Skocz do zawartości

Import nowej łodzi z UK na osobę prywatną. Co powinnienem wiedzieć ?


ogorek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, oszalałem i zamawiam RIB-a z UK - nowego od dealera HONDY.

Wychdzi taniej niż SPORTIS 5400 lub BRIG w PL.

 

UK jest w unii, wiec cła nie ma. VAT płacę w UK o to na osobę prywatną - czyli mnie.

Czy są jakieś inne opłaty o których zapomniałem ?

 

Łodka komplet z przyczepką - rozumiem,, że przyczepkę muszę zarejstrować i łodkę gdzieś pewnie też.

Silnik 100 KM - pewnie nie da się jako wędkarskiej ...

 

 

https://www.facebook.com/seaswiftboats/photos/pcb.952872078060196/952870488060355/?type=1&theater

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 107
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Witam, oszalałem i zamawiam RIB-a z UK - nowego od dealera HONDY.

Wychdzi taniej niż SPORTIS 5400 lub BRIG w PL.

 

UK jest w unii, wiec cła nie ma. VAT płacę w UK o to na osobę prywatną - czyli mnie.

Czy są jakieś inne opłaty o których zapomniałem ?

 

Łodka komplet z przyczepką - rozumiem,, że przyczepkę muszę zarejstrować i łodkę gdzieś pewnie też.

Silnik 100 KM - pewnie nie da się jako wędkarskiej ...

 

 

https://www.facebook.com/seaswiftboats/photos/pcb.952872078060196/952870488060355/?type=1&theater

 

Co do rejestracji łodzi służących do sportu i rekreacji (bez działalności komercyjnej):

- moc <15kW nie wymaga rejestracji (ale wtedy nie można pływać z gołą burtą - musi być nazwa/imię i nazwisko armatora)

- moc >15kW rejestracja bezterminowa w PZMw i NW

- moc >75kW bezterminowa rejestracja + badania techniczne co 5 lat w Polskim Rejestrze Statków

- każdą jednostkę pływającą niezależnie od mocy silnika możesz zarejestrować jako morską w Polskim Związku Żeglarskim (L<=15m); otrzymujesz wtedy numer POL - przyda się na morzu i oczywiście za granicą

- jeśli chcesz wędkować, to musisz zarejestrować w swoim starostwie nawet dmuchaną dętkę, z której będziesz łowił ryby, a zatem czeka Cię podwójna rejestracja

 

Łodzią zarejestrowaną jako śródlądowa (PZMw i NW; PRS) możesz wpływać na Bałtyk jeśli jej L<8m; dodatkowo trzeba spełniać wymogi Urzędu Morskiego (dostępne na www).

Łodzią zarejestrowaną jako jednostka morska możesz swobodnie wpływać na wody śródlądowe (mając na uwadze wszelkie przepisy tu panujące).

Na wodach morskich z rejestracji zwolnione są jednostki których L<5m

 

Jeśli coś pomyliłem, lub jeśli coś zmieniło się od 2013 roku, to zapewne ktoś to sprostuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluje !!!

 

Nie dziękuję - aby nie zapeszyć. Ten jasniejszy. to jest HIGHFIELD OCEAN MASTER 540 (czyli 5.4m)

Z silnikiem HONDA BF 100 (1.5l, VTEC, 160 kg)

 

Powiniennem to napisać w wątku @DoktorJT ale ... faktycznie nowe łódki to kosmos cenowy. Cennikowo ten silnik w PL to 45 tys (piszę z pamięci). BRIG Navigator 570 to 11 tys EUR cennikowo cirka 47 tys. To mamy już 92 tys PLN. DO tego przyczepka ....

 

No i właśnie - prócz eskapandera, który bez prolemu oferuje dowolne DMC nikt inny nie chce go zmieniać.

Ja potrzebuję DMC 950 i przy wadze przyczepki 300 kg BRIG z wyposażeniem fizycznie przekoczy tę wartosć (bez paliwa)

 

SPORTIS S-5600 (też pisze z pamięci) taka łodka rodzinna, elegancka, żadnych łączeń wszystko z jednej formy, MADE IN POLAND, HYPALON super wypasiona 62 tys + VAT -> sama łodka.

 

Gdybym nie miał problemu z DMC brałbym BRIGA lub tego SPORTISA.

Ten HIHGFIELD w komplecie z przyczepką to 19 500 cennikowo (funtów) a bez przyczepki to 18 500.

