowana w całości i wygląda jak plasticzne ;) cacuszka :) Wszystkie w 100% mają malowaną część podwodną aby nie obrastały zielskiem i mięczakami oraz co bardzo istotne jak sam zauważyłeś aby nie było start na paliwie co przy milach idących w tysiące przenosi się na setki litrów straty na przepałach . Poniżej fotka jednostki w której kadłub jest stalowy a nadbudówka aluminiowa i wygląda nawet kiedy dotykamy jak laminatowy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.