Autor Wątek: Intex Mariner 4 + HasWing 2HP (podkręcony do 1500 W)  (Przeczytany 23021 razy)

Maj 09, 2013, 12:38:54
Odpowiedź #15
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 28
    • Kraków
    • V-tech Tuning - chiptuning
Jeżeli max moc silnika 100hp to możesz kolego nawet gąsienicę od czołga założyć a i tak więcej nie uzyskasz

tu zgoda. Jednakże jeżeli silnik może rozwinąć większą moc tylko obciążenia brakuje?

A co do poj. 90 i 200ah to nawet nie będę dyskutował , szkoda klawiatury .

Powiem Panu szczerze - zamknięcie oczu nie spowoduje, że atakujący Pana tygrys zniknie.

Akumulator 200Ah przy prądzie rozładowania C10hr lub dłuższym. Proszę przykład:

http://www.akumulatory-zelowe.pl/akumulator-zelowy-hzy-ev-12v200ah-p-21.html#.UYt696JUGSo

Jak zapewne Pan zauważy, przy rozładowywaniu C5hr akumulator ma gwarantowaną pojemność nie większą niż 167Ah. A przecież napisane było 200Ah, gdzież umarły dodatkowe amperogodziny? A teraz rozładujmy go prądem C3hr (66A, to odpowiada obciążeniu ok 750W dla takiego akumulatora, czyli właśnie 1,5 kW dla dwóch. I odkrywamy, że przy takim prądzie pewnie będzie 100Ah pojemności - a potem napięcie spadnie poniżej progu bezpiecznego rozładowania.


Proszę spojrzeć, jak wzrost obciążenia zabija możliwą do bezpiecznego zrealizowania pojemność baterii kwasowych:



(całe opracowanie tu: http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0378775310013121)

NIE DA SIĘ polemizować z nauką metodą uważania, że nauka jest bez sensu. Tacy, co tak uważają, kończą przy łopacie.

Naprawdę proszę zapoznać się z linkami w moim poście, douczyć się trochę i wówczas sklecić kilka zdań z sensem.
Może Pan również przytoczyć dowolną lekturę na udowodnienie swoich racji.

Póki co zastosował Pan klasyczny zabieg gimnazjalisty przy odpowiedzi na temat, na który się nie nauczył (a nauczył się o dinozaurach):

- Kowalski, powiedz nam coś o sile Lorentza!

- otóż siła Lorentza związana jest z prądem elektrycznym. Prąd płynie np. w piorunach. Pioruny biły także w epoce jury, gdy żyły dinozaury. A dinozaury dzielą się na... (...kwasowe, zasadowe, trakcyjne etc  ;D)
« Ostatnia zmiana: Maj 09, 2013, 12:47:16 wysłana przez tipir »
-------------
Alkohol nie rozwiąże wszystkich Twoich problemów. Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże...

Maj 09, 2013, 13:04:27
Odpowiedź #16
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 698
  • Brójce lub.
  • Akwen: Bałtyk
a jak zrobimy pomiar tych aku prądem 1A ?  ;D I znowu jaki aku jakiego typu z czym my t jemy .
Nie ma sensu to drążyć , bo niema jak Ciebie kolego wytłumaczyć , może nie potrafię  :( .
Powiem tak w wielkim uproszczeniu , aku litowo-polimierowe mają większą sprawność w porównaniu z kwasowymi przy jednakowej pojemności w reżymach pracy zadeklarowanych przez producentów . To samo dotyczy zasadowych mogą przegrać z polimerowymi przy tej samej pojemności . Reszta to manipulacja . A tu tak w skrócie  przekopiowałem z czegoś , to takie podstawy bez uwarunkowań co do prądu i temp.  ;)."  Napięcie i pojemność – głównymi parametrami akumulatora są napięcie nominalne wyrażone w voltach oraz pojemność znamionowa. Pojemność akumulatora (a także baterii jednorazowego użytku) podawana jest w mili-ampero-godzinach [aMh] lub w amperogodzinach [Ah].
1 mA (miliamper) = 0,001 A (ampera).
Pojemność 2000 mAh oznacza, że z tego akumulatora po pełnym naładowaniu można

pobrać prąd o natężeniu 200mA przez 10 godzin (200 mA x 10 h = 2000 mAh).
Pojemność może zostać podana również w watogodzinach [Wh] lub w miliwatogodzinach [MW]. Dzieląc wartość wyrażoną w [Wh] przez napięcie akumulatora otrzymujemy pojemność akumulatora w [Ah].

« Ostatnia zmiana: Maj 09, 2013, 13:07:48 wysłana przez czeburaszka710 »
biała z szarym silnikiem i granatowa z czarnym

Maj 09, 2013, 13:15:58
Odpowiedź #17
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 28
    • Kraków
    • V-tech Tuning - chiptuning
Tylko co ma sprawność akumulatora do tematu?

Sprawność to stosunek energii dostarczonej w procesie ładowania do energii odebranej przy rozładowaniu. Pojemność akumulatora to co innego - ilość zgromadzonej energii możliwej do pobrania.

Wszystko to co piszesz jest prawdą, tylko nic nie wnosi do dyskusji. Równie dobrze możesz przekleić z wikipedii, że średnia odległość Plutona od Słońca wynosi 39,4 j.a. To też prawda, tylko też co to wnosi do dyskusji.

Nie mów w wielkim uproszczeniu tylko mów nauką. Nie wiem, co chcesz mi tłumaczyć? Fizykę prądu elektrycznego? Zły adres.