 

Przyczepka będzie miała tyle ile potrzebuję czyli DMC/homologację na 950 kg. Łódka z paliwem, silnikiem, osprzętem 650 kg bo to aluminium.

Z przyczepką 870 kg -> czyli z zapasem ...

 

No i ja dałem przed targami zaliczkę aby zaklepać demo. Za demo ponad 20% mniej.

Myślę, że jeszcze na tym sporo zarabiają bo pewnie demo na targi sponsoruje po częsci producent.

 

Generalnie za RIB-a nowego w PL silnikiem nowym HONDA BF100 trzeba dać od 90 do 120 tys nawet (w przypadku Sportisa)

@DoktorJT ma rację, że to mocno przesadzona kwota ...

 

Nie mam pojęcia czy będę zadowolony - kadłub ALU. Jeszcze mogę się wycofać bo jest dużo chętnych - na targach oferowali 10% zniżki od cennika każdemu.

 

Dłuość 5.4m, duża bakista pod tynym siedzeniem, bakista w konsoli, bakisty w jockey-ach, dwie bakisty dziobowe (jedna na kotwicę, druga na bagaże). Łódka dużo lżejsza od GRP (laminatu). 4mm ALU, 6mm ALU na bak.

 

Najpierw wersja 590 (5.9m) była tak ładnie wyposażona ale potem zrobili taką samą aranżację w wersji 540.

 

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

 

Wracając do pytania -> żadnych dodatkowych akcyz i podatków w PL ??

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

- każdą jednostkę pływającą niezależnie od mocy silnika możesz zarejestrować jako morską w Polskim Związku Żeglarskim (L<=15m); otrzymujesz wtedy numer POL - przyda się na morzu i oczywiście za granicą

- jeśli chcesz wędkować, to musisz zarejestrować w swoim starostwie nawet dmuchaną dętkę, z której będziesz łowił ryby, a zatem czeka Cię podwójna rejestracja

 

Łodzią zarejestrowaną jako śródlądowa (PZMw i NW; PRS) możesz wpływać na Bałtyk jeśli jej L<8m; dodatkowo trzeba spełniać wymogi Urzędu Morskiego (dostępne na www).

Łodzią zarejestrowaną jako jednostka morska możesz swobodnie wpływać na wody śródlądowe (mając na uwadze wszelkie przepisy tu panujące).

Na wodach morskich z rejestracji zwolnione są jednostki których L<5m

 

Jeśli coś pomyliłem, lub jeśli coś zmieniło się od 2013 roku, to zapewne ktoś to sprostuje.

 

Ale jak zarejestruję jako wędkarską to mogę na wody przybrzeżne ??

W Grecji pokazałem moją rejestrację jako wędkarską w porcie i byli szczęśliwi ...

A czy rejestrację w PZŻ (żeglarskim ???) muszę jakoś odnawiać lub pokazywać jednostkę co ileś ?

Pytam się o zastanawiam się czy nie trzymać jej w GR (mam propozycję przechowywania za darmo w ciepłym klimacie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest też pewien paradoks z rejestracją łodzi wędkarskich, bo wedle przepisów, chcąc wędkować z łodzi musisz ją zarejestrować, a jednocześnie moc silnika nie może przekraczać 20kW, a powierzchnia pokładu 20m2

 

 

IMHO - aby wędkować musisz mieć łódkę zarejestrowaną. Gdziekolwiek. Jeśli nie masz POL od PZŻ ani rejestracji od PZMINW to możesz dla małych łódek (max 20 kW, max 20m2) wziąć tanią i prostą rejestrację od starosty.

Witam, oszalałem i zamawiam RIB-a z UK - nowego od dealera HONDY.

Wychdzi taniej niż SPORTIS 5400 lub BRIG w PL.

 

UK jest w unii, wiec cła nie ma. VAT płacę w UK o to na osobę prywatną - czyli mnie.

Czy są jakieś inne opłaty o których zapomniałem ?

 

Łodka komplet z przyczepką - rozumiem,, że przyczepkę muszę zarejstrować i łodkę gdzieś pewnie też.

Silnik 100 KM - pewnie nie da się jako wędkarskiej ...

 

 

https://www.facebook.com/seaswiftboats/photos/pcb.952872078060196/952870488060355/?type=1&theater

 

 

Gratulacje.

Na wędkarską za mocna.

Jeśli chodzi o rejestracje to wg mnie info od FOTOMS nie jest do końca aktualne. Zarejestruj na POL w PZŻ i pływaj wszędzie gdzie chcesz, nawet na biegun. Wg mnie tak to teraz działa.

