Autor Wątek: Joker boat  (Przeczytany 540 razy)

Listopad 23, 2017, 23:36:16
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 24
    • warszawa
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Witam, ostatnio spotkałem się z ribem firmy joker boat. Jakieś opinie ?

Listopad 24, 2017, 08:17:30
Odpowiedź #1
  • *****
  • Wiadomości: 2635
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Joker  = włoskie RIB-y http://jokerboat.it/range/

Sporo tego pływa po CRO. Oferta szeroka - żadnym nie pływałem - oglądałem w CRO

Ostatniu chciałeś 15-letniego ZODIAC-a.

Jokery zazwyczaj są z hypalonu - bardziej długowieczne.
Ale mocno bym się zastanawiał nad jednostką starszą niż 10-15 lat.
Czy silnik był płukany po wodzie morskiej itp/itd.

Sam pływam po Grecji i trochę po CRO i zaczynam wszystkie wtyczki zalewać smarem dielektrycznym bo są ślady korozji na nowym silniku. Silnik płukany co tydzień na miejscu i pływany po słodkiej wodzie w PL po powrocie a wirnik ledwo serwis odmontował.

Bardziej bym się przejmował elektryką/silnikiem/osprzętem na takim RIB-ie powyżej 10 lat jak tubami.
Jak nie mają łat i trzymają ciśnienie - powinno być OK
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Listopad 24, 2017, 09:02:27
Odpowiedź #2
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 24
    • warszawa
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Kupowałbym samego , gołego riba, długość 4.3 metra. Łódka
wydaje się być w niezłym stanie technicznym, jedyne co jest do poprawki to tuby które są wyblakłe ale trzymają ciśnienie.

Listopad 24, 2017, 10:14:47
Odpowiedź #3
  • *****
  • Wiadomości: 2635
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Sorry ale jeżeli hypalon jest wyblakły to ile lat ma ta łódka ?
Wiecej jak 15 ?

Pytam się dlatego, że na forum CRO ktoś kupił podobnego RIB-a.
Był zachwycony przez sezon lub dwa i nagle tuby sie zaczęły rozklejać.

A nowy hypalon na łodkę około 5m to 15 tys PLN.
A jak się zacznie rozłazić to nikt nie będzie chciał kleic tylko nowe tuby

I ten kolega stoi przed dylematem czy wlożyć w łodkę kilkanascie tysiecy (jak kupował ją za 24 tys z silnikiem) czy szukac chętnego na taki stan.

Hypalon jest odporny ale nie niezniszczalny. Do tego jak klejony to klejenia obecnie na RIB-ach wytrzymują 10-15 lat

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Nie mówiąc o zmarnowanych wakacjach bo mu się rozeszło pierwszego dnia i nikt w CRO nie chciał mu reperować (i słusznie bo nikt nie dałby gwarancji, że to się nie rozejdzie).

W rib4rent możesz wypożyczyć RIB-a na tydzień za 1700 PLN i radzę od tego zacząć.
Mogą też poszukać w CRO RIB-a w dobrym stanie (mają w tym doświadczenie)

Ale taki RIB w dobrym stanie to raczej koło 30 - 35 tys trzeba liczyć
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Listopad 24, 2017, 15:56:45
Odpowiedź #4
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 24
    • warszawa
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Dzięki za radę. Rozmawiałem ze sprzedawcą, rib to właściwie ponton, ale z laminatowym v (?) . Ponton to rocznik 95. Wiem że musiałbym sporo w niego zainwestować, ale sam łódka kosztuje 4500 , więc budżet na silnik i dodatki to jakieś 7-10 tysięcy. Inną alternatywą byłoby kupienie nowego pontonu od kolibri, ale jakość pływania prawdopodobnie będzie gorsza...

Listopad 24, 2017, 16:20:58
Odpowiedź #5
  • *****
  • Wiadomości: 2635
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
\Dokładasz plus silnik czyli zalosc wyjdzie jakies 20 tys ....

Ja pisałem o prawdziwych RIB-ach z laminatu uznanych firm max 10 lat 5-cio metrowych.

Skontaktuj się z RIB4rent bo możliwe, że 4,5m kupisz na przyczepie poniżej 30 tys i nic nie będziesz reanimował tylko pływał
W takiej Chorwacji teraz jest sezon na zakupy
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho