Skocz do zawartości

Gdzie można kupić RiB-y firmy Lomac?


terenowiec
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam do Was pytanie. Gdzie można kupić RiB-a firmy Lomac? Interesuje mnie konkretnie taki model: http://www.ribypontony.pl/RIBy-k1/Lomac-m62/Open-400-p1334.html

Według opisu jest na silnik z krótką stopą i nie jest zbyt ciężki. Ponoć w Polsce są niedostępne. Jeżeli nie u nas, to ewentualnie gdzie najbliżej?

A czy w ogóle słyszeliście cokolwiek o tej marce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukał bym czegoś u nas , bo serwis ,bo gwarancja . A silnik osobno , najlepiej nowy, albo z polecenia . Przy kasie którą chcesz wydać ciąganie czegoś z Włoch to koszta i kot w worku (używane) a nowe to transport i kto Ci przyjedzie na reklamację?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do preferencji, to jestem całkowicie zdecydowany, a może bardziej odpowiednie określenie - to ograniczony możliwościami transportu. RiB musi pójść na dach samochodu, przez co długość 380 - 400 jest największa. Do tego mam prawie nowy silnik 15HP, ale z krótką stopą. Dlatego, albo znajdę RiB-a pod krótką kolumnę, albo w RiB-ie z pawężą długą, będę w niej z góry nadcinał stopień (wpust), by silnik poszedł te 5 cali w dół. Jakby uprzedzę pewne Wasze sugestie. Obecnie mam ponton 380, pływam głównie po morzu. Jeżdżę z przyczepą kempingową. Stąd też w zakresie transportu manewrów wielkich nie mam. Albo pozostanę przy pontonie, albo kupię RiB-a. Te drugie są dzielniejsze na morzu - i to ważna przewaga nad pontonem. Poza tym, składanie i rozkładanie pontonu, potrafi mnie umęczyć i niekiedy porządnie wku... ić. Z RiB-em podobnej wielkości przygotowania do pływania idą dużo szybciej. Co do przewożenia takiego ładunku na dachu auta, to relingi mają fabrycznie nośność 150 kg, a na czas transportu powietrze z balonów będzie spuszczane, by zmniejszyć opory. Już kilka razy woziłem na dachu dwa wielkie boxy (230x65x40) załadowane po 70 kg każdy i w ogóle nie stwarzały problemów podczas jazdy. Zresztą, na autach tego typu wożą po 300 kg na trasach wielu tysięcy km. Problem, to nie nośność auta, tylko dobre zapięcie bagażu, zabezpieczenie przed furkotaniem i jakiś patent na wygodne zdejmowanie, gdy w pobliżu zabraknie człowieka o odpowiedniej mocy.

Ale to wszystko nic, trzeba znaleźć jakiegoś RiB-a, i dobrze gdyby nie kosztował tyle co pół jachtu Abramowicza.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

terenowiec w kwestii silnika 15 do Riba to ewidentnie do 4m riba  za mało,  może samemu uda ci się wejśc slizg choc.. ale 0 zabawy i nic nie pociągniesz. Dobry pomysł  masz z  przewozem na dachu, ale wczesniej musisz takiego riba zobaczyć - możliwości transportowe.  Wiadomo że będziesz go woził odwróconego więc będziesz musiał demontować konsolę i siedzisko i wkładać do budy, więc sporo masy ci odejdzie, ale sporo roboty dojdzie.  Zwykle na belkach możesz 75-100kg ale może warto dołożyc 2 dodaatkowe czyli razem 4, spuscisz powietrza trochę więc nawet jak masz auto z "wygiętą" linia dachu da radę.

