damian1976 Opublikowano 24 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2012 Witam posiadam ponton jak wyzej i mam kilka pytan mianowicie mam silnik mercurego 4km z dluga stopa tj 58cm do plyty,a pawez w pontonie 42 cm.Z niewiedzy zkompletowalem taki zestaw ,czy ma to jakies ogromne znaczenie ze plyta bedzie ok14cm ponizej dna ,jakie moga byc niedogodnosc.Z gory dziekuje za wszystkie informacje i sory moje pytania sa moze glupie i banalne ale to moje pierwsze kroki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hrvat Opublikowano 25 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2012 Długa stopa będzie stwarzała niepotrzebnie większy opór w wodzie dla i tak słabiutkiego silnika. Patrząc jednak z drugiej strony przy osiąganych w takim zestawie prędkościach nie powinno to mieć większego znaczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giees Opublikowano 25 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2012 Dokładnie tak jak pisze Rysiek, przy tej mocy silnika niezależnie od długości stopy to i tak będzie tylko spacerowe pyrkanie a jedynie odczuwalne niedogodności mogą wynikać z trochę większego spalania i większej możliwości szorowania spodziną po dnie z powodu głębiej sięgającego silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CALCIO23 Opublikowano 25 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2012 Kolego podnieś pawęż i zrób podłogę na sztywno płaskownikiem to może nawet polecisz tym pontonem ślizgiem bo to oryginalne mocowanie podłogi to straszna lipa, ja miałem z tym pontonem silnik 5 km 4 suw i w 2 osoby nawet to latało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giees Opublikowano 25 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2012 No Marcin chyba nie chcesz powiedzieć, że pontonem 3,3 m z silnikiem 5 kM latałeś ślizgiem w dwie osoby? No chyba, że to mikrusy o łącznej wadze poniżej 100 kg. Mam to wypróbowane i nie da się >:D O0. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CALCIO23 Opublikowano 25 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2012 Grzesiu w 2 osoby w ślizgu nie , ale w 1 osobę da radę :) też przerobiłem parę pontonów zanim wsiadłem na łódkę ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damian1976 Opublikowano 25 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2012 Dzieki panowie za info. Chyba podniose ta pawez .Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fasola Opublikowano 25 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2012 może pomyśl nad zmianą silniczka na cos większego ? 10KM starczy spokojnie do sprawnego poruszania się a przy okazji zmienisz na stope S i nie będzie kombinacji ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damian1976 Opublikowano 26 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2012 Nad wiekszym silnikiem pomysle w nastepnym sezonie ,najpierw popyrkam tym co mam .Mam jeszcze jedno pytanko a mianowicie jak optymalnie ustawic ten silnik to znaczy tak jak czytalem na innych forach tj 2 do5 cm plyta ponizej dna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewar Opublikowano 26 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2012 Z tymi centymetrami się zgadza ale popatrz jeszcze na to aby płyta kawitacyjna na spodzinie silnika była ustawiona równolegle do linii dna.( kąt ustawienia silnika względem pawęży) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damian1976 Opublikowano 26 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2012 Ok, dzieki kolejna rzecz o ktorej niepomyslalem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hrvat Opublikowano 27 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2012 No Marcin chyba nie chcesz powiedzieć, że pontonem 3,3 m z silnikiem 5 kM latałeś ślizgiem w dwie osoby? No chyba, że to mikrusy o łącznej wadze poniżej 100 kg. Mam to wypróbowane i nie da się >:D O0. 290 cm + 6 Ps to z dzieciakiem się ślizgałem ale waga wynosiła 130 kg ludzie, 50 kg gumjak + zbiornik, no ale to silnik o 2 Ps więcej. Kumpel z 4 Ps latał po Wiśle lekkim gumjakiem a i sam niewiele waży. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damian1976 Opublikowano 1 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2012 Witam mam jeszcze jedno pytanko silnik ktory mam to mercury 4ph dwusow,posiada zintegrowany zbiornik z silnikiem,moje pytanko to czy moge podlaczyc zbiornik zewnetrzny i czy potrzebna jest jakas papka odpowiednio przystosowany silnik ,czy linie paliwowa da sie podlaczyc do kazdego silnika?.W miejcu gdzie powinna isc zlaczka z zew. lini niema nic.Dziekuje za info i sory za moje malo ambitne pytania :)) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giees Opublikowano 1 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2012 Widzę, że temat miał być o gumiaku a zeszło na silniki ;). Nic to, ale silnik żeby podłączyć mu zbiornik zewnętrzny musi mieć odpowiednie gniazdo na linię paliwową. Miałem kiedyś silniczek ze zbiorniczkiem ale mnie wkurzał bo co jakiś czas kończyło się paliwo i czasem ciężko było dolać. 