Skocz do zawartości

Chyba nowe projekty RIBCRAFT leisure 600S i 650S


ogorek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Na forum RIB.net mocno promowali zawsze RIBCRAFT-y.

 

Za solidność i dzielność. Na moje potrzeby:

 

1. Za cieżkie już od 5.4m

2. Layout taki PRO - nie leisure (jaki ja potrzebuję)

 

Z kolei łódki z kategorii leisure były tylko wielkie. A tu dziś proszę

 

kt6aoh.jpg

 

http://www.ribcraft.co.uk/ribcraft-600s-leisure/

 

Dokładnie to co szukałem:

 

1. 4 Jockey seats

2. Tylna ławka dla 3-ech osób

 

Wszystko zależy od masy. RIBCRACT-y produkowali zawsze bardzo ciężkie a tu podana masa 400 kg (pewnie pustej skorupy)

Generalnie poczekam z ustaleniem parmetrów na konta z RIBCRAFT-a

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się nie znam ale co ma waga całości łódki do wyporności jej "pupy" :)

 

Tuby, komory, szerokośc, ...

 

Ja obstawiam, że 400 to masa samego kadłuba, z całą resztą pewnie 700 + silnik i płynu = 900-1000

 

Zresztą analogiczne masy ma bliźniaczy RIBEYE A600

 

https://ribeye.co.uk/models/a-600

 

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

 

Moja aktualna łodka ma 800-900 kg w pełnym rynsztunki i zatankowana, gdzie silnik waży prawie 200 kg

I wszyscy siedzimy z tyłu ... Gdyby była wykonana z Carbonu ważyłaby 20-25% mniej (może) ale wyporność miałaby podobną. Nawet bardziej można by ją obciążać bo jej masa wlasna mniejsza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i się nie znam na ribach(a raczej na pewno), ale wyporność tyłu jest już na oko dużo mniejsza niż dziobu, ten szmel co doliczasz to idzie na minus wyporności a nie na plus, ale i tak nie biorę go pod uwagę. Więc łódkę o wadze 450kg obciążymy 500kilogramami na samym tyle, jakoś mi to dziwnie wygląda, nawet biorąc pod uwagę dużą wyporność ribów.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak ?? Wypornośc tyłu jest dużo większa niż dziobu.

 

Tył ma szerokość 1,5m i jest zanużony na 0,5m czyli mamy trojkąt zanurzony z tyłu a*h/2 => 0,4m3 (przyjąłem, że tył od rufy to 1m a pewnie mogłem 2m przyjac

 

Do tego tuby z tyłu są zanurzone do połowy co przy średnicy 0,5m daje Pi*r2*2tuby*1,5m_w_wodzie (tuby wystają prawie 0,5 za pawęż):

0,25*0,25*3,14*2*1,5 = 0,6m3

 

Łódka ma wyporność 1400kg z czego podejrzewam, że 1000-1100 na tyle własnie ...

 

Zobacz, że objetość zanurzona w wodzie częsci dziobowej to malutka część w porównaniu do tyłu z tubami.

A tylko tylna część tub jest zanurzona w spoczynku.

 

Nie znam się na budowie łodek no ale wyporność to chyba objętość w wodzie ....

 

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

 

Tak łopatologicznie to objętość cześci dziobowej jest wielokrotnie mniejsza niż rufowej

A objętość zanurzeniowa (czyli objętość tego co jest poniżej linii wody) to wogóle bez porównania

W większości RIB-ów wszyscy siedzą od konsoli wstecz przecież ... czyli na tyle plus silnik

Mialem już 500 kg osób plus bagaze w bakiscie rufowej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) ale waga coś nierealna, silnik 150koni będzie ważył więcej niż połowę tego, z trzema osobami z tyłu zatopiło by rufę  :-)

pzdr

@pawel_wawa ma sluszna racje.

::) Czyżby Archimedes się mylił i przez ponad 2 tysiąclecia aż do teraz nikt na to nie wpadł? ::)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) ale waga coś nierealna, silnik 150koni będzie ważył więcej niż połowę tego, z trzema osobami z tyłu zatopiło by rufę  :-)

pzdr

@pawel_wawa ma sluszna racje.