Nie wiem ile chesz kasy przeznaczyć , ale ostatnio z kumplem przerabiamy idealną sytuację dla niego bo jest na kupnie riba. Kia  Sportage na dachu chciałby go wozic, bo ciągnie hobbiego. Ma już silnik 40 KM ! Wymierzyliśmy kijankę i 450 wejdzie na 4 belkach, bo trochę może wystawać z tyłu i nie bedzie blokować przyczepy. Szykuje się na Kolobri 400 lub 450, ale z odbiorem osobistym w Dnepropetrovsk na Ukrainie w dordze na urlop - Morze Czarne. Polski jedyny dystrybutor sprowadza, ale przesadza z narżą.. 400 też występuje w werski de lux z ławką, nie dżokejką ale na zamówienie, a  Kolibri 450 wersja de lux z ławką, kierownicą powinien na miejscu wyjśc ok 11000zł + extrasy typu wklejenie 2 dodatkowcyh uchytów bocznych i na kotwicę. Coś dodać w kwestii finansów:)

http://www.kolibriboats.com/english/rib_boats_catalogue.php

P.s

jak rib jest lekki są takie kólka transportowe na uchwytach stałych na pawęż. Do 100kg smiało można podobno holować, jak się uprzesz i masz gdzieś na plażę kilkaset metrów to moim zdaniem delikatnie dociągniesz na haku :)

http://allegro.pl/kolka-transportowe-lodz-ponton-hit-tokarex-i2161577445.html

ten sprzedawca z allegro  Tokarex to dystrybutor Kolibri na Polskę..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Morek za informacje o Kolibri. Co do przeznaczenia mojego RiB-a, to ma on tylko przewozić naszą rodzinkę z punktu A do punktu B. Żadna zabawa czy ciąganie nie wchodzi w rachubę (nie ma chętnych, i jeszcze długo nie będzie). Zależy mi na tym, by był choć trochę dzielniejszy niż ponton 380, był o 10% od niego szybszy i by się krócej składał i rozkładał. Chcę kupić wersję bez konsol, sterówek i koziołków. Jak pisałem - choć nie wiem czy w tym wątku - pontonem 70 kg wchodzimy w ślizg przy 1/2 - 2/3 mocy. Pływamy w ślizgu spokojnie przy 1/2 obrotów, choć z reguły jest to 2/3 lub nawet 3/4 gazu. Razem z bagażem (ponton, silnik, my i ładunek) ważymy około 300 - 320 kg.  Dlatego mam nadzieję, że ważący o 30 -50 kg więcej RiB, też wejdzie w ślizg. Bo procentowo, masa całego zestawu zwiększy się o 10 - 15% - nie więcej. Tym bardziej tak myślę, że jak twierdzą bardziej doświadczeni motorowodniacy, dzięki sztywnemu dnu, RiB-y łatwiej wchodzą w ślizg niż pontony tej samej masy.

Na tym forum, w sąsiednim wątku: http://forum-motorowodne.pl/riby-i-pontony/maly-rib-maly-silnik-wady-i-zalety/15/ w poście numer 15, pokazałem zdjęcia, jak Niemiec wozi na małym okularników RiBa - właśnie 380. Ja zamierzam wozić go dokładnie tak samo, czyli dnem na dół, ze spuszczonym powietrzem i założonym od góry pokrowcem.

Kółka do pontonu mam już zrobione i są dużo lepsze od tych kupowanych (solidniejsze, większe, trwalsze). Przy tym ramiona z kołami są wygięte i po opuszczeniu chowają się pod ponton, przez co silnik działa jako przeciwwaga i pomaga mi podnosić i ciągnąc cały zestaw. Bez problemu ciągnę go sam z wody, po slipie i dalej pod samą przyczepę kempingową stojąca 200 metrów dalej.

Na zdjęciach poniżej niewyraźnie, ale widać, jak mam to zrobione i jak się sprawdza.

DSC09696.thumb.JPG.a4f50d951876b3d3f6ca603b6b63762c.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam do Was pytanie. Gdzie można kupić RiB-a firmy Lomac? Interesuje mnie konkretnie taki model: http://www.ribypontony.pl/RIBy-k1/Lomac-m62/Open-400-p1334.html

Według opisu jest na silnik z krótką stopą i nie jest zbyt ciężki. Ponoć w Polsce są niedostępne. Jeżeli nie u nas, to ewentualnie gdzie najbliżej?

A czy w ogóle słyszeliście cokolwiek o tej marce?

 

Niestety tylko w słonecznej Italii :-(

Możesz poszukać jeszcze w Niemczech - dyskonty z łodziami pneumatycznymi.....

Można jeszcze trafić z prywatnego imPortu w PL, ale najczęściej używane i w bardzo różnym stanie....:-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...