 

Cła nie ma, ale zdobyłbym papier o zwolnieniu z VAT z naszego Urzędu Skarbowego - strzeżonego itd. Na podstawie faktury powinni dać.

Akcyzę na 2014 sprawdziłem, nic o łodziach nie ma. Wpisałem w google "akcyza 2014".

Na Honde są teraz promocje, 100 KM około 40 tys PLN.

 

Piszesz że za RIBA trzeba dać od 90 do 120k, po czym piszesz że ty dajesz 20k GBP czyli po kursie 5,20 wychodzi 104k PLN - to gdzie tu zysk ze sprowadzania z UK?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łodzią zarejestrowaną jako śródlądowa (PZMw i NW; PRS) możesz wpływać na Bałtyk jeśli jej L<8m;

- a to dziwne, czy jest na to jakiś przepis? Przecież wiele łódek z rej. PZMiNW większych jak 8 m ze śródlądzia pływa na morze i nie słyszałem o żadnych kłopotach. Kolega z przystani regularnie pływa Weekendem 820 między Dziwnowem a Świnoujściem i nic. Zresztą jest to bez sensu skoro w ogóle jak piszesz, łódki poniżej 5 m mogą pływać po morzu i to bez żadnej rejestracji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Gratulacje.

Na wędkarską za mocna.

Jeśli chodzi o rejestracje to wg mnie info od FOTOMS nie jest do końca aktualne. Zarejestruj na POL w PZŻ i pływaj wszędzie gdzie chcesz, nawet na biegun. Wg mnie tak to teraz działa.

 

Cła nie ma, ale zdobyłbym papier o zwolnieniu z VAT z naszego Urzędu Skarbowego - strzeżonego itd. Na podstawie faktury powinni dać.

Akcyzę na 2014 sprawdziłem, nic o łodziach nie ma. Wpisałem w google "akcyza 2014".

Na Honde są teraz promocje, 100 KM około 40 tys PLN.

 

Piszesz że za RIBA trzeba dać od 90 do 120k, po czym piszesz że ty dajesz 20k GBP czyli po kursie 5,20 wychodzi 104k PLN - to gdzie tu zysk ze sprowadzania z UK?

 

Sportis: 61800+VAT + 4000 Silnik daje około 116 tys i pewnie trzeba jeszcze zaplacić za przyczepkę czyli 120 tys plus za instalację silnika

Brig: 95 tys z silnikiem (jeżeli 40 tys) z przyczepką

 

Ale !!! nie chodzi o kwotę końcową a o DMC.

 

Płacę 19 500 z przyczepką a ja mam jeszcze 20% rabatu ...

Czyli najtaniej plus DMC !!! Pisałem już wielokrotnie. DMC przyczepy przy moim aucie to 950 kg i fizycznie nie chcę przekroczyć (nie tylko teoretycznie)bo gdzieś w Austrii widziałem zestaw z łodką na wadze

 

To jest jedyna łodka powyżej 5m gdzie mam jeszcze ponad 70 kg zapasu przy pełnych ziornikach paliwa.

 

Dzięki za wszystkie informacje. Podobno rejestracja PZŻ wymaga aby łódź spełniała wszystkie kryteria morskie. W tym radio stacjonarne.

 

A rejestracja w PZ Motorowodnym nie wystarczy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łodzią zarejestrowaną jako śródlądowa (PZMw i NW; PRS) możesz wpływać na Bałtyk jeśli jej L<8m;

- a to dziwne, czy jest na to jakiś przepis? Przecież wiele łódek z rej. PZMiNW większych jak 8 m ze śródlądzia pływa na morze i nie słyszałem o żadnych kłopotach. Kolega z przystani regularnie pływa Weekendem 820 między Dziwnowem a Świnoujściem i nic. Zresztą jest to bez sensu skoro w ogóle jak piszesz, łódki poniżej 5 m mogą pływać po morzu i to bez żadnej rejestracji

Ktoś coś namieszał ,  ja pływałem łupiną na  Bałtyk ( Darłowo ) zarejestrowanej jako wędkarska w starostwie , łódka nie całe 4m , kilka lat ,  pełno łódek pływa 4,5-6m na rej PZMiNW i SG ostatnio lubi kontrolować , l<8 niby czemu 8m ? Wymogi PRS ? . Ustawa mówi o jachtach morskich do 24m , ale ... ma wyjątki

 