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CALCIO23 Opublikowano 4 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2012 Jeśli będziesz pływał nie więcej niż godzinę i wracał do brzegu to zbiornik dodatkowy Ci nie potrzebny bo sobie dolejesz 8) , a jak nie to kup 12l i będzie na cały dzień , a co do złączek to każda firma ma inne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hrvat Opublikowano 4 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2012 Tylko nie zawsze masz możliwość wjechania gumjakiem na brzeg a jak buja to się dość kiepsko tankuje ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damian1976 Opublikowano 9 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2012 Panowie moze troche odgrzeje kotleta ale chcialem skorzystac z waszej wiedzy ,czy ten silnik w zupelnosci wystarcz http://www.ebay.co.uk/itm/outboard-engine-15-hp-johnson-seahourse-/270994728949?_trksid=m7&_trkparms=algo%3DLVI%26itu%3DUCI%26otn%3D4%26po%3DLVI%26ps%3D63%26clkid%3D9017670706429124487&_qi=RTM1084480&autorefresh=true mysle kupic cos wiekszego niz ten co mam (4ph).Czy myslec o czyms wiekszym czy mniejszym np ok10ph.Dzieki za kazde info. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz W. Opublikowano 10 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2012 Damian - ten Johnson to jest z długa kolumną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damian1976 Opublikowano 10 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2012 dzieki za info,cena jak na razie jest atrakcyjna wiec ewentualnie podniose pawez. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hrvat Opublikowano 11 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2012 Hmmm, w ostateczności owszem można taki zabieg zastosować, jednak musisz sobie zdać sprawę że podnosząc pawęż znacząco podnosisz punkt ciężkości lekkiego jakby nie patrzeć pontonu. Nie wiem jaki będzie to miało wpływ na stabilność bo nie miałem okazji testować, ale przy wykorzystywaniu parametrów granicznych zestawu może to oznaczać być albo nie być ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damian1976 Opublikowano 20 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2012 Mam starego mercurego 20 km(rycerza) i dreczy mnie jedno pytanko czy niebedzie on za duzy do tego pontonu producent przewiduje roznie znalazlem 10 -15 km.Moge cos uszkodzic ? dzwonilem do tokarexu gosc mowil ze niepowinno sied nic stac.dzieki za kazde info. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Argi Opublikowano 20 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2012 Witam Miałem Kolibri 360D i zakładałem do tego Mercury 25KM 2T. Jedyny mankament to falująca podłoga podczas pływania w ślizgu w 3 osoby. Z tego co wiem, to niestety, gumiaki tak mają. Za mała sztywność, wiec szczególnie trzeba dbać o ciśnienie w balonach. Kolibri są wykonane dosyć solidnie, materiały z górnej półki, technologia zgrzewu również. Mimo to, nie wiedzieć czemu, producent podaje ciśnienie w balonach 0,15 bar. Większość pontonów jakie są na rynku mają 0.25bar i to jest w zasadzie standard. "Mistrz Marketingu" z Tokarex'u nie potrafił mi wyjaśnić dlaczego. Rozwodzę się nad tym dlatego, że ciśnienie ma kluczowy wpływ na sztywność, a tej gumiakom brakuje. Po moich doświadczeniach w Polsce i Chorwacji zalecałbym możliwie wysokie ciśnienie w balonach i kilu i .....ogień ;D Nie wiem ile ważysz, ale musisz liczyć się z tym, że przy pływaniu solo niezbędna będzie przedłużka rumpla. Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damian1976 Opublikowano 20 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2012 Dzieki za info ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damian1976 Opublikowano 28 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2012 Witam chcialem uzyc wiedzy forumowiczow a mianowicie do koloibri km330d max moc silnika to 15km czy wiekszy silnik moze cos uszkodzic tz czy jak zaloze 25km to duzo za duzo ,czy ma ktos doswiadczenia z podobna sytacjia wiadomo ze fabryka zawsze daje pewien margines .Ciekaw jestem jaki on jest :D. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giees Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Producent pontonu podając max. moc silnika ma na uwadze jego wagę. Pawęż przygotowana jest pod tę wagę i na pełnej mocy silnika nic się jej nie stanie i jej nie wyrwie. Dając mocniejszy a zatem i cięższy silnik nie dosyć, że bardziej zanurzy Ci się tył to i jest ryzyko, że przy ostrej jeździe silnik odpadnie razem z pawężą i będzie robił za kotwicę >:D. Na pewno pawęż dobrana jest przez producenta z jakimś zapasem na ekstremalne warunki ale ile tego zapasu jest to trzeba indywidualnie na konkretnym pontonie potestować. I tak na moim mniejszym pontonie Bush 2,5 m max moc silnika 2,5 kM, a ja zakładam 6 kM i śmigam ślizgiem. To są jednak lekkie silniki i nic się z pawężą nie dzieje. Różnica między 15 a 25 kM jest jednak znaczna i może nie być obojętna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.