Co do Twojego pytania:
Jak zrobimy pomiar tych aku prądem 1A to akumulator kwasowy 200Ah wygra w cuglach z 90Ah w LiYPoly - przecież to proste.
Ale jak zrobimy pomiar przy prądzie 100A to akumulator kwasowy zagotuje i nie zaprezentuje żadnej istotnej pojemności. LiYPoly wygra w cuglach.

Jako, że ja nie używam akumulatorów do zasilania żaróweczki tylko do silnika 1,5 kW to nie mam zamiaru radować się liczbą 200Ah na boku akumulatora, bo w moich warunkach pracy jest to wartość nieosiągalna. Muszę pogodzić się z tym, że do wykorzystania mam połowę czy nieco ponad połowę deklarowanej pojemności deklarowanej dla C10hr.
-------------
Alkohol nie rozwiąże wszystkich Twoich problemów. Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże...

Maj 09, 2013, 13:22:20
Odpowiedź #18
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 698
  • Brójce lub.
  • Akwen: Bałtyk
Nie ma sensu kolego . Skoro sam widzisz że nie jest to prawdą że 90 więcej niż 200 , a zaczynasz szukać warunki w których przegra 200 kwasowa , da jeszcze pewnie rozruchowa . Ja więcej nie odzywam się . Jak dostaniesz Nobla pogratuluję . Myślę że mógł byś produkować aku takie najlepsze . Bo wiesz jak umiejętnie zmierzyć i przedstawić . Jedynie ci co wedle obowiązujących norm mierzą i piszą to jełopy i straszne kłamczuchy  ??? .
biała z szarym silnikiem i granatowa z czarnym

Maj 09, 2013, 13:27:59
Odpowiedź #19
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 28
    • Kraków
    • V-tech Tuning - chiptuning
Dobrze, zakończmy tą dyskusję. Ci, których interesują moje wyniki, skorzystają z nich. Metra wody pod kilem :)

-------------
Alkohol nie rozwiąże wszystkich Twoich problemów. Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże...

Maj 28, 2013, 20:52:32
Odpowiedź #20
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 2
    • ostroleka
  • Akwen: Adriatyk
Tipir - mam pytanie : te akumulatorki LiFePo4 użytkujesz jako same ogniwa, czy zakupiłeś do nich całą elektronikę (BMSy, sensory itp.). Pytam, bo same ogniwa nie sa tak tragicznie drogie ale już komplety z elektroniką są  :(

pozdrawiam

Czerwiec 05, 2013, 12:18:23
Odpowiedź #21
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 28
    • Kraków
    • V-tech Tuning - chiptuning
Użyłem ogniw balansowanych fabrycznie (dobieranych) w gotowy hermetyczny moduł 12V.

Generalnie działają one tak samo, jak pojedyncze ogniwa w zestawach z BMS-em, przy czym oczywiście mogą się z czasem nieco "rozsynchronizować". Wówczas bardzo długie ładowanie małym prądem przywraca im równowagę.

Póki co nie widzę problemów synchronizacji, choć używam je krótko.
-------------
Alkohol nie rozwiąże wszystkich Twoich problemów. Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże...

Czerwiec 05, 2013, 12:26:59
Odpowiedź #22
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 28
    • Kraków
    • V-tech Tuning - chiptuning
Ten sam silnik przetestowałem z VIB-em Honwave.

Pojawiła się ciekawa różnica.

Otóż prędkość uzyskiwana przez nowy ponton jest niemal identyczna, jak przez stary, natomiast pobór mocy potrzebny do uzyskania tej prędkości spadł (prąd 46A, 1200W mocy). Silnik idzie wobec tego na maksymalnych dopuszczonych przez regulator obrotach i to one limitują pobór prądu.
Innymi słowy na Honwave opory ruchu w pływaniu wypornościowym są mniejsze niż w zauważalnie mniejszym i nieco leżejszym Marinerze.
-------------
Alkohol nie rozwiąże wszystkich Twoich problemów. Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże...

Czerwiec 05, 2013, 17:00:47
Odpowiedź #23
  • **
  • Wiadomości: 87
    • Radom
Ahoj!
Z tego co zauważyłem, to ceratowce siedzą głebiej w wodzie i są miękkie- nie ma tej sztywności na tak długim pontonie, a więc i opory są chyba większe.
VIB ma o wiele większą sztywność , a więc łatwiej idzie po wodzie. Tak mi się wydaje że tu leży przyczyna.
pozdrawiam
Lech

Maj 17, 2015, 17:37:32
Odpowiedź #24
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 2
    • ostroleka
  • Akwen: Adriatyk
Do tipir  - czy mógłbyc napisac kilka zdań lub może masz jakies zdjęcia,  jak wygląda procedura "rozpruwania sterowania" i przerobienia Haswing 2.0  aby osiągnąć te 1500W o których pisałeś?

pozdrawiam

Maj 17, 2015, 19:37:27
Odpowiedź #25
  • *****
  • Wiadomości: 2484
  • Akwen: Odra środkowa
Do tipir  - czy mógłbyc napisac kilka zdań....
Ale czy zauważyłeś, że to już mija 2 lata od nurtującej Cię wypowiedzi? C:-)
Pozdrawiam

Sierpień 16, 2017, 10:09:03
Odpowiedź #26
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 1
    • Wrocław
  • Akwen: Wody lokalne
To tipir - czy moglbys napisac jak sie sprawuja po latach winstony bez bms? Czy nie ma problemu z przegrzewaniem/oddawaniem ciepla przy silnych rozladowaniach?