"Szczegółowe przepisy dotyczące bezpiecznego uprawiania żeglugi przez jachty morskie określa rozporządzenie Ministra Transportu. Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 28 lutego 2012 r. w sprawie bezpiecznego uprawiania żeglugi przez jachty morskie. (Dz. U. z 2012 r., poz. 326). Na podstawie §2.1. przepisów rozporządzenia nie stosuje się do:

1) jachtów regatowych;

2) rowerów wodnych

3) jachtów rekreacyjnych o długości kadłuba do 15 m., które dobrowolnie nie poddały się inspekcji;

4) skuterów wodnych używanych wyłącznie do uprawiania sportu lub rekreacji. "

 

Mało tego większość wypływa przez rozsuwany most i zgłasza w bosmanacie . A bosman zwłaszcza na wiosnę lubi czepiać się  ;) . I papierki lubi oglądnąć . 

Nie trzyma się to kupy  ;)

 

I jeszcze jedno sam nie raz twierdziłem że wędkarska do 20kM i nie można łowić z większej , zaszedł dysput z kolegą , prosił wskazać paragraf , i wiecie co .... nie znalazłem , coś  jednak w przepisach zmieniło się . Przynajmniej w nowym regulaminie PZW o tym a ni słowa . A rejestracja w starostwie ..... no znam przypadek rejestracji Bailinera 5,5 m jako wędkarskiej  :) . Wystarczy wskazać silnik rezerwowy jako główny .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@czeburaszka - dzięki - raz twoje uwagi bardzo mi pomogły przy szybkiej i taniej rejestracji pontonu :)

 

Niestety max silnik dla tej łodki to zdaje się 115 KM i 170 kg a 100 KM HONDA waży coś koło tego więc już nie dam rady nic powiesić ...

 

1. Jak ktoś mi znajdzie przyczepkę z kewlaru ;) ważącą 150 kg o DMC 950 kg to chętnie pozostanę przy BRIG-u :)

 

Cytat ze strony PZMiNW:

 

Statki używane wyłącznie do uprawiania sportu lub rekreacji (tj. jachty śródlądowe) bez napędu mechanicznego lub o napędzie mechanicznym o mocy silników mniejszej niż 75 kW oraz używane do połowu ryb, bez napędu mechanicznego o iloczynie długości i szerokości nieprzekraczającym 20 m2 lub o napędzie mechanicznym o mocy do 20 kW są zwolnione z obowiązku przeglądów technicznych i uzyskiwania świadectw zdolności żeglugowej.

Mój silnik to 73.6 kW :)

 

Czyli 60 PLN rejestracja i ew. 60 PLN numerki. Ale inspektor PZMiNW też coś kosztuje ? o na stronie jest mowa o 2x60 PLN ale że rejstrują inspektorzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ale jak zarejestruję jako wędkarską to mogę na wody przybrzeżne ??

W Grecji pokazałem moją rejestrację jako wędkarską w porcie i byli szczęśliwi ...

A czy rejestrację w PZŻ (żeglarskim ???) muszę jakoś odnawiać lub pokazywać jednostkę co ileś ?

Pytam się o zastanawiam się czy nie trzymać jej w GR (mam propozycję przechowywania za darmo w ciepłym klimacie)

 

Rejestracje wędkarskie obowiązują tylko na śródlądziu, bo służą do łowienia ryb na wodach PZW. Na morzu możesz łowić ryby bez rejestracji, a nawet bez karty wędkarskiej.

W PZŻ, jak pisałem rejestrujesz jacht morski bezterminowo, ale czym są badania techniczne, które musisz odnawiać co 5 lat.

Nie ma żadnego porozumienia międzynarodowego dotyczącego uznawania rejestracji łodzi wędkarskich rejestrowanych w Polsce na wodach zagranicznych. To nasze polskie wyciąganie od ludzi pieniędzy do kasy starostwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Rejestracje wędkarskie obowiązują tylko na śródlądziu, bo służą do łowienia ryb na wodach PZW. Na morzu możesz łowić ryby bez rejestracji, a nawet bez karty wędkarskiej.

W PZŻ, jak pisałem rejestrujesz jacht morski bezterminowo, ale czym są badania techniczne, które musisz odnawiać co 5 lat.

 

Po co mieszać jak jest wszystko opublikowane , wystarczy poczytać . Niema dla naszych łódek obowiązkowych przeglądów w PZŻ , no chyba że to potwór 15m . Tak że nic do odnawiania niema .

