Skocz do zawartości

Czy to technologia z F!?


DoktorJT
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zawsze zastanawiałem się skąd niektóre ceny się biorą, wiadomo z popytu, ale miałem nadzieję, że chyba są jakieś granice, ok są towary luksusowe luksusowe marki, ale odstępstwem od tego są riby, niby co powoduje, ze ponton ze sztywnym dnem, czy motorówka z odbijaczami, aż tyle kosztuje?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluje !!!

 

 

Powiniennem to napisać w wątku @DoktorJT ale ... faktycznie nowe łódki to kosmos cenowy. Cennikowo ten silnik w PL to 45 tys (piszę z pamięci). BRIG Navigator 570 to 11 tys EUR cennikowo cirka 47 tys. To mamy już 92 tys PLN. DO tego przyczepka ....

 

No i właśnie - prócz eskapandera, który bez prolemu oferuje dowolne DMC nikt inny nie chce go zmieniać.

Ja potrzebuję DMC 950 i przy wadze przyczepki 300 kg BRIG z wyposażeniem fizycznie przekoczy tę wartosć (bez paliwa)

 

SPORTIS S-5600 (też pisze z pamięci) taka łodka rodzinna, elegancka, żadnych łączeń wszystko z jednej formy, MADE IN POLAND, HYPALON super wypasiona 62 tys + VAT -> sama łodka.

 

Gdybym nie miał problemu z DMC brałbym BRIGA lub tego SPORTISA.

Ten HIHGFIELD w komplecie z przyczepką to 19 500 cennikowo (funtów) a bez przyczepki to 18 500.

 

Przyczepka będzie miała tyle ile potrzebuję czyli 950 kg. Łódka z paliwem, silnikiem, osprzętem 650 kg bo to aluminium.

Z przyczepką 870 kg -> czyli z zapasem ...

 

No i ja dałem przed targami zaliczkę aby zaklepać demo. Za demo ponad 20% mniej.

Myślę, że jeszcze na tym sporo zarabiają bo pewnie demo na targi sponsoruje po częsci producent.

 

Generalnie za RIB-a nowego w PL silnikiem nowym HONDA BF100 trzeba dać od 90 do 120 tys nawet (w przypadku Sportisa)

@DoktorJT ma rację, że to mocno przesadzona kwota ...

 

Nie mam pojęcia czy będę zadowolony - kadłub ALU. Jeszcze mogę się wycofać bo jest dużo chętnych - na targach oferowali 10% zniżki od cennika każdemu.

 

Dłuość 5.4m, duża bakista pod tynym siedzeniem, bakista w konsoli, bakisty w jockey-ach, dwie bakisty dziobowe (jedna na kotwicę, druga na bagaże). Łódka dużo lżejsza od GRP (laminatu). 4mm ALU, 6mm ALU na bak.

 

Najpierw wersja 590 (5.9m) była tak ładnie wyposażona ale potem zrobili taką samą aranżację w wersji 540.

 

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

 

Wracając do pytania -> żadnych dodatkowych akcyz i podatków w PL ??

 

Przeniosłem tutaj, bo zawsze to jakaś odpowiedź i może rozkręci dyskusje,

Piszesz o nowym, koło mnie stoi 29" Goldfish, 109 k ero za używany, ile nowy nawet nie wiem, ten ma 6 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie chodzi o technologie....

Chociaż w niektórych jednostkach mamy kevlar, aramid i inne wynalazki

 

Pomyśl sobie ile kosztuje zaprojektowanie łodzi

Zbudowanie modelu potem formy

Nie mówie tu o kilkunastu czy kilkudziesięciu tysiącach na materiały a o setkach roboczogodzin

włożonych w projekt, budowe, reklame, testy itd.

 

Łódź to nie jest VW Golf którego sprzedaje się dziesiątki tysięcy sztuk.

To jest jednostkowa produkcja.

Właściciel stoczni musi zwrócić sobie zainwestowane środki i coś na tym zarobić

 

Potem idziemy do produkcji łodzi dla klienta

Znowu... nie jest to taśma montażowa. Każda łódź jest robiona indwyidualnie przez ludzkie rączki

A im lepszy produkt tym lepsze i droższe rączki.

 

Można na forme położyć alkohol ( nie pamiętam nazwy alkoholu ) jako rozdzielacz albo nawoskować ją ręcznie 5 razy

Położenie żelkotu natryskowo jest szybsze i tańsze od kładzenia ręcznego - ale czy jest lepsze?

Można konstrukcje łodzi zrobić natryskowo z sieczki szklanej albo wyłożyć ręcznie tkaniny wielokierunkowe.