::) Czyżby Archimedes się mylił i przez ponad 2 tysiąclecia aż do teraz nikt na to nie wpadł? ::)

 

Mowi sie " co ma piernik do wiatraka"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@boboo chodziło o to, ze to ile kg utrzyma łódka nie zalezy od jej masy a od objętości.

 

Łodka o tym samym kształcie ale innej masie wytrzyma tyle samo kg pełnego obciązenia a nawet ciut więcej jak jej własna masa jest mniejsza.

 

Siła wyporu zależy od objętości.

Aby zanuzyc beczkę 1m3 w wodzie trzeba uzyc zdaje się 1t

Beczka moze byc z grubego metalu lub z plastiku - i tak trzeba użyc 1t (w sumie z jej masą) aby wepchnąć pod wodę

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dajcie spokój bo zabrniecie...

Archimedes ze swoją eureką miał na myśli wagę zanurzonego ciała. Czyli ciało waży tyle ile ciężar wypartej wody.

Pomyliło się to trochę z ciężarem właściwym ciał. A jak się oblicza ciężar właściwy? Ciężar podzielony przez objętość. Bryły zamknięte, szczelne i puste w środku mogą mieć różny ciężar w zależności co jest wypełniaczem tegoż środka bryły.

Im niższy ciężar właściwy tym większa wyporność. to tak w skrócie, w ramach powtórki z siódmej klasy podstawówki  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale przecież w ribach wyporność jest wspierana przez tuby(oczywiście dopiero przy max obciążeniu), nie powiesz mi, że to takie dookólne odbijacze są ;-), ale faktycznie, wystawanie tub poza pawęż, do tego jak zauważyłeś mocniej niż przód zanurzonych czyli wspieranych przez powietrze koryguje nieco mój ogląd.

Piszesz "Aby zanurzyć beczkę 1m3 w wodzie trzeba użyć zdaje się 1t" ale nikt nie chce przecież pływać z zanurzonymi tubami a właśnie takie rycie tyłu podpowiadała mi wyobraźnia, szczególnie, że na przodzie tylko małe siedzonko jest.

Mimo wszystko uważam, że jak skorygujemy masę własną na 600kg to zacznie to wyglądać realnie i tego się trzymajmy :-)

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najważniejsze, ze nikt nikogo nie wyzywa :D Da się  ?

 

Tak, u mnie tuby wystają dobre pół metra za pawęż i około ich metr bieżący (patrząc od końca) jest do połowy (prawie) w wodzie w spoczynku.

 

Pewnie one dają to, że mam na tabliczce 12 osób (brane z możliwego załadunku w kg) co jest fizycznie niemożliwe aby tyle ludzi zmieścić ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o zatopienie przy tak lekkiej wadze.

A gdyby ten RIB był cięższy przy tych samych wymiarach, to byłoby lepiej?

 

Silnik w moim pontonie waży prawie tyle samo, co ponton (80 + 75 kg)

Przy samej rufie mam 2 x 25 litrów paliwa + akumulator.

Sam (110 kg) też leżę raczej z tyłu.

I nie mam wrażenia zatapiania rufy.

 

Taki RIB to ma na "dzień-dobry" około 3-4m² styku z wodą.

Co oznacza mniej-więcej 30-40 kg na 1 cm zanurzenia.

Ale im głębiej tym szerzej (forma "V") - czyli na 1 cm trzeba coraz więcej ciężaru.

I jeśli przykładowo owe 40 kg wepchnie łódkę o 1 cm w wodę, to 80 kg wepchnie tę łódkę już tylko 1,7 cm.

(to takie przykładowe liczby)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Tak, u mnie tuby wystają dobre pół metra za pawęż i około ich metr bieżący (patrząc od końca) jest do połowy (prawie) w wodzie w spoczynku." - i to jest wyjaśnienie dlaczego rib może mieć tak nierówno na długości rozłożoną masę! Już się nie czepiam i niech pozostanie to tutaj dla innych drążycieli bo Archimedesa nie ma co w to mieszać :-)

 

Właśnie miałem spytać dlaczego tam dają 12 osób kiedy to przeczy zasadom bezpieczeństwa. Powinno być 9 osób plus ileś tam ładunku, chyba, że tuby są traktowane jako siedziska.

Jak wybierałem swoją łódkę imponowało mi, że inne w tej klasie długości i wyporności mają w homologacji 5 osób a ja mogę wozić 6(chociaż wcale mi to niepotrzebne). Tłumaczyłem sobie to tym, że łódka open ma dużo przestrzeni do bezpiecznego przebywania tulu osób a kabinówki tej wielkości mają minimalistyczne kokpity bo waga przecież jest podobna.