Do łowienia i uprawiania sportu w morzu bez rejestracji do 5m i to jeżeli nie wychodzisz na wody międzynarodowe , czyli 12mil od brzegu ( granica państwa )

zresztą macie cały odnośnik http://www.pya.org.pl/rejestracja_jachtow/rejestracja_jachtow_morskich/przepisy_dot__rejestracji_jachtow_morskich

 

Na rejestracjach wędkarskich łowiłem w Bałtyku i to znacznie dalej niż 12nM ( i mam na to dowody nawet na tym forum )  , zgłaszałem wyjście , przecinałem tor SG  ::) , za co mnie mało nie utopili  ;D . Tak że nie trzeba mieszać .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję  :)

 

 

 

PS. 100 tys za 5 metrowego riba (?)  :)

 

Napisze wprost aby ciągle nie prostować. Poniżej 80 tys z transportem do PL i 2 MTH. To jest DEMO z targów.

Spójrz na propozycje jakie otrzymałem

 

Podobny komplet BRIG N570 (z przyczepką) -> 100 tys

SPORTIS S5600 -> 120 tys

 

Silnik 100 KM też swoje kosztuje. Mimo, że w promo i z rabatem można o kupić poniżej 40 tys.

 

Co wiecej ten zestaw DEMO ma już wbudowany ploter GPS, automatyczne pompy zęzowe, samoodpłwowe bakisty (sztuk 5)

 

Jest wątek @DoktorJT o kosmicznych cenach motorówek/RIB-ów i ja się zgadzam, że są to kosmiczne pieniądze (po zbieraniu ofert od 3 miesięcy).

 

Co więcej w UK bardzo są cenione PL RIBY takie jak PARKKER 630 za jeszcze większe pieniądze i z silnikami min 150 KM.

Jak zrobisz RIB-a JAcku to dawaj ogłoszenie w UK. Bardzo cenią PL produkcje. Znają technomarine, sportisa ,Parkera

 

Oferta "family" każdej z tych firm to wysoka cena. Ja bardzo chciałem/chcę tego BRIGa ale mam już dosyć kombinowania z DMC. Chyba że ktoś mi znajdzie przyczepke o wadze 150 kg DMC 950 kg to wrócę z negocjacjami do BRIG-a

 

Specyfikacja sportisa (uważam, że 80% powinno być w standardzie azdego rodzinnego RIB-a i nie powinno sie doliczac za "zawiesia", "poduszki" "odbojnice" i wiele innych. To powinno być w minimalnym standardzie):

KADŁUB LAMINATOWY:

- pokład przeciwpoślizgowy

- pokład samoodpływowy

- dwa odpływy wody z korkami

- konsola sterowa z siedziskiem w części dziobowej,

  relingiem i owiewką

- siedzisko sternika

- siedzisko rufowe z bakistą

- bakista dziobowa z poduszką

- spoiler rufowy z laminatu

- ucho dziobowe

- dwa ucha rufowe

- ucha zawiesia

- platforma dziobowa

- płytka pawężowa pod silnik

- trzy uchwyty pokładowe

- tory kablowe

 

TUBA PNEUMATYCZNA:

- tuba pneumatyczna wykonana z tkaniny ORCA (Hypalon)

- pięć niezależnych komór wypornościowych

- zawory napełniająco/upustowe oraz nadmiarowe firmy Leafield

- podwójna odbojnica

- sześć uchwytów na tubie

- zewnętrzna linka burtowa

- wewnętrzna linka burtowa

 

WYPOSAŻENIE:

- światła nawigacyjne

- pompa zęzowa

- instalacja elektryczna dla świateł i pompy

- panel elektryczny

- stopień dziobowy z knagą i rolką kotwiczną

- zestaw naprawczy z pompką i linką

- wewnętrzny, zbiornik paliwa ze stali nierdzewnej 130 l

- akumulator z mocowaniem (70Ah)

- układ sterowania hydrauliczny Bay Star

- pokład słoneczny

- pokrowiec z PCV

- elektryczna instalacja silnikowa (wraz z wyłącznikiem głównym, kablami

akumulatorowymi)

- daszek przeciwsłoneczny

- kompas

- gniazdo 12V

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łodzią zarejestrowaną jako śródlądowa (PZMw i NW; PRS) możesz wpływać na Bałtyk jeśli jej L<8m;

