ogorek Opublikowano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2014 Silnik HONDA BF20D3 SH, ponton HONWAVE T38IE2. Załoga 2+3. Z bagażami 300 kg. Załoga, bagaże, paliwo to nawet 350 kg Dwójka dzieci (2x40kg) siedzi z przodu, kolejna dwójka po środku (ta dwójka w sumie 100kg), sternik 95 kg z tyłu Paliwo z tyłu 37 L (25L + zapas 12L) 1. Jak silnik jest na najniższym trym-ie to praktycznie nie ma wogóle podniesienia dziobu przed wejściem w ślizg. 2.Na trim-ie o jeden wyższym jest lekie uniesienie, sternik musi się przesunać do przodu (no może nie musi ale przyspiesza to wejście w ślizg) i wtedy wchodzi w ślizg i płynie szybciej niż w pierwszym przypadku W przypadku numer 2 pływa się 20 - 25km/h, w pierwszym 5km/h mniej. Jak raz morze było spokojne (tak przez godzinę) to na pełnej manetce było 30 km/h Tylko na większych falach lub wietrze od dziobu potrafi unieść lekko dziób i wtedy łodka lekko zwalnia i aby nie wypadła ze ślizgu to trzeba dodać odrobinę gazu. Mimo tej przypadłości wolę numer 2. Zrobię jeszcze próbę z jeszcze wyższym trimem (czyli dziurka 3-cia od dołu i dam znać). Prośba o poradę właścicieli HONWAVE lub innych pontonów (ALE OBCIĄZONYCH). Jak ustawiacie trim. We dwie dorosłe osoby i sternik "zawodowiec" pływaliśmy na najniższym trimie i ja musiałem siedzieć na samym dziobie. "Zawodowiec" używal sporo mocy :) Ale prowadził bardzo pewnie. Z tego co mówił od 10 lat pływają po Chorwacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2014 Do Hondy powinno się montować podkładkę-klin przy pionowej pawęży. Inaczej regulacja trymu jest mizerna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 1 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2014 Zrobię potem zdjecie ale pawęż w tym pontonie jest pod skosem :) "woda \ łódka" Mam nadzieję, że zrozumiale to narysowałem. Skos idzie jak litera \ Wydaje mi się że z wyższym trimem łatwiej wchodzi w ślizg i szybciej płynie ale przy duzych falach i pod wiatr łatwiej wpada w taki tryb "wychodzenia" ze slizgu. przydałby się elektryczny ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.