Oczywiście jest infuzja którą robi się szybko ale znowu jest to inwestycja w technologię, pompy itd

Można nawalić kiepskich tkanin kilkanaście milimetrów grubości albo zrobić ręcznie rdzeń z balteku albo pianki

A żeby zrobić to dobrze musisz spędzić wiele godzin przy klejeniu tego cholerstwa żeby konstrukcja była taka jaka ma być

i żeby klej wszedł w każdy rowek pomiędzy kostki rdzenia

 

Tapicerka jest szyta jednostkowo dla 10 czy 20 łodzi a nie dla kilku tysięcy samochodów

Wykończenie, okablowanie, pierdoły... to wszystko zajmuje godziny a co za tym idzie pieniądze

Należy pamiętać że przychodzi klient i wybiera takie albo inne wyposażenie

Masz większy wybór niż w samochodzie więc nie istnieje coś takiego jak gotowa wiązka kabli

Wszystko znowy trzeba zrobić ręcznie

 

Kupujesz łódź od jakiegoś pseudoszkutnika i za 3 lata jest zgniła i do remontu

Kupujesz wyżej wspomnianego Goldfisha i pływasz nim całe życie a potem oddajesz wnukowi :-)

Sam kiedyś marzyłem o Goldfishu 36

Z dwoma silnikami Yanmara i pełnym wyposażeniem to kwota w okolicach 2 milionów złotych !!!

 

Takie życie... Mam nadzieje, że pomogłem

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojego rozeznania odnośnie RIB-a > 5m z silnikiem HONDA BF 100 wynika:

 

1. Sportis S-5600 (coś koło 120 tys)

2. BRIG NAIGATOR 570 - coś koło 100 tys

3. HIGHFIELD OM540 - poniżej 100 tys.

 

Odzwierciedla to też koszty robocizny. Bo w PL > Ukraina > Chiny

Piszą, że HIGHFIELD ma rodowód z Australii ale ponieważ to będzie masówka promowana przez HONDĘ to jestem pewien, że na tabliczce będzie MADE IN CHINA.

 

Gdyby HONDA PL oferowała HIGHFIELDY to może byłyby tańsze ...

 

Reasumując Darku -> siła nabywcza. Na forum RIB.NET doradzano mi PARKERA 6.30 z PL jako super łódkę ale tu silniki > 140 KM i DMC poza moim zakresem - o cenę bałem się zapytać ale w UK uważany za SUPER RIB-a), ew RIBEYE roiony całkowicie w UK) ale to są drogie i piękne łódki. Naprawdę wygląd, rozplanowanie takiego A500 -> bajka

 

http://www.ribeye.co.uk/files/a500_standard_flexiteek.jpg

 

I tu widać jakość, wykonanie rodem z UK i DMC 1220 kg :( (poza moim zakresem)

 

HIGHFIELD to jest taka "daleka Azja" i "masówka" -> ale HONWAVE też a jestem z niego zadowolony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to wszystko słyszałem, ale jestem armatorem już 6 jachtu, znam ceny i rynek, gdzieś tutaj pisałem, w temacie Acitiv, ze rozumiem ceny motorowców z wielkimi elektrowniami pod pokładem, ale rib? ani to zaawansowany kadłub, nawet jak ma kevlar i inne nowoczesne materiały, to przy jego wielkości to tyle co kot napłakał, BMW M, czy Adis S, ma go więcej, i do tego kupę innej technologi, ma niszowy silnik i kosztuje tyle samo albo mniej.

Na dokładkę Maik nie do końca masz racje, że to nie rynek Golfa, bo te jednostki służą nie tylko do rekreacji, ale używają go służby na całym świecie i firmy komercyjne pracujące na wodzie, Grecja, Chorwacja, Karaiby, wszystkie państwa wyspiarskie, to potężny rynek, a konkurencja mniejsza niż w przemyśle samochodowym. Jacht żaglowy, tez jest produkowany ręcznie i do tego służy tylko do rekreacji, więc tutaj możemy mówić o tym, że to nie golf, popatrz na jacht, ile ma materiału, elementów do zainstalowania, co za tym idzie ile ręcznej pracy, a kosztuje przeważnie mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze trafiłem 6 metrów. Ale to jest mały hausbot?

Cena do 50 tys. co ma obejmować? Same gołe skorupy? Pytam poważnie. Może jakieś wstępne założenie wyposażenie w tej cenie przedstawisz? Bo dalej mi to jest science fiction czyli mały (?) 6 metrowy Hausbot w cenie poniżej 50 tys. Chyba że mowa cały czas o 50 tys. euro ?

Bo tej wielkości jednostka w stanie samych PUSTYCH skorup nie może ważyć mniej jak 700 kg. Zejście poniżej tej wagi to koszty gwałtownie idą w górę ze względu na rodzaj stosowanych materiałów.