- a to dziwne, czy jest na to jakiś przepis? Przecież wiele łódek z rej. PZMiNW większych jak 8 m ze śródlądzia pływa na morze i nie słyszałem o żadnych kłopotach. Kolega z przystani regularnie pływa Weekendem 820 między Dziwnowem a Świnoujściem i nic. Zresztą jest to bez sensu skoro w ogóle jak piszesz, łódki poniżej 5 m mogą pływać po morzu i to bez żadnej rejestracji

 

Proponuję nie robić zamieszania i nie snuć teorii o tym, że coś jest dziwne, jeśli się nie zna dokładnego przepisu, który podważyłby informacje, które podałem. Moja wiedza pochodzi z kursu na patent sternika mw, robiony w listopadzie 2013, wg obowiązujących przepisów (zmiany były w 2012 i 2013r). Nie słyszałem, żeby od tamtego czasu się coś zmieniło, dlatego prosiłem, aby osoby dobrze zorientowane sprostowały.

 

Twój kolega może pływać Weekendem po Bałtyku, ktoś inny może pokazywać rejestrację łodzi wędkarskiej za granicą... Przepisy swoje, a życie swoje. W Polsce jest cholerny bałagan z rejestracjami łodzi. Powinien być jeden rejestr, krajowy uznawany za granicą (czyli np. PZŻ z numerami POL) i koniec. Po co te rejestracje w PZMw, w starostwie? Żeby nabijać kasę urzędom i leśnym dziadkom-związkowcom. Przecież nawet jeśli zarejestrujesz łódź w PZŻ, lub PWMw i NW to chcąc łowić z niej ryby, musisz zarejestrować ją jako wędkarską. Ale inne przepisy zabraniają podwójnej rejestracji na burcie - trzeba pływać z jedną rejestracją zasłoniętą. Pytałem o to policjantów na Zalewie Zegrzyńskim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co mieszać jak jest wszystko opublikowane , wystarczy poczytać . Niema dla naszych łódek obowiązkowych przeglądów w PZŻ , no chyba że to potwór 15m . Tak że nic do odnawiania niema .

Do łowienia i uprawiania sportu w morzu bez rejestracji do 5m i to jeżeli nie wychodzisz na wody międzynarodowe , czyli 12mil od brzegu ( granica państwa )

zresztą macie cały odnośnik http://www.pya.org.pl/rejestracja_jachtow/rejestracja_jachtow_morskich/przepisy_dot__rejestracji_jachtow_morskich

 

Na rejestracjach wędkarskich łowiłem w Bałtyku i to znacznie dalej niż 12nM ( i mam na to dowody nawet na tym forum )  , zgłaszałem wyjście , przecinałem tor SG  ::) , za co mnie mało nie utopili  ;D . Tak że nie trzeba mieszać .

 

Nie ma przeglądów w PZŻ, bo to rejestracja morska (na której swobodnie można pływać na śródlądziu). Ale jednostką morską z silnikiem powyżej 75kW nie możesz pływać na śródlądziu bez przeglądu.

 

Na Bałtyku można łowić ryby z materaca, nie potrzebujesz rejestracji wędkarskiej. Obowiązują tylko przepisy ustawowe i konkretnego Urzędu Morskiego.

 

Proponuję zakończyć w tym wątku dyskusję na temat przepisów, bo nadaje się ona do całkiem innego działu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pyta kolega o import, a wy o rejestracjach... Co ma piernik do wiatraka?

Temat rejestracji jest szczegółowo opisany w specjalnym wątku - wniosek jest oczywisty - rejestracja w PZŻ z numerem POL.

 

Ja odpowiem na temat: musisz mieć dokumenty tłumaczone na język polski przez tłumacza przysięgłego. Czy dochodzą jakieś opłaty? Przyznam szczerze, ze nie mam pojęcia. Ktoś już kiedyś pytał ale konkretnej informacji nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pyta kolega o import, a wy o rejestracjach... Co ma piernik do wiatraka?

Temat rejestracji jest szczegółowo opisany w specjalnym wątku - wniosek jest oczywisty - rejestracja w PZŻ z numerem POL.

 

Ja odpowiem na temat: musisz mieć dokumenty tłumaczone na język polski przez tłumacza przysięgłego. Czy dochodzą jakieś opłaty? Przyznam szczerze, ze nie mam pojęcia. Ktoś już kiedyś pytał ale konkretnej informacji nie było.

 

Kolega pytał też o rejestrację kupowanej łodzi. Dlatego wątek trochę się rozdwoił.

 

 

 

ogorek, będziesz sprzedawał tego Honwave'a 38 z silnikiem i gadżetami? Daj znać jakby co. Mój znajomy też trochę się napalił na ponton.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...