Skocz do zawartości

Bush czy storm


frytek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jestem świeżo upieczonym właścicielem licencji motorowodnej, i tu pojawia się pytanie odnośnie wyboru łodzi :

Czy warto inwestować prawie 8 tysięcy na busha 470, czy lepiej kupić za te pieniądze storma/barka/kolibri o długości 4,5 metra. Czy ponton łotewskiej firmy naprawdę jest tak dobry?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No żesz ........ To za co teraz te "licencje" dają ???

Wiem!!! Za pieniądze  :D :D :D :D :D :D

@frytek, a nic nie mówili na tym kursie na "licencję" o takich

prostych zależnościach dotyczących wyciągania prędkości

jak wielkość jednostki jej waga i moc silnika (motoru)??????

Jakiej odpowiedzi oczekujesz, co?

Ej "licencjaci" kuźwa >:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie prędkości da się wyciągnąć?

 

No ale to od silnika i obciazenia zalezy. http://www.pontony.net.pl/bush.php

 

Max silnik do F-470 to az 40KM. Ponton wazy sporo bo 116 kg silnik (np Merkury) podobnie.

Pewnie z jednym duzym facetem bedzie latac 40 km/h - ale poczekaj az giees odpowie

 

Tylko jaki sens zestawu ważącego 250 kg ?????

Raczej przyczepka chyba ?

 

Dla mnie ponton ma sens jak wrzucisz go sam do bagażnika i sam włożysz silnik.

 

Ja miałem HONWAVE 3,8m (waga pontonu 50 kg) z HONDA BF20 też waga coś koło 50 kg i ledwo wyjmowałem silnik.

Ale był to zestaw przenośny do wrzucenia do bagażnika i wtedy ponton dla mnie ma sens.

 

Jakbys mial ten ponton 470 wozić na przyczepce to nie lepiej jakiś laminat + silnik ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ujeżdżałem busha'a 470 przez ładnych kilka lat przy obsłudze regat.

Jakość super pomimo czarnych tub nic się nie rozklejało. Ponad 10 letni ponton, eksploatowany ,,przemysłowo" ( boje , kotwice, balasty) dalej ma się dobrze.

Dostał ksywę latający naleśnik. Przy silniku Tohatsu F30 bezproblemowo się ,,ślizgał" pod każdym ładunkiem.

Ale za mocno nadymany chciał koniecznie latać jeżeli nie miałem balastu. Znowu gdy przy dużym zafalowaniu trzeba było go ,,zmiękczyć" to się potrafił zwijać pomimo sztywnej podłogi.

 

1. Przedłużka do rumpla niezbędna

2. Nie przesadzać z mocą silnika ( te 30HP było aż nadto)

3. Najlepiej pływać z balastem na śródokręciu.

Schowek01.jpg.b50867550f4ff9e601162c81667e119e.jpg

Schowek02.thumb.jpg.6390edf686cef9e006072c76d7c99088.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie prędkości da się wyciągnąć?

 

No ale to od silnika i obciazenia zalezy. http://www.pontony.net.pl/bush.php

 

Max silnik do F-470 to az 40KM. Ponton wazy sporo bo 116 kg silnik (np Merkury) podobnie.

Pewnie z jednym duzym facetem bedzie latac 40 km/h - ale poczekaj az giees odpowie

 

Tylko jaki sens zestawu ważącego 250 kg ?????

Raczej przyczepka chyba ?

 

Dla mnie ponton ma sens jak wrzucisz go sam do bagażnika i sam włożysz silnik.

 

Ja miałem HONWAVE 3,8m (waga pontonu 50 kg) z HONDA BF20 też waga coś koło 50 kg i ledwo wyjmowałem silnik.

Ale był to zestaw przenośny do wrzucenia do bagażnika i wtedy ponton dla mnie ma sens.

 

Jakbys mial ten ponton 470 wozić na przyczepce to nie lepiej jakiś laminat + silnik ??

 

Ponton ma też inne zalety.Jest bardziej stabilny i dlatego na fali jest bezpieczniejszy od tej samej długości łodzi.

Jest niezatapialny czego nie można powiedzieć o laminatach.

Ma oczywiście też swoje wady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy chodzi o najtańszy ?

 

Moja rada była do kolegi @pasztet, że zamiast wstawiać silnik z długą kolumną do pawęży przystosowanej do krótkiej kolumny lepiej od razu kupić ponton z pawężą do kolumny L i podałem jako przykłąd Brig-a

 

Jak chce tańszy to niech poszuka tańszy ale do pawęży L.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepsze są pontony z Hypalonu Achillesa (Japońska firma produkująca ich odmianę hypalonu CSM)

 

http://www.achillesboats.com/boatmodels/commercial/sg_commercial/

 

W Grecji widziałem 20 letnie pontony achillesa w ciągłym użyciu bez łaty.

Odporne na wylane paliwo, smar, UV.

 

http://www.achillesboats.com/images/_studio_files/ach_17_sg140SV_lg.jpg

 

Namiary na importera z Holandii

diana@achilles-wendt.com

http://www.achilles-wendt.com

 

Natomiast przy rozważaniach typu Kolibri lub Storm brałbym pod uwagę

1. Grubość materiału (wspomniany wcześniej Bush to bodajze gramatura 1600, 1200 to raczej minimum)

2. Aby był na długą stopę (jak załączany wcześniej link do Achillesa 4,3 m na 50 KM długa stopa, lub Brig) skoro zamierzasz kupić silnik z długą stopą.

 

Na forum CRO.pl pytałes się o ponton z manetką

Najfajniejszy (widziałem w CRO i w GR -> Niemcy takimi pływają to Zodiac Futura)

foto4

 

Ale koszt takiego pontonu to 18 tys PLN a kolega idzie po taniości.

 

Znajdź na FB "Horn Boats" lub w ogłoszeniach na forum.

Oni robili takie pseudo RIB-y z chińskich pontonów dla jakiegoś importera.

Może jeszcze mają jakieś lub namiar lub podejmą się i wskażą ponton.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...