A 700 kg należy teraz pomnożyć przez orientacyjne minimalne 11 euro netto za kilogram ( rzeczywisty koszt produkcji tym bardziej zimą gdzie trzeba ogrzać, trzeba nakarmić minimum 3- 4 pracowników, materiały użyte do produkcji, materiały pomocnicze jak woski, koty, wałki, i cała masa tego... fiskus też ).

Już wychodzi  40 tys. zł.  ::)

DO tego dolicz minimum drugie tyle na podstawowe wyposażenie/uzbrojenie.

A Twój zysk?  ;D

POWODZENIA !  :)

 

Tutaj jacek wyliczł koszta budowy łodki. Oczywiście to houseboat ale "porządne" RIB-y typu SPortis ważą prawie 600 kg bez silnika a RIBEYE 700kg. Z wyliczeń @Jacka wychodzi, że kkoszt to 40 tys. Do tego tuba osprzęt, itd, itp zrobi się 50 tys a silnik 40 tys i już mamy 90 tys. A może to silniki są za drogie ??

 

I wychodzi na to, że laminat jest stosunkowo drogi. Może dyby Golf był z laminatu też były taki drogi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacek podliczył, chwilowo nie dyskutuje z tą wyliczanką, nie mam danych co do niezbędnych materiałów i ich ceny,

Ale pochylmy się nad waga, Jacek liczył cenę laminatów i dorzuciło resztę, jak obedrze się tego riba ze wszystkiego to ile kg laminatu zostanie? dopiero do tego dodajmy tą resztę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacek podliczył, chwilowo nie dyskutuje z tą wyliczanką, nie mam danych co do niezbędnych materiałów i ich ceny,

Ale pochylmy się nad waga, Jacek liczył cenę laminatów i dorzuciło resztę, jak obedrze się tego riba ze wszystkiego to ile kg laminatu zostanie? dopiero do tego dodajmy tą resztę.

 

Ale ta reszta to też laminaty. Siedziska, bakisty, ławki, rama ...

Nie dochodźmy do absurdy typu. Moje auto waży 1600 kg. 1 kg złomu kosztuje X moje auto jest wiec warte ...

 

Jacek wyliczył koszt materiałów i robocizny przy małoseryjnej produkcji. Sportis jest robiony jedną formą wtryskową (zachwalano że nie ma żadnych łączeń, żadnych silikonów) - możliwe, że produkcja wychodzi taniej ale musieli zainwestować w formę. Aby było weselej to ceny nowych łodek w Grecji są ponad 20-30% droższe niż w PL a niektórych i o 50%

 

Uważam wiec, że nic nie wymyślimy. Tak to wychodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie wymyślimy, to prawda, bo pewnie nie tylko ja dziwię się "płaczę i płacę", ale to nie znaczy, że nie mogę tu i ówdzie podyskutować na ten temat.

Uważam, że generalnie wszystko co pływa jest zbyt drogie, pewnie i producenci żywic i mat z tego korzystają i wywindowali ceny, ale riby to szczególny przypadek, dla porównania do cen ribów podanych przez ogorka, 6,6 m Parker Pilothous kosztuje 20 000 euro bez silnika, kadłub dłuższy od podanych ribów, do tego nadbudówka dwie konsole więcej siedzisk niewielka ale jednak kabina ze spaniem dla 2 osób, ponizej lista standardowego wyposażenia:

 

Wyposażenie

 

660 Pilothouse

 

Bakista na wędki

 

Otwierane boczne okna

 

Ławki rufowe tylnego pokładu

 

Instalacja świeżej wody ze zbiornikiem 40 l

 

Pompa zęzowa ręczna

 

Wycieraczka przedniej szyby

 

Oświetlenie kabiny LED

 

Wentylacja kabiny

 

Drabinka kąpielowa

 

PAR660P Rolka do kotwicy

 

PAR660P Lampa pokładowa

 

PAR660P Prysznic pokładowy

 

PAR660P Uchwyt na wędki na burtach

 

Mike, przeczytałem wasz temat o budowie 32, trzymam kciuki, tam,  ale już nie pamiętam kto, ale ktos w odpowiedzi na pytanie ogorka czy można zrobić riba u nas w kraju napisał mu, ze będzie kosztować x za materiały i 200 000 za robociznę, nie chce przekręcić nicka, ale kolega od Horna deklarował że wasz kadłub zrobi w 1,5 tygodnia, ile zajmie zrobienie formy, no niech nawet 3 m-ce, problem w tym, 200 000 to kupę kasy, to godziwe wynagrodzenie za rok pracy, a na pewno tyle czasu na zrobienie riba od podstaw nie potrzeba, ba nawet jak niektóre rzeczy muszą swoje trwać z uwagi na technologie, to w tym czasie można robić coś innego.