Może chodzi o to, że w ribie można wymontować te ławki i zamontować siedziska dla większej ilości pasażerów?

 

pzdr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie

 

przy bardzo dobrym ribie w spoczynku na wodzie tuby nie powinny dotykac  / spoczywac na powierzchni wody. Tuby nie sa do zwiekszenia plywalnosci riba

 

No to już nie wiem, przecież taki rib bez tub to maleńka łódeczka! prędzej zgodziłbym się, że w ślizgu nie powinny dotykać. @górek wcale nie ma cięższego silnika niż zaleca producent a tuby sporo zanurzone.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie

 

przy bardzo dobrym ribie w spoczynku na wodzie tuby nie powinny dotykac  / spoczywac na powierzchni wody. Tuby nie sa do zwiekszenia plywalnosci riba

 

No to już nie wiem, przecież taki rib bez tub to maleńka łódeczka! prędzej zgodziłbym się, że w ślizgu nie powinny dotykać. @górek wcale nie ma cięższego silnika niż zaleca producent a tuby sporo zanurzone.

 

pzdr

 

dlatego napisalem ze przy bardzo dobrym ribie. Moj poprzedni z jednym silnikiem diesel mial tube nad woda przy spoczynku  natomiast obecny ma dwa silniki i tuby lekko siedza na wodzie podczas spoczynku . Jest to temat na ktory moza dlugo a dlugo dyskutowac. Sa rozne szkoly jedni sa za a drudzy przeciw. Najwazniejsze zeby w slizgu tuby byly nad woda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, że RIB-y większe jak 6,5 często mają tuby nad lub lekko dotykają.

 

Ale mniejsze często mają tuby w wodzie w spoczynku

 

http://c8.alamy.com/comp/C5GYYR/harbour-harbor-master-harbourmaster-harbormaster-ribcraft-rib-outboard-C5GYYR.jpg

 

I chyba te z bardziej płaskim dnem (takie sprzedawane w Niemczech na śródlądzie - zapomniałem nazwy)

 

Przy mojej lubię to ze względu na stabilność na postoju i jak rodzina skacze z jednej tuby jednoczesnie ...

 

Takiej ksiażce od RIB-ach (the complete RIB guide) są opisane różne mocowania tub i kształtów dna

51p9y33GfUL._SX341_BO1,204,203,200_.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ogorek

 

zgadza sie ze male zawsze maja tuby w wodzie . Natomiast wieksze nie powinny miec i to wszystko zalezy od konstrukcji kadluba

 

dla przykladu wklejam dwa zdjecia tego samego 9 mtr ribs seasafari, 2 x 250 Verado , 2 x 8 osobowe tratwy kazda po 75kg, 12 osob

 

drugie zdjecie tylko bez pasazerow

 

Na pierwszym zdjeciu ten na dziobiew w czarnej czapce to ja  :). Zdjecie zrobione w Poole. Ten rib dzisiaj pracuje na Bahama. Zabiera turystow do wyspy plywajacych swin

 

Rib na obu zdjeciach stoi tak samo na wodzie czyli bardzo dobrze

 

http://upload.secondsun.pl/img/1514991340seasafari_080_(large).jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/1514991377seasafari_131_(large).jpg

 

 

Mam tez ten podrecznik. Jest super i moj jest nawet z podpisem autora  :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracajac do tytułu wątku, rozmawiałem dziś z RIBCRAFT-em i już wiem wiecej:

 

It's actually a new project and a smaller version of the 750s idea. We've used an existing hull with lighter newer materials and internal moulding

 

Czyli to jest "protoplasta" http://www.ribcraft.co.uk/ribcraft-750-leisure/

A to są te nowe klony, które mają byc dużo lżejsze w nowych technologiac (cokolwiek to znaczy) wykonane:

 

Ribcraft 600S - Ribcraft RIBS , Rigid Inflatable Boats - Yeovil, Somerset, UK

 

Ribcraft 650S - Ribcraft RIBS , Rigid Inflatable Boats - Yeovil, Somerset, UK

 

http://www.ribcraft.co.uk/wp-content/uploads/2017/10/650-sport.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...