Skocz do zawartości

Jak podwyższyć pawęż w pontonie?


bernijol
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Ktoś może przerabiał temat podwyższenia pawęży w pontonie? Mam nisko osadzony silnik yamaha5bs mimo krótkiej stpoy s płyta kawitacyj a jest ok.7cm poniżej dna pontonu przez co prawdopodobnie silnik hamuje o wode a w dodatku przy ślizgu na ful manetce odczuwam jak by śruba kawitowała. Czy da się pawęż w jakiś sposób podnieść? Bo rozumiem że silnikiem (stopą nie wyreguluje)? Ponton to mawerik 300 silnik jakiego używam to wspomniana wcześniej yamaha 5bs.pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 64
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Tylko czy założysz motorek na tak grubą pawęż?  Sprawdź zaczepy na silniku!

no widziałem na zdjęciach koleś na tą przerobioną pawęż normalnie zakładał motor. Było to przerabiane pod tego ruska wietrołog czy jakoś tak. Pisał że za niska była o 2cm. U mnie jest pińć???? Zaczepy mają jeszcze luz. A i tak będę musiał zdemątować te plastikowe i aluminiowe wzmocnienie pawęży tam gdzie motorek się przykręca. Więc myśle że dwie nawet centymetrowe sklejki wejdą. Muszę teraz taką sklejke gdzieś zakupić. Widze że to taka wodoodporna i antypoślizgowa. Ciekawe czy na kawałki sprzedają, bo arkusz to pewnie ze dwie stówki stoi a szkoda bo cały nie będzie potrzebny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja odkrecilem plastiki co sa na pawezy podnioslem o 4 cm pawez za pomoca deski zalakierowanej kilkukrotnie [deska polozona na pawez]. Przykrecilem spowrotem tylko wyzej te podkladki plastikowe i plywalem i na wietierokach i na yamaszce 13,5km. Na falach baltyku przez 30 min sie nie polamalo nic i dwa razy skakalem przez fale po motorówce nic sie nie stalo silnik zostal na miejscu. Ps zawsze dla bezpieczenstwa silnik przywiazuje sie do pontonu. Plywalem tak 3sezony
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja odkrecilem plastiki co sa na pawezy podnioslem o 4 cm pawez za pomoca deski zalakierowanej kilkukrotnie [deska polozona na pawez]. Przykrecilem spowrotem tylko wyzej te podkladki plastikowe i plywalem i na wietierokach i na yamaszce 13,5km. Na falach baltyku przez 30 min sie nie polamalo nic i dwa razy skakalem przez fale po motorówce nic sie nie stalo silnik zostal na miejscu. Ps zawsze dla bezpieczenstwa silnik przywiazuje sie do pontonu. Plywalem tak 3sezony

 

 

 

 

Ciekaw jestem w jaki sposób deskę przykręciłeś? Bo chyba nie tak z wierzchu tylko domyślsm się że albo od środka na płask do oryginalnej pawęży albo od tyły?  Miałbyś jakieś foty? Chwaliłbym po wszystkich odpustach☺

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SebastianWat czyli podwyższłeś unosząc te plastikowe i aluminiowe wzmocnienie i wypełniając przestrzeń pomiędzy nimi? Tak wnioskuje ze zdjęć. Powiem że w pierwszej chwili też o takim podwyższeniu pomyślałem, za pomocą tych pontonowych wzmocnień. Ale se pomyślałem że słabe to będzie bo o ile ten tylni plastikowy element jest dość duże to ten z aluminium jest wąski i jak go sie podniesie to małą powieszchnią trzyma pawęży. To moje pierwsze przemyślenia były. Ale może się myle? Dlatego powiedz mi jak to ta przeróbka ci się sprawowała? Przy jakim motorku? Może bym w ten sposób to zrobił. Mam identyczne elemęty te co podnosiłeś przy swoim. Dzięki za zdjęcia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez 3lata dzialalo z wietierokami 8hp moskwa 10,5km oraz z yamaha 13,5hp w 4suwie co wazyla 52kg. Na zatoce bylem yamaszka przez pol godziny lawke polamalem na ktorej siedzial pasazer a nie pawez. Zwroc uwage na kierunek sil dzialajacy na pawez silnik pcha przewaznie a nie ciagnie do tylu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro działało nie mam podstaw twierdzić że tak nie było. Chociaż z tym pchaniem to sprawa dyskucyjna. Bo o ile pcha śrubą od dołu a silnik jest przykręcony górą to siła tak jakby przełamuje. Tak mi seì wydaje. Hmm będe kombinował. A w środek co wsadziłeś? Deska zaimpregnowana czy to jakiś materiał sztuczny?  ;D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panpikuś powiem ci że wygląda jak zwykła sklejka w kolorze naturalnego drewna a wiem że te wodoodporne to są takie brązowe tak jak na zdjęciu w jednym z moich postów gdzie pokazywałem ponton z podwyższoną pawężą. Tamta ze zdjęcia to na bank wodoodporna. Natomiast ja swą kupiłem w takiej firmie gdzie tną różnej maści płyty meblowe i jak podjechałe do nich powiedziałem o co chodzi to pani (bardzo miła i pomocna zresztą) powiedziała że kawałek jakiś dla mnie znajdą wodoodpornej bo cały arkusz nie jest mi rzecz jasna potrzebny a nie są to najtańsze rzeczy. Ale moje zdziwienie było nie małe bo przyszła po chwili z hali produkcyjnej z pracownikiem który miał pod pachą kawał płyty ale właśnie nie takiej brązowej jak ta ze zdjęcia tylko taka no jak dla mnie zwykła sklejka. Więc pytam panią czy to jest wodoodporna bo nie wygląda, "tak jest proszę pana oznaczona sygnaturà WD więc jest to płyta wodoodporna" odpowiada. Więc mimo moich wcześniejszych obiekcji uwierzyłem babce, co ja gadam dziewczynie  :D i zapłaciłem. Tak jak ona mi to wytłumaczyła że płyta ta klejona jest klejami wodoodpornymi i poprostu nie rozwarstwi się w wilgoci. Ale ja myślę że z wierzchu trzeba ją zabespieczyć i tak.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WSZYSTKO ŁADNIE I PIĘKNIE, JEDNAK PCHANIE TO NIE PROBLEM A PRACA ŁODZI NA FALACH, SILNIK PCHA A ŁÓDŹ GÓRA I DÓŁ, WYDŁUŻAJĄC/PODNOSZĄC PAWĘŻ(dłuższe ramię) ZWIĘKSZASZ AUTOMATYCZNIE SIŁĘ DZIAŁAJĄCĄ NA MOCOWANIE PAWĘŻY.

 

Sugeruję zatem odciągi do podłogi, dulek czy jak tam wolisz. Nie podniosłeś o parę cm tylko o 50% tego co producent przewidział. Granicznym podwyższeniem pawęży było by powiedzmy 20%, jeszcze kwestia silnika, jeśli ma być coś małego to możesz nawet sznurkami powiązać a jeśli poważnego a widzę po pontonie, że może hulać z 20km, to już żartów niema...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dawton. O ile ty tą pawęż podniosłeś? :) bo kosmicznie wysoko po zdjęciach wnioskuje. Ogólnie chce to zrobić na takiej samej zasadzie jak u ciebie z tym że z 6cm do góry. Podzielam opinje kolegi że siły dzialające na tak wysoką pawęż z poważnym motorem to może nie wytrzymieć. Tak mi się wydaje ale może akurat u ciebie to zdaje egzamin. Napisz jakiej gróbości użyłeś sklejki do swojej nadbudówki? Biore się dziś za robote. Bedę pisał co mi wyszło. No i foty postaram się wstawić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://upload.secondsun.pl/img/1572519857img_9575.jpg

 

podwyższona z S do L pawęż pod silnik 30KM

działa bez zastrzeżeń

wykonana z różnych grubosci sklejki sklejonej: do oryginalnej grubosci pawęży na którą jest nakładana

plus podniesienia z obu stron - do max szerokosci rozstawu zawiesia silnika

Całosć pomalowana chlorokauczukiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...