A tak mamy błędne koło, firmy które wystartowały z tym produktem jako pierwsze, kiedy płaciło się za innowację, myślę, że spory wpływ na to w jaka półkę cenową trafiły, miało to ze zainteresowały się nimi służby, a publiczne pieniądze nie tylko u nas łatwo się wydaje, dzisiaj nikt nie ma w tym interesu aby ceny obniżać, a ci co potrafiliby to zrobic taniej nie robią bo każdy woli zarobić dużo, zamiast pracować dużo, aby taniej i więcej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://forum-motorowodne.pl/silniki-do-lodzi/sprzedam-silnik-do-lodzi-kajaka-pontonu-nie-zundapp-warta-tummler/

 

Tu masz tanie rozwiązanie rodem z filipin. Kupuje się silnik taki do kosy spalinowej i przerabia na silnik do łodzi :)

 

Cytat z firmy z której kupuję RIB-a http://www.seaswift.co.uk/about-us.html:

 

We believe that owning a boat does not have to reserved for the elite. Being on the water is a wonderful thing, it doesn't matter what size your craft is, it doesn't matter how much it cost - all that matters is that you and your family are safe and you have fun.

 

W sumie kiedyś sprzedawali Xpro a teraz HIGHFIELD-y.

 

Te HIHFIELDY to taka masówka z Chin, "brandowana" przez HONDĘ (tak jak pontony HONWAVE).

Niby ta masówka ma korzenie australijskie - czyli tam kiedyś powstawały te RIB-y.

Możliwe, że pracochłonność przy ALU jest mniejsza, że łatwiej się produkuje (na masową skalę)

 

Cenowo chciałbym aby to było znacznie ponizej laminatu ale nie jest. Wychodzi niecałe 10% taniej od BRIG-a NAVIGATORA roionego na Ukrainie a BRIG wychodzi taniej lub porównywalnie do SPORTISA robionego w PL (ale sportis ma HYPALON w standardzie za który w BRIG-u dopłacamy).

 

Może jakby HONDA POLSKA oferowała te jednostki to byłyby tańsze.

W standardzie:

 

- 5 bakist sammodpływowych,

- automatyczne pompy zęzowe,

- wszelkie zawiesia,

- drabinka tylna.

- zegary (obrotomierz, paliwo, prędkościomierz)

- GARMIN ploter GPS (ale mały 451s - nie pamiętam numeru ale zaczna się na 4xx)

- ramka (nie wiem jak nazwać te "skrzydła") ze światłami nawigacyjnymi

- zawory nadciśnieniowe (aby powietrze samo uchodziło w upale czy przy uderzeniu)

- przyczepka podłodziowa z hamulcami o DMC 900, 950 lub 1000 (jak kto woli)

 

Po raz pierwszy w UK zaprezentowano wersję DL i nie wiem czy to ten dealer wymyślił a HONDA zrealizowała ale ta wersja wygląda dosyć przyjaźnie. Dwa jockey-e z takim fajnym uchwytem między nogami, konsola przy której nie trzeba się rozpychać łokciami, tylna kanapa z dużą skrzynią. Z przodu dwie bakisty (jedna na kotwicę i cumy a druga na bagaże)

Wszelkie zawiesia, uchwyty, drabinka tylna. Ciekawostką jest wysoka pawęż przystosowana do silnika o stopie X.

 

http://www.highfieldboats.com/wp-content/uploads/2014/09/10583825_946677175346353_444368951939410574_n.jpg

 

Wolałbym aby to było tańsze. Z Niemiec oferowano mi HIGHFIELDA z silnikiem SUZUKI 75 za 17 tys EUR. Ale konfiguracja była mniej ciekawa

 

 

@DoktorJT - te 200 000 o których piszesz to było zorazowanie ile to by kosztowało bez formy. Nie wiem ile kosztuje zrobienie formy. Bo jak mniej niż 100 tys to opłaca się zamówić formę i tłuc RIB-y ;) Jeżeli panowie z @madness mają rację twierdząc że koszt produkcji to będzie połowa z 11 tys EUR (czyli wyjściowej ceny BRIG-a NAVIATOR-a).

 

Taki SPORTIS 5600 to podobno jedna forma wtryskowa kadłu, bakisty, konsola, ...

Żadnych łączeń, żadnych silikonów - też sprawia to wrażenie.

 

Te HIHFIELDY to pewnie spawane płyty (tak mi się wydaje) - nie sądzę, aby to był jeden odlew. Blacha 4mm a ziornik z 6mm ALU

 

>>>

 

Kadłuby GRP ludzie naprawiają sami, a tu ?? Musze kupić kawałki ALU 20x20x0,4cm i nauczyć się